PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS of dedicated?



JanSmit
22/08/08, 16:12
Hoi allemaal,

Ik heb even wat advies nodig. Ik heb een server in een DC hangen die ik graag wil herinstalleren. Nu heb ik op deze server Windows 2003 met plesk 7.4 draaien. De server host ongeveer 20 domeinen. Voor het herinstalleren wil ik graag een extra server gebruiken waarop ik de backup van plesk 7.4 naar de laatste versie kan testen. Tevens kan die server de rol tijdelijk overnemen zolang ik mijn eigen server een herinstallatie geef. Die extra server is dus een tijdelijke oplossing en zoek dus iets voor een maand of 2 a 3.

Mijn vraag nu is wat ik het beste kan doen. Moet ik kiezen voor een dedicated server of kan een vps uitkomst bieden. Ik heb namelijk nog geen ervaring met de performance van een vps.

Server verbruikt nu ongeveer 15 GB dataverkeer per maand, 4 GB aan ruimte. De websites zijn voornamelijk joomla websites.

Alvast bedankt maar weer,

JAn

Jesperw
22/08/08, 16:14
Als je van een goede virtualisatie oplossing gebruikt maakt (even informeren bij de potentiele aanbieder) dan zou dit de meest interessante oplossing zijn. Helemaal gezien het feit dat het voor enkele maanden is.

- Snel
- Veilig
- Schaalbaar
- Zeer hoge beschikbaarheid.

Let wel op hoe zaken zijn geregeld. Maar dat is in principe ook zo bij dedicated hosting.

Succes!

Pirus
22/08/08, 16:21
Voordeel van een vps machine is dat het goedkoper is.
Vooral voor backup server zal ik dat zeker aanraden.

JanSmit
22/08/08, 16:43
performed een vps ook indien er windows opstaat? Belangrijkste is in iedergeval dat plesk goed kan draaien en dat de websites redelijk performen.

GR

Jan

Geert-Jan
22/08/08, 17:17
performed een vps ook indien er windows opstaat? Belangrijkste is in iedergeval dat plesk goed kan draaien en dat de websites redelijk performen.

GR

Jan

yep, mits je niet aan een 64mb mem bakje begint, en een aanbieder hebt die ook weet wat die doet.

Jesperw
22/08/08, 17:22
yep, mits je niet aan een 64mb mem bakje begint, en een aanbieder hebt die ook weet wat die doet.
Yep en fatsoenlijke storage. Ik heb veel hosting omgevingen moeten verhuizen van VPS'en naar ons toe. Je komt de traagste storage dozen tegen.

Moraal van dit verhaal: Vraag gewoon een demo aan.