PDA

Bekijk Volledige Versie : Shoutcast "fake" (duitse) luisteraars"



ichosting
23/08/08, 22:15
Allereerst hoop ik dat deze vraag op de juiste plaats staat, zo niet, dan hoop ik dat een mod deze even wil verplaatsen.:lovewht:

Sinds een aantal dagen krijgen wij steeds meer meldingen dat er op streamaccounts steeds vaker nep luisteraars inloggen. Dit lijken mij botjes te zijn.

Wat wel opvalt is dat het 99,8 % ip's van Duitse providers zijn.

Het blokkeren van deze IP's heeft niet veel zin omdat het steeds willekeurige IP's zijn die worden gebruikt. En om alle IP's van de grote telecom bonzen te blokkeren lijkt mij ook geen goed idee ;)

Heeft iemand hier ook al van gehoord en is daar iets aan te doen?

phreak
23/08/08, 23:19
Ja, dit hebben wij ook wel een keer gehad en later mails gehad van een niet nader te noemen redelijk bekende partij in de streaming wereld dat we een slechte ISP hadden dat we de streams niet aankonden.. :) Anyway, per IP nullrouten werkt hier,

ichosting
23/08/08, 23:30
Ja, dit hebben wij ook wel een keer gehad en later mails gehad van een niet nader te noemen redelijk bekende partij in de streaming wereld dat we een slechte ISP hadden dat we de streams niet aankonden.. :) Anyway, per IP nullrouten werkt hier,

Lol, onzinnig dat met dat slechte ISP ;)
Het lijken botjes te zijn die scannen op titel ofzo iets en deze toevoegen aan een IRC kanaal. Zag wel vragen op het shoutcast forum hoe zo'n bot te maken.

IP's nullrouten is een idee natuurlijk (of heel buitenland zoals de bekende streaminghoster) maar dat lijkt me niet de juiste oplossing, maar werkt natuurlijk wel.

Randy
23/08/08, 23:41
Geen grapje,wat Sebas zegt heb ik ook meegemaakt op de servers van Streamhier.nl. Een niet nader te noemen Streamhoster die zetelt in het Wedare netwerk, met een bot alle slots dicht gooit en vervolgens de streameigenaar gaat benaderen met bullshit. In dit geval stuurde de klant netjes alles door omdat hij het idee al had dat er met deze 'aanbieding' iets mis was.

ichosting
23/08/08, 23:48
Ja ok, dat geloof ik ook graag, maar ging dit ook met buitenlandse IP's?
De poorten worden ook niet helemaal volgezet.

Ik lees namelijk ook veel dat er gescand wordt op titel. Een klant melde dit ook dat wanneer hij een bepaalde duitse plaat draaide er 10tallen luisteraars bij kwamen :s

X-Hosted
24/08/08, 00:01
Titel scannen kan je makkelijk tegen gaan door de titel af te wisselen met een leuke slagzin ofzo, en dat om de 10sec laten loopen :)

Verder helpt van public naar private ook een boel, dan sta je namelijk niet meer op de shoutcast index enzo ;) En daar kijken stream rip programma's vaak in!

ichosting
24/08/08, 00:03
Titel scannen kan je makkelijk tegen gaan door de titel af te wisselen met een leuke slagzin ofzo, en dat om de 10sec laten loopen :)

Verder helpt van public naar private ook een boel, dan sta je namelijk niet meer op de shoutcast index enzo ;) En daar kijken stream rip programma's vaak in!

Laatste klopt. Dat hadden we al geprobeerd, maar dat werkt niet helaas.
Titels zijn we nu mee aan het testen of dat werkt.

Randy
24/08/08, 01:53
Je titel kun je gewoon updaten met welke tekst je er ook in wilt hebben. Je moet alleen de huiste posts even doen. Zo update ik de titels van PC-Radio handmatig in Shoutcast, omdat de endoder dit niet doet in de MPEG stream. Alleen best heftig, elke 10 seconden een update doen op 3 editiestreams :-). Crontab is er maar druk mee.

DiedX
24/08/08, 09:37
Ik lees namelijk ook veel dat er gescand wordt op titel. Een klant melde dit ook dat wanneer hij een bepaalde duitse plaat draaide er 10tallen luisteraars bij kwamen :s
Ben ik benieuwd welke :-x.

FYI: zelf maak ik veel gebruik van schoutcast, waarbij ik scan op titels. Ben ik in een Metallica bui, dan pak ik metallica etcetc. Is dat niet hier aan de hand?

ichosting
24/08/08, 10:33
ZOu kunnen, maar het valt me net op dat als er een fake connect dit op nagenoeg alle streams zit. Dus het lijkt mij niet dat het echt alleen op een titel gaat dus :s

Gek wordt je van die gasten.

phreak
24/08/08, 11:56
Ja ok, dat geloof ik ook graag, maar ging dit ook met buitenlandse IP's?
De poorten worden ook niet helemaal volgezet.

Ik lees namelijk ook veel dat er gescand wordt op titel. Een klant melde dit ook dat wanneer hij een bepaalde duitse plaat draaide er 10tallen luisteraars bij kwamen :s

Het waren $random_ip's .. dus ook buitenlandse IPs, maar ook uni IP's in .nl etc.

Glenn
24/08/08, 13:55
Geen grapje,wat Sebas zegt heb ik ook meegemaakt op de servers van Streamhier.nl. Een niet nader te noemen Streamhoster die zetelt in het Wedare netwerk, met een bot alle slots dicht gooit en vervolgens de streameigenaar gaat benaderen met bullshit. In dit geval stuurde de klant netjes alles door omdat hij het idee al had dat er met deze 'aanbieding' iets mis was.

Wie doet dah nou? :lovewht:

ichosting
25/08/08, 13:18
Wie doet dah nou? :lovewht:

Zielig he :)

Afijn, een stapje dichterbij zijn we dan al wel weer. Het ziet er naar uit dat er gebruik gemaakt wordt van een programma genaamd STREAM TRACKER. Dit is een programma waarbij je titels en artiesten kunt opgeven waar je graag naar luistert en het progje stroopt dan streams af op zoek naar deze nummers om deze voor je af te spelen.

De 0 seconden verbindingen zijn voor het vullen van de track database van het programma met informatie.

Wordt inderdaad gebruik gemaakt van proxy. Dus erg vervelend allemaal. En om nu het verkeer naar het buitenland te gaan blokkeren zoals datzelfde bekende hostingbedrijf doet, gaat me even te ver nog.

hosting-complet
10/05/09, 01:50
ik zou dat niet eens kunnen doen ips naar het buitenland blokeren :D dan kan ik me server niet eens meer bereiken, staat in frankrijk...

//Joh, kick nog even wat topics met een zinloze reply.