PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting in een VPS



vincentvdk
26/08/08, 14:02
Ik heb een Dell Poweredge 2650 met 4GB RAM en 2x 2.4Ghz Xeon CPU's. 4 10.000rpm schijven (ik moet nog beslissen welke RAID config).

Ik zou hier graag een 5-tal VPS'en op draaien, waarvan er 1 zou dienst doen als Hosting server (LAMP+Mail etc...). Ik richt mij op het hosten van een 20-30 tal sites inclusief mail. Deze machine zou ik bv 2GB RAM kunnen geven.

Dan zou ik nog 4 VPS'en voorzien met elk 256MB RAM.

NU ben ik Xen en OpenVZ aan het bekijken. Wie heeft hier ervaring mee en kan me zeggen welke techniek beter is en of deze setup doenbaar is.

Alvast bedankt !

Marinus
26/08/08, 14:40
Voor de dingen die jij omschrijft moet die hardware ruim voldoende zijn, mits die sites niet allemaal heel groot zijn. Ik heb zelf voornamelijk ervaring met Linux-Vserver en daarmee gaat dit prima. Voor Xen en OpenVZ weet ik niet wat de overhead is.

vincentvdk
26/08/08, 14:54
Alvast bedankt voor de reactie. Verder weet ik ook nog niet goed welk OS te gebruiken.

Ubuntu 8.04.1 of Centos 5.2 of Debian 4.0 (Lenny als hij stable wordt).

ik vermoedt dat Centos de beste keuze is, maar zelf heb ik nog niet voldoende kunnen testen met andere OS'en.

avanmessen
26/08/08, 15:03
Draai persoonlijk hosting ook op een VPS.
VMware server based onder CentOS 5.2.
De server zelf is HP Proliant DL140 (dual
xeon 2.4 met 4Gb RAM).

Draait heel vlotjes hoewel ik maar een paar
sites host (profs echter) en toch nog een
Windows VM draai voor een klant.

OpenVZ heb ik ook getest maar dan kan je
geen Windows hosten. VMware bestaat ook
al veel langer, vandaar de keuze.

tripple
03/09/08, 21:35
Draai persoonlijk hosting ook op een VPS.
VMware server based onder CentOS 5.2.
De server zelf is HP Proliant DL140 (dual
xeon 2.4 met 4Gb RAM).

Draait heel vlotjes hoewel ik maar een paar
sites host (profs echter) en toch nog een
Windows VM draai voor een klant.

OpenVZ heb ik ook getest maar dan kan je
geen Windows hosten. VMware bestaat ook
al veel langer, vandaar de keuze.

VMware Server lijkt ook voor mij een goede keuze.
Enkele voorbeelden:
Dell Poweredge 1950 (Intel Xeon 2.00GHz - 5GB RAM) met CentOS 5.2 en VMware Server.
Daarop draaien 3 Guest systemen waar een beetje van alles op draait (CentOS, Debian)

Hier draait ook nog een Dell Poweredge 1950 (Intel Xeon 3.20GHz - 2GB RAM) met CentOS 5.2 en VMware Server.
Daarop draait een redelijk drukke proxyserver en een mailserver.

Alles loopt zeer vlot.

Kreft
04/09/08, 16:10
Wij draaien Xen 3.2 op onze server (Intel Quad Xeon X3220 2.4GHz, 4GB RAM), met als host OS Ubuntu 8.04 en voorlopig 6 domU's met elk 512MB RAM en met Debian Etch als OS. Alles loopt zeer vlot en ik kan je Xen zeker aanraden!