PDA

Bekijk Volledige Versie : hosting firma raar toestanden



opel94
15/08/08, 00:43
Dag beste forum leden
eerst en vooral als het niet in de juiste topic staat dan mogen jullie hem gerust verplaatsen.

Mijn probleem

ik heb in mei bij www.hostingland.nl hosting genomen via hun voor mijn website.
allles liep goed tot begin deze maand website offline van me en ook hun site en die van offermans webdesign

mails gezonde geen reacties dus via andere hostings meer info via via terecht gekomen op whois in duitsland die geeft me mail van nederland die zegt dan we kunne niks doen.

dus ik sta nu met rug tegen de muur mijn website is tevens ook op hun naam geregistreed melde me de andere firma en niet op mijn naam wat normaal niet mag.

dus ik kan niet over gaan naar ander hosting firma zoalang ze niks unlocke en vrijgeven.

meeste zegge dan ja ok neem dan ander naam neen ga niet website naam is de club naam en alle club stikkers en shirts staat dus website op vermeld.

kan me iemand helpen want ik weet het niet meer

alvast bedankt

X-Hosted
15/08/08, 00:59
Heb je daar een .nl domeinnaam of een andere? Zo ja, welke?

brinkie
15/08/08, 01:04
dus ik sta nu met rug tegen de muur mijn website is tevens ook op hun naam geregistreed melde me de andere firma en niet op mijn naam wat normaal niet mag.

Dat mag wel degelijk. Een domeinnaam mag niet op hun naam worden gezet als je daar netjes het contract voor de SIDN hebt ingevuld. Maar ik heb zelf ook klanten die zelfs er om vragen om het op naam van mijn bedrijf te zetten (om hun moverende redenen). Het is niet mijn standaardpolicy, maar nergens staat dat het niet mag, m.i.

Komen we bij je werkelijke probleem: de gegevens van de provider staan hier (http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=2630). En onderstaand de KvK gegevens:

Naam: Offermans Webdesign
Vestigingsadres: Papiermolenweg 39
Vestigingsplaats: 4105XB Culemborg

Misschien moet je ze even bellen of desnoods langs gaan om te vragen de domeinnaam op je eigen naam te zetten. Of neem contact op met Internet Service Europe, daar zijn ze zo te zien een reseller (http://www.nic.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=offermanswebdesign.nl&zoek.x=20&zoek.y=9) van, ISE is ook bekend als "DutchWebhosting", zie http://www.dutchwebhosting.nl.

Ik hoop dat je met deze gegevens (weer) wat verder kunt.

frajaweb
15/08/08, 01:33
Doe eens een KvK check. Misschien is het bedrijf inmiddels wel failliet of opgeheven. In zo'n geval zal het moeilijk worden om er mee in contact te komen. In het eerste geval zal er een currator zijn die je kunt aanspreken.

Alle websites die door Offermans Webdesign zijn gemaakt lijken off-line te zijn. De IP-adressen die ooit werden gebruikt als nameserver zijn niet meer in gebruik lijkt. Althans er komt geen respons. Het heeft er alle schijn van, dat het bedrijf niet meer actief wordt gevoerd.

Je kan ook altijd nog een aangetekende brief sturen. Het zal een moeilijke zaak blijven om weer beheer over je domein te krijgen.

Succes!

opel94
15/08/08, 09:59
ja het gaat over volgende websie naam www.tuned-fighters.com

nu ja zelf langs gaan vermits ik van belgie ben is wat moeilijk maar ze antwoorden gewoon niet dus peis dat die faiet zijn of zo.

ja mensen ik ken niet zo veel af van die toestanden ver geef me als ik niet veel snap van die hosting afkortingen .

wat ik wel kan zeggen is dat ik op een jaar zou moeten betalen en voor registratie al mijn gegevens heb moeten ingeven zoals volledige naam, straat huis nr gemeente telefoon nr enz

opel94
15/08/08, 10:00
wat is SIDN feitelijk ?

groenleer
15/08/08, 10:16
wat is SIDN feitelijk ?

SIDN

Stichting Internet Domeinregistratie Nederland

Partij die het beheer voert over de .NL zone op internet.

JanSmit
15/08/08, 10:17
Op hun website staat:


SIDN is verantwoordelijk voor het stabiel functioneren en de ontwikkeling van het .nl-domein op het internet. Naast de registratie en uitgifte van .nl domeinnamen houdt dit in dat SIDN internetgebruikers wereldwijd in staat stelt op elk gewenst moment deze labels te gebruiken.

SIDN heeft een hard groeiend abonneebestand met bijna 3 miljoen .nl-domeinnamen voor wie dagelijks ongeveer driekwart miljard zoekopdrachten succesvol worden afgehandeld. Daarmee heeft SIDN een leidende positie op het mondiale internet. De dienstverlening aan het publiek vindt plaats via 2.100 zelfstandige zakelijke internetdienstverleners.

SIDN heeft een actieve rol in de technische, beleidsmatige en politieke ontwikkelingen van het internet op nationaal en mondiaal niveau. Via Stichting ENUM Nederland heeft SIDN tevens de leidende rol bij de introductie van ENUM in Nederland.

SIDN is opgericht in 1996, gevestigd te Arnhem en er werken 50 mensen


gr

Jan

ichosting
15/08/08, 10:18
Om welk domein gaat het? Stuur het maar per PM eventueel. Hoeft niet hier.
Dan kunnen we eens kijken wat er met het domein is?

JanSmit
15/08/08, 10:29
Domain staat 5 reacties naar boven al gemeldt.

gr

Jan

ichosting
15/08/08, 10:31
Domain staat 5 reacties naar boven al gemeldt.

gr

Jan

En ik dank je voor het uitvegen van de welbekende rommel in de ogen, want ik had er inderdaad overheen gekeken :W:

opel94
15/08/08, 11:11
bij deze al bedankt voor de reacties en hulp he mensen

had ik niet verwacht feitelijk daar ik toch in belgie woon hehe :)

JanSmit
15/08/08, 12:00
En ik dank je voor het uitvegen van de welbekende rommel in de ogen, want ik had er inderdaad overheen gekeken :W:

LOL en :D. Ik heb ook nog steeds een blindevlek in mijn ogen door die website.

parmaweb
15/08/08, 12:05
sidn zal hier weinig aan kunnen doen aangezien het een come domein is.

dirkb
15/08/08, 12:07
ja het gaat over volgende websie naam www.tuned-fighters.com

nu ja zelf langs gaan vermits ik van belgie ben is wat moeilijk maar ze antwoorden gewoon niet dus peis dat die faiet zijn of zo.



Eens bellen?
Admin Contact
Roger Offermans
Offermans Webdesign
info@offermanswebdesign.nl
Havendijk 14
Culemborg, 4101AB, NL
phone: +31.345519474

Magus
15/08/08, 12:47
nameservertjes liggen plat, omdat domein "dewebstunter.net" plat is. Wss servertje ontploft?

mss even met Internet Service Europe Ltd bellen, die hosten die machine(s) van je hoster.

address: Internet Service Europe Ltd
address: Rucphensebaan 30
address: 44706 PJ ROOSENDAAL
address: Netherlands
phone: +31165318788
e-mail: noc@i-s-e.nl

Wellicht dat die wat weten te vertellen, iets over achterstallige rekeningen danwel opgeheven, danwel technische problemen.

WH-Tim
15/08/08, 12:52
@TS: Sorry dat ik even zo offtopic reageer maar interpunctie zit er deze dagen ook niet meer in.. Ik snap dat je geraakt bent door het voorval, maar ik vind het erg lastig lezen zonder punten, komma's, hoofdletters en (korte) duidelijke zinnen..

opel94
15/08/08, 13:13
@TS: Sorry dat ik even zo offtopic reageer maar interpunctie zit er deze dagen ook niet meer in.. Ik snap dat je geraakt bent door het voorval, maar ik vind het erg lastig lezen zonder punten, komma's, hoofdletters en (korte) duidelijke zinnen..

Wel sorry voor de ontbrekende, puntjes aan het einden v.d regels.
Ik zal er dan ook wel op gaan letten in het vervolg.
Maar is wel een feit dat ik geraakt ben door heel die toestand.
Een mens steekt veel tijd en energie in het oprichten van een Club en dan heb je zo iets voor.

Ik hoef niet te vertellen dat de mede partners ( tuning shops, paint shops, enz... ) er ook niet mee kunnen lachen als nog lang de website offline is wat verbonden is aan onze club.

Om van de vele mede tuners maar te zwijgen, die al naar een andere club op zoek gaan als de site niet meer te vinden is omdat ze denken dat we niet meer zoude bestaan.

opel94
15/08/08, 13:23
ik heb al mail gezonden gehad met die firma dacht ik

Geachte

Helaas kunnen wij niet zien wie de officiele eigenaar is muv offemans aangezien deze in de whois als eigenaar staat
Wij kunnen dus ook niks voor u doen aangezien wij geen middelen hebben om te controleren of u de daadwerkelijke eigenaar bent.

Vriendelijke groet
HArm

Internet Service Europe

Internet Service Europe Ltd
Netherlands
Phone: +31 (0) 165 318788
Fax : +31 (0) 165 317438
e-mail: office@i-s-e.nl
www: www.i-s-e.nl

Dus dit mail is ook van hun zo te zien.
Ik denk niet dat ze me dan meer kunnen vertellen op dit mail adres wat u aan geeft - > e-mail: noc@i-s-e.nl of wel ?

NexaNet
15/08/08, 13:27
Misschien toch eens mailen naar dat noc emailadres of eens bellen en de situatie aan de telefoon uitleggen, misschien dat ze dan kunnen kijken waar het probleem zit. Want uit een mailtje is niet altijd precies op te maken waarover het precies in detail gaat.

X-Hosted
15/08/08, 13:50
Heb je een factuur waarop jouw naam staat en waaruit blijkt dat jij de domeinnaam hebt afgenomen?

opel94
15/08/08, 14:25
Heb je een factuur waarop jouw naam staat en waaruit blijkt dat jij de domeinnaam hebt afgenomen?


Ja ik heb ergens in mijn mailings een mail waar factuur bij staat enz met mijn naam en adres enz ...

Maar ik heb van de dag dat ik dat kreeg direct gemailt om te zeggen dat ze me hun Iban en Bic code zoude moeten geven voor betaling via overschrijving voor uit belgie.
Ze gingen me dat op sturen het laatste dat ik van hun hoorde was juni (ik heb zeker 20tal mails gezonde daar voor ) waar alles bleef voor de overschijrving dat ik eindelijk nu het geld kon overmaken op de rekening en ik graag alles betaald had zo rap mogenlijk.
Ze stuurden het volgende dus toen door.

Geachte heer ********,

Aan het einde van de maand wordt er automatisch een nieuw factuur gestuurd.
met de benodigde informatie.
Bedankt voor uw attentie.

Gr Roger

stuurde op wo 11 jun 2008 20:51:24 CEST het

Hostingland.nl
15/08/08, 21:32
De eigenaar van Hostingland.nl en Offermans Webdesign is Roger Offermans.

Hij is een aantal maanden geleden een standtent begonnen op Kreta Stalisbeach (www.yassas.nl in google en klikken op in cache).

Webhosting ging hij er naast doen.

Vermoedelijk zijn de servers gehacked en heeft ie maar de stekkers er uit getrokken.

Hij reageert nergens meer op

Het betreft hier enkele honderden klanten die niet eens hun domeinen naar een andere provider kunnen verhuizen omdat hij nergens op reageert.

Meer weet ik helaas ook niet.

Oh ja op kreta heeft ie ook geen vrienden gemaakt denk ik:

www.leegarden-hersonissos.com/index_nl.php

Misschien kan je hun eens bellen of te vragen hoe het zit, ze zitten ten minste in de buurt.


Lee Garden
Chinees restaurant

<knip> Zomaar gegevens van een buitenstaander plaatsen, alhoewel in Griekenland, is niet de bedoeling. Een kloon aanmaken idem dito.

opel94
16/08/08, 18:57
Nou een leuke zooi weer

Reupped
16/08/08, 19:08
Bekende zaak, het was een klant van ons.
Wij hebben hem een rekening gestuurd in April, echter niet betaalt.

Per post kregen wij onze rekening terug dat de heer Offermans naar het buitenland is verhuist.

Hij is inderdaad een strandtent begonnen, wij hebben van de bewoners van zijn voormalig huis een telefoonnummer gekregen.

Tevens ook de adressen van zijn ouders/familie.

Dit telefoonnummer is een Grieks nummer, wij nemen nog contact met hem op, als dit lukt tenminste.

opel94
16/08/08, 23:28
ik wil gewoon dat ik mijn .com kan behouden en dan bij andere hosting kan gaan.
ik heb geen zin om alle shirts en stickers enzzz nieuw te laten maken alle shops af gaan weer heel de tuning wereld dat kost stukke van mensen en inspanning :(

moeste hem aan de lijn krijgen zegt dat hem gewoon document op maakt waar in staat dat hem mijn website vrij geeft voor een overgang de rest boeit me niet of via zijn ouders.

www.tuned-fighters.com

TomasVL
17/08/08, 00:27
Als je dat wilt, wil ik anders wel proberen de domeinnaam verhuisd te krijgen.
Kun je me laten weten naar welke provider je het graag zou verhuizen? Ik heb met de huidige registrar (T-Magnic), waar de beheerder van De Webstunter zijn domeinen registreerde, al eens een probleemdomein kunnen weghalen.

Uiteraard vrijblijvend. ;)


Grt

Tomas

opel94
17/08/08, 12:01
Als je dat wilt, wil ik anders wel proberen de domeinnaam verhuisd te krijgen.
Kun je me laten weten naar welke provider je het graag zou verhuizen? Ik heb met de huidige registrar (T-Magnic), waar de beheerder van De Webstunter zijn domeinen registreerde, al eens een probleemdomein kunnen weghalen.

Uiteraard vrijblijvend. ;)


Grt

Tomas

ik laat je vandaag of wel ten laatste morgen weten waar ik het zou willen laten hosten als je het ok vind ?

moest dat lukken zou heel leuk zijn

bedankt al

X-Hosted
17/08/08, 14:58
Per post kregen wij onze rekening terug dat de heer Offermans naar het buitenland is verhuist.

Hij is inderdaad een strandtent begonnen, wij hebben van de bewoners van zijn voormalig huis een telefoonnummer gekregen.

Tevens ook de adressen van zijn ouders/familie.

Tsjoh! Je zal het maar te horen krijgen.. ik weet niet of het een flinke rekening betrof.. maar dan is het dus 99% zeker wel mooi daag, centjes :X

dreamhost_nl
17/08/08, 15:23
Griekenland is gewoon Europa. Helemaal niet zo moeilijk om daar een incassobureau op af te sturen hoor... zeker als het een bedrag met enkele nullen achter de komma bedraagt... zonder adres zou het indd een probleem zijn geweest...

Serve-xs
18/08/08, 15:54
<knip>

JRobert
19/08/08, 17:02
Ook ik heb sinds een week of twee mn site offline. Deze werd gehost bij Offermans. Nooit problemen mee gehad tot 2 weken geleden: site offline, dus: bellen bellen bellen, mailen mailen mailen en een brief schrijven. Tot op heden geen enkele reactie gehad.
Wat ik hoop is dat Roger Offermans de laatste backup van mijn site aan me wil sturen zodat ik mn site bij een andere host kan voortzetten.
Graag zou ik met andere mensen in contact komen die hun site bij Offermans hebben laten hosten!
Al vast bedankt voor jullie hulp!
greetzzzz J Robert

calibra-trucker
19/08/08, 21:55
ook ik ben 'slachtoffer' van Roger Offermans.

Heb ondertussen 3 telefoonnummers weten te achterhalen, waarvan er 2 niet opgenomen worden, en derde een voicemailbox die vol is.

Weet ondertussen dat bij KVK alle bedrijfsnamen nog bestaan, te weten

offermans beheer

offermans webdesign

hostingland

pierce
19/08/08, 21:59
U bent of was klant van Offermans, Hostingland of Dewebstunter?

En is uw website of domeinnaam niet meer aktief en krijgt bij geen van deze partijen nog response........

Kijkt u dan eens bij :

www.deeenzijndoodisdeanderzijnbrood?.nl



De webpagina van hostingland is ook aangepast....

calibra-trucker
19/08/08, 22:04
Ja, dat viel mij ook zojuist op, eigenaar van dat adres is internet service europe.

Trouwens, de registratie van hostingland op de site van SIDN is vandaag gewijzigd.

Het verhaal wordt met de minuut vreemder

TomasVL
19/08/08, 23:02
En bovenal blijkt dat het bedrijf dat de klanten overneemt... Onderdeel is van ISE. Begrijpe wie begrijpe kan.

dreamhost_nl
20/08/08, 08:50
Er staat niets over klanten overnemen... Je stapt in zo'n geval zelf over naar een andere firma... een externe partij dus, zonder backups van Offermans' servers. Daarnaast is de domeinnaam nog steeds geregistreerd op naam van Offermans.

TomasVL
20/08/08, 13:29
Maar ISE heeft op de domeinnaam van Offermans wel reclame geplaatst voor een eigen dochterbedrijf. En zíj kunnen de domeinnamen probleemloos verhuizen, maar als een andere provider het probeert lijkt het niet te lukken.

X-Hosted
20/08/08, 13:30
Als je een .nl domeinnaam hebt is het geen probleem om die weg te verhuizen naar iedere andere willekeurige provider (dan heb je natuurlijk je backups nog niet).. een internationaal domein gaat lastiger worden.

Wat een rare site trouwens, die van dat onderdeel van ISE.. om van het taalgebruik nog maar niet te spreken :)

opel94
20/08/08, 15:13
ja geweldige toestanden he

er heeft iemand van hosting firma in belgie xplode mee bezig maar betwijfel het als dat ga lukken dus wie me kan helpen moest hun het niet lukken binnen de 7 dagen is altijd welkom om het me te laten weten dan weer


greetz

dreamhost_nl
20/08/08, 15:26
Als je een .nl domeinnaam hebt is het geen probleem om die weg te verhuizen...

Dat moet deze wel op naam van de cliënt staan en niet op de (bedrijfs)naam van Offermans.

dreamhost_nl
20/08/08, 15:28
En zíj kunnen de domeinnamen probleemloos verhuizen, maar als een andere provider het probeert lijkt het niet te lukken.

Ze hebben alleen de DNS servers aangepast naar die van zichzelf. De domeinnaam was altijd al bij ISE ondergebracht.

calibra-trucker
20/08/08, 19:05
Heb vandaag contact gehad met ISE.
Zij kennen het probleem ondertussen (ik was nummer 20 die er over belde), maar kunnen er niets tegen doen.
Roger Offermans heeft ISE een maand geleden toegezegd om een en ander netjes af te handelen met zijn klanten. Het was dus een geplande actie om ermee te stoppen. Op zich niks mis mee, behalve dan dat hij 'even is vergeten om zijn klanten in te lichten.

Vervolgens contact gehad met SIDN, zij konden mij vertellen dat Offermans slechts een tussenpersoon is, en dat ISE de hoster is. Verder kunnen hun ook geen actie ondernemen. Wel is het zo dat de meeste domein-namen eigendom zijn van de klant en dus niet van Offermans.

J. de V.
20/08/08, 20:42
Ook ik heb sinds een week of twee mn site offline. Deze werd gehost bij Offermans. Nooit problemen mee gehad tot 2 weken geleden: site offline, dus: bellen bellen bellen, mailen mailen mailen en een brief schrijven. Tot op heden geen enkele reactie gehad.
Wat ik hoop is dat Roger Offermans de laatste backup van mijn site aan me wil sturen zodat ik mn site bij een andere host kan voortzetten.
Graag zou ik met andere mensen in contact komen die hun site bij Offermans hebben laten hosten!
Al vast bedankt voor jullie hulp!
greetzzzz J Robert

ik ben dus ook een gedupeerde van het offermans gebeuren
mijn site was www.harleydagapeldoorn.nl

opel94
21/08/08, 10:49
ik heb toen alles wat te raar werd alle mails door gezonden naar de politie in nederland want dat leek int begin wel heel verdacht
zo dingen kunne niet echt

de rest kan dit ook altijd doen ik hebt naar maastricht gezonden gehad

Rogero
27/08/08, 10:58
Beste Ls,

Ik, Roger ben druk bezig om klanten opnieuw onder te brengen. Helaas zijn beide server offline gebracht en heb ik zelf niet bij mijn email gekunt. Wij proberen zo snel mogelijk iedereen die nog niet over is naar een nieuwe provider onder te brengen bij een nieuwe.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Roger Offermans

parmaweb
27/08/08, 11:02
heeft u backups van de sites ? offline backups van welliswaar.

Rogero
27/08/08, 11:04
Ik heb alleen totale serverbackups. Ben nu aan het kijken met ISE voor een oplossing. zodra ik meer weet zal ik het gelijk posten.

Lionking
30/08/08, 02:30
Een oplossing is in ieder geval de domeinnamen, zowel houder als email, te zetten op naam van de klant, ipv offermans. Zodat alle gedupeerde klanten, via een andere hosting, hun eigen domeinnamen kunnen blijven gebruiken.

Klaas-Wouter
03/09/08, 19:00
Wat je op z'n minst kan doen is de klanten die daar om gevraagd hebben zo snel mogelijk de Authinfo codes voor de .com domeinen toesturen.

En wellicht onze site waarvan de CMS volledig online stond even opnieuw bouwen...

Groeten,
Klaas-Wouter

highs013
04/09/08, 13:56
Roger,

Zie je PM!

eurothai
07/09/08, 09:34
Beste Ls,

Ik, Roger ben druk bezig om klanten opnieuw onder te brengen. Helaas zijn beide server offline gebracht en heb ik zelf niet bij mijn email gekunt. Wij proberen zo snel mogelijk iedereen die nog niet over is naar een nieuwe provider onder te brengen bij een nieuwe.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Roger Offermans

Beste Roger,

Het is allemaal vervelend wat er is gebeurd zowel voor jou als voor je klanten.
Als het goed is heb je alle klanten namen, aangezien je ook facturen per post verstuurd en heb je, je administratie thuis. Wat je op z'n minst had kunnen doen is een gmail of hotmail account kunnen aanmaken en je klanten persoonlijk op de hoogte stellen. Dit is wel zo netjes.
Nu kan ik mijn .com namen niet overzetten omdat jij de codes en restrikties hebt. Je weet waar je mij kunt bereiken, dus als je welwillend bent en begaan met de situatie waar je klanten nu in verkeren, is het nooit te laat.

Ik wens je ondanks alles toch nog heel veel succes.

Groetjes,

EuroThai (Martin)

Klaas-Wouter
11/09/08, 21:09
Je kunt de codes voor de .com verhuizing zonder veel gedoe bij start-up.nl (de partijd ie de boel overgenomen schijnt te hebben) opvragen.

dreamhost_nl
12/09/08, 13:30
Is dit nog niet vermeld aan de (ex)cliënten dan? Lijkt me wel handig...

eurothai
14/09/08, 17:07
Nee, dit is aan geen enkele client vermeld. Ik ken enkele clienten, welke ook een gerechtelijke procedure zijn begonnen. Ik neem aan dat Roger deze berichten ook leest en waarom zal ik bij dezelfde hoster (geregistreed bij dezelfde als Roger) nog mijn site(s) toevertrouwen. Net als start-up.nl. Hoe weet ik zeker dat zij niet onder hetzelfde hoedje spelen? Geven zei ook mijn back ups en emails terug? Ze kennen elkaar dus moet dat niet zo moeilijk zijn. Misschien wil ik er dan nog wel eens over na denken.

EuroThai (Martin)

JRobert
18/09/08, 12:21
Roger
Hoe staat het met het oververhuizen van www.ww7.nl naar start-up? Is dan de laatste back up ook terug? Je zou ons geweldig uit de brand helpen hiermee.
Laat je even wat van je horen?
vriendelijke groet, J Robert

dadario
23/09/08, 23:06
Is het al iemand (ex)klant van Roger Offermans al gelukt om z'n .com domein te verhuizen of in ieder geval de dns gegevens te laten aanpassen?

JRobert
23/09/08, 23:40
Is het al iemand (ex)klant van Roger Offermans al gelukt om z'n .com domein te verhuizen of in ieder geval de dns gegevens te laten aanpassen?

Ik heb geen .com maar nog steeds is t ons niet gelukt onze site online te krijgen.... Vind het heel erg vervelend want de site is voor zo'n 1800 gezinnen.
Roger antwoord ook niet terug op mijn vraag hierboven.
groets J Robert

AW-Hosting
24/09/08, 08:52
Ik heb geen .com maar nog steeds is t ons niet gelukt onze site online te krijgen.... Vind het heel erg vervelend want de site is voor zo'n 1800 gezinnen.
Roger antwoord ook niet terug op mijn vraag hierboven.
groets J Robert

Als je een eigen backup van je website(s) hebt gemaakt plaats je die toch ergens anders en pleeg je even een belletje naar SIDN, dan leg je de situatie uit en verwijs je ook naar dit topic. Misschien dat zei je dan kunnen helpen (met wijzigen DNS gegevens) en ben je sneller terug online als hier te gaan zitten wachten.

host3000
24/09/08, 09:41
Als het een .nl is, is het nooit een probleem, tenzij de nieuwe deelnemer een kluns is.

AW-Hosting
24/09/08, 19:16
Maar dan moet de desbetreffende persoon wel een backup gemaakt hebben anders kan hij alsnog niks met zijn diensten elders. Tenzij hij graag tijdelijk een pagina online wil hebben om zo zijn klanten/bezoekers te kunnen inlichten.

JRobert
24/09/08, 19:54
Maar dan moet de desbetreffende persoon wel een backup gemaakt hebben anders kan hij alsnog niks met zijn diensten elders. Tenzij hij graag tijdelijk een pagina online wil hebben om zo zijn klanten/bezoekers te kunnen inlichten.

Dit is bij mij het geval: Offermans zou elke week een back up maken. Die heeft hij waarschijnlijk ook maar alleen een back up van mijn site kan hij niet leveren tot nu toe.
OK stom maar ik ging er dus vanuit dat hij die back-ups zou verzorgen...
Onder andere een archief met foto's van 5 jaar naar de haaien.....

Ik ben nog steeds op zoek naar meer gedupeerden, dus meldt je alsjeblieft!
grtzzz J Robert

AW-Hosting
24/09/08, 20:07
Misschien stom dat ik het zeg maar je hebt natuurlijk vertrouwen in je (web)hosting provider dat hij dit ook echt doet maar de realiteit is helaas vaak anders, daarom is het altijd slim om ook zelf backups te maken.

Hopelijk voor u en de andere gedupeerden dat er snel een oplossing komt.

cfmweb
24/09/08, 20:20
Rucphensebaan 30 - ROOSENDAAL

Nou ik rij daar dagelijks langs maar dan ben je gelijk een illusie armer..
Niks groot bedrijf, dat is gewoon een woonhuis. Het enige herkenningspunt is het huisnummer..

Triloxigen
24/09/08, 21:59
Nou ik rij daar dagelijks langs maar dan ben je gelijk een illusie armer..
Niks groot bedrijf, dat is gewoon een woonhuis. Het enige herkenningspunt is het huisnummer..

Zo hebben er veel hun bedrijf, het zegt niet per definitie iets over de status en de kwaliteiten van het bedrijf.

AW-Hosting
24/09/08, 22:58
Dat is inderdaad kort door de bocht om te zeggen dat een bedrijf dat vanuit thuis gerund wordt, geen groot bedrijf kan zijn. Er zijn genoeg Internet Service Providers die vanuit huis werken en daar is echt niks mis mee hoor.

slipperman
26/09/08, 00:37
Nou ik rij daar dagelijks langs maar dan ben je gelijk een illusie armer..
Niks groot bedrijf, dat is gewoon een woonhuis. Het enige herkenningspunt is het huisnummer..
Is dat niet een flat?

pierce
26/09/08, 00:44
Volgens google aarde niet, en wat dan nog?

Anyway, volgens mij heeft dat ook weinig van doen met het topic....

ot:

cfmweb
26/09/08, 01:30
Ja off-topic, maar ik had me er gewoon een andere voorstelling van gemaakt.. je weet wel.. een vet pand met een zooitje servers erin ofzo. Het zegt voor de rest niets, en ik bedoelde er verder ook niets mee. Je hebt mij ook niets horen zeggen over de kwaliteit van de geleverde diensten.

D. ter Horst
26/09/08, 16:37
Ja off-topic, maar ik had me er gewoon een andere voorstelling van gemaakt.. je weet wel.. een vet pand met een zooitje servers erin ofzo. Het zegt voor de rest niets, en ik bedoelde er verder ook niets mee. Je hebt mij ook niets horen zeggen over de kwaliteit van de geleverde diensten.

Zegt de reseller :P Een beetje webhosting bedrijf heeft de servers niet in z'n pand staan ;) Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dan praat je meteen over DC's met in-house kantoorruimtes. Niet persoonlijk opvatten hoor, maar het is totaal niet af te leiden aan een website hoe een bedrijf in elkaar zit.

eurothai
26/09/08, 18:12
Als het een .nl is, is het nooit een probleem, tenzij de nieuwe deelnemer een kluns is.


Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Volgens start-up, waar ik trouwens niet kapot van ben n.a.v. onproffesionele emails, kan je via whois de domein achterhalen en zo laten zien dat deze van jou is en moet verhuizen geen groot probleem zijn als je bij een goed hosting host.
Mijn .nl namen waren binnen enkele dagen verhuisd en weer online. Ik heb zelf altijd back-ups van mijn site(s)

EuroThai

JRobert
26/09/08, 19:24
start-up als je Googelt dan zie ik het niet meer staan.... Wie heeft er een goede link van of is ook dit al weer ter ziele?

AW-Hosting
26/09/08, 23:44
Als ik me niet vergis is het: http://www.start-up.nl en die is op dit moment hier gewoon bereikbaar;)

JRobert
27/09/08, 22:22
TX Falcon 2

AW-Hosting
28/09/08, 00:46
Geen probleem;) Daar is dit forum immers voor bedoeld. Maar is er voor jullie allemaal al een oplossing of in ieder geval in de maak? Ikzelf vind namelijk dat dit al véél te lang duurt. Maar hopelijk gaat het de goede weg op.

Sterkte!

JRobert
28/09/08, 13:40
Nee van Offermans komt helaas geen oplossing. Hij reageert niet zoals je zou mogen verwachten: CORRECT
Zo ga je niet met klanten om lijkt me, maar hij dus wel. Balen maar alles kwijt en dus opnieuw beginnen bij een andere host.
k Heb Start-Up gemaild maar ook daar geen reactie van gehad...

JRobert
30/09/08, 13:51
Omdat Roger Offermans niet reageert op mijn mails brieven en telefoontjes, moet ik het helaas op deze manier doen

Op 27 augustus schreef Roger Offermans het volgende:

Rogero
Registered User Branche: Hosting
Deelnemer SIDN: ja
KvK BE: nvt Geregistreerd: 27 August 2008
Locatie: Culemborg

Beste Ls,

Ik, Roger ben druk bezig om klanten opnieuw onder te brengen. Helaas zijn beide server offline gebracht en heb ik zelf niet bij mijn email gekunt. Wij proberen zo snel mogelijk iedereen die nog niet over is naar een nieuwe provider onder te brengen bij een nieuwe.

Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Roger Offermans

Roger Offermans: Als je dit leest wil je dan ook je woorden waar maken?
Er zijn nogal wat mensen gedupeerd en je laat NIETS van je horen.
Breng ons aub zo snel mogelijk onder bij een andere provider.

met groet J Robert

dadario
15/10/08, 17:03
Ik heb eindelijk m'n .com domein ergens anders onder kunnen brengen. Ik heb contact opgenomen met beheer@i-s-e.nl (waar hostingland m'n domein geregistreerd had). Waar ik supersnel reactie van kreeg met het verzoek wat legitimatie op te sturen. Zij hebben mij vervolgens de EPP key naar mij toegestuurd waardoor ik de verhuizing door kon zetten.
Ik ben weer redelijk happy. Ik heb nog een (wat oudere) backup, dus dat gaat wel weer goed komen.

opel94
03/04/09, 01:24
na heel de heisa die er was naar parma web overgegaan daar kreeg ik een .be adres deze is ook al een poos gestopt maar deze had wel zijn klante ingelicht enz voor overstap naar een nieuwe firma

hij had ook er voor kunnen zorgen dat mijn .com adres gelinkt kon worden met het .be adres, nu liep dat wel goed tot die nieuwe firma kwam ik denk 2 maanden is dat ook zo gebleven maar nu is al een tijd mijn site via .com adres niet gekopelt meer met het .be adres

ze zegde weer
info@offermanswebdesign.nl
een EPP code moeten kunnen verschaffen zodat we het domein naar
ons kunnen verhuizen en deze koppelen aan je .be

ik krijg daar wel stilaan het sche.t van
iemand die me kan verder helpen mss het heeft geen zin om daar heen te mailen want hem is toch met noorderzon verdwenen :s

dreamhost_nl
03/04/09, 17:12
Neem even contact op met de registrar van de domeinnaam. Wellicht dat die je kan helepen aan de EPP-code. Staat de domeinnaam wel op je (bedrijfs)naam en is het e-mail adres van admin-c ook jouw e-mail adres?
Voor de volledigheid : We hebben verder niets te maken met genoemde bedrijven.

eurothai
24/03/10, 12:24
Beste Hostingland en Offermans webdesign gedupeerden. Dit is mijn mail naar I.S.E. betreft mijn domein en hun antwoord (vol met spellings fouten)
Wie kan mij vertellen wat te doen? 220 Euro ex btw is erg veel geld.
zie de mail:

Geachtye

namen komen doorgaands pas naar een jaar vrij en aangezien offermans niet betaald heeft voor verlengen is de naam ook niet verlengt

aangezien deze niet verlengt is staat deze nu in redenption
( waarom niet eerder contact gezocht.)

de heractiverings kosten zijn nu ook 220 euro excl. BTW of wachten tot deze over maanden vrij komt en proberen de eerste te zijn met registratie.
261.80 incl btw

GRaag verneem ik dan ook wat u wenst. De naam is maar peberkte tijd uit redemption te halen daarna is dit niet meer mogelijk en is het wachten op release
Indien u de naam uit redemption wilt laten halen kunt u met creditcard per paypall betalen

Helaas kunnen wij momenteel niet meer dan dit

Internet Service Europe

Internet Service Europe Ltd
Netherlands
Phone: +31 (0) 165 318788
Fax : +31 (0) 165 317438
e-mail: office@i-s-e.nl
www: www.i-s-e.nl

Subject: autorisatie code


Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heb ik mijn domeinnaam www.euro****.com bij Offermans/Hostingland ondergebracht.
Zoals ook jullie weten is daar niemand beter van geworden. Nu heb ik al die tijd gewacht tot deze domein
weer vrij zou komen op 7 februari 2010. Nu staat deze nog steeds ‘gelocked’. Graag wil ik mijn domeinnaam
weer kunnen beheren en gebruiken aangezien mijn verlies hierdoor ook steeds maar groter wordt. Via het
forum van webhostingtalk (http://www.webhostingtalk.nl/juridisch-en-recht/140013-hosting-firma-raar-toestanden-6.html)
heb ik kunnen lezen dat jullie voor een verhuizing kunnen zorgen.
Ik verzoek u om de autorisatie code voor mij vrij te geven en te mailen zodat wij allen verder kunnen.
Als hier documenten voor nodig zijn (legitimatie etc.) hoor ik dat graag van u. Er kan even tijd tussen zitten aangezien ik in Thailand verblijf

Hopende op uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

dreamhost_nl
24/03/10, 13:12
Zoals al vermeld, neem even contact op met de registrar en vraag ze of ze de domeinnaam uit "quarantaine" voor je willen halen, zodat deze verhuisd kan worden. Dit zal je een stuk minder kosten.
Alhoewel ik moet zeggen dat het niet erg slim is geweest om zo lang te hebben gewacht. Je hebt de domeinnaam nu toch ook al een jaar niet kunnen gebruiken?

dreamhost_nl
24/03/10, 13:13
Edit: ISE is overigens niet de registrar. Dit is een reseller van de registrar.

Mark17
24/03/10, 13:22
Edit: ISE is overigens niet de registrar. Dit is een reseller van de registrar.

En je hebt registrars die naar hun resellers wijzen zodra dit soort zaken spelen.

santema
25/03/10, 01:50
Wie kan mij vertellen wat te doen?

Betalen of hopen dat je de eerste bent met registreren zodra hij vrijkomt.

ISE heeft hier alles behalve schuld aan, als een domeinnaam niet betaald wordt vervalt deze, dat lijkt me logisch.