PDA

Bekijk Volledige Versie : Domein overnemen van failliette partij.



Gleverla
06/08/08, 17:17
Graag zou ik een domeinnaam willen overnemen van een failliet bedrijf. Het bedrijf is vorig jaar failliet verklaard door de rechter. Nou vraag ik me af of ik die domeinnaam mag overnemen. De bedrijfsnaam is hetzelfde als de domeinnaam en ook bij sidn staat het juiste bedrijf genoemd. Het gaat om een hele serie failliete bedrijven van 1 eigenaar, echter ik heb er maar 1 nodig. Contact opnemen met het failliette bedrijf is niet mogelijk helaas.

Ik kan wel een domein transfer aanvragen maar of dat legaal is weet ik niet. Is het zo dat ze een bepaalde tijd hebben om te reageren ? Mijn ervaring bij domain transfers is dat ik op aj of nee kan klikken als een domein bij mij weggetransferred word, echter als er niemand antwoord dan weet ik niet wat er gebeurt.


Wellicht tips of trucs ?

PimEffting
06/08/08, 17:21
Doe dat via de curator en zorg voor de juiste formulieren.
Soms heeft de curator toestemming nodig van de rechter-commissaris.

ragerave
06/08/08, 19:34
De curator is inderdaad de enige die nog gerechtigd is om het domein aan je te kunnen overdragen. Hiervoor moet de curator wel toestemming vragen aan de rechter-commissaris.

Belletje naar de KVK om te vragen wie de curator is in deze zaak en je kunt een bod uitbrengen op de domeinnaam. Curator moet dit bod in behandeling nemen en voorleggen aan de rechter-commissaris, het is immers de taak van een curator zoveel mogelijk uit het faillissement te slepen om zo zoveel mogelijk schuldeisers te kunnen betalen.

Gleverla
07/08/08, 01:57
Zal morgen eens even de curator bellen. Ik weet welke firma dat is. Bedankt voor de antwoorden.