PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoon centrale via PC? (met gesproken keuze menu e.d.)



LevelTen
02/08/08, 08:21
Beste ondernemers,

Ik wilde graag informeren naar het volgende.. Ik wil voor LevelTen Websites een betere telefoon oplossing.
Wat wij zoeken is een software die ons de volgende mogelijkheden biedt:
- Het automatisch aannemen van een oproep
- Het voorleggen van een ingesproken keuze menu
- Keuzemenu afhankelijk van de tijd. (b.v. na 18:00 "Wij zijn gesloten... etc..")
- *Eventueel met mogelijkheid "uitzonderingen" te programmeren (b.v. "Deze week zijn wij i.v.m. verhuizing niet telefonisch bereikbaar"..)
- *Eventueel met doorkiesnummers / extenties en/of sub-menu's
- Het aannemen van een voicemail berricht
- *Eventueel notificatie van nieuw voicemailberricht via e-mail of sms.
- Het doorsturen naar een ander toestel / telefoonnummer
- Het opnemen van een telefoon gesprek
- * Eventueel een log van de duur van gesprekken waar wellicht mogelijk een koppeling met een klanten bestand middels het telefoonnummer?

Dit zijn zo ongeveer de hoofdzaken. Momenteel hebben wij één analoge lijn van KPN, een ADSL router met VOIP ondersteuning (momenteel niet in gebruik) en een Office Server die 24 uur dienst doet, met een modem aansluiting.

Welke software en/of hardware moet ik aanschaffen? zijn er ook gratis oplossingen misschien? (hoeft niet persé)

Ik had het volgende topic gelezen (http://www.webhostingtalk.nl/bedrijfsvoering-van-een-hostingbedrijf/125098-telefooncentrale-op-de-pc.html), maar heb behoefte aan iets meer info, of een bevestiging dat b.v. 3CX de juiste keuze is. Momenteel snap ik daar namelijk niets van, en het lijkt er op dat wij niet eens over de juiste apperatuur beschikken. Vandaar deze topic... ik hoop op een goed advies.

Met vriendelijke groet,
Patrick W
LevelTen Websites

WebXtra
02/08/08, 10:31
Beste Patrick W,

Het kan allemaal.
Met voip zijn de mogelijkheden eigenlijk eindeloos.
Hoeveel werkplekken wilt u voorzien van VOIP?

Met vriendelijke groet,

ichosting
02/08/08, 11:03
Wanneer er niet al teveel werkplekken zijn kan ik Sipcat aanraden. Sipcat is heel eenvoudig in het gebruik en wordt ingesteld via een webinterface.

Het installeert meteen een complete OS en Voipsoftware. Kijk maar eens op http://www.sipcat.com/

aartvg
02/08/08, 12:19
neem eens contact op met http://www.webhostingtalk.nl/members/asteriskfreak.html

die heeft er verstant van.

mauer
02/08/08, 12:22
Wij gebruiken zelf Elastix bij ons, hierop zit ons normale nummer met een IVR erachter
(zie onze contact gegevens). Hij is zeer stabiel en is makkelijk te configureren.

eXtreme Service
02/08/08, 12:53
Hier maken wij ook gebruik van Elastix. Niet alles is even eenvoudig maar als je het snel wilt hebben en geen problemen wilt tegen komen dan kan je best een managed systeem nemen bij asteriskfreak hier op het forum.
Anders zit je wel enige tijd bezig om alles werkende te krijgen.

mauer
02/08/08, 12:58
Ik sluit mij aan bij eXtreme Services. De basis is makkelijk, wil je echter een aparte IVR hebben en andere functies. Dan moet je er wel kennis voor hebben.

DiederikL
02/08/08, 14:05
Ik gebruik hier een oplossing met Trixbox, bevalt perfect.
Je kan bij een wat betere voip boer (heb ervaring met callvoip.nl) ook naast telefoonnummers/sipaccounts ook wel een managed oplossing krijgen. Hoef je zelf geen voip server te beheren. Kun je alles webbased instellen op de server van de voipboer.

LevelTen
02/08/08, 14:29
Hartelijke dank aan alle die hebben gereageerd. Ik ga alle 3 de software pakketten maar is bekijken. Ik zie toch veel titels terug komen dus er is genoeg te doen op dit gebied merk ik zo.

Met de wetenschap dat wij momenteel één analoge lijn van KPN gebruiken. Moeten wij ergens een VOIP aanschaffen? Hoe zou dit werken? Moeten wij dan ook andere telefoons gebruiken? Kan iemand hier misschien iets over toelichten?

Erg bedankt!

eXtreme Service
02/08/08, 14:44
Dit kan via analoge lijnen of bestaande analoge telefoontoestellen. Maar je kan ook gewoon VOIP telefonen gebruiken welke het eenvoudiger maken.

U kan uw bestaande KPN lijn gebruiken of overstappen naar een VOIP lijn. Nummer kan u in de meeste gevallen ook laten overnemen en dan belt u gewoon een stuk goedkoper.

Heel veel is mogelijk met VOIP telefoon centrales hoor.

IT-worX
02/08/08, 15:05
Met VOIP (elastix hier, opgezet door asteriskfreak) kan je ENORM veel! En het kost bijna niks. Zou zoals men hiervoor reeds zei toch kiezen voor een VPS systeem met daarop elastix...