PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoeveel slots kan ik draaien



boedy
17/08/08, 04:06
Hey, Ik ben de laatste tijd wat rond wezen kijken naar wat verschillende bedrijven die dedicated servers verhuren. Ik heb er nu een op het oog dat me wel redelijk aan spreekt. Het gaat over een:

Dual core 2.0GHz
2GB ram
2000 GB verkeer

Ik vroeg aan de eigenaar hoeveel "Counter-strike: Source (66 tick)" Gamerservers ik kon hosten op dit systeem die wel redelijk tot vol zouden zitten. Hij antwoordde hier op:


Je kunt er wel 10 op draaien, minimaal 8 In ieder geval )

Ik ben toen nog wat verder gaan onderzoeken en vraag ik mijzelf af of die wel klopt.

Ik zou graag van jullie willen horen hoeveel slots deze kast aan zou kunnen.

Met vriendelijk groet,

Boudewijn

IT-worX
17/08/08, 12:51
Kan je ons zeggen welke cpu dit juist is? Want je hebt veel C2D cpu's hé.
En welk OS wil je hiervoor gebruiken?
Dataverkeer doet er zoveel niet aan toe.

Kenneth
18/08/08, 13:15
Kan je ons zeggen welke cpu dit juist is? Want je hebt veel C2D cpu's hé.
En welk OS wil je hiervoor gebruiken?
Dataverkeer doet er zoveel niet aan toe.

Wie zegt dat het om een C2D gaat? Kan net zo goed een Pentium D zijn..


Leuk om te weten.. hoeveel slots worden de servers?

Bento
18/08/08, 14:45
http://www.webhostingtalk.nl/search.php

WeServIT
19/08/08, 20:03
Dit soort vragen worden vaak gevraagd gebruik daarom ook de zoek functie. Je kunt dit ook nooit exact zeggen omdat we niet kunen weten hoeveel slots de servers worden en hoe veel de servers bezocht worden. Ik denk dat je zelf eerst eens met 1 of 2 servers moet beginen en kijken wat de CPU usage + Load average is.

boedy
23/08/08, 17:47
Ik heb al genoeg rond gezocht, maar ik wil even specifiek deze processor. Maar in ieder geval.

Het is een intel coreduo T2450

verder weet ik nog niet precies welke os, maar ik denk linux


Leuk om te weten.. hoeveel slots worden de servers?

Maakt dat een verschil? Of je nou twee 32 slot servers draait of vier 16 slot servers?

Ik denk dat de servers vaak maar half vol (of half leeg:rolleyes:) zouden zijn, maar ze moeten wel aantal spelers ondersteunen die de server aangeeft

SF-Jeroen
23/08/08, 18:06
LOL....dat is een notebook cpu, dus ga er maar van uit: heeeeeeel weinig

En ja, het aantal servers maakt ook uit, want de console gebruikt zelf ook cpu/ram, dus 4x 16 is niet hetzelfde als 2x 32.

Ik zou zeggen, het maximum zal rond de 2x 16 slots (Public) liggen, wil je het een beetje soepel draaien.

Mikejuh!
24/08/08, 12:00
De max vind je alleen door ook daadwerkelijk een paar games aan te zetten, zitten ze vol en houd die het niet meer, dan weet je waar je moet stoppen.

WeServIT
24/08/08, 12:08
De max vind je alleen door ook daadwerkelijk een paar games aan te zetten, zitten ze vol en houd die het niet meer, dan weet je waar je moet stoppen.

Inderdaad, zorg dat je met 2 public's begint en probeer deze vol te krijgen. Kijk dan naar je CPU, RAM en Load Avarage.. Zolang je ziet dat dit goed gaat kun je er nog een server bij gooien, maar zoals "Gualcherius" al zegt praat je hier over een laptop CPU.. ik begrijp niet goed dat ze deze in een dedicated server kunnen stoppen. Ik zou het nog even voor de zekerheid navragen bij het bedrijf waar je de offerte van ontvangen hebt.

En per server die je online zet trekt hij een bepaald aantal RAM geheugen, dat wil zeggen hoe meer servers je online zet hoe meer RAM geheugen er weggetrokken wordt. En je moet ervoor proberen te zorgen dat het systeem niks van je SWAP geheugen gaat gebruiken, anders kan er sneller lag voorkomen!

Als besturingssysteem zou ik Linux CentOs 5.2 gebruiken!
Succes ermee.

boedy
24/08/08, 15:00
Alvast bedankt voor alle reacties. Ik begin steeds meer af te zien van deze offerte en voel me ook bedrogen. Daarom ben ik even verder wezen kijken.


Server: Dell PowerEdge R200
CPU: Intel 1x Quad Core Xeon X3210
Ram: 4GB DDR2
OS Operating System
Hardeschijf 2 x 250GB SATA II

Dit allemaal voor 99 euro in de maand. kan dit stukken goedkoper, of is het een goede deal? Ik neem aan dat deze server wel geschikt is voor meerder gameservers. Zo niet, hebben jullie dan een alternatief met een goede prijs/kwaliteit verhouding.

groetjes

Wynand
24/08/08, 15:02
http://www.webhostingtalk.nl/search.php?searchid=1509961

Geert-Jan
24/08/08, 15:03
Verder.. wat zijn verder de ervaringen bij leaseweb?

groetjes

Gebruik de seach button even. Je komt dan genoeg Leaseweb ervaringen tegen, zowel positieve als negatie.
Je hebt dan meer informatie dan hierop wachten....

boedy
24/08/08, 15:13
Gebruik de seach button even. Je komt dan genoeg Leaseweb ervaringen tegen, zowel positieve als negatie.
Je hebt dan meer informatie dan hierop wachten....

Mijn fout, Vraag beantwoord.->|

Geert-Jan
24/08/08, 15:28
Mijn fout, Vraag beantwoord.->|

Gewoon en tip hoor....

Zoek even op uptime (schijnt positief te zijn) en contracten (schijnt negatief te zijn)