PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe regels .nl domeinen



Eriky
22/01/03, 12:23
Ik wil graag weten wat ik me hierbij voor moet stellen. Kan iemand als particulier vanaf de 29ste gewoon een domein registreren zoals dat nu met .com .net .org etc. werkt? Ik neem aan dat je toch via een bedrijf je domein zal moeten registreren. Zijn er al bedrijven die zich daar dan puur op richten, zoals er ook zoveel com/net/org registratie bedrijven zijn? Het zou perfect zijn als dat kan, zonder tussenkomst van een webhosting bedrijf die er meteen een pakket aan wil verbinden.

Toon
22/01/03, 12:25
jep, je zult je nog steeds tot een deelnemer moeten wenden, alleen heb je nu geen KvK meer nodig, maar wel een identificatieplicht. De ISP is dus verplicht om je ID-bewijs te vragen. Als je meer info wilt hierover mag je me mailen, ik ben zelf ook deelnemer SIDN

Deimos
22/01/03, 13:58
De ISP is dus verplicht om je ID-bewijs te vragen.
Waar vind ik deze info terug in de regelementswijzigingen?

superior-is
22/01/03, 14:17
Niet, want dat is de verantwoordelijkheid van de deelnemer.

Domenico
22/01/03, 14:20
Origineel geplaatst door superior-is
Niet, want dat is de verantwoordelijkheid van de deelnemer.

Dus geen verplichting maar meer een advies.

superior-is
22/01/03, 14:23
Inderdaad :).

Overigens zijn er ook tal van deelnemers welke zich puur richten op domeinnaam registratie + deelnemers waar je, naast de hosting, ook enkel een domeinnaam registratie kunt laten regelen.

Toon
22/01/03, 15:11
de deelnemer is verplicht om de gegevens van de houder up-2-date te houden, maar het is voor je eigen veiligheid cq verantwoordelijkheid dat je zijn ID vraagt idd :).

cridea
22/01/03, 15:22
Als je deelnemer wordt van SIDN verplicht je je ertoe dat je de identiteit van de registrant controleert. Dit kan het beste met een uittreksel (bedrijf) dan wel identiteitskaart (particulier)

Eriky
22/01/03, 17:42
Kan er iemand een aantal bedrijven noemen die zich puur richten op domeinen? Enige wat ik wil is een domein + de dns servers die ik zelf kan kiezen/veranderen meer heb ik niet nodig.

Toon
22/01/03, 18:49
www.webhosters.nl (wij doen het ook)

Deimos
22/01/03, 21:51
Is er eigenlijk ook een minium leeftijd om een domeinnaam aan te vragen? Of kan er in principe op de naam van een peuter al een domeinnaam komen te staan?

superior-is
22/01/03, 22:34
Hmm goeie. Volgens mij maakt leeftijd niet uit, tenzij ik er overheen heb gelezen -- echter echt sterk sta je juridisch niet als 5 jarige.

Deimos
22/01/03, 22:50
Dat is zo, maar betekend wel dat je je kind vanaf zijn geboorte alvast een domeinnaam kan geven :) Want over een aantal jaar is alles natuurlijk bezet :)

WebBizz
22/01/03, 23:13
Ik heb het nagevraagd daar ik een (minderjarige) klant had die deze vraag ook stelde. Er zijn vrijwel geen regels meer; geen KvK of ID is nodig, een minderjarige kan op eigen naam zonder problemen een .nl domeinnaam registreren.

Domenico
23/01/03, 01:12
Origineel geplaatst door Eriky
Kan er iemand een aantal bedrijven noemen die zich puur richten op domeinen? Enige wat ik wil is een domein + de dns servers die ik zelf kan kiezen/veranderen meer heb ik niet nodig.

Ik denk dat de meeste hosters je hiermee kunnen helpen. :)

tom
23/01/03, 01:47
belgen mogen nu ook registreren ?

Domenico
23/01/03, 02:00
Ja, via een deelnemer uiteraard.

superior-is
23/01/03, 10:20
Let wel op dat als iemand vanuit het buitenland een .nl domeinnaam wil registreren, dat een adres in Nederland wel nodig is. Dit is noodzakelijk als er schriftelijke stukken verstuurd worden. Bijv. een geschil rondom een .nl domeinnaam.

Nog even terugkomen op het minderjarige verhaal: Het mag, maar dan moet zijn/haar wettelijke vertegenwoordiger het registratiecontract mee ondertekenen.

Domenico
23/01/03, 11:32
Origineel geplaatst door superior-is
Let wel op dat als iemand vanuit het buitenland een .nl domeinnaam wil registreren, dat een adres in Nederland wel nodig is. Dit is noodzakelijk als er schriftelijke stukken verstuurd worden. Bijv. een geschil rondom een .nl domeinnaam.

Ik geloof dat de deelnemer dit adres mag zijn...

superior-is
23/01/03, 17:32
Ja klopt.