PDA

Bekijk Volledige Versie : Nameserver fout.



slipperman
02/08/08, 13:54
Beste WHT-ers,
Enkele dagen terug is mijn dedicated server opgeleverd en behoorlijk wat tutorials gelezen en ook uitgevoerd.
Alleen nu kom ik er niet uit bij het opzetten van de nameservers.
Volgens de sidn check heb ik de ns2 goed werkend gekregen.
Alleen de ns1 nog niet.
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,5886,,,,Nameserver_check.html?domain=dnsquic k.nl&primary=ns1.dnsquick.nl&primary_ip=62.212.67.152&second1=ns2.dnsquick.nl&second1_ip=62.212.67.160&second2=&second2_ip=&submit=Verzend
Kan iemand mij zeggen wat ik verkeerd doe?
Mvg,
Danny van Caam

Screentje: http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/836640.html

ichosting
02/08/08, 13:57
Ik zie alleen maar een paar warnings?
Ziet er dus naar uit dat de nameservers werken?

Errors=0, Warnings=1, Informational=2

RedoX
02/08/08, 13:58
Errors=0, Warnings=1, Informational=2

** Summary: ACCEPTED dnsquick.nl.


Lijkt me in orde toch?

Enige melding die je krijgt..


Warning: all specified name servers are on sub-net 62.212.67.0/24
It is advisable to have at least one name server on a different network;
when one network is unavailable, the other name servers will continue to serve
the world. See TE.4

slipperman
02/08/08, 14:04
Had de server gereboot en de errors waren ineens weg.
Oke toch nog bedankt :)


Edit: Nu is er ineens weer een error bij Nameserver 2 :S Terwijl ik niets heb aangepast.

schoonmoeder
02/08/08, 14:21
mooi dat het werkt voor de netheid gebruiken wij altijd ns1 als A naar IP. en niet zoals jij hebt ns1.quicknet.nl

trouwens als je een 2de of zelfs nog meerdere servers hebt dan kun je het ook met multi doen dan kunnen alles servers 1 dns draaien en ze worden doorgelinkt en geupdate als er op 1 van de anderen een update gebeurd. als je vragen hebt doe maar een PM.

groeten

dreamhost_nl
02/08/08, 14:22
Klaarblijkelijk was de DNS server dan "down" op de gereboote server...

slipperman
02/08/08, 14:29
Maar nu geeft ie aan dat ns2 offline is terwijl ze op dezelfde server staan en tie net 0 errors aangaf en heb naderhand niets veranderd :S

24x7group
02/08/08, 14:35
Kijk even de dns zone file na op je server van de desbetreffende domeinnaam, dat er daar geen fouten in staan.
Als je iets hebt gewijzigd moet je de dns service natuurlijk ook even opnieuw opstarten (of als dat niet kan even wachten).

slipperman
02/08/08, 15:04
@ServerBoost: Bedankt, heb de dns service opnieuw gestart en nu werkt ie weer. (Het vreemde is dat ik niets veranderd heb maargoed :))

dreamhost_nl
02/08/08, 17:49
Klinkt alsof je DNS server niet stabiel draait dan. Staat er niets in je serverlogs waarom deze eruit klapte?

ichosting
02/08/08, 18:14
Inderdaad. Even de logs nakijken wat voor gekke dingen wordt meld.
Mocht je hulp nodig zijn, dan pm maar eventjes.

Op dit moment ziet het er iig goed uit.

slipperman
03/08/08, 14:54
@Dreamhost: Het was na een reboot dat de NS2 niet draaide, nadat ik de dns service herstartte deed alles het weer. Bedankt

@ichosting: Bedankt voor het aanbod, een bevriende webhoster heeft het al even met me doorgelopen toch nog bedankt.

dreamhost_nl
03/08/08, 16:56
Je gaf aan dat de SIDN-check het correct deed na het herstarten van de server, dus was ik er automatisch vanuit gegaan dat je DNS server uitgevallen moest zijn, maar klaarblijkelijk was hij dus gewoon niet automatisch opgestart... oké... fijn dat het nu weer werkt iig... :)

slipperman
04/08/08, 01:27
Haha dat was de eerste keer. Maar toen had ik van alles aangepast en heb hem toen gereboot. (En zo dus ook de dns service) Maar ik had er niet bij stil gestaan dat ik die moest herstarten. Het is nog allemaal een beetje nieuw voor me, maar zo kom ik wel.
Bedankt nog.

ichosting
04/08/08, 06:55
Als je de wijziging via DirectAdmin gemaakt hebt dan zou directadmin de dns service zelf na ongeveer een minuut moeten herstarten.

slipperman
04/08/08, 11:52
Aha, dan was ik eerst te ongeduldig. Vandaar dat ik hier het topic starte terwijl ik nog errors zag. Toen heb ik hem gereboot, maar is de ns2 niet goed mee opgestart dus blijkbaar. En na een dns restart in da te selecteren deed alles het zoals het hoort (en nu nog steeds).

dreamhost_nl
04/08/08, 14:34
Houdt er wel rekening mee dat DA niet alle (fout)meldingen weergeeft indien er iets niet geheel goed gaat tijdens een (her)start. Je kunt services daarom dan ook beter voortaan handmatig (her)starten.