PDA

Bekijk Volledige Versie : Outlook autocomplete weg na reboot



1ms
21/08/08, 18:12
Ik heb een probleempje met exchange / outlook. Zou je ons misschien opweg kunnen helpen?

Ik ben een klein probleempje en hoop dat ik hier een oplossing kan vinden.

Het gaat namelijk over de feature Auto complete in outlook.
Deze vult veel gebruikte email adressen automatisch aan bij het intikken van de eerste paar letters in het geadresseerde veld.

Nu is het probleem dat bij een klant van ons die op een exchange server / domaincontroller zit de lijst met veelgebruikte emails na een reboot weer weg is.

Als ze niet rebooten en niet uitloggen blijft de lijst dus wel bewaard (totdat ze wel uitloggen of rebooten).



Laat maar horen.

parmaweb
22/08/08, 11:25
repair als een geprobeert ?.

Ingvald
22/08/08, 13:20
Die autocomplete functie (als je de typed-in adressen bedoelt in Outlook tenminste), heeft niets met Exchange gemaakt. Dit wordt op de client computer opgeslagen in een bestandje.

Kijk op de client PC even in %USERPROFILE%\Application Data\Microsoft\Outlook

Daar vind je 1 of meerder bestande met de extensie .NK2. De bestandsnaam van dit bestand is gelijk aan de naam van het Outlook profiel op de client PC. Wanneer je dit bestand verwijdert, zijn alle typed-in adressen weg. Wanneer je dit kopieert naar een andere PC, kan je je type-in adressen meenemen.

pcman
23/08/08, 17:52
dan slaat hij die dingen op in dat bestand op de locale profiel.
je zou kunnen proberen om met een policy te zorgen dat bestand op het netwerk op te slaan en dat outlook daar heen gaat om dat bestand te zoeken dan krijg je dat waar ze ook inloggen dat bestand aankunnen.

gr. pcman

1ms
23/08/08, 18:34
hmmm ik ga er mee aan de slag.
die locatie van dat bestand had ik gevonden en ook gebackupped en weer terug gezet etc maar dat had geen effect.

Vaag probleem...

Ingvald
23/08/08, 19:28
hmmm ik ga er mee aan de slag.
die locatie van dat bestand had ik gevonden en ook gebackupped en weer terug gezet etc maar dat had geen effect.

De naam van het .NK2 bestand moet exact hetzelfde zijn als de naam van het Outlook profiel. Nadat je het terugzet, moet je even Outlook herstarten en zijn je typed-in adressen terug.


Vaag probleem...

De beschrijving van je setup in de openingspost was ook redelijk vaag. Misschien eens een woordje uitleg daarover. Gaat het hier om een lokaal geïnstalleerde Outlook client die gewoon naar een Exchange server connecteert? Of werk je misschien via Terminal Services? Niet echt duidelijk in je uitleg.