PDA

Bekijk Volledige Versie : Server 2003/2008 Licentie vraagje



Bento
20/08/08, 17:25
Ik zit in het 2e jaar van een IT gerelateerde studie en heb via de Hogeschool van Amsterdam toegang tot de MSDN-AA.

Op korte termijn wil ik een dedicated server huren met Windows 2003 of 2008 daarop, beide besturingssystemen kan ik gratis downloaden via Microsoft's MSDN-AA.

Is het toegestaan om zo'n student license te installeren op een dedicated server die alleen voor prive doeleinden word gebruikt?

Phu
20/08/08, 17:49
De naam zegt het al he.

Als je wilt verhuren dan dien je SPLA licentie te nemen.
voor eigen gebruik op dedicated server lijkt me niet passen ondanks voor prive doeleinden.

Misschien kan je beter vermelden wat je met de server gaat doen
prive-school of prive-prive doeleinden ?

Bento
20/08/08, 18:18
Testomgeving voor een applicatie die we komend jaar moeten bouwen voor de Mediamarkt en een aantal prive zaken zoals remote backups. Ik draai op m'n thuis PC nu XP Pro met de student license, dat is waar het voor bedoeld is volgens mij dus ik zie niet echt een reden waarom het niet op een server mag die niet thuis staat maar een paar kilometer verderop maar ik wil het wel zeker weten ;)

Ik ga dus niets verkopen/verhuren oid., lijkt me niet verstandig zonder KvK etc :)

gjtje
20/08/08, 18:23
Zoals je dat beschrijft lijkt mij dat geen probleem. Volgens mij staat nergens dat de hardware in eigen bezit moet zijn.

MediaServe
21/08/08, 10:40
Zolang het educatief is en je er geen geld mee verdient is het geen probleem :)

Dat de server in een datacentrum hangt is niet relevant.

bramveen
21/08/08, 10:42
Daar ben ik het mee eens!!!

Met vriendelijke groet

Bram Veenhof

Bento
21/08/08, 12:44
Goed, dan weet ik voldoende. Bedankt :)