PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting partner gezocht



gregorybolkenst
22/08/08, 13:06
Ik ben namens het bedrijf waar ik voor werk op zoek naar een hosting partner. Wij ontwikkelen websites en alles daar omheen, maar willen ons niet bezig houden met de hosting hiervoor. Waar wij naar op zoek zijn is een hosting partner waarbij wij voor onze klanten snel en eenvoudig domeinnamen en hostingpakketten kunnen aanvragen en beheren via een overkoepelend account. Voor eventuele problemen/wijzigingen/uitbreidingen zouden wij graag snel iemand kunnen bereiken binnen het bedrijf die dit voor ons kan oplossen. Wij willen ons niet bezig houden met facturering, maar willen dus wel zelf de diensten kunnen aanvragen en beheren voor onze klanten, waarbij de klant ook zelf toegang heeft tot zijn diensten.

In het kort: wij moeten dus alles kunnen aanvragen en beheren, de klant moet ook zelf alles kunnen beheren en de rekening gaat naar de klant. Problemen/wijzigingen/uitbreidingen zouden wij graag met 1 telefoontje/emailtje opgelost zien worden.

Wij zijn ook veel bezig met mailings en zoeken dus ook hosting waarbij het mogelijk is dat elke klant elke week in een keer een mailing kan versturen naar duizenden ontvangers, zonder dat dit het andere verkeer op het domein of de server verstoort. Red de hosting dit of zou dit dan via een aparte mailserver moeten gaan? De kosten voor zo'n mailserver zouden wij dan willen verspreiden over al onze klanten die hier gebruik van maken.

Het gaat vooralsnog een klein aantal klanten, maar met het oog op de toekomst worden dit er dus tientallen, zoniet honderden.

Ook willen wij graag werken met Apache / Cpanel.

Kent iemand een goede webhoster dit aan dit profiel voldoet? Ik heb zelf goede ervaringen met XXL webhosting, maar niet als hosting partner.

Sorcer
22/08/08, 14:21
Hallo Gregory, is Cpanel is een vereiste? Wij werken namelijk uitsluitend met DirectAdmin en wellicht meerdere bedrijven.

gregorybolkenst
22/08/08, 14:32
Wij zijn bekend met Cpanel en de vele mogelijkheden hiervan, vandaar. Ik heb even gekeken naar directadmin, maar deze komt helaas niet in de buurt van Cpanel.

Randy
22/08/08, 14:41
Je zoekt een resellerpakket, met rechtstreekse facturatie naar de klant. Wil je, op een bepaalde manier, hier zelf ook nog een fee aan meepakken, zegge een xx bedrag per pakket?
Mailings met slechts een duizendtal ontvangers zijn geen probleem. Goede software zal een xx-aantal mails per minuut loslaten en niet alles in een keer verzenden. Maar een apart netwerk is hier beter voor met meerdere SMTP-servers, omdat providers als Gmail en Hotmail erg strenge eisen stellen.

dreamhost_nl
22/08/08, 15:26
Is het misschien een idee voor jullie om een Reseller pakket af te nemen of deel te gaan nemen aan een zgn. Affiliate programma?

TomasVL
22/08/08, 15:29
Reseller is niet echt wat ze zoeken, ze willen de facturatie uit handen geven.
Affil-programma is m.i. het beste voor ze.

systemdeveloper
22/08/08, 20:14
Als je bedenkt dat je een managed dedi al voor 200 euro per maand kunt hebben en enkele tientallen klanten een hoster hetzelfde of meer opleveren aan standaardpakketjes, dan denk ik dat je meer aan een dedi hebt dan aan een resellerpakket met zijn beperkingen of een affiliateprogramma (Hierbij ben je meestal toch 1stelijns support).

TomasVL
22/08/08, 20:38
Ik ken geen affiliateprogramma's waarbij je instaat voor eerstelijnssupport, hoor.
Je brengt de klant aan, je krijgt een commissie, en voor de rest is alles in handen van de hoster.

systemdeveloper
22/08/08, 21:30
Ik ken geen affiliateprogramma's waarbij je instaat voor eerstelijnssupport, hoor.
Je brengt de klant aan, je krijgt een commissie, en voor de rest is alles in handen van de hoster.
True, dat had eigenlijk meer met het reseller verhaal te maken. Ik had dat affiliateprogramma er later nog even bijgevoegd. Slechte formulering idd.

huizinga
30/10/08, 17:34
Ber|Art edit: Geen aanbiedingen a.u.b. en al helemaal niet als je nog geen 100 post hebt

reef
30/10/08, 22:40
Ik heb zelf goede ervaringen met XXL webhosting, maar niet als hosting partner.

Zij doen toch alleen webhosting gerelateerde dingen? En hun affiliate programma ziet er goed uit toch? Het control panel ken ik niet maar er kunnen zo te lezen door klanten domeinen/DNS/etc beheerd worden.

dreamhost_nl
31/10/08, 09:06
Als TS persé cPanel als controle paneel wenst, lijkt het me niet nodig om andere opties aan te dragen.

®on
31/10/08, 09:32
"Laatste activiteit: 22 August 2008".

De TS, gregorybolkenst, kan contact opnemen indien hij nog aanvullende informatie heeft.