PDA

Bekijk Volledige Versie : Aangifte wegens oplichting jegens D. H. / Sparkle IT Solutions



Wouter-Ospito
25/08/08, 17:27
Beste WHT-ers,

Ik heb morgenochtend om 09.30 uur een afspraak met de Politie om aangifte te doen wegens oplichting jegens D. H. c.q. Sparkle IT Solutions.

Ik weet via o.a. ons incassobureau dat hij bewust mensen lijkt te duperen en op Google is ook al genoeg over 'm te vinden. Ons incassobureau heeft al meerdere zaken tegen hem openstaan (allemaal zonder succesvol resultaat) en meneer lijkt vrolijk door te gaan. Van andere leveranciers van hem (rondje gebeld) kreeg ik ook elke keer te horen dat hij zeer slecht of helemaal niet betaald. Hij verspreid daarnaast leugens, bijvoorbeeld dat betalingen al gedaan zijn, terwijl ze nooit ontvangen zijn. Als je vraagt om een betalingsbewijs hoor je nooit meer wat van 'm. Telefonisch is hij niet bereikbaar.

Er zijn al meerdere bedrijven/personen geweest die aangifte tegen hem hebben gedaan wegens oplichting. Ik wil daar morgen mijn aangifte aan toevoegen. Maar ik zou ook graag in contact komen met andere slachtoffers, dit om mogelijkheden (wellicht faillissementsaanvraag) aan te grijpen om D. H. te stoppen met zijn praktijken. Daarnaast wil ik iedereen die ook slachtoffer is geworden aanraden aangifte te doen bij de Politie, hoe meer aangifte's hoe beter. Neem in dat geval ook zeker even contact met me op, zodat ik je de naam en bureau van degene die de aangifte bij mij heeft aangenomen kan doorspelen.

Gezien zijn slachtoffers zich vaak tussen de hosters bevinden post ik dit even op WHT.

Erik H.
25/08/08, 19:03
Wouter,

Leuk dat je in de tags 4u hosting zet maar 4uhosting.nl is al vele jaren overgenomen door wiseadvise. Hier ook nog dagelijks telefoontjes en mailtjes op zoek naar meneer H. maar jouw tags werken nu een beetje in ons nadeel. Jammer!

Wouter-Ospito
25/08/08, 19:53
Erik,

Dat was mij niet bekend en is ook niet mijn bedoeling geweest, ik heb deze tag dan nu ook verwijderd. Ik heb enkel alle bij de KvK beschikbare gegevens gebruikt (incl. historie) Excuses daarvoor.

@all:

Na per e-mail aangegeven te hebben dat we aangifte zouden doen, is de betaling deze avond alsnog bijgeschreven.

NST
25/08/08, 21:02
Erik,

Dat was mij niet bekend en is ook niet mijn bedoeling geweest, ik heb deze tag dan nu ook verwijderd. Ik heb enkel alle bij de KvK beschikbare gegevens gebruikt (incl. historie) Excuses daarvoor.

@all:

Na per e-mail aangegeven te hebben dat we aangifte zouden doen, is de betaling deze avond alsnog bijgeschreven.

Raar hoor, ik zal 'm morgen ook maar weer eens proberen te bellen. Kerel heeft hier ook nog een aantal facturen open staan.

Erik H.
26/08/08, 00:17
@ Wouter: was absoluut niet als flame naar jou bedoeld !

AlfaHosting
26/08/08, 10:06
Ik merk dat Sparkle.eu ook offline staat ?

Wouter-Ospito
26/08/08, 10:59
Sparkle.nu deed het gisteren ook nog, maar TransIP krijgt blijkbaar z'n geld ook niet:


[NL] Toegang geweigerd.
Deze site is afgesloten om administratieve redenen. Bent u de beheerder van deze site, neem dan onmiddellijk contact op met Transip BV.
Let op: we kunnen uitsluitend informatie verstrekken aan de beheerder, niet aan derden.

Dennis
26/08/08, 12:55
Wat kunnen sommige mensen hun eigen leven verpesten.

Inmeso
26/08/08, 12:59
Eigen leven moeten ze helemaal zelf weten natuurlijk, het is alleen zo jammer dat er altijd anderen ook de dupe van worden.

AlfaHosting
26/08/08, 16:27
Misschien zou D. hier zelf best even een reactie zetten.

Dennis
26/08/08, 16:33
Jah, das vaker zo met onbereikbare mensen, zou fijn zijn als ze zouden reageren, maar das nou 't probleem met onbereikbaar zijn :p

ZHosting.nl
26/08/08, 19:52
Ik heb een pakket bij hem en ik kan hem altijd bereiken, overigens is hij met mij heel relaxt hoor, hij heeft me vaak geholpen. Waarschijnlijk heeft hij een slechte administratie ofzo maar als persoon is hij top! En ik vind het nogal lomp van Wouter om dit op WHT te zetten. Stel dat bij een rechtzaak D. in zijn gelijk wordt gesteld. Dan kan je een mooie schadeclaim verwachten.

Wouter-Ospito
26/08/08, 20:12
Ik heb een pakket bij hem en ik kan hem altijd bereiken, overigens is hij met mij heel relaxt hoor, hij heeft me vaak geholpen. Waarschijnlijk heeft hij een slechte administratie ofzo maar als persoon is hij top! En ik vind het nogal lomp van Wouter om dit op WHT te zetten. Stel dat bij een rechtzaak D. in zijn gelijk wordt gesteld. Dan kan je een mooie schadeclaim verwachten.

Ik kan niet wachten tot die dat probeert! Dan moet die nog wel heel wat uurtjes werken voor z'n werkgever voor dat die uberhaupt de financiele middelen heeft om een juridische strijd te beginnen (heb je al eens een storing/probleem gehad tijdens normale kantooruren? Wordt lachen!).

M.i. heb ik overigens niks gedaan wat tegen de wetgeving is, ik zocht met dit topic medestanders omdat sommige dingen in deze situatie in je eentje lastig zijn op te knappen, neem bijvoorbeeld een faillissementsaanvraag...voor zover ik weet kan dat niet eens als er maar één schuldeiser is. Gezien zijn slachtoffers voornamelijk in de hostingbranche te vinden zijn, is dit de aangewezen plek om medestanders te vinden.

Geloof me, ik heb n.a.v. dit topic zoveel reacties gehad...hij heeft enorme schulden en slechte betalingshistorie. In mailcorrespondentie heeft die mij zelfs aangegeven eigenlijk geen reserves te hebben en dat zijn klanten laat betalen, waardoor hij vaak niet op tijd kan betalen.

AlfaHosting
26/08/08, 21:54
Als persoon lijkt D. me erg mee te vallen. Jammer dat hij zich nu hult in stilzwijgen terwijl net dat nefast zal worden naar zijn leveranciers en klanten toe. Het niet opnemen van de telefoon of niet terugbellen gaat uiteindelijk de zaak verslechteren.

Randy
27/08/08, 00:57
Ik heb een pakket bij hem en ik kan hem altijd bereiken, overigens is hij met mij heel relaxt hoor, hij heeft me vaak geholpen. Waarschijnlijk heeft hij een slechte administratie ofzo maar als persoon is hij top! En ik vind het nogal lomp van Wouter om dit op WHT te zetten. Stel dat bij een rechtzaak D. in zijn gelijk wordt gesteld. Dan kan je een mooie schadeclaim verwachten.

Wouter is niet de enigste. Naar aanleiding van dit topic, hebben zich al zeker vijf mensen gemeld. Voor dit topic geopend werd, wist Wouter dat er meerdere mensen waren. Derhalve is besloten om dit te doen. Immers, wanneer een korte rondvraag leidt tot bevestigingen zullen er ongetwijfeld meer gedupeerden zijn. En zo bleek, vernam ik van Wouter. En incassobureau Credifin die me vanochtend netjes belde en me op dit topic wees naar aanleiding van een oude vordering voor de genoemde personalia. Mijne was reeds opgelost, die van Wouter inmiddels ook. Ik hoop dat de anderen snel volgen! Dan zijn dergelijke topics niet nodig. De genoemde personalia heeft het echter zelf in de hand nu. Iedereen verdient immers een tweede kans.

Wouter-Ospito
27/08/08, 09:27
Nog een toevoeging van mijn kant: ik zet natuurlijk niet zomaar al onze wanbetalers op een publiekelijk forum. Als dat zo zou zijn zouden we daar bijna een apart subforum voor mogen oprichten ;-).

Echter, dit is een uitzonderlijke situatie, gezien het er hier op lijkt dat debiteur doelbewust niet aan zijn verplichtingen voldeed, dit zelfde geintje bij meerdere personen/bedrijven heeft uitgehaald (mensen die nog geld van 'm krijgen blijven nog steeds contact met me opnemen, de lijst groeit dus nog steeds en ik weet zeker dat ik nog niet eens alles weet) en zodra je contact opneemt over waar de betaling blijft hij opeens niet meer thuis geeft, zitten we volgens mij onder de categorie oplichting.

M.i. hoef je iemand die zich met oplichtingspraktijken bezig houdt niet te sparen, sterker nog: ik ben van mening dat je andere daarvoor moet waarschuwen. En volgens mij mag dat ook gewoon, kijk naar internetoplichting.nl waar iedereen met naam en toenaam genoemd wordt die zich ook met dit soort praktijken bezig houdt. Iemand die gewoon niet aan z'n betalingsverplichtingen kan voldoen, maar dit wel wil (bijv. omdat die zijn werk is kwijtgeraakt) is een heel ander verhaal, daar zullen wij ook nooit gegevens van publiekelijk maken, en zoeken we gewoon met die persoon samen naar een oplossing.

Normally
27/08/08, 15:42
Ik kan me hierbij toevoegen.
Had een dedicated server besteld, ongeveer twee maanden terug.
Wel al voor een maand betaald en de server werd maar niet opgeleverd.
Kreeg telkens te horen dat de processor niet geleverd kon worden.
Had uiteindelijk besloten om de aanvraag te annuleren.
Hij is hier mee akkoord gegaan en hij zou de reeds betaalde bedragen terugstorten.
Dit is "uiteraard" nog steeds niet gebeurd.

Ik snap nu wel waarom.

Heb wel printscreens van de tickets enzo gemaakt en een gesprek via hun chat opgeslagen.

Ga nu dus kijken wat ik kan doen.

Wouter-Ospito
27/08/08, 23:09
Ik heb inmiddels per mail vernomen van D. dat die z'n leven zou beteren. Hij schijnt al contact opgenomen te hebben met de mensen die zich in dit topic gemeld hebben om e.e.a. af te handelen.

Ik hoop voor iedereen dat het goed komt.

Normally
27/08/08, 23:52
Ik heb inmiddels per mail vernomen van D. dat die z'n leven zou beteren. Hij schijnt al contact opgenomen te hebben met de mensen die zich in dit topic gemeld hebben om e.e.a. af te handelen.

Ik hoop voor iedereen dat het goed komt.

D. heeft contact met mij opgenomen via mail.
Hij zegt dat ik alles spoedig op mijn rekening heb staan.
Hij had mijn stukje gelezen hier op wht

AlfaHosting
28/08/08, 00:39
Denk dat alles ondertussen vrij duidelijk is en er nog weinig aan dit topic wordt toegevoegd. Misschien tijd voor een slotje.

Randy
28/08/08, 01:36
Denk dat alles ondertussen vrij duidelijk is en er nog weinig aan dit topic wordt toegevoegd. Misschien tijd voor een slotje.

Misschien maar even kijken of de beloftes ook nagekomen worden. Feedback van de mensen zou dus wel fijn zijn.

dreamhost_nl
28/08/08, 10:19
...en wellicht dat meer mensen zich hier nog melden?

AlfaHosting
28/08/08, 10:49
...en wellicht dat meer mensen zich hier nog melden?


Zou kunnen, maar dan zou dit al lang gebeurd zijn veronderstel ik.

Van de andere kant mag je van andere bedrijven maar een half woord verkeerd zeggen en topics worden gesloten of worden er bij topics rond bedrijven verwezen naar het bedrijf zelf onder het mum 'we zijn geen support forum van bedrijf x'. Maar waarschijnlijk zie ik dat weer verkeerd.

Wouter-Ospito
28/08/08, 12:03
Er zijn al diverse vergelijkbare topics geweest, ook nooit gesloten.

Echter ben ik wel van mening dat D. ook een tweede kans moet krijgen als die echt zijn leven verbeterd heeft. Dit topic werkt daar natuurlijk niet aan mee en gezien het er op lijkt dat alles opgelost is of gaat worden heb ik vanochtend al aan Wonko gevraagd om dit topic te verwijderen. Mocht D. echter weer terugvallen in zijn oude patroon, dan ben ik van mening dat een dergelijk topic opnieuw geopend moet worden.

pim1991
02/09/08, 18:35
Weet iemand al of er hij zijn beloftes na is gekomen.
Hij heeft namelijk met mij contact opgenomen om bij hem iets te huren bij een plaatselijk datacenter (5 km vanaf mij thuis) maar wil eerst weten als alles opgelost is.

Wouter-Ospito
19/09/08, 18:30
D. lijkt z'n leven niet verbeterd te hebben. Ik krijg n.a.v. dit topic nog steeds veel mensen die nog geld van 'm tegoed hebben. Sommige zelfs grote bedragen!

Stewie
19/09/08, 19:50
Aan kletsen heb je niets. Onderneem actie of laat het met rust.