PDA

Bekijk Volledige Versie : Bestaand domeinnaam koppelen aan hostingomgeving



Bouwe
01/08/08, 22:16
Ik ben in het bezit van een domeinnaam waar nog geen webruimte aan vast hangt. Nu wil ik het domein het liefst niet verhuizen, dus zou ik het moeten koppelen aan een IP-adres van een hostingomgeving. Is dit mogelijk bij shared hosting of moet je dan echt aan een andere oplossing denken? Bij veel shared hostingproviders kom ik voornamelijk alleen de combinatie webruimte + domeinnaam tegen.

ichosting
01/08/08, 22:18
Als het goed is kun je bij een hostingprovider aangeven dat je zelf al een domein hebt en deze op de nameservers van de shared hosting wilt gaan laten draaien.

Je krijgt dan de nameserver gegevens die je kunt gebruiken om in te stellen op je domeinnaam bij je domeinboer.

Kortom, het is wel mogelijk.

schoonmoeder
01/08/08, 22:48
zoals ichosting aangeeft is het mogelijk shared zonder domein af te nemen. vraag om de nameserver gegevens en stel deze in om bij je domein in te vullen. misschien kun je dit niet dan mail de nameservers naar je domein regristar en ik neem aan dat het dan voor je geregeld wordt.

Blacky
01/08/08, 23:49
Je hebt er niet eens de nameserver gegevens voor nodig feitelijk, het ip naar de shared hoster laten verwijzen is ook een mogelijkheid, alleen kan dat sommige dingen wat onhandiger maken soms, ligt er aan wat je wilt.

Marinus
02/08/08, 00:19
Zoals Blacky zegt, je kunt de partij waar jouw domeinnaam geregistreerd is dan vragen om hun DNS aan te passen zodat het domein verwijst naar het ip adres van je hosting provider. Nadeel hiervan is dat als de hosting provider ooit het ip adres aanpast waar de site op draait je dit weer moet laten aanpassen.
In het geval dat de hosting provider de nameservers beheert wordt dat automatisch door hem gedaan.

®on
02/08/08, 00:20
Bij veel shared hostingproviders kom ik voornamelijk alleen de combinatie webruimte + domeinnaam tegen.

Een redelijk aantal shared hostingproviders staan niet toe dat je je domeinen in eigen beheer hebt. Even rekening mee houden :)

Bouwe
02/08/08, 08:12
Bedankt allen!


Een redelijk aantal shared hostingproviders staan niet toe dat je je domeinen in eigen beheer hebt. Even rekening mee houden :)

Dat had ik inmiddels door ja. Iets met een hooiberg en een speld. :D

Herbert
02/08/08, 13:28
Bouwe als je zelf toegang tot de DNS hebt dan lijkt me dat niet zo moeilijk om iemand te vinden.
Je kan niet van een hosting provider verlangen om jou DNS te laten wijzigen bij een andere colega.

Bouwe
02/08/08, 16:57
Bouwe als je zelf toegang tot de DNS hebt dan lijkt me dat niet zo moeilijk om iemand te vinden.
Je kan niet van een hosting provider verlangen om jou DNS te laten wijzigen bij een andere colega.

Nee dat wil ik ook helemaal niet. ;) Bedoelde dat het nog vrij lastig is om een aanbieder te vinden die het wel toestaat dat de klant zelf zijn eigen DNS beheert. ;)

Vaxon Networks
02/08/08, 16:59
Nee dat wil ik ook helemaal niet. ;) Bedoelde dat het nog vrij lastig is om een aanbieder te vinden die het wel toestaat dat de klant zelf zijn eigen DNS beheert. ;)

Ik zie geen bezwaar. Waarom zou klant geen toegang tot DNS kunnen krijgen.
Het brengt wel enige risico's met zich mee, betreft bereikbaarheid van de site. Maar als die van te voren duidelijk worden beschreven, moet er toch geen bewaar zijn?

Blacky
02/08/08, 17:05
Bedoelde dat het nog vrij lastig is om een aanbieder te vinden die het wel toestaat dat de klant zelf zijn eigen DNS beheert.;)
Ik dacht dat het eerder omgedraait was. Er zijn er inderdaad wel een paar die dit niet toelaten danwel daaraan nog geld verdienen. Maar je hebt de keuze om verder te kijken, toch?

Net als Wolvie voorzie ik ook weinig problemen en wellicht zijn er ook nog mensen die de DNS bij de huidige domeinnaamhoster toch wel even voor je willen instellen als extra service.;)