PDA

Bekijk Volledige Versie : Domeinen gestolen?



Viperium
06/08/08, 14:21
Een tijdje geleden heb ik bij een bedrijf domeinnamen laten geregistreren en die via me reseller gebruikt. Omdat ik totaal niet tevreden was met de support van het bedrijf wil ik daar zo snel mogelijk weg en heb een andere reseller genomen en de de domeinnamen proberen te verhuizen. (Ik laat de domeinnamen en de hoster even achterwege omdat het mischien ook gewoon om een grote misverstand kan gaan.)

Alles goed en wel maar toen kwam de nieuwe host erachter dat de domeinen op de naam van mijn oude host staat! Is dit wel legaal? Dat hij zomaar de domeinen op zijn naam zet? Want nu kan ik niks beginnen verder zei de nieuwe host.

De oude host heeft tot op heden niet meer met me gesproken al hoewel ik wel poging tot contact maak.

Tips aub?


Vriendelijke groeten,
Yoran Viperium

Xolphin
06/08/08, 14:25
Vroeger mochten particulieren geen .nl domeinnamen registeren en werden domeinnamen als service op naam van de hostingprovider gezet. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar ik zou alleerst even er voor zorgen dat je contact krijgt met je oude hoster. Het kan best zijn dat deze zonder problemen wil meehelpen.

bami82
06/08/08, 14:26
Ik zou gewoon je oude hoster verzoeken (kosteloos) het domein alsnog op jouw naam te zetten waarnaar je hem vervolgens kunt latern verhuizen door je nieuwe host. Dit soort dingen komen helaas vaak voor.

schoonmoeder
06/08/08, 16:01
@Viperium: bel je oude hoster en leg de situatie uit dat je graag wilt verhuizen. blijf rustig en ze zullen hoogst waarschijnlijk meewerken. doen ze dit niet is er weinig wat je kunt doen. geloof dat er wel iets van juridische stappen zijn maar dat kost ook altijd geld.

@bami82: als de oude hoster slim is doet hij dat niet maar zegt hij dat je de verhuizing in gang moet zetten + overschrijving domein. een combinatie van die 2 is altijd goedkoper.

Viperium
06/08/08, 16:16
Ik zal eerst nog even afwachten of hij nog contact opneemt en anders zal ik hem bellen.

Viperium
07/08/08, 20:43
heb alweer 2 dagen hun proberen te bereiken via msn en via email. Morgen proberen te bellen. Maar volgens mij doet hij niet veel meer daarmee want volgens mij kan je de domein van het bedrijf gewoon overnemen nu ofzo

dreamhost_nl
08/08/08, 11:48
Maar volgens mij doet hij niet veel meer daarmee want volgens mij kan je de domein van het bedrijf gewoon overnemen nu ofzo

Indien je hoster hier op WHT ook gebruiker is kun je 'ns proberen om deze een PM te sturen. Misschien dat dat beter lukt?

Viperium
08/08/08, 12:19
Heb zijn WHT nick gevonden en een pm achteraan gestuurd. Maar telefoon neemt hij in ieder geval ook niet op! Dit is gewoon schandalig.

GO-media
08/08/08, 12:22
het is nog begin augustus.
Die man is misschien nog op vakantie?

Viperium
08/08/08, 12:29
het is nog begin augustus.
Die man is misschien nog op vakantie?

Nee want hij is wel steeds op msn. Hij zegt alleen nooit wat terug.

dreamhost_nl
08/08/08, 13:19
Ik weet niet hoe lang je al aan het proberen bent, maar misschien moet je je oude hoster ingebreke gaan stellen als dit lang(er) aanduurt en hem zo medewerking forceren? Om wat voor domeinnaamextensie gaat het hier eigenlijk? Kan je nieuwe hoster niet als intermediair optreden? Lijkt erop dat je nieuwe hoster zich er ook wel gemakkelijk van afmaakt...

jantje.vlaam
08/08/08, 13:44
Heb je wel een factuur ontvangen met daarop die desbetreffende domeinnaam. Als je die hebt, netjes betaald hebt, dan is dat een overeenkomst.

ragerave
10/08/08, 19:19
@GO-media: hoster op vakantie???

@Viperium: Om welke extensie gaat het, als we dit weten kunnen we gerichter adviseren! Kan je nieuwe provider je niet adviseren?

t.bloo
11/08/08, 01:06
@GO-media: hoster op vakantie???

Het zijn ook mensen toch?

Zolang ze de toko maar op de een of andere manier draaiend houden dan is dat toch geen probleem.

Viperium
12/08/08, 14:41
Heb je wel een factuur ontvangen met daarop die desbetreffende domeinnaam. Als je die hebt, netjes betaald hebt, dan is dat een overeenkomst.

@jantje.vlaam: De reden waarom ik juist bij oude host weg wil is omdat die l** nooit een factuur heeft gestuurd! Terwijl ik er maandelijks om vroeg!


@GO-media: hoster op vakantie???

@Viperium: Om welke extensie gaat het, als we dit weten kunnen we gerichter adviseren! Kan je nieuwe provider je niet adviseren?

@Ragerave: Hoster is niet op vakantie hij zat gedurende deze topic erg vaak op msn zonder aantegeven dat hij op vakantie is of wat dan ook.

Heb host meerdere malen proberen te bereiken op email, pm via WHT en telefoon zonder succes. De extensies zijn allemaal .nl

Heb me nieuwe provider nagevraagd maar die weet het nu ook niet meer. En hij heeft wel veel dingen geprobeerd.

Ik wordt beetje zat van me oude host en wil gewoon me domeinen overlaten schakelen! Want nu kan ik niks met nieuwe reseller en die bedrijven zitten zonder (updated) websites.

Tips aub!

JanSmit
12/08/08, 17:29
@jantje.vlaam: De reden waarom ik juist bij oude host weg wil is omdat die l** .......................

Tips aub!


euh rustig blijven, tot 10 tellen, even naar buiten gaan en vooral niet je oude hoster de huid vol schelden. Zijn namelijk al wat topics langsgekomen waarin dat niet tot veel goeds leidde

su6 nog met je domeinen

JAn

Nextreme
12/08/08, 23:32
Je zou SIDN kunnen bellen en vragen of zij tips hebben. En misschien kunnen zij je helpen om bij hem in contact kan komen.

VinceSTM
13/08/08, 14:26
alle conversaties even cc'en naar legal@sidn.nl

rgh
13/08/08, 23:48
Zolang topicstarter niet kan bewijzen dat het zijn domeinnamen zijn doet Sidn zo wie zo niets voor topic starter.

Aangezien domeinnamen op naam van hoster staat en er geen factuur aanwezig is, kan topicstarter volgens mij niets bewijzen.

Viperium
14/08/08, 03:11
Dan nog wat moet hij met mijn domeinen? En waarom moet hij zo doen? Waarom komt hij nu ineens niet online en is zijn mobiel al tijden afgesloten.

Dus neem ff contact met me op Sven. Wordt beetje zat om je te beschermen.

Phu
14/08/08, 03:21
Misschien is het een kat muis spelletje

Geef hem anders een door aan een van de moderators misschien dat die je kunnen helpen
of Admins heb ooit 1 probleem gehad met een lid van die forum domenico had em erop aangesproken en opeens kon iets wel worden opgelost niet helemaal 100% maar ik was wel blij met de oplossing.

Verder hoeft niemand dan te weten om welke hoster of domeinboer het gaat.
jij blij, hij blij, wij allemaal weer blij toch ?

®on
14/08/08, 03:34
Geef hem anders een door aan een van de moderators misschien dat die je kunnen helpen
of Admins heb ooit 1 probleem gehad met een lid van die forum domenico had em erop aangesproken en opeens kon iets wel worden opgelost niet helemaal 100% maar ik was wel blij met de oplossing.
Hoor en wederhoor. Zonder de TS tekort te willen doen: het is wel zijn verhaal, de andere kant kennen we niet. Voorlopig zijn het niet "zijn" domein, aangezien ze niet op zijn naam staan. Daar kunnen moderators en admins van WHT ook vrij weinig mee :)

Phu
14/08/08, 04:00
True, maar hij zegt dat "sven" hier ook op het forum zit
misschien dat die dan een antwoord kan geven mijn zijn eigen account

Of als hij niet in openbaar met zijn eigen account durft mag hij met toestemming van een admin/mod een kloon aanmaken dan weten we ook zijn kant van het verhaal.

Ik bedoel maar welles nietes verhaal kunnen wij Viperium ook niet veel meer dan dit meer adviseren.

Phu
14/08/08, 04:01
stond dubbel .

Viperium
16/08/08, 14:30
Natuurlijk moet je het van 2 kanten horen om beetje een goede indruk te krijgen van de situatie. Het enige is dat ik nu 2 bedrijven niet kan helpen omdat degene waarbij we de domeinen gekocht hebben het op zijn naam heeft gezet.

En daarbij is hij gewoon niet bereikbaar.
Ik zal inderdaad even admin contacteren.

edit:
Net gedaan maar komt er op neer dat hij niks wil doen omdat het 1 kant van het verhaal is en dat WHT geen bemiddelings bureau is voor individuele problemen.

Zie nu wel dat zijn site er nog wel is. Dus even via contactformulier contact opnemen.
Heb nu wel verder zijn adres enzo.

®on
16/08/08, 15:00
Ik bedoel maar welles nietes verhaal kunnen wij Viperium ook niet veel meer dan dit meer adviseren.
1. domeinen staan niet op zijn naam.
2. TS heeft geen factuur waarmee hij zijn houderschap kan aantonen.

Weinig recht op de domeinen als je het mij vraagt. Wellicht dat een bevestiging van een order juridisch gezien nog enige waarde heeft. De TS zou eens kunnen kijken of een jurist hier nog wat kan betekenen. Ik heb de user die bij dit bedrijf een PM gestuurd met het verzoek dit op te lossen. Verder kan ik er weinig aan doen.

®on
16/08/08, 15:10
Net gedaan maar komt er op neer dat hij niks wil doen
Pardon? Je hebt wel erg veel moeite met lezen volgens mij, en draait wat er gezegd wordt compleet om.


Met andere woorden je beweerd dat ik zit te liegen?
Nee, je leest niet goed of maar half. Het is 1 kant van het verhaal. En nogmaals: WHT is geen bemiddelaar voor zaken die buiten WHT om plaats vinden.
<knip>
Ik heb de bewuste gebruiker een PM gestuurd. Meer kan ik niet doen.
Weinig netjes om op deze manier een moderator zwart te maken "dat hij niets wil doen".

Viperium
16/08/08, 17:03
1. domeinen staan niet op zijn naam.
2. TS heeft geen factuur waarmee hij zijn houderschap kan aantonen.

Weinig recht op de domeinen als je het mij vraagt. Wellicht dat een bevestiging van een order juridisch gezien nog enige waarde heeft. De TS zou eens kunnen kijken of een jurist hier nog wat kan betekenen. Ik heb de user die bij dit bedrijf een PM gestuurd met het verzoek dit op te lossen. Verder kan ik er weinig aan doen.

Om eerlijk te zijn heb ik die volgens mij wel. Moet ik even onderzoek doen want volgens mij zijn die bij de bedrijven zelf! Ik probeer je niet zwart te maken Ron. Kan het nu helaas niet meer editen. Voelde me alleen erg aangevallen door zulke reactie's.

Enige wat ik wil is dit oplossen zodat ik verder kan gaan. Want die bedrijven lijden er ook schade door en ik dus ook omdat ik iemand vertrouwde die ik via WHT heb gevonden. (Zeg hier niks mee over de anderen).



Probeer hem nu thuis te bellen maar daar wordt ook niet opgenomen.

Senet
02/10/08, 12:09
Nee want hij is wel steeds op msn. Hij zegt alleen nooit wat terug.

Dit zegt niet altijd wat, msn kan ook als standaard service van zijn computer zijn of ergens draaien dat hij altijd online blijft... ik ben zelf b.v. 24 uur p/d online op msn maar zit er hooguit 1 uur p/d echt achter.

dreamhost_nl
02/10/08, 16:53
Binnen dit topic is al zes weken niet meer gereageerd...
{xx}

beetle
04/10/08, 12:15
Maar heeft TS ondertussen zijn domeintje terug, daar ben ik dan nog wel benieuwd naar.

Nextreme
12/10/08, 03:17
Maar heeft TS ondertussen zijn domeintje terug, daar ben ik dan nog wel benieuwd naar.

Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe hij dit gedaan heeft, denk dat hier veel mensen wat van op kunnen steken.

wonko
12/10/08, 09:37
heren, als er 6 weken niet meer gereageerd is, en dan ga je zeggen "er is 6 weken niet meer gereageerd", dan aanzie ik dat als een "kick", en daar zijn we niet zo blij mee... Zeker als dat een dikke week later nog eens gebeurt...

Viperium
03/02/09, 00:26
Mijn excuses voor het niet meer reageren op deze topic, Heb uiteindelijk mijn domeinnamen terug gekregen. Toen ik eindelijk de provider te pakken had gekregen. Dit heeft wel nog een smak geld gekost en op 1 of andere reden staat alles bij SIDN wel goed maar als je kijkt per whois naar de domeinen nog steeds op de oude host. Nogmaals excuses voor later reactie.