PDA

Bekijk Volledige Versie : Administratie systeem



ITrends-Deamon
20/08/08, 16:57
WHTers,

Lange tijd hebben wij gezocht naar een systeem wat voldeed aan alle eisen die ik als ICTer kan hebben mbt. een boekhoudingspakket. Helaas voldeet in mijn ogen niets. Met dit in mijn achterhoofd hebben we intern een systeem gemaakt wat voldeed aan mijn basis eisen, en gaan we dat nu stap voor stap uitbreiden.

Wat het systeem nu ongeveer bevat;

Klanten
Klanten overzicht, Klanten bijwerken, automatische klantnummers

Offerte's
Overzicht offerte's, offerte status, offerte generatie (PDF), email functie, producten en diensten (abbonementen?) per offerte

Facturen
Facturen op basis van diensten (uren, stuks prijzen etc) of op basis van abbonementen (domeinen,hosting, etc), Cronjob voor facturen, herrinerringen, overzicht openstaande facturen, creditnota's, deelfacturen

Financieel
Overzicht facturen, inkomsten/uitgaven/cashflow/bank&kas, BTW afdracht per kwartaal, statistieken

Overig;
- Logs
- Gebruikers beheer
- Bestanden beheer (ook mee te sturen met elke offerte/factuur!)

Ik ben benieuwd in hoeverre er nog vraag is naar zo'n systeem. In de tijd dat wij nog actief waren in de hosting branche was de vraag enorm maar het aanbod minimaal.

pierce
20/08/08, 17:03
Ik denk dat er zeker markt voor is, mits het voor een betaalbare(vooral voor kleine/startende hosters) prijs wordt aangeboden.

Maar wat heeft jouw systeem bijvoorbeeld als meerwaarde t.o.v. het al bewezen wefact(want eea komt aardig overeen)?

Geert-Jan
20/08/08, 17:14
Ik ben benieuwd in hoeverre er nog vraag is naar zo'n systeem. In de tijd dat wij nog actief waren in de hosting branche was de vraag enorm maar het aanbod minimaal.

Ik denk helemaal niet, daar er reeds meerdere systemen en alleen wefact is volgroeid naar een aardig pakket.
Vele andere hoor je nits meer van, o.a. facturatiesystem.nl en een aantal anderen waarvan de naam even niet valt.

Ik denk dan ook echt dat je je tijd verdoet, als het niet alleen voor jezelf is....

Spyder01
20/08/08, 17:14
Klinkt interessant, echter de prijs die er aan hangt is natuurlijk interessanter. Wat pierce aanhaald is namelijk een goede, wat is de meerwaarde t.o.v. Wefact? Als het tegen elkaar opweegt, weegt de prijs alleen nog.

Heb je een demo beschikbaar?

Phu
20/08/08, 17:15
heb hier zeker intresse zou je een prijsindicatie kunnen geven wat het zou kosten
op aanschafbasis eenmalig of jaarlijkse licentie basis ?

braxato
20/08/08, 17:17
Kun je anders een demo proberen online te plaatsen? De screenshots zijn nogal aan de wazige kant.

ITrends-Deamon
20/08/08, 17:26
Ja, dat kan ik wel doen. Nadeel is dat je het mooiste niet kunt testen dan, de queue. Elke nacht gaat de queue alle abbonementen af en maakt automatisch de PDF facturen. Deze gaan per email naar de klant en de hele administratie word geupdate.

Het systeem heeft nog geen koppelingen voor cpanel/directadmin etc want daar doen we zelf weinig mee, kan op aanvraag misschien nog wel een keer. Tevens gaan we in de aankomende weken werken om een online betalingsmogelijkheid er bij te bouwen via TripleDeal. Elke klant krijgt mogelijkheid om in de mail te klikken en vervolgens een betaling te doen van de factuur.

Ik zou dit best op licentiebasis willen aanbieden maar de code blijft in dat geval beschermd, wij willen het wel verder ontwikkelen. Bedoeling is dat we dit pakket ook voor onszelf blijven verder ontwikkelen zo ver mogelijk. Het moet een breed pakket zijn, ook qua banken bijvoorbeeld. Het is nu inzetbaar voor meer dan alleen de hostingmarkt.

Mikey
20/08/08, 18:04
Ik denk helemaal niet, daar er reeds meerdere systemen en alleen wefact is volgroeid naar een aardig pakket.
Vele andere hoor je nits meer van, o.a. facturatiesystem.nl en een aantal anderen waarvan de naam even niet valt.

Ik denk dan ook echt dat je je tijd verdoet, als het niet alleen voor jezelf is....

Daar waar maar 1 partij echt actief is, heb je de grootste kans om van de totale koek je (eigen proportionele) share te kunnen bemachtigen...

gjtje
20/08/08, 18:20
Het lijkt mij het allemaal net niet te zijn. Het is geen crm pakket, het is geen boekhoud pakket, het is van alles een beetje.
Als jij kijkt naar bijvoorbeeld SugarCRM dan is het CRM gedeelte veel beter uitgewerkt (de naam zegt het al). Daar zit ook een factuur module bij voor facturering. De hier aanwezige administratieve functies lijken weinig zin vol, voor een volleige boekhouding (en BTW afdragt) heb je meer nodig dan iets waar je in en uitgaven kan noteren. ;)
Ik zou eerst een onderdeel goed uitwerken en voor de rest zorgen dat er goede interfaces zijn richting andere partijen.

BramuS
20/08/08, 18:24
Ik ben reeds op zoek naar een simpel pakket, en overweeg WeFact, maar als dit systeem ook een beetje goed werkt, en de prijs aardig is ben ik hierin ook wel geïntresseerd.

Kan er misschien, zoals hierboven al gevraagd, een Demo online geplaatst worden? En eventueel de kosten voor dit pakket?

Trouwens hoe ga je dit doen als volgend jaar de BTW naar 20% gaat, is er een simpele instelling voor de BTW? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.

ITrends-Deamon
21/08/08, 11:35
Als ik kijk naar de prijzen van we-fact vind ik het een lachertje. Die bedragen zijn niet van deze tijd. Dit systeem, van ons, is echt puur voor administratie ingericht. Het is geen CRM pakket maar doet een deel voor je, zoals offerte's en facturen. Er zit alles in wat nodig is om een klein IT bedrijf draaiend te houden en geeft een goed beeld van cashflow en bijvoorbeeld openstaande facturen.

We-Fact is voor die prijs top. Dat bedrag slaat nergens op en er is geen administratiesysteem op de markt wat met zo'n prijs kan concurreren (als je het ook nog draaiend wilt houden, updaten en ga zo maar door!).

Ik ben nu bezig met een demo online zetten.


Trouwens hoe ga je dit doen als volgend jaar de BTW naar 20% gaat, is er een simpele instelling voor de BTW? Gewoon even uit nieuwsgierigheid.
Ja :)

------Demo account is online
Stuur mij een PB met jouw emailadres en naam, dan sturen we de gegevens toe.

Blacky
21/08/08, 13:39
Dat bedrag slaat nergens op en er is geen administratiesysteem op de markt wat met zo'n prijs kan concurreren (als je het ook nog draaiend wilt houden, updaten en ga zo maar door!).
Dat weet ik niet, laatst zag ik er nog eentje voor gelijkwaardige prijs in ontwikkeling bij Sitedeals. En als ik me niet vergis heeft bestelsysteem dezelfde mogelijkheden, ook voor dezelfde prijs.

Dan heeft misschien WHMCS iets minder boekhoudmogelijkheden maar die is dan ook nog wat goedkoper, maar da's meer voor een hostingbedrijf dan een IT bedrijf.