PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuwe webserver testen met tijdelijke IP addressen. Hoe?



Zippy1970
09/08/08, 23:00
Ik ben op dit moment een nieuwe webserver aan het "inrichten". Op deze webserver gaan ongeveer 40 virtual hosts draaien met in totaal 8 verschillende IP adressen. Deze adressen zijn 2xx.1xx.1xx.101 t/m .108.

Omdat ik de server (uiteraard) eerst wil testen voor ik 'm in de lucht gooi, test ik 'm uit in mijn eigen thuis netwerk. Echter, dan kan ik de eerder genoemde IP adressen niet voor gebruiken omdat dat WAN adressen zijn. Daarom heb ik maar tijdelijk alles op de nieuwe webserver ingesteld op LAN adressen, n.l. 192.168.1.101 t/m .108. Maar deze IP adressen moet ik op heel veel plaatsen instellen (tussen de 50 en 100 config bestanden van allerlei applicaties) en de kans is erg groot dat, wanneer ik klaar ben met testen, ik misschien een fout maak en niet overal de IP adressen terug verander naar de juiste WAN adressen.

Wat is de beste manier om dit te doen? Is er een manier dat ik toch WAN adressen kan gebruiken op mijn lokale LAN? Of is er een andere manier waarop ik eenvoudig alle IP adressen op de server kan switchen?

Phu
09/08/08, 23:03
Je kan toch ook gewoon de externe ip adressen toevoegen
de server in LAN zonder extern netwerk en dan testen ?

Ramon Fincken
09/08/08, 23:31
vhosts instellen op je windows eigen pc zou een oplossing kunnen wezen.

korte info: je override je DNS settings daarmee.
Stel je hebt op localhost google.nl draaien dan doe je naast je apache vhosts in je windows vhosts het volgende:


127.0.0.1 localhost
127.0.0.1 www.google.nl
127.0.0.1 google.nl

de rest laat zich raden:
74.86.106.240 testite.nl

etc..

Randy
09/08/08, 23:38
Gewoon de WAN adressen gebruiken, en je windowsPC ook een van deze adressen geven. DNS op je server zetten, gateway uit zetten.

Ramon Fincken
09/08/08, 23:40
Gaat dat sneller denk je ?