PDA

Bekijk Volledige Versie : Psystar slaat terug met eigen rechtszaak tegen Apple



vanderlee
28/08/08, 00:34
vervolg op apple klaag Psystar aan!!
http://webwereld.nl/articles/51909/apple-klaagt-mac-kloner-psystar-aan.html
Psystar slaat terug met eigen rechtszaak tegen Apple

Woensdag 27 augustus 2008, 11:02 - Mac-klonenbouwer Psystar laat het er niet bij zitten en klaagt op zijn beurt Apple aan wegens 'monopolistische handelspraktijken'.

67 reacties Door Andreas Udo de Haes
De aanklacht van Psystar is het antwoord op de rechtszaak die Apple recentelijk tegen de computerbouwer begon wegens het schenden van zowel de licenties als het auteursrecht en handelsmerk van Apple.

Psystar verkoopt desktopcomputers die draaien op Mac OS X. Psystar zette de pc's in eerste instantie op de markt als OpenMacs, maar veranderde dat wijselijk in OpenComputer. Maar het mocht niet baten. Het bedrijfsmodel was tegen het zere been van Apple, die claimt dat zijn licenties niet toelaten dat zijn besturingssysteem draait op computers van andere fabrikanten. Cupertino sleepte Psystar voor de rechter.

Monopoliepraktijk
Nu slaat Psystar echter terug. Het bedrijf uit Miami gaat Apple aanklagen omdat Apple's koppeling van zijn hardware en besturingssysteem een concurrentiewerende strategie is. Psystar baseert zich hierbij op twee Amerikaanse anti-monopoliewetten: de Sherman Antitrust Act en de Clayton Antitrust Act, meldt CNet.

Ondertussen heeft zich een tweede 'Mac-kloner'op de markt aangediend, Open Tech. Dat bedrijf denkt een juridische oorlog met Apple te kunnen ontlopen door Mac OS X apart bij de hardware mee te leveren
bron webwereld

bij dez wil jullie vertellen dat deze pc kei goed werken
ik heb zelf een gekocht binnen 2 week thuis! ben van plan om ressel te worden van maar wacht eerst recht zaak af als julllie intressen hebben laat weet

dreamhost_nl
28/08/08, 10:21
bij dez wil jullie vertellen dat deze pc kei goed werken
ik heb zelf een gekocht binnen 2 week thuis! ben van plan om ressel te worden van maar wacht eerst recht zaak af als julllie intressen hebben laat weet

Dubieus :X

Tim.Bracquez
28/08/08, 17:29
bij dez wil jullie vertellen dat deze pc kei goed werken
ik heb zelf een gekocht binnen 2 week thuis!
Goed en nog niet in handen?

rackhost.be
28/08/08, 17:31
apple computers zijn toch (zo goed als) niet duurder dan een pc met eenzelfde specs
waarom dan clonen?

deCube
28/08/08, 17:41
Ik zie niet in wat dit met webhosting van doen heeft.

Maar toch succes met je handeltje. :+

Domenico
28/08/08, 17:44
apple computers zijn toch (zo goed als) niet duurder dan een pc met eenzelfde specs
waarom dan clonen?

Nou, geld niet voor alle Apple producten hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar de MacBooks...