PDA

Bekijk Volledige Versie : Leaseweb prijsverhogingen in Telecity2



Ijsbox
06/08/08, 13:33
Kreeg gisteren een telefoontje dat het datacenter (telecity2) de prijs per rack gaat verdubbelen en dat onze provider dat aan ons gaat doorberekenen.

Zijn er nog anderen hier die in hetzelfde datacenter staan of in een andere Telecity locatie en die hetzelfde hebben?

Glenn
06/08/08, 13:37
Alweer?

Stewie
06/08/08, 13:40
Kan ook zijn dat de coloboer een leuke reden nodig heeft voor de verhoging of dat ze vorig jaar met succes hebben bedongen dat de verhoging in stappen gaat.

phreak
06/08/08, 13:52
Wij staan direct bij TeleCity Group, maar er komen geen prijsverhogingen. Je betaald een vrij standaard tarief bij ze.

Imtek
06/08/08, 14:11
Denk dat je bij LeaseWeb zit en een nieuwe prijs doorberekend krijgt, vrij standaard bij de heren tegenwoordig.

DennisWijnberg
06/08/08, 14:24
Idd ja, helaas :(

jeffrey
06/08/08, 14:41
Wij zijn inderdaad ook gebeld. De prijzen zouden naar 800,- per rack per maand gaan ongeveer?

Jesperw
06/08/08, 14:41
Ik denk dat je al mazzel hebt omdat je coloboer 't nu pas door zal berekenen. True en Proserve hadden dit al lang geleden. Daarom zijn ze er nu ook weg.

Al is 't natuurlijk overal veel duurder geworden.

dreamhost_nl
06/08/08, 14:44
@Imtek : Initiële prijs is een loktarief. Is indd. hoe LW haar bedrijf voert.
@Sudus : Misschien een mooi moment om je dobber eens uit te gaan gooien en op zoek te gaan naar een betere/voordeligere partij ?

DennisWijnberg
06/08/08, 14:49
Wij hadden hier een stageloper die ook nog het e.e.a. bij Leaseweb had staan. Prijzen gingen bijna *2 en dataverkeer * 0.5. Oftewel; een factor 4 ge....

En toch zijn er elke keer weer partijen die "er in trappen" (no offence btw), jammer, maar het kan iedereen gebeuren :(

Stewie
06/08/08, 15:02
Dataverkeer maal 0.5? Dus wordt de prijs van dataverkeer gehalveerd?

SF-Jeroen
06/08/08, 15:26
Ik denk dat hij bedoeld de helft zoveel dataverkeer voor 2x de prijs. Lijkt me trouwens niet dat dit zomaar bij een bestaand contract mag, de specificaties veranderen (behalve prijs dan)

gjtje
06/08/08, 15:28
Tja, er wordt natuurlijk vanuit gegaan dat je een nieuw contract aangaat. Verhuizen is ook een naar werk.

ragerave
06/08/08, 15:57
Ze moeten het natuurlijk ergens op verdienen, is het niet in het eerste jaar dan weet je dat je de volgende jaren aan de beurt bent. Als je het narekent kan het ook niet voor de prijs waarvoor ze je binnenlokken.

DennisWijnberg
06/08/08, 17:14
Dataverkeer maal 0.5? Dus wordt de prijs van dataverkeer gehalveerd?

Zei ik dat het dataverkeer * 0.5 ging of de prijs van het dataverkeer * 0.5? :p

DennisWijnberg
06/08/08, 17:15
Ik denk dat hij bedoeld de helft zoveel dataverkeer voor 2x de prijs. Lijkt me trouwens niet dat dit zomaar bij een bestaand contract mag, de specificaties veranderen (behalve prijs dan)

Je mag per nieuwe contractsperiode gewoon nieuwe afspraken maken. Als je eenzijdig gedurende de overeenkomst dingen wilt veranderen dan heeft de andere partij altijd de mogelijkheid om op te zeggen per inwerkingtreding.

Serveo
06/08/08, 17:48
Je mag per nieuwe contractsperiode gewoon nieuwe afspraken maken. Als je eenzijdig gedurende de overeenkomst dingen wilt veranderen dan heeft de andere partij altijd de mogelijkheid om op te zeggen per inwerkingtreding.

Klopt je hoeft dus niet te blijven zitten. Ik zou direct alles inpakken en naar een bedrijf gaan die niet loopt te stunten.

Ijsbox
06/08/08, 20:10
Prijs gaat inderdaad naar € 800 per rack voor een kaal rack als ik het goed begrepen heb.

Het meest vreemde is dat alle IP adressen moeten worden aangepast, ook als we de verhoging braaf slikken....

(kortom weinig reden om niet eens rond te gaan kijken naar een andere provider)

Bakker ICT
06/08/08, 20:12
Prijs gaat inderdaad naar € 800 per rack voor een kaal rack als ik het goed begrepen heb.

Het meest vreemde is dat alle IP adressen moeten worden aangepast, ook als we de verhoging braaf slikken....

(kortom weinig reden om niet eens rond te gaan kijken naar een andere provider)

Lekker is dat, zit daar nog een reden achter of geven ze je die niet ? Klinkt iig wel vaag dat je IP adressen dan anders worden.

Stewie
06/08/08, 20:36
Misschien een interne herindeling en direct ook terugname van bepaalde netblokken.

Bakker ICT
06/08/08, 20:47
Mjah dan nog, levert een hoop gezeur op . Zelf echt nog 0 problemen met LW gehad, zelfs erg tevreden maar krijg toch de rillingen van dit soort dingen. Houd er sinds een tijdje geleden toen eerste topic over dit soort dingen al kwam wel rekening mee voor zover dat kan. Finincieel gezien.

Merlijn
06/08/08, 21:52
Om even eea te verduidelijken kort het volgende:

Gezien de prijsstijgingen afgelopen jaren, en degene die we wederom krijgen vanuit TC2, heeft LeaseWeb besloten alle racks uit TC2 te verhuizen naar EvoSwitch. Dit kan voor sommige klanten technisch problemen opleveren (er zijn klanten met private telefoonlijnen etc.). Hierop is besloten klanten met een eigen hele of halve rack twee keuzes te geven: mee verhuizen naar EvoSwitch, of akkoord gaan met een tussentijdse prijsverhoging. Alle klanten met een eigen rack zullen gebeld worden door een van de account managers.

Het is niet zo dat iedereen een prijsverhoging krijgt. In principe zal iedereen verhuisd worden. Colocation en dedicated klanten hebben helaas niet deze keuze. Bij een verhuizing komen geen tussentijdse prijsverhogingen.

Mbt IP omnummeren: dit is alleen nodig voor klanten zonder eigen subnet en/of VLAN. Toen er werd begonnen in TC2 zijn er netwerk technisch niet juiste beslissingen genomen. Hierdoor zitten er teveel klanten in 1 subnet en in hetzelfde VLAN. Dit geeft voor klanten problemen (denk o.a. broadcast storms, dDOS etc.). Ook is gebruik van de IP space inefficient. Gezien de huidige IPv4 schaarste (waar iedereen de vroeg of laat last van gaat krijgen) is gelijk besloten dit probleem ook aan te pakken. Alle klanten in een gedeeld VLAN worden verzocht om binnen 6maanden na verhuizing een ander IP (subnet) in gebruik te nemen.

Klanten zullen in de loop van de komende weken verder geinformeerd worden.

Ijsbox
07/08/08, 17:34
(...)Klanten zullen in de loop van de komende weken verder geinformeerd worden.

Kijk dat verheldert de boel!

dreamhost_nl
07/08/08, 17:50
Verhelderend, maar blijft toch het feit dat je nieuwe IP-adressen krijgt en/of met je servers dien te verhuizen... hoop werk neem dat maar van me aan... ;)

Mikey
07/08/08, 18:23
Merlijn,

Wij zijn al klant bij jullie sinds 2003 en vallen ook binnen de vlannen die omgenummerd worden, het is zelfs zo dat wij de gehele tc2 suite van jullie uit zijn naatje hebben zien groeien. Echter vandaag werd ik voor de tweede keer voor hetzelfde verhaal gebeld maar daar zijn toch wat onduidelijkheden over.

Eind juni hebben jullie een brief verstuurd met daarin de mededeling dat wegens prijsverhoging op voornamelijk het vlak van energie de oude prijzen niet meer verekend konden worden. In deze zelfde brief wordt geschreven dat op moment wij geen gehoor geven eigenlijk het contract eenzijdig opgezegt wordt. Doordat ik zelf in het buitenland zat kon ik hier niet inhoudelijk op reageren. Echter hebben jullie 1 augustus netjes een nieuwe factuur verstuurd met daarop de oude prijs. Wat dus inhoud dat jullie het contract zelf weer verlengd hebben tegen de oude prijs.

Nu werd ik vandaag voor de tweede keer gebeld met hetzelfde verhaal dat TC2 jullie prijzen verhoogd heeft, daarin bieden jullie in het tweede gesprek enkel twee opties:
1. je blijft in TC2
2. je gaat verhuizen krijgt hij een mooier tarief voor terug met hetzelfde diensten pakket.

Optie drie blijft dit keer achterwege, en dat is opzeggen van het contract. Er wordt namelijk beweert dat je hoe dan ook of meer gaat betalen of gaat verhuizen maar toch klant bij jullie blijft.

Het omnummeren is in deze ook een verhaal appart, jullie maken namelijk van jullie probleem het onze probleem, binnen een /24 bezitten wij namelijk een aanzienlijk deel van de ip range, ik vraag me dan ook af waarom dat deel niet in een aparte vlan gezet kan worden. Dat terwijl genoeg andere aanbieders vlannetjes maken uit setjes van 32 ip adressen.

Is het niet zo dat op moment jullie ons omzetten naar een ander datacentrum of de prijs eenzijdig verhogen met ruim 200% ieder vrij is om in dien zij dat aangeeft naar een andere partij te verhuizen ? Er wordt namelijk gezegt dat we gewoon het termijn uit moeten zitten, en jullie klanten dus feitelijk met de rug tegen de muur plaatsen ?

Afwachtend op een passend antwoord,
Met vriendelijke groet,
Mike Hoffs

Merlijn
07/08/08, 18:33
Mike, ik ga hier niet zover inhoudelijk op reageren gezien je telefonische reactie. Dit kun je afstemmen met je account manager. In de contracten staat verder dat wij een verhuizing kunnen aangeven en dat dit geen reden tot opzegging kan zijn.
Indien je gaat verhuizen blijft de prijs overigens hetzelfde. Over het al dan niet verlengen van contracten weet ik verder niks.

Mikey
07/08/08, 18:39
Merlijn,

Wij hebben echter maar 2 keuzes toegespeeld gekregen
1. Verhuizen naar easynet, sbp, evo tegen een hoger tarief dan wat we nu betalen
2. In tc2 blijven tegen de eerder bovengenoemde tarief van 800 euro.

Ik mag dus opmerken dat er een derde optie is, verhuizen tegen hetzelfde huidige tarief als in de laatste factuur vastgesteld is ?

Gezien mijn telefonische reactie, heb het idee dat we hier niet echt uit gaan komen, omdat de betreffende account manager mij ook geen uitsluitsel kon geven.

Merlijn
07/08/08, 18:47
Mikey,

optie 1 is (zoals meerdere malen in topic aangegeven) gewoon verhuizen naar EvoSwitch zonder tussentijdse prijswijziging (klein voorbehoud gezien de aangekondigde opzeggingsbrief die je schijnt ontvangen te hebben). Maar in principe blijft pricing gelijk.

Phu
07/08/08, 18:52
@Merlijn
Het komt er dus op neer dat je als je klant bij Leaseweb bent een contract nu bijvoorbeeld voor tc2 of easynet hebt lopen en dat leaseweb opeens kan zeggen
je server of rack wordt verhuisd en hier ga je mee akkoord, zoniet dan heb je pech ?

Moet toch even nadenken of ik dan klant word als het zo zit.

Erik H.
07/08/08, 19:01
@ Phu : dat staat inderdaad in het contract, vrij expliciet en duidelijk omschreven

Phu
07/08/08, 19:03
@ Phu : dat staat inderdaad in het contract, vrij expliciet en duidelijk omschreven

Ok duidelijk, ik ben nog geen klant namelijk dus ken die contracten niet
Wil niet elk jaar van netwerkboer/datacenter verhuizen.

Ben momenteel namelijk nog op orienterend op zoek voor een colocatie leverancier
maar als ik deze "regeltjes en voorwaarden" zie haak ik toch af dan.

Mikey
07/08/08, 19:28
Mikey,

optie 1 is (zoals meerdere malen in topic aangegeven) gewoon verhuizen naar EvoSwitch zonder tussentijdse prijswijziging (klein voorbehoud gezien de aangekondigde opzeggingsbrief die je schijnt ontvangen te hebben). Maar in principe blijft pricing gelijk.

Dan hebben we toch een probleem, er is geen nieuwe overeenkomst opgesteld, en jullie hebben dus het oude contract onder de oude prijs gewoon voortgezet.

Paul Z.
07/08/08, 19:36
Dan hebben we toch een probleem, er is geen nieuwe overeenkomst opgesteld, en jullie hebben dus het oude contract onder de oude prijs gewoon voortgezet.

Ik wil nu niet op de stoel van Leaseweb gaan zitten en hun verdedigen, maar wat had je liever gehad, een (korte) verlenging van je huidige overeenkomst totdat er een nieuwe overeenkomst gesloten is (of misschien wel totdat je opgezegt hebt en de servers verhuisd hebt), of dat Leaseweb aan het einde van de overeenkomst gewoon de stekker uit alles trekt?

Ik denk zelf dat Leaseweb uit coulance je huidige overeenkomst misschien met 1 of 2 maanden verlengt om je een kans te geven te verhuizen of je overeenkomst op te zeggen. Ik vindt het dan ook een beetje vreemde reactie van jouw kant....

Mikey
07/08/08, 19:43
Ik wil nu niet op de stoel van Leaseweb gaan zitten en hun verdedigen, maar wat had je liever gehad, een (korte) verlenging van je huidige overeenkomst totdat er een nieuwe overeenkomst gesloten is (of misschien wel totdat je opgezegt hebt en de servers verhuisd hebt), of dat Leaseweb aan het einde van de overeenkomst gewoon de stekker uit alles trekt?

Ik denk zelf dat Leaseweb uit coulance je huidige overeenkomst misschien met 1 of 2 maanden verlengt om je een kans te geven te verhuizen of je overeenkomst op te zeggen. Ik vindt het dan ook een beetje vreemde reactie van jouw kant....

Ik heb dat ook aangegeven dat wij niet willen verhuizen omdat dit qua afstand totaal niet ten goede komt, daarbij ga ik ook niet akkoord met de tweede aangekondigde prijswijziging in 2 maanden tijd. Heb dan ook aangegeven dat dan tot het einde 1 nov. willen blijven zitten waarna we stoppen met het afnemen van hun co-locatie dienst.

en coulance, daar was weinig telefonisch over terug te horen, enkel dat we gewoon 12 maanden weer een termijn hebben per 1 augustus voor de oude prijs in deze. Omdat die namelijk gewoon gefactureerd is per 01-08-08.

jeffrey
08/08/08, 10:05
Ik ben ook gebeld door onze account manager maar ik heb niets van hem vernomen over de omnummering van ipadressen?

In hoeverre is dit het geval?

Mij werd verteld dat er 2 opties zijn:

- verhuizen naar Evo
- in TC2 blijven met een flinke prijsverhoging

dreamhost_nl
08/08/08, 11:25
Wellicht dat jullie in een later stadium in TC2 zijn komen te zitten dan Mickey en toch al onder een eigen VLAN vallen, maar ik denk toch dat je daar beter voor bij je account manager van LW naar kunt vragen. Misschien is hij het wel gewoon vergeten te vertellen...

ProServe
08/08/08, 11:43
Mike, ik ga hier niet zover inhoudelijk op reageren gezien je telefonische reactie. Dit kun je afstemmen met je account manager. In de contracten staat verder dat wij een verhuizing kunnen aangeven en dat dit geen reden tot opzegging kan zijn.

Ligt er aan of jullie een lokatie specificeren. Dan pas je namelijk het contract aan, en kan je altijd er onderuit. Denk dat je bij een rechter dan best sterk staat, zeker gezien het om een major aanpassing gaat.

Erik H.
08/08/08, 11:48
Ligt er aan of jullie een lokatie specificeren. Dan pas je namelijk het contract aan, en kan je altijd er onderuit. Denk dat je bij een rechter dan best sterk staat, zeker gezien het om een major aanpassing gaat.

In het contract staat de lokatie en SPECIFIEK vermeld dat LeaseWeb vrij is om een andere lokatie te nemen. Als je dat tekent neem ik aan dat je dat hebt gelezen (tja het zijn dan wel tientallen pagina's en in het engels) maar mensen moeten daar ook hun eigen verantwoordelijkheid in nemen lijkt me ....

Dillard
08/08/08, 11:50
In de oude contracten stond de vrijheid van datacenter-keuze voor LSW niet opgenomen, en het is ook wel een beetje vreemd, aangezien je vaak specifiek kiest voor een locatie. Daarnaast: Amsterdam ZO en Haarlem liggen nou niet bepaald naast elkaar.

Dat ze keuze geven, prima, maar opleggen lijkt me niet voor iedereen wenselijk.

Overigens: mijn contracten dateerde uit 2003/2004 dus het zal ongetwijfeld aangepast zijn in die periode.

jeffrey
08/08/08, 12:56
Wellicht dat jullie in een later stadium in TC2 zijn komen te zitten dan Mickey en toch al onder een eigen VLAN vallen, maar ik denk toch dat je daar beter voor bij je account manager van LW naar kunt vragen. Misschien is hij het wel gewoon vergeten te vertellen...
Wij zitten al aardig wat jaren bij Leaseweb in TC2.
Ik ben zojuist gebeld door Leaseweb waar mij alles betreft het omnummeren werd uitgelegd.

Één van onze racks moet worden omgenummerd, de overige hebben een eigen VLAN waardoor dit niet nodig is.

dreamhost_nl
08/08/08, 13:21
Hmm... m.i. niet netjes dat dat niet gelijk werd medegedeeld dan... nu moet je er zelf mee komen...

jeffrey
08/08/08, 13:27
Hmm... m.i. niet netjes dat dat niet gelijk werd medegedeeld dan... nu moet je er zelf mee komen...
Vergissen is menselijk, wellicht was hij het vergeten te vermelden. Hij moet zoveel klanten bellen en inlichten.

Sowieso zal er nog een aantal maal contact zijn om het een en ander te bespreken vermoed ik en dan wat het dan gekomen.

Ik vind het erg netjes dat ze opbelden n.a.v. mijn bericht op Webhostingtalk waarin ik aangaf dat er niets bekend was bij mij m.b.t. het omnummeren.

mmaster
13/08/08, 15:34
Wat ik vreemd vind aan het hele verhaal is dat iemand die direct bij TC zit geen prijsverhoging heeft gekregen. De verhoging naar 800,- euro vanuit TC is dan ook onzin. De echte reden zal wel zijn dat ze bij EVO goedkoper zitten of misschien mede eigenaar zijn van het DC. Of dat er andere belangen zijn...

Dat het vervelend is is een feit en dat je waarschijnlijk met zo'n partij geen zaken wilt doen begrijpt ook iedereen. Maar dat ze met stunt prijzen iedereen binnen hengelen is slim en dat ze vervolgens één of twee jaar later hun klanten weer weg zien rennen duidt op korte termijn visie/strategie!

Uiteindelijk zal iedereen zijn eigen plan moeten trekken en begrijpen dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kunt zitten... :)

Mikey
13/08/08, 15:39
Hierbij vanuit onze kant nog een kleine update in het topic, wij zijn samen tot een nette oplossing gekomen.

dreamhost_nl
13/08/08, 16:42
En wat omvat die oplossing als ik vragen mag ?

Mikey
13/08/08, 17:15
En wat omvat die oplossing als ik vragen mag ?

Zover ik kan zien sta je niet in tc2, en vind ik het ook niet van belang om aan iemand die niet door lsw gehost wordt uitleg te geven mbt de gemaakte oplossing.

Ijsbox
13/08/08, 17:27
Uiteindelijk zal iedereen zijn eigen plan moeten trekken en begrijpen dat je niet voor een dubbeltje op de eerste rij kunt zitten... :)

Voordat dit verandert in een bash Leaseweb topic wil ik even kwijt dat we al jaren (sinds 2003 of 2004 volgens mij) bij Leaseweb in TC2 staan en tot nu toe nooit wat te klagen hebben gehad. "Voor een dubbeltje op de eerste rang" is zeker niet onze insteek, want dan waren we allang overgestapt op het "op een zolderkamertje" hosten van servers ;)

Mikey
13/08/08, 17:31
Voordat dit verandert in een bash Leaseweb topic wil ik even kwijt dat we al jaren (sinds 2003 of 2004 volgens mij) bij Leaseweb in TC2 staan en tot nu toe nooit wat te klagen hebben gehad. "Voor een dubbeltje op de eerste rang" is zeker niet onze insteek, want dan waren we allang overgestapt op het "op een zolderkamertje" hosten van servers ;)

hetzelfde geld voor ons :).

Erik H.
13/08/08, 17:35
Laat ik daar bij aanhaken: wij zitten nu ook een jaar of 4 bij LeaseWeb. Het kan zo zijn dat mensen het 1e jaar een (te) goede aanbieding hebben gehad maar als ik na jaren de prijs bekijk die ik betaal bij LeaseWeb en deze vergelijk met andere aanbiedingen die hier dagelijks in de mail rollen moet ik nog altijd zeggen dat LeaseWeb qua prijs/kwaliteit het beste scoort.

En ik ben toch van mening dat LeaseWeb een stabiele partij is waar we met een gerust hart onze servers plaatsen. Er gaat zeker wel eens iets mis maar dat wordt ook netjes opgelost. Het is ook fijn dat er een account manager is nu die met je meedenkt.

dreamhost_nl
13/08/08, 21:10
Zover ik kan zien sta je niet in tc2, en vind ik het ook niet van belang om aan iemand die niet door lsw gehost wordt uitleg te geven mbt de gemaakte oplossing.

Dat had ook wel een stuk vriendelijker verwoord mogen worden m.i. of even per PM als je ergens mee zit.
Is overigens zeer knap als je weet dat we niet in TC2 bij LSW staan als je onze interne bedrijfsstructuur niet kent.

Phu
13/08/08, 22:01
Laat ik daar bij aanhaken: wij zitten nu ook een jaar of 4 bij LeaseWeb. Het kan zo zijn dat mensen het 1e jaar een (te) goede aanbieding hebben gehad maar als ik na jaren de prijs bekijk die ik betaal bij LeaseWeb en deze vergelijk met andere aanbiedingen die hier dagelijks in de mail rollen moet ik nog altijd zeggen dat LeaseWeb qua prijs/kwaliteit het beste scoort.

En ik ben toch van mening dat LeaseWeb een stabiele partij is waar we met een gerust hart onze servers plaatsen. Er gaat zeker wel eens iets mis maar dat wordt ook netjes opgelost. Het is ook fijn dat er een account manager is nu die met je meedenkt.

@Erik H Gelijk heb je: Iedereen wilt tegenwoordig voor peanuts op de 1e rij vroeg of laat gaat iedereen "normale prijzen" (1000 euro per rack inc stroom bijvoorbeeld) betalen
met mbits precies hetzelfde nu goedkoop maar achteraf opeens duurder
switches routers moeten ook ooit vervangen worden dat kan niet als je met 1 euro marge leeft.

Het probleem is dat mensen die net beginnen smijten met te lage misschien zelfs inkoopprijzen en een jaar later of misschien wel meer gaan janken omdat ze nu opeens 2 tot 5 x zoveel moeten betalen

Wij zijn nu al 5 jaar bezig met internet diensten de prijzen die sommige leden op dit forum aanb zijn gewoon onmogelijk en ze komen er gewoon vroeg of laat wel achter dat hun
winstmarge gewoon niet gezond is , waarom houden wij het wel 5 jaar vol en
sommige mensen niet ?

- verkeerde incalculatie maken en niet vooruit denken
- geen 3 jaren plan
- geen gezonde winstmarges.

Wij hebben bij Leaseweb en andere grotere Leveranciers ook offertes aangevraagd
de prijzen die ze nu aanbieden is gewoon normaal stroom kost gewoon meer geld de ruimte is ook schaars.

Als je elke dag auto rijdt betaal je toch ook steeds meer nu bijvoorbeeld 1.60 per liter benzine half jaar terug 1.45 ga je dan ook bij de benzine pomp zeuren dat
het duurder is geworden ?

swedendedicated
14/08/08, 00:05
@Erik H Gelijk heb je: Iedereen wilt tegenwoordig voor peanuts op de 1e rij vroeg of laat gaat iedereen "normale prijzen" (1000 euro per rack inc stroom bijvoorbeeld) betalen
met mbits precies hetzelfde nu goedkoop maar achteraf opeens duurder
switches routers moeten ook ooit vervangen worden dat kan niet als je met 1 euro marge leeft.

Het probleem is dat mensen die net beginnen smijten met te lage misschien zelfs inkoopprijzen en een jaar later of misschien wel meer gaan janken omdat ze nu opeens 2 tot 5 x zoveel moeten betalen

Wij zijn nu al 5 jaar bezig met internet diensten de prijzen die sommige leden op dit forum aanb zijn gewoon onmogelijk en ze komen er gewoon vroeg of laat wel achter dat hun
winstmarge gewoon niet gezond is , waarom houden wij het wel 5 jaar vol en
sommige mensen niet ?

- verkeerde incalculatie maken en niet vooruit denken
- geen 3 jaren plan
- geen gezonde winstmarges.

Wij hebben bij Leaseweb en andere grotere Leveranciers ook offertes aangevraagd
de prijzen die ze nu aanbieden is gewoon normaal stroom kost gewoon meer geld de ruimte is ook schaars.

Als je elke dag auto rijdt betaal je toch ook steeds meer nu bijvoorbeeld 1.60 per liter benzine half jaar terug 1.45 ga je dan ook bij de benzine pomp zeuren dat
het duurder is geworden ?

Volgens mij is dit het tijdperk dat dc's hoge winstcijfers behalen, toen de prijzen "goedkoop" waren lag dit stukken lager, zie ook jaarcijfers van de bekende b.v's.

Mikey
14/08/08, 00:05
Dat had ook wel een stuk vriendelijker verwoord mogen worden m.i. of even per PM als je ergens mee zit.
Is overigens zeer knap als je weet dat we niet in TC2 bij LSW staan als je onze interne bedrijfsstructuur niet kent.


Misschien wat kort door de bocht ;), maar dan nog vind ik niet dat ik afspraken hoef te openbaren. Iedereen maakt eigen afspraken die veel al individueel gelden per bedrijf. Verder raad ik je aan om gewoon contact te houden met leaseweb zelf.

Mikey
14/08/08, 00:15
Volgens mij is dit het tijdperk dat dc's hoge winstcijfers behalen, toen de prijzen "goedkoop" waren lag dit stukken lager, zie ook jaarcijfers van de bekende b.v's.

Iedereen concurreert tegen zijn verkoper en inkoper, iedereen speelt het spel "probeer zoveel mogelijk winst te behalen" In het begin begin je ruw waarna je langzaam op elk plekje wat een marge heeft te schaven, schaven naar beneden , schaven naar boven toe ....

parmaweb
15/08/08, 11:53
tenslotte bied LW wel een oplossing aan indien je de hogere prijzen niet wil aanvaarden.
Wil je niet verhuizen heb je wel een hogere kost.

rida
15/09/08, 22:16
Lswb komt pas nu met de prijsverhoging, voorheen hadden wij onze server bij een andere toko staan in telecity2. Ik heb echt nooit een nare ervaring met die gasten gehad. prijzen verhogen en dat gaat straks overal weer gebeuren, verwacht ook zeker dat andere partijen de prijs nog meer opvoeren.

oplossing is vaak simpel: meer betalen, of verhuizen naar een andere partij (waar je de kans maakt om daar ook een verhoging te krijgen) + verhuizen is ook zo lekker kl(o)te..

swedendedicated
16/09/08, 00:00
Iemand enig idee hoe het op de termijn met andere dc's zal gaan waar leaseweb zit? Ik noem een evoswitch en schuberg phillis.

Randy
16/09/08, 00:23
Evoswitch is een 'eigen' en redelijk nieuwe locatie. Deze contracten zullen nog wel even lopen. Voor Shuberg heb ik geen idee. Ik ken weinig partijen die hier zitten en weet dus andere partijen ook een verhoging krijgen.
Het hele verhaal heeft wel wat weg van Grijs-1: na zuur komt nog meer zuur. Erg jammer voor (kleinere) partijen die net de eerste prijsstijging (misschien) net doorberekend hebben aan de eigen klanten.

FransVanNispen
16/09/08, 10:25
Iemand enig idee hoe het op de termijn met andere dc's zal gaan waar leaseweb zit? Ik noem een evoswitch en schuberg phillis.

Volgens mij zijn de prijzen in Evo al aangepast afgelopen jaar. Wij hebben bij die verhoging een gesprek gehad met onze account manager, en die heeft het een en ander prima uit weten te leggen en we zijn tot een mooie tussen oplossing weten te komen.