PDA

Bekijk Volledige Versie : Leaseweb / Schuberg Phillis 100% uptime?



thedutchlaw
18/08/08, 12:50
Zie ook mijn andere topic, ik ga binnenkort 2 servers colocaten in Amsterdam. Daarvoor ben ik momenteel op zoek naar colocatie van hoge kwaliteit voor een nette prijs.

De kandidaten zijn momenteel:

TransIP
PC Extreme
Leaseweb / SBP

Ik heb meegekregen dat de prestaties van EvoSwitch en Easynet niet altijd uitstekend geweest zijn dit jaar, maar dat Leaseweb in SBP al jaren uitstekend presteert.

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Mijn huidige colocatieprovider heeft echt last van te veel storingen de laatste maanden.

X-Hosted
18/08/08, 13:06
Ik kan je PC Extreme niet aanraden iig. De administratie daar is verre van je van het. Te veel geautomatiseerd en de administratief medewerksters komen op mij over als euh laat ik het netjes zeggen ''blond'' :) Zo loop ik al ruim 3 maanden tegen 2 incasso bureau's te protesteren omdat ze opgezegde diensten maar blijven factureren :O Ook op technisch gebied ging het te vaak fout.

Leaseweb en TransIP zal je geen verkeerde keus mee maken. Nog een aanrader is Icehosting in Globalswitch, een jaar daar gezeten en beviel uitstekend :)

pierce
18/08/08, 13:07
Pas op met de prijzen van leaseweb, ze staan erom bekend je in binnen te halen met spectaculaire prijzen, maar na een tijdje komt er vaak een fikse prijsverhoging.

hostlogic.nl
18/08/08, 13:25
Ik betwijfel of je bij Leaseweb de keuze hebt in welke DC je de servers kunt hangen.

FunnyMedia
18/08/08, 13:30
En als je in SBP je server hang plaats er dan direct maar een extra cooler / blower in aangezien de temperaturen in de leaseweb suite wel eens hoger zijn dan je graag wil zien in een DC.
Verder sluit ik me aan bij Pierce, watch out!

bami82
18/08/08, 13:36
Zeer goede ervaringen met het datacentrum(gyrocenter) waar pc extreme ook zit.

Glenn
18/08/08, 13:38
PCX en Leaseweb geen ervaringen mee. Wel met TransIP en hun eigen DCG datacenter. Goed DC, goede koeling, goede netwerkuptime, goede helpdesk en marktconforme prijzen die niet na een jaar in ene de lucht in gaan.

Costeijn
18/08/08, 13:55
PC-Extreme heb ik zeer goede ervaringen mee. Toch wel 1 van de betere ISP's van dit moment. Goede kennis van zaken, niet duur en staan je altijd heel vriendelijke te woord.

Aanrader!

gjtje
18/08/08, 14:27
Leaseweb EVO draait ook prima wanneer je daar dubbele feeds en redundante uplink afneemt. Leaseweb biedt veel mogelijkheden met als resultaat dat mensen voor een koopje iets afnemen en dan boos worden wanneer het niet 100% werkt.

SBP hebben we tijden gestaan zonder grote problemen, ook van de temperatuur hadden we geen last maar dat lijkt een lokaal verschijnsel te zijn. Wel is een keer de stroom uit gevallen in de hele suite.

Phu
18/08/08, 14:50
Ben recent in DCG Amsterdam geweest bij suite van NXS waarschijnlijk gaan we zelf hier racks afnemen via NXS de prijs is hoger dan andere partijen maar alles is goed geregeld

Iets waar andere partijen van kunnen leren.
Toegang goed geregeld code of fingerprint naar je racks lopen en cijferslote open.

westm003
22/08/08, 15:52
Wij zitten o.a in Gyrocenter.

Top datacenter!

Ervaring met Gyrocenter, Easynet, Databarn en Shuberg...

We zullen geen servers meer plaatsen in Easynet en Databarn....

davhog
22/08/08, 17:12
Wij zitten ook bij PC Extreme in het gyrocenter. Ze hebben de zaken daar goed op orde. Er is altijd iemand van PCX/Reasonnet aanwezig wat ik zelf als een groot voordeel ervaar.

Afgelopen jaar hebben we helaas wel wat netwerk hikjes gehad op het Reasonnet netwerk, gelukkig is dat goed opgelost en zijn de problemen uit de wereld.

SF-Jeroen
22/08/08, 17:35
Hier ook goede ervaringen met PCextreme/Reasonnet. Leaseweb heeft nogal wat problemen gehad dit jaar

NST
22/08/08, 19:54
Wij staan nu meer dan een jaar in EvoSwitch bij Leaseweb, in datahal 2. Hebben tot nu toe een 100% uptime, netwerk en stroom.

WF WebHosting
23/08/08, 17:23
Wij staan in SBP sinds 2005 en hebben goede uptime gehaald, in het begin wel warmte problemen gehad maar dat is tegenwoordig goed te noemen.

Wel is het zo dat de prijzen van LW ieder jaar word verhoogd als je rechtstreeks bij hun colo afneemt. De problemen bij LW is meestal te vinden in Evoswitch en Easynet.

Transip geen ervaring mee
Pc Extreme geen ervaring mee

Robert

Desmond
24/08/08, 09:59
Ook wij staan sinds 2006 bij SBP met een 100% stroom/netwerk uptime. Vroeger (voor 2005) hadden ze warmteproblemen, die zijn al jaren verholpen alleen blijven mensen SBP aan warmte problemen koppelen.

Problemen bij LW zijn inderdaad voornamelijk bij Easynet. Evo ben ik een keer geweest, een mooi center op zich maar technisch niet te vergelijken met SBP. Volgens mij hebben ze bij EVO geen A en B feed en nog enkele aparte dingen die je wel in ieder DC zou moeten vinden.

Ik betaal bij LW al sinds 2006 een kleine beetje extra (50 euro per rack extra per maand in 2 jaar tijd). Traffic is nog steeds net zo goedkoop (25 euro per TB flat, geen 95% wat ik een leuke prijs vind voor traffic). De rest van de dingen als extra IP's, extra access cards, disk swaps e.d. zijn nog steeds gratis !

PcExtreme ben ik ook geweest, op zich mooi center, geen ervaring met uptime/kwaliteit.
TransIP weet ik alleen dat veel van onze (remote beheer) klanten die daar zitten daar dit jaar nog weg gaan om verschillende redenen. (niet om prijs maar eerder technische redenen)

Sorcer
24/08/08, 11:20
Volgens mij hebben ze bij EVO geen A en B feed en nog enkele aparte dingen die je wel in ieder DC zou moeten vinden.

Dit is gewoon aanwezig hoor ;). Wat zouden ze nog meer niet moeten hebben volgens jou?

johan.smits
24/08/08, 12:11
PCX en Leaseweb geen ervaringen mee. Wel met TransIP en hun eigen DCG datacenter. Goed DC, goede koeling, goede netwerkuptime, goede helpdesk en marktconforme prijzen die niet na een jaar in ene de lucht in gaan.

Zelfde mening hier.
Je krijgt kwaliteit colocation voor een goede prijs. Al ruim 5 jaar bij hun colocatie onder gebracht. Moet wel zeggen dat sinds ze uit redbus weg zijn 100% beter is (omgeving)

Wouter-Ospito
24/08/08, 14:50
De LeaseWeb suite in Schuberg Philis heeft geen verhoogde datavloer, wat de koeling ten nadele komt. Voor mij zal alleen dat al een rede zijn om niet voor SBP te kiezen. DCG van TransIP en NXS is een net datacenter, enkel komen daar zowel de stroom- als datakabels beide uit de lucht (tenminste, in de NXS suite, weet niet zeker hoe dit in de TransIP suite zit. Is overigens ook zo in SBP), wat ik ook als nadeel ervaar. In 99% van de gevallen gaat dat gewoon goed, maar in theorie kan stroomkabel storen op datakabel.

Gyrocenter vind ik een net datacenter, ik heb weinig ervaring met PCextreme maar de ervaring die ik heb zijn niet al te positief. De ervaring van Reasonnet is daarnaast ook alles behalve fijnloos. Ik zou nog best apparatuur willen hebben in het Gyrocenter, maar absoluut niet in het Reasonnet netwerk.

Als ik persee uit jouw lijstje zou moeten kiezen, zou ik voor DCG/TransIP kiezen. Maar als ik jouw was zou ik je lijstje wat uitbreiden. Succes ermee!

Ijsbox
24/08/08, 18:14
...enkel komen daar zowel de stroom- als datakabels beide uit de lucht (tenminste, in de NXS suite, weet niet zeker hoe dit in de TransIP suite zit. Is overigens ook zo in SBP), wat ik ook als nadeel ervaar. In 99% van de gevallen gaat dat gewoon goed, maar in theorie kan stroomkabel storen op datakabel.

Maar dat is toch ook als de kabels naast elkaar onder een verhoogde vloer liggen?

Glenn
24/08/08, 19:11
Maar dat is toch ook als de kabels naast elkaar onder een verhoogde vloer liggen?

True. Dat maakt ook geen fluit uit. In Redbus krijg ik een blauwe UTP en een zwarte stroomkabel door hetzelfde putje omhoog.

Desmond
24/08/08, 19:46
Een datacenter keuze is net als een auto keuze. De een wil een rode goedkope auto, de andere wil een snelle zwarte auto. De een zal een vreselijke ervaring hebben met een Opel, de andere zal nooit meer van dat merk afstappen... Je ziet het ook in deze topic, de een geeft zijn mening dat hij uiterst tevreden is over een DC, de andere vind het vreselijk en andersom. Je zal het toch zelf moeten ervaren denk ik ;)

t.bloo
24/08/08, 22:51
maar in theorie kan stroomkabel storen op datakabel.

voor 100Mbit verwaarloosbaar, voor gigabit unshielded twisted pair schijnt dat wel zo te zijn, voor shielded al niet meer en voor glasvezel maakt het geen bal uit al loopt die midden door de aggregaat heen

Wouter-Ospito
24/08/08, 23:19
True. Dat maakt ook geen fluit uit. In Redbus krijg ik een blauwe UTP en een zwarte stroomkabel door hetzelfde putje omhoog.

Ja, als ze ook beide via de onderkant binnen komen is het precies hetzelfde verhaal. Maar er zijn ook zat datacenters die stroom onder de grond laten lopen en data boven het plafond. Waardoor het wel helemaal gescheiden is. Zoals ik al schreef: in 99% van de gevallen zal er niks aan de hand zijn, maar ik hou er toch niet van, scheiden vind ik persoonlijk een veel mooiere oplossing.

Voor de duidelijkheid: we hebben het hier natuurlijk over koper, niet over glas. Denk niet dat TS voor z'n twee servertjes glas uplinks krijgt, dan moet die het wel heel bont maken. ;-)

Stratos
26/08/08, 14:24
Oeps dit had een pm moeten zijn

Dennis
26/08/08, 14:28
Sinds 2005 slechts 2 uur downtime volgens de WHT Uptime Meter.

Volgens mij hebben ze het gewoon goed voor elkaar.

ju5t
26/08/08, 18:43
Wij zitten vanaf het begin in het Gyrocenter, sterker nog, onze servers gingen als eerste online. De hele vloer was toen nog leeg. In het begin wat flinke problemen gehad met stroom, maar dit is daarna niet meer voorgekomen. Verder ook weinig tot geen storingen gehad.

Zo vaak komen we er niet gelukkig, maar de laatste tijd zijn er flink wat dingen veranderd, vooral wat betreft toegang. Maar we hebben weinig te klagen.

Overigens geen klant van PCextreme maar van Rokscom.

fmanders
26/08/08, 19:15
DCG van TransIP en NXS is een net datacenter, enkel komen daar zowel de stroom- als datakabels beide uit de lucht (tenminste, in de NXS suite, weet niet zeker hoe dit in de TransIP suite zit. Is overigens ook zo in SBP), wat ik ook als nadeel ervaar. In 99% van de gevallen gaat dat gewoon goed, maar in theorie kan stroomkabel storen op datakabel.


Dit klopt, de kabels bij transip (en ik neem aan ook bij nxs) lopen beide over de racks, echter zitten ze ~50cm van elkaar af, hierna komt de stoom aan de rechterkant van het rack binnen en het netwerk van de linker kant.

Phu
26/08/08, 19:43
Niets mis mee lijkt mij dat de kabels van boven komen ?

Ben recent nog bij Telecity4 geweest daar hebben ze hetzelfde, ook alles van boven
dat kabels gaan storen is je eigen probleem als je een rack oplevert neem je gewoon cat6
tegenwoordig (beetje voorbereid op gigabit toch).

Wouter-Ospito
27/08/08, 08:33
TeleCity 4? :)

phreak
27/08/08, 08:39
TeleCity 4? :)

Ja, nieuwe TeleCity ja ;)

Wouter-Ospito
27/08/08, 09:02
Ja, nieuwe TeleCity ja ;)

Ik heb weleens gehoord dat er plannen waren voor een Telecity 4, maar wist niet dat die er al was. Dat is dan in Amstel Business Park neem ik aan?

Deze: http://www.datacentrumgids.nl/datacentrum/telecitygroup-amstel-business-park

Wie weet al wat partijen die daar staan? Ben benieuwd.

djalken
27/08/08, 11:37
zie http://www.datacentrumgids.nl/datacentrum/telecitygroup-amstel-business-park , daar staan nog geen isps en toen ik er een 2 maanden terug langs reed waren ze nog bezig zo te zien :)

Dreas
28/08/08, 10:17
Goede ervaringen met PC Extreme. Het feit dat er 24x7 365 iemand op de datavloer bereikbaar is die ook nog eens iets kan doen is erg prettig.

Gwen
28/08/08, 11:30
Ik heb weleens gehoord dat er plannen waren voor een Telecity 4, maar wist niet dat die er al was. Dat is dan in Amstel Business Park neem ik aan?

Deze: http://www.datacentrumgids.nl/datacentrum/telecitygroup-amstel-business-park

Wie weet al wat partijen die daar staan? Ben benieuwd.

Wij. En nog veel meer al hoor, staan al tientallen racks gevuld :).

djalken
28/08/08, 11:33
eigen netwerk? en welke netwerkproviders zijn er al aanwezig?

rida
15/09/08, 21:06
Wij zitten via LSWB in Easynet, en draait voor de rest prima. Ooit een keer een outage gehad maar dat was toen de AMSIX een dreun kreeg, voor de rest niets te klagen.

BLAST3R
15/09/08, 21:44
Nou, ik heb anders wel meerdere malen een outage gehad in Easynet in de Leaseweb suite.. De ene keer is het een DDoS (alhoewel ik weet dat daar weinig aan te doen is), dan weer een stroomprobleempje, dan weer een korte downtime door een router...

Nee bedankt, ik ga er binnenkort weg :thumbdown:.

Desmond
16/09/08, 08:23
Ik hoor over Easynet/LW ook vaak problemen, ik krijg ook de storingen van LW in mijn mail en die zijn eigenlijk 80% Easynet en 20% Evo...

PimEffting
16/09/08, 08:29
Onze locatie bij Leaseweb/Easynet heeft twee keer een storing gehad van een aantal uren, een paar maanden geleden. Voor de rest prima stabiel.
Locatie Evoswitch (hal 2) heeft uptime van 100% tot nu toe (met uitzondering van een vooraangekondigd onderhoudsvenster van 10 minuten om 4 uur 's nachts op het netwerk).