PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen met Rackspace



hp12345
06/08/08, 16:34
Ik zag al een bericht over PINS. Ik heb eenzelfde vraag over Rackspace Managed Hosting.

Ik heb al veel gelezen over Rackspace en ben tot de conclusie gekomen dat ze een hele goede reputatie hebben. Ook in Nederland zijn ze al een tijdje actief. Zowel grote als kleine klanten hosten bij Rackspace.

Ik heb al via de Live Chat met Rackspace contact gehad en ben erachter gekomen dat hun prijzen op zich wel meevallen. Vergelijkbare service en SLAs zijn in Nederland moeilijk te vinden.

Echter, ik wil niet zomaar met hun in zee gaan. Ik zat voorheen zowel bij Leaseweb als bij PINS en heb daar slechte ervaring gehad. Ik wil dus niet nog een keer dezelfde fout maken. Heeft iemand eerstehands ervaring met Rackspace? Ken je mensen in je omgeving die al bij hun hosten?

Referenties zijn voor mij nu toch belangrijk geworden!

Alvast bedankt

HP

DennisWijnberg
06/08/08, 17:42
Heeel erg goed dat je er naar vraagt. Ik ken Rackspace ook via-via en moet regelmatig tegen hen opnemen in offertetrajecten..

Ze zijn kostbaar (duur is zo'n naar woord) maar de service en ondersteuning is gewoon goed in orde. De enige overweging die ik je mee wil geven is; vind je het de meerprijs waard. Er zijn ook andere providers die ook een goede reputatie hebben en die nagenoeg hetzelfde aanbieden maar wel goedkoper.

Oriƫnteer je gerust voordat je een keuze maakt, maar rackspace levert, wat ik ervan heb gehoord, gewoon kwaliteit.

thomasb
13/08/08, 17:47
Dag HP,

Ik ben reeds meer dan 3 jaar klant bij Rackspace, maar ook bij andere hosting companies in Nederland die ik niet publiek ga vernoemen maar contacteer me gerust via PM indien je wil weten welke. Alleszins, Rackspace krijgt mijn voorkeur.

Mijn top 3 redenen:
1. Als enigste systeembeheerder zit ik soms mijn problemen waar ik niet direct zelf een oplossing voor heb. Bij Rackspace kan ik direct telefonische support krijgen, maar ook gewoon via hun issue systeem. Support zit in de standaard SLA en pas nadat ze het uitdrukkelijk zeggen, is hun support betalend tegen normaal tarief. Toch heb ik tot nu toe nog nooit betaald en altijd al geholpen geweest.
2. Ik heb niet de indruk dat Rackspace duurder is dan de andere. Integendeel. Voor dezelfde SLA moet ik bij de andere meer op tafel leggen.
3. Hun uptime is onberispelijk.

Ik beveel iedereen die op zoek is naar een dedicated server + managed hosting Rackspace aan.

Mvg,
Thomas

parmaweb
13/08/08, 18:01
zelf heb ik een collega die ook uiterst tevreden is over rackspace

Jesperw
13/08/08, 18:15
Houd wel rekening met latency en de snelheid. Klanten van me gebruiken Rackspace servers die dan in de USA stonden en dat merk je gewoon. Ik weet niet of Rackspace al machines in Amsterdam kan leveren.

De support is in principe heel erg goed geregeld, al moet je soms wel eens ergens lang op wachten.

Ik denk niet dat het uniek is wat ze bieden, maar ze doen het prima in ieder geval.

braxato
13/08/08, 19:44
Volgens mij hebben ze enkel een kantoor in Nederland. Servers staan (nog?) niet in Europa.

hp12345
13/08/08, 22:08
Ze hebben zeker datacentra in Europa, namelijk in ons buurland Engeland. Lees maar het persbericht van Rackspace op http://www.rackspace.nl/default.asp?docId=17881 .

In dat geval zou latency geen probleem moeten vormen denk ik. Je kunt dit ook zien als je hun website www.rackspace.co.uk en www.rackspace.nl pingt. De pingtijden vallen reuze mee.

Ik merk in ieder geval dat hun LiveChat altijd werkt en ik zie ook dat andere hosters zie zo gemakkelijk bereikbaar zijn. Dat zal dan ook wel iets zeggen over hun after sales support, denk ik.

Michael69
14/08/08, 15:47
Beste HP,

Ik kan hier op zich kort op reageren.
Wij hebben Managed Hosting afgenomen bij Rackspace en onze ervaringen zijn bijzonder positief.
Wij garanderen middels een onafhankelijke stichting de eeuwigheid van onze dienstverlening (opslaan van levensverhalen) en zij zijn de enige partij geweest waar wij uiteindelijk echt vertrouwen in hebben gehad. Zij zijn niet de goedkoopste, kwaliteit kost nu eenmaal geld, maar wel de meest betrouwbare en flexibele partij.
Een absolute aanrader!

Michael Geerdink.

www.worldslegacy.com

Racker
12/05/09, 11:44
Volgens mij hebben ze enkel een kantoor in Nederland. Servers staan (nog?) niet in Europa.

Heb net dit berichtje teruggevonden. Zelf werk ik bij Rackspace, dus voor elke vraag kan je bij mij terecht.

Wij hebben datacentra in Londen hebben voor de Europese markt. Klanten uit het hele continent hosten bij ons, latency zou geen issue moten zijn.
In Nederland hebben we inderdaad enkel een kantoor dat de verkoop en de support regelt. De Nederlandstalige support wordt wel enkel tijdens kantooruren geleverd, daarbuiten is het in het Engels te doen.

Wat betreft ons (relatief) nieuw product, cloud computing, oftewel schaalbare virtuele oplossingen, wordt alles momenteel in de VS gehost. Ook hier hosten we voor de hele wereld, dus ook Nederlandse klanten, maar waar latency belangrijk is is dit waarschijnlijk nog geen optie. De "cloud" zal binnen een paar maanden overwaaien naar ons Londens datacenter.

Datacenters in Nederland staan vooralsnog niet op het programma.

Wat betreft ons profiel weten we inderdaad dat we niet goedkoop zijn. We willen ons profileren als de betrouwbaarste provider in de markt, en zoals elders vermeld kost dit geld.
In deze tijden van crisis moet ons nieuw productgamma wel een breder publiek aanspreken, zoals resellers en startende ondernemingen.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord. Uiteraard ben ik bereid om alle vragen over Rackspace te beantwoorden...

gjtje
12/05/09, 12:04
Wat is er met je collega "Rackspace" gebeurd?

Racker
12/05/09, 12:27
Die zit in de Nederlandse supportafdeling.

Ikzelf werk in de verkoopsafdeling in Londen, en heb te maken met klanten uit de hele wereld, dus niet enkel uit de Benelux.

Ik vrees dat mijn collega niet zoveel tijd heeft om op dit forum te komen.