PDA

Bekijk Volledige Versie : VPS Of Dedicated ? (Managed)



Skander
19/08/08, 06:14
Hallo,

Ik heb advies nodig om een keuze te maken tussen VPS & Dedicated.

Ik wil het gebruiken om webhosting aan te bieden voor klanten die door ons een website laten maken. Uiteraad ook voor klanten die gewoon webhosting willen. Het gaat om de volgende aanbiedingen:

VPS MANAGED:

<knip>

Duo core processoren - Apache, php5, mysql, perl, mailserver
750MB RAM geheugen - 100mbit verbinding
50GB Hardeschijf - 1 ipnummer
250GB dataverkeer per maand - Dns controlpanel / root toegang
Directadmin Controlpanel - Statistieken / 10GB backupruimte
Managed server - Fedora core / root toegang

Geen setupkosten
Prijs per maand 59,-

(A-kwaliteit hardware van Supermicro.

-Ruime uitbreidingsmogelijkheden
-Supervoordelig domeinen realtime registreren.
-Realtime reboot systeem.
-Gratis gebruik van onze DNS servers. (2 nameservers ns1.uwdomein.nl)
-Uw dds server wordt gratis gemanaged
-Gratis DirectAdmin controlpanel.
-Uw server wordt na bestelling binnen 24 in orde gemaakt.)

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

DEDICATED MANAGED:

<knip>

Pentium4 3.0ghz hypertreading - Apache, php5, mysql, perl, mailserver
1024MB RAM geheugen - 100mbit verbinding
2x 250GB Hardeschijf SATA raid1 - 3 ipnummers
500GB dataverkeer per maand - Dns controlpanel / root toegang
Directadmin Controlpanel - Statistieken / 10GB backupruimte
Uw server wordt gemanaged - Fedora Core Linux

Geen setupkosten
Prijs per maand 109,-

(A-kwaliteit hardware van Supermicro.

-Uw server wordt door ons gemanaged, u hebt hier zelf geen omkijken naar.
-Supervoordelig domeinen realtime registreren.
-Realtime reboot systeem.
-Gratis gebruik van onze DNS servers. (2 nameservers ns1.uwdomein.nl)
-De hardeschijven worden raid uitgevoerd. (mirror)
-Gratis DirectAdmin controlpanel.
-Uw server wordt na bestelling binnen 24 in orde gemaakt.)

Alvast bedakt!
Groetjes, Skander.

DeziWeb
19/08/08, 06:27
Uw server wordt door ons gemanaged, u hebt hier zelf geen omkijken naar
Je moet even navragen wat dat precies inhoud. Is het alleen de beveiligings updates? Of kan je ze overal voor gaan mailen.

Verder wanneer je serieus hosting aan wilt bieden, zou ik voor een dedicated gaan met de HD` s in RAID.
En vraag even na of je ook backup ruimte krijgt.

gjtje
19/08/08, 09:19
Zeker voor kleine servers zie ik weinig reden om nog voor een dedicated oplossing te kiezen. Wanneer je een goede VPS partij kiest dan heb je daar voor een vergelijkbare prijs meestal een stuk betere hardware, het is schaalbaar en bij problemen is de recovery tijd minimaal.

Wat ze voor die prijs leveren weet ik niet, sommige bedrijven lijken volledig management ongeveer gratis bij een server te kunnen doen. Dan zullen we maar geloven dat ze overcapaciteit hebben.

Jesperw
19/08/08, 10:20
Zeker voor kleine servers zie ik weinig reden om nog voor een dedicated oplossing te kiezen. Wanneer je een goede VPS partij kiest dan heb je daar voor een vergelijkbare prijs meestal een stuk betere hardware, het is schaalbaar en bij problemen is de recovery tijd minimaal.
Helemaal mee eens. Om daar echter goed over te kunnen oordelen dien je wel wat informatie in te winnen over hoe men met virtualisatie om gaat. Een volgedrukte Core Duo met lokale storage voegt dan weer niet zoveel toe aan een dedicated server. Een groot platform met live migratie juist wel.

Skander
19/08/08, 13:53
Hallo,

Ik begin nu zelf ook meer richting de VPS te gaan dan de dedicated.
Ik lees ook vaak dat toch veel mensen kiesen voor VPS ipv dedicated servers. Daarmee bedoel ik dan de personen die niet teveel wilt uitgeven permaand. Zo heb ik ook begrepen dat voor de prijs van een VPS je een low budget dedicated server krijgt en het pas beter wordt zodra je meer gaat betalen. Daarom denk ik dat me keuze toch valt op de VPS. Zoals al is aangegeven om contact op te nemen om te kijken wat ze nou precies bedoelen met Managed Server heb ik contact opgenomen met de website. Zodra ik antwoordt terug heb zal ik het vermelden.

Groeten, Skander.

AlfaHosting
19/08/08, 13:57
Hallo,

Zoals al is aangegeven om contact op te nemen om te kijken wat ze nou precies bedoelen met Managed Server heb ik contact opgenomen met de website. Zodra ik antwoordt terug heb zal ik het vermelden.

Groeten, Skander.


Het staat hier duidelijk te lezen:


<knip>

Skander
19/08/08, 14:01
Domdomdom te snel gekeken!! Bedankt in iedergeval!

Nou dit bieden hun dus aan:

Wat is een managed server?

Een managed server is een server die wij voor u onderhouden, u hebt zelf geen technische kennis nodig om de server te onderhouden.

Wat valt onder een managed (dds) server:

- Wij zorgen ervoor dat de door ons geinstalleerde software up2date is en blijft.

- Wij zorgen ervoor dat de linux installatie regelmatig wordt voorzien van de laatste beveiliging patches, updates e.d

- Wij zorgen ervoor dat bijvoorbeeld php en mysql geupgrade wordt.

- Wij installeren alleen updates van de geinstalleerde software die door het geinstalleerde controlpanel zijn goedgekeurd.

- Voordat we wijzigingen op uw server uitvoeren laten we dit u eerst per e-mail weten.

- U kunt ons altijd gratis bellen / e-mailen voor advies.

Wat valt niet onder een managed (dds) server:

- Installaties van software / updates die niet zijn goedgekeurd door het geinstalleerde controlpanel.

Een managed server is ook een root server:

- U hebt zelf volledig toegang tot uw server en kunt altijd externe software zelf installeren.

- U kunt ons altijd gratis om hulp vragen.

- U kunt onze technische dienst tegen uurtarief werkzaamheden op uw server laten verichten zoals bijvoorbeeld externe niet ondersteunde software installeren of problemen laten oplossen.

avanmessen
19/08/08, 19:11
Wij hosten zelf onze klant sites op een VPS, is makkelijk
te migreren en up te graden bvb en bij de meesten krijg
je de storage op een SAN. Altijd beter dan een software
RAID ...

:cool:

WeServIT
19/08/08, 21:01
Je zult even moeten navragen op welke hardware de VPS gehost wordt. Want het kan ook een server zijn die niet snel is en dan draait webhosting niet echt bepaald lekker. Als je al veel klanten hebt die intresse hebben zou ik toch voor de Dedicated gaan puur omdat je dan iets achter de hand hebt.

avanmessen
20/08/08, 10:46
Inderdaad, hoeveel VPS' en per CPU core ?
Als je echt veel load verwacht, dan ga je
beter voor dedicated, zelfs een lichte ...

Wel minder flexibel, schijfgrootte, geheugen.

Ik ben akkoord, de load die je zal hebben zal
de meest beslissende faktor zijn.

:W:

Skander
22/08/08, 17:21
Hallo,

Ik heb ze opgebelt over de VPS en ze zeiden dat de harware op Core 2 Quad Processors wordt gehost. Ook vroeg ik of ik kon overstappen van VPS naar Dedicated als het nodig was en dat kon, gratis! Dus laat me even weten of dit een goede VPS is zodat ik hem kan bestellen.

Alvast bedankt,
Skander.

Jesperw
22/08/08, 17:51
Met lokale (vaak tragere) storage en zonder migratie mogelijkheden dus? (Daar ga ik even van uit). Daar moet je rekening mee houden. Als dat allemaal niet zo belangrijk voor je is en het goedkoop is, dan kun je 't overwegen.

AlfaHosting
22/08/08, 17:52
Hallo,

Ik heb ze opgebelt over de VPS en ze zeiden dat de harware op Core 2 Quad Processors wordt gehost. Ook vroeg ik of ik kon overstappen van VPS naar Dedicated als het nodig was en dat kon, gratis! Dus laat me even weten of dit een goede VPS is zodat ik hem kan bestellen.

Alvast bedankt,
Skander.

Dat zegt nog niet veel ... hooeveel RAM geheugen, hoeveel harde schijven met welke RAIDS, netwerk uplinks, spare servers, ...

SF-Jeroen
22/08/08, 17:53
Lijkt me vrij goedkoop voor een goede managed vps. Je moet ons niet vragen of iets een goede host is, goedkoop is vaak minder goed dan duur (er zijn uitzonderingen). Maar als jij je klanten aan een budget host wilt toevertrouwen, ga je gang :D

Hardware zegt verder ook weinig, als iemand 100 Vpssen op een QuadCore bak host is het alsnog traag