PDA

Bekijk Volledige Versie : MijnDomein.nl - factuur geschil



mimatie
31/07/08, 16:36
Beste lezer(s),

Ik weet niet of mijn bericht in deze topic past. Mits het niet de goede rubriek is graag even verplaatsen!

Tijdens de voorregistratie m.b.t. NL numerieke domeinnamen heb ik een 59-tal numerieke domeinnamen bij MijnDomein laten voorregistreren. Ik was me ervan bewust dat ik € 2.50 per voorgeregistreerde domeinnaam moest betalen, dit was geen enkel probleem.

Een tijd later is het gelukt om een 13-tal (van de in totaal 59 domeinnamen)o.a. numerieke domeinnamen te registreren. De overige (in totaal 46) is helaas niet gelukt om te registreren, die waren immers al vergeven aan derden. Op de één of andere manier is de betaling van de voorgeregistreerde domeinnamen niet gelukt, maar de 13 (van de in totaal 59 domeinnamen) domeinnamen zijn WEL geregistreerd.

Nu krijg ik een incassobedrijf aan m'n nek die eist dat ik € 2.50 + € 10,- adminstratiekosten moet betalen PER DOMEINNAAM (dus in totaal 59 domeinnamen * € 12.50)! Met als gevolg dat ik op dit moment een rekening open heb staan van ruim € 860,-.

Even voor de duidelijkheid. Ik ben zeker WEL bereid om de domeinnamen in totaal 13 (aantal gelukte domeinnamen die daadwerkelijk zijn geregistreerd) * € 11.50 (voorregistratiekosten a € 2.50 + registratie domein a € 9,-) en 46 (aantal voorgeregistreerde domeinnamen) * € 2.50(administratiekosten) te betalen

In totaal moet ik dan afgerond € 265 ,- betalen maar het overige gedeelte ga ik zeker NIET betalen.

Mensen, de vraag aan jullie. Kunnen die gasten dat zomaar doen, wat advieseren jullie om te gaan doen en wat zijn mijn rechten????

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Groet,

®on edit:

Bedrijven te pas en te onpas voor oplichters uitmaken is niet correct. Onderwerp titel bij deze aangepast.

Triloxigen
31/07/08, 16:38
De niet geregistreerde domeinnamen hoef je niet te betalen (wel de admin kosten), maar dat zal MijnDomein ook wel weten.
Heb je al contact met ze opgenomen?

RedoX
31/07/08, 16:41
Als jij akkoord bent gegaan met de voorwaarden dat zij €2,50 rekenen voor een voorregistratie en niet gegarandeerd kunnen leveren, dan kan je hier niet veel tegen maken (ik weet niet of dit ook het geval is!). Die 10 euro administratie kosten heb je waarschijnlijk aan je broek omdat je de eerst facturen niet hebt betaald (hebben ze je wel herinneringen en aanmaning gestuurd?)?

mimatie
31/07/08, 16:45
Beste Triloxigen,

Ik heb diverse keren geprobeerd contact te leggen met MijnDomein (met de e-mail omdat ze niet beschikken over een telefoon), maar krijg geen enkele respons! Een paar uur geleden via Sidn de telefoonnummer achterhaalt en hij zou mij terugbellen, maar tot op heden nog niets vernomen.

Triloxigen
31/07/08, 16:46
Ik denk dat je even geduld moet hebben, het incasso bureau is waarschijnlijk gewoon geautomatiseerd.

mimatie
31/07/08, 16:46
Beste Redox,

Ik heb wel een aanmaning ontvangen, maar om dan vervolgens € 10,- per domeinnaam als administratiekosten te berekenen gaat veel te ver.

mimatie
31/07/08, 16:47
Het probleem is dat deze zaak inmiddels al enkele maanden speelt. Ik krijg geen response van die gasten en men dreigt op dit moment met een rechtszaak.

RedoX
31/07/08, 16:55
Wat je even moet gaan uitzoeken of die €2,50 garandeerd voor een domein of niet. Dan kan je bepalen of je sterk staat of niet. Na een aanmaning staan ze in hun volle recht om €10,- administratie kosten in rekening te brengen.

Triloxigen
31/07/08, 16:58
Wat je even moet gaan uitzoeken of die €2,50 garandeerd voor een domein of niet. Dan kan je bepalen of je sterk staat of niet. Na een aanmaning staan ze in hun volle recht om €10,- administratie kosten in rekening te brengen.

Die 2,50 is het probleem niet zover ik heb begrepen, daar is de TS zich bewust van.

groenleer
31/07/08, 16:58
Het is natuurlijk dom om te wachten tot je de eerste aanmaningen krijgt om het geheel aan te kaarten.
Als er iets niet klopt aan de factuur dien je dit direct kenbaar te maken.
Dat men elk domein met 10 euro administratiekosten verhoogd vind ik dan weer unfair, deze staan (zo klinkt het) allemaal op een factuur, dus zou je ook maar een keer administratiekosten moeten rekenen. (dus niet de kosten voor de voorregistratie).


Wat je even moet gaan uitzoeken of die €2,50 garandeerd voor een domein of niet. Dan kan je bepalen of je sterk staat of niet. Na een aanmaning staan ze in hun volle recht om €10,- administratie kosten in rekening te brengen.
Die administratiekosten gaan per factuur, niet per factuurregel!
Dus hij zou 58*€10 aan administratiekosten gecrediteerd moeten krijgen, lijkt mij.
Er vanuitgaande dat alles op een factuur staat. Zijn het allemaal losse facturen geweest, dan zijn ze inderdaad hier weer wel toe gerechtigd. Mits dit is opgenomen in de algemene voorwaarden en de klant hier mee akkoord is gegaan!

asteriskfreak
31/07/08, 17:00
In dit geval denk ik dat ze dan weinig kans bij de rechter maken.
Jij hebt alles in het werk gesteld om met hun tot een regeling te komen. Maar als hun niet met je willen communiceren dan blijven hun in gebreke.

Bij een eventuele rechtzaak kun je dit aanvoeren en de rechter zal dit in zijn vonnis meenemen. Ik zou het gewoon even laten rusten en wachten wat er verder gaat gebeuren.
Het lijkt me dat jij genoeg hebt gedaan om een regeling met hun te treffen.
Nu zijn hun aan zet.
Zorg er wel voor dat je kan bewijzen dat je er alles aan hebt gedaan om tot een oplossing te komen.

Geert-Jan
31/07/08, 17:03
Op de één of andere manier is de betaling van de voorgeregistreerde domeinnamen niet gelukt,


.....



Nu krijg ik een incassobedrijf aan m'n nek die eist dat ik € 2.50 + € 10,- adminstratiekosten moet betalen PER DOMEINNAAM

mimatie
31/07/08, 17:05
Ja correct. Zoals Triloxigen meldt was ik me zeker van bewust dat ik 2.50 per domeinnaam moest betalen. Wat mij aangrijpt is die € 10,- per domeinnaam aan administratie kosten, dit is zwaar unfair!

De receptioniste heeft mij beloofd dat de persoon die daar verantwoordelijk voor is mij vandaag nog zou bellen, dus ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

RedoX
31/07/08, 17:10
Ja correct. Zoals Triloxigen meldt was ik me zeker van bewust dat ik 2.50 per domeinnaam moest betalen. Wat mij aangrijpt is die € 10,- per domeinnaam aan administratie kosten, dit is zwaar unfair!

Waarom wacht je dan zolang? Dat heb je een beetje over jezelf gehaald dan.. :huh:

asteriskfreak
31/07/08, 17:11
Ik zou zoveel mogelijk proberen om dit per mail op te lossen.
Indien je de mogelijkheid hebt om gesprekken op te nemen dan zou ik je dit zeer kunnen aanraden. Wel eerst even vragen of degene hier mee akkoord gaat, anders kun je dit niet als wettig bewijs aanvoeren tijdens een eventuele rechtzaak.



Ja correct. Zoals Triloxigen meldt was ik me zeker van bewust dat ik 2.50 per domeinnaam moest betalen. Wat mij aangrijpt is die € 10,- per domeinnaam aan administratie kosten, dit is zwaar unfair!

De receptioniste heeft mij beloofd dat de persoon die daar verantwoordelijk voor is mij vandaag nog zou bellen, dus ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen.

DutchTSE
31/07/08, 17:30
http://www.tbforum.nl/thread/113454.html
spammertje, maar ron had het al door ;)

santema
31/07/08, 17:31
Mensen...


Even voor de duidelijkheid. Ik ben zeker WEL bereid om de domeinnamen in totaal 13 (aantal gelukte domeinnamen die daadwerkelijk zijn geregistreerd) * € 11.50 (voorregistratiekosten a € 2.50 + registratie domein a € 9,-) en 46 (aantal voorgeregistreerde domeinnamen) * € 2.50(administratiekosten) te betalen

... lezen.

Geert-Jan
31/07/08, 17:33
Ik zei het hierboven al...

Costeijn
31/07/08, 17:34
Daar draaide het toch juist om? Of zie ik het nu verkeerd? Want hij heeft dus die €2,50(*46) "besteld" en geen domein gekregen.

Als dat het probleem niet was waarom dan wachten tot de laatste aanmaning en een incasso bureau. :huh:

[EDIT]



Waarom wacht je dan zolang? Dat heb je een beetje over jezelf gehaald dan.. :huh:

Op de één of andere manier is de betaling van de voorgeregistreerde domeinnamen niet gelukt, ....

RedoX
31/07/08, 17:36
Maar wat me nog niet duidelijk is.. heb je 1 factuur gehad of meerdere facturen?

mimatie
31/07/08, 18:22
Nou, na 2 weken kreeg ik al een incasso in m'n nek. Vervolgens netjes naar de incassobureau gebeld (zoals al eerder vermeld ook contact gehad met MijnDomein, maar geen response). Ik heb de betreffende persoon van de incasso het hele verhaal uitgelegd. Toentertijd had hij mij beloofd om het één en ander uit te gaan zoeken bij MijnDomein.nl en Sidn(dit heeft in totaal 4 maanden geduurd).

2 weken geleden kreeg ik dus een brief met de mededeling dat het wellicht voor de rechter kon komen.

DennisWijnberg
31/07/08, 18:41
Kijk even naar het maximum incasso bedrag... Wat ze nu doen is dat ze van alle registraties een losse zaak maken, terwijl het eigenlijk één grote bestelling is?

Dan mogen ze namelijk slechts een beperkt bedrag aan incassokosten in rekening brengen...

mimatie
31/07/08, 19:01
Dennis,

Dat is goed om te weten, dat zal ik zeker meenemen!

Geert-Jan
31/07/08, 19:41
Op de één of andere manier is de betaling van de voorgeregistreerde domeinnamen niet gelukt, ....

Leg dit nog eens uit dan...?

mimatie
31/07/08, 22:58
Geert-Jan, dat is een goede vraag. Ik zou het ook niet weten.

Zoals ik al eerder heb vermeld:

"Toentertijd had hij mij beloofd om het één en ander uit te gaan zoeken bij MijnDomein.nl en Sidn(dit heeft in totaal 4 maanden geduurd)".

Die meneer van de incasso kan mij daar geen goed antwoord op geven, dan vraag ik mij dan toch af waarom het onderzoek dan zo lang loopt als men geen antwoord op de vragen kan geven.

AlfaHosting
31/07/08, 23:39
Betaal gewoon het afgesproken bedrag van 2.5 euro per domein.

Spyder01
01/08/08, 00:39
Dat zou ik inderdaad ook doen, kom je in iedergeval al je afspraken na. Je weet van die € 2,50 per domein, dan betaal je dat en laat je ze het verder eerst maar uitzoeken. Je hebt dan in iedergeval die hele duidelijke verplichting voldaan.

GeertM
01/08/08, 11:00
Hierbij de reactie die ik op het tbforum heb geplaats, met als enige wijziging het verwijderen van mijn email adres, aangezien dat volgens de voorwaarden van dit forum niet is toegestaan.




Goedemorgen,

Het wachten tot het goedkeuren viel mee, hooguit een uurtje.

Vooraf, ik wil niet hier inhoudelijk op de zaak in gaan, dat lijkt me niet handig en nuttig. Ik wil wel graag, als ik dat op deze manier mag tenminste, enige uitleg geven aan de handelswijze en hoe dat op topicstarter over komt.

Uiteraard begrijp ik het verhaal van topicstarter Sergio volkomen, en ik zou me hier ook erg benadeeld door voelen. Gedeeltelijk wel, zoals door diverse mensen al op gewezen, aan zichzelf te wijten door het uitblijven van de betaling. Maar dat een relatief klein bedrag zo exhorbitant groot kan groeien is natuurlijk buiten alle proporties.

De reden hiervoor is eigenlijk heel eenvoudig. Een domeinaanvraag wordt geheel geautomatiseerd verzorgd, tot aan het aanmaken van de facturen toe. Als er dus verspreid over meerdere dagen meerdere domeinen worden geregistreerd, zullen er meerdere facturen worden aangemaakt. Bij het uitblijven van de betalingen (na de wettelijk bepaalde herinneringen en aanmaningen uiteraard) zal elke factuur individueel opgehoogd worden. Ook dit gebeurt volautomatisch. Blijft de betaling op dat moment nog steeds uit, dan worden de facturen (wederom individueel, de factuurdatum is immers verschillend, dus de datum van uit handen geven ook) aan een incasso bureau overgedragen.

Bovenstaande verklaart waarom een bedrag van 2,50 per domeinnaam kan uitgroeien tot een dergelijk hoog bedrag. Dit staat uiteraard niet in verhouding, en ik wil topicstarter Sergio dan ook graag verzoeken om gewoon even contact op te nemen via het email adres. We zullen het verhaal dan even bekijken en, waar mogelijk, oplossen.

Wat betreft het telefonisch benaderen, Mijndomein.nl heeft er voor gekozen om geen telefonische support of bereikbaarheid te hebben. Dit om de meest eenvoudige reden dat wij op die manier de prijzen laag kunnen hebben. Daarmee mikken wij op een bepaalde doelgroep. Afnemers die wel telefonisch contact zouden willen zijn, heel eerlijk, beter af bij een andere hoster.

Ik hoop dat ik op deze wijze toch enige vorm van damage control mag uitvoeren, en ik wil bedanken voor de tijd om bovenstaand verhaal te lezen.

En Sergio, neem gewoon even per email contact op via ..., dan zorgen we uiteraard voor een correcte oplossing. Ik heb gezocht naar eventuele eerdere vragen door jou gesteld, maar kan totaal niets terug vinden, helaas.

Mijndomein.nl

AlfaHosting
01/08/08, 11:21
En dan komt het toch nog goed :)

groenleer
01/08/08, 11:33
En toen bleek dus dat het om meerdere facturen gaat. EN vanuit dat standpunt is men dus gerechtigd om elke factuur op te hogen met administratiekosten.

Natuurlijk komt dit heel cru over voor TS, maar het is niet anders. Beste is om weer(?) in contact te treden met mijn.domein. Al betwijfel ik een beetje of dat wel is gebeurd.

mimatie
01/08/08, 12:16
Beste forumleden,

MijnDomein heeft in iedere geval gereageerd op het verhaal dus daar mijn complimenten voor. Ik ga contact opnemen met Geert en ik ga er zeker vanuit dat we het geheel gaan oplossen.

Allen bedankt voor de adviezen/meningen/reacties.

groenleer
01/08/08, 13:38
Beste forumleden,

MijnDomein heeft in iedere geval gereageerd op het verhaal dus daar mijn complimenten voor. Ik ga contact opnemen met Geert en ik ga er zeker vanuit dat we het geheel gaan oplossen.

Allen bedankt voor de adviezen/meningen/reacties.

Zou je nog even kunnen bevestigen wat we nu al een tijdje denken en roepen.

Heb je nu wel of niet meerdere facturen gehad?...
Ons vermoeden is van wel.

RedoX
01/08/08, 13:42
Dit staat op de website van mijndomein.nl:


Waarom krijg ik voor elke domeinnaam een aparte rekening?
Bij elke aanvraag wordt direct een factuur aangemaakt, als u 1 domeinnaam per keer aanvraagt dan wordt er voor elke domeinnaam een apart factuur aangemaakt, vraagt u meerdere dezelfde domeinnamen aan met als verschil de extensie dan komen deze op 1 factuur te staan.

rgh
01/08/08, 21:26
Wat ik al helemaal niet vind kunnen is dat topic starter dit probleem dus op verschillende sites heeft geplaatst.

Ik zie dit ook als een soort zwart makerij naar mijndomein.nl toe, als ik hun was zou ik het niet eens meer oplossen en voor laten komen.

Zelfde juridische probleem op verschillende forums neer zetten is niet nodig.

De vraag aan topic starter of hij verschillende facturen ontvangen heeft wordt overal stelselmatig genegeerd.

Het is bij mijndomein volgens mij niet mogelijk om meerdere domeinnamen tegelijk te registreren, dus iedere domein is een aparte rekening, dus mogen ze voor iedere aparte rekening het verhogen met incassokosten. Zoals Mijndomein dit heeft uitgelegd op tbforum gebeurd dit volledig automatisch, en heeft Mijndomein betalingsherinneringen gestuurd naar topic starter.

Om heel eerlijk te zijn geloof ik het verhaal van mijndomein meer als die van topicstarter.

Wat ik ook niet begrijp is dat topicstarter niet weet waarom de betaling niet gelukt is, hij is toch echt de enige die dit kan weten, verder niemand anders.

TSG-Hans
02/08/08, 02:06
In tegenstelling tot hetgeen anderen hier beweren, is het niet zo dat voor iedere factuur zo maar "administratiekosten" in rekening kunnen worden gebracht door een incassobureau. Het rapport Voorwerk II (http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rechtbanken/Haarlem/Voor+juristen/Informatie+civiel+voor+de+advocatuur/Rapport+Voorwerk+II.htm) stelt dit duidelijk op 15% over de hoofdsom met een minimum van 44,03 incl. BTW. Het feit of die hoofdsom 1 of meerdere facturen omvat, doet niet terzake.

Blacky
02/08/08, 18:08
Volgens punt 4.1 van dat rapport zou een herinnering ook niet meer verplicht zijn? Of lees ik nu verkeerd?

Erik H.
02/08/08, 19:25
Wat ik al helemaal niet vind kunnen is dat topic starter dit probleem dus op verschillende sites heeft geplaatst.

Ik zie dit ook als een soort zwart makerij naar mijndomein.nl toe, als ik hun was zou ik het niet eens meer oplossen en voor laten komen.

Zelfde juridische probleem op verschillende forums neer zetten is niet nodig.

De vraag aan topic starter of hij verschillende facturen ontvangen heeft wordt overal stelselmatig genegeerd.

Het is bij mijndomein volgens mij niet mogelijk om meerdere domeinnamen tegelijk te registreren, dus iedere domein is een aparte rekening, dus mogen ze voor iedere aparte rekening het verhogen met incassokosten. Zoals Mijndomein dit heeft uitgelegd op tbforum gebeurd dit volledig automatisch, en heeft Mijndomein betalingsherinneringen gestuurd naar topic starter.

Om heel eerlijk te zijn geloof ik het verhaal van mijndomein meer als die van topicstarter.

Wat ik ook niet begrijp is dat topicstarter niet weet waarom de betaling niet gelukt is, hij is toch echt de enige die dit kan weten, verder niemand anders.


Ronald,

Op de meeste fora komen niet allemaal dezelfde mensen. De doelgroep van sitedeals is toch net anders als die van wht, en/of domeinforum. Dat iemand maar moet "kiezen" voor 1 forum is een beetje vreemd. Als ik een klacht over een leverancier (prive) heb gaat er ook een mail naar Tros Opgelicht, Kassa, Radar en weet ik veel wie. En mijn negatieve ervaringen over mijn leverancier van telefoons pleur ik ook op elk mogelijk forum neer.

Overigens meen ik van jou ook menig topic te herinneren waarin ongenoegen over diverse hostingbedrijven ?

X-Hosted
15/08/08, 01:19
<knip>
®on:

Dank je voor je flame.

groenleer
15/08/08, 10:10
Volgens punt 4.1 van dat rapport zou een herinnering ook niet meer verplicht zijn? Of lees ik nu verkeerd?

Dat lijkt er inderdaad te staan. Dat is gebaseerd op het Burgerlijk Wetboek.
Wel staat er ook bij, dat wanneer het zonder een herinnering en kennisgeving de buitengerechtelijke kosten gereduceerd kunnen worden bij een toetsing. (Waren ze wel echt al nodig, heeft eiser er alles aan gedaan om de gelden binnen te halen).

Blacky
15/08/08, 14:47
Dan is het me weer wat duidelijker, dus het is beter om het wel te doen, vind het wel jammer dat die verplichting er niet meer is eigenlijk.
Er kunnen allerlei redenen zijn waarom een factuur niet aan komt, en als je dan opeens uit heldere hemel een deurwaarder of incassobureau op je stoep (of in je brievenbus) hebt en je weet nergens van is dat een bijzonder vervelende ervaring.

Bedankt voor de uitleg.

groenleer
15/08/08, 17:10
Deurwaarder zal zijn eigen kont ook zeker stellen. Die wil ook duidelijk hebben dat er alles aan gedaan is. Zo'n knakker gaat anders ook nat. Incassobureau is anders. Die doen eigenlijk gewoon je facturatietraject over met een aanvullende post genaamd administratie/incassokosten.