PDA

Bekijk Volledige Versie : Overschakelenvan Plesk naar cPanel



12lamat
31/07/08, 11:51
Na Ensim gebruik ik nu 5 jaar Plesk. Nu overweeg ik over te stappen naar cPanel voor mijn nieuwe servers. Mede beinvloed door geluiden dat cPanel: beter zou zijn, gebruiksvriendelijker, en met name beter integreert met AWBS, etc.
Kunnen de mensen hier misschien aangeven of cPanel inderdaad te prefereren is boven Plesk? en waarom?
En dan nog specifiek antwoord op de vraag of het goed te doen is om te migreren. Is er een migratie wizard om de domeinen op mijn Plesk 8.3 over te brengen naar cPanel, hoe zit het dan met de databases, en mailaccounts etc.

dreamhost_nl
31/07/08, 17:28
In cPanel zit functionaliteit ingebouwd om o.m. Plesk accounts volledig (semi)geautomatiseerd over te kunnen zetten, dus dit moet zonder problemen mogelijk zijn. Ervaringen hiermee kan ik je niet geven aangezien we geen Plesk gebruiken of ooit hebben gebruikt.

eXtreme Service
31/07/08, 17:32
Het overschakelen van Plesk naar cPanel is relatief eenvoudig.

Wel zou ik persoonlijk eerder DirectAdmin aanraden als control panel. Enige nadeel hierbij is dat het overschakelen van Plesk naar DirectAdmin helemaal niet eenvoudig is. :(

EncryptedBrain
31/07/08, 18:39
van Plesk naar cPanel is geen enkel probleem, indien je wilt voorkomen dat je onherstelbare problemen gaat krijgen kun je bij cPanel een support ticket aanmaken met het verzoek tot omzetten dit wordt geheel gratis en uitermate professioneel door hun gedaan.

@ eXtreme Service
Alle respect voor DirectAdmin maar vindt je het niet een beetje appels met peren vergelijken? Wanneer iemand blijkbaar het budget heeft om cPanel te draaien kan ik persoonlijk geen enkel argument vinden om DirectAdmin te gaan gebruiken.

Geert-Jan
31/07/08, 19:43
@ eXtreme Service
Alle respect voor DirectAdmin maar vindt je het niet een beetje appels met peren vergelijken? Wanneer iemand blijkbaar het budget heeft om cPanel te draaien kan ik persoonlijk geen enkel argument vinden om DirectAdmin te gaan gebruiken.

Wat wij kunnen onderbouwen, we draaien ze beide....

dreamhost_nl
31/07/08, 20:48
...dan zul je ook zelf weten dat cPanel veel meer functionaliteit biedt dan DA. Zeker voor de eindgebruiker...

Geert-Jan
31/07/08, 20:50
?????

AlfaHosting
31/07/08, 23:36
...dan zul je ook zelf weten dat cPanel veel meer functionaliteit biedt dan DA. Zeker voor de eindgebruiker...

En dat is ook wat hij zei als je goed gelezen had :)

dreamhost_nl
01/08/08, 18:13
De reactie was eigenlijk op die van eXtreme Service en niet op die Geert-Jan.
Blijkbaar werden de reacties van twee personen als één gezien... :W:

aviestar
01/08/08, 19:20
Wij hebben geen ervaring met Cpanel, heb wel eens de "demo"versie eens geinstalleerd

Qua gemak zou ik zeggen DirectAdmin of Plesk

Maar dat is inderdaad denk ik ook wat je als hoster op dat moment te besteden hebt voor nieuwe software

De "demo"versie van Cpanel zag er in elk geval redelijk ingewikkeld uit (Das alweer een jaar of 3 geleden dat deze bekeken is)

Wij hebben van een partner van ons ook te horen gekregen dat het omzetten van Plesk naar Cpanel vrij gemakkelijk moet gaan
En zoals al eerder werd aangegeven kan je Cpanel een aanvraag doen om dat te verzorgen.

Geert-Jan
01/08/08, 20:09
Wij hebben geen ervaring met Cpanel,

Qua gemak zou ik zeggen DirectAdmin of Plesk


Als je wel ervaring had dan had je het laatste niet gezegd.... Daarnaast, het blijft een persoonlijke smaak waar jij het beste mee overweg kunt, maar dat is al uitgebreid voorbij gekomen hier...

aviestar
01/08/08, 20:54
De "demo"versie van Cpanel zag er in elk geval redelijk ingewikkeld uit (Das alweer een jaar of 3 geleden dat deze bekeken is)


Lees dan ook even mi jn complete bericht ;) wel geen ervaring ermee op echt hosting gebied maar wel de Demo/trial ervan bekeken en geinstalleerd gehad om te testen

Doordat het er ingewikkeld uit zag, hadden wij gekozen voor DirectAdmin en Plesk

EncryptedBrain
01/08/08, 21:05
Wij hebben geen ervaring met Cpanel, heb wel eens de "demo"versie eens geinstalleerd

De "demo"versie van Cpanel zag er in elk geval redelijk ingewikkeld uit (Das alweer een jaar of 3 geleden dat deze bekeken is)


Tsja reageer dan gewoon niet op dit topic, TS heeft het over Plesk naar cPanel en vraagt niets over een derde partij als DirectAdmin. Tevens geef je nu ook aan dat je absoluut geen objectief oordeel kan geven betreffende cPanel, want waar heb je het over als je het voor de laatste keer hebt bekeken (let...bekeken niet mee gewerkt) drie jaar geleden is. Beste kijk nog eens even naar de huidige demo van cPanel en denk dan drie jaar terug in de tijd.......precies wereld van verschil en dus zeker wel gebruikers vriendelijk.

aviestar
01/08/08, 21:11
<knip>

Apoc edit: On topic

EncryptedBrain
01/08/08, 21:26
<knip>

Apoc edit: On topic

Ber|Art
01/08/08, 21:43
Kunnen we weer ontopic a.u.b...

Ramon Fincken
01/08/08, 21:49
Klein stukje mening met feiten van mezelf, nog lang niet af, maar een start :)

http://www.ramonfincken.com/35/Control+panels+pleskC+cpanelC+direct+admin/Comparison+between+PleskC+Cpanel+WHM+and+Direct+Ad min+DA.html

jeffrey
04/08/08, 12:16
Wij draaien Plesk, Directadmin en Cpanel.

Plesk vind ik persoonlijk niet echt gemakkelijk werken.
Directadmin is een erg goed controlpanel wat ook erg gemakkelijk in gebruik is, vooral voor de eind gebruiker.

Als je als beheerder van machine gaat fungeren dan zou ik je echt Cpanel aanraden, vrijwel alles is vanuit Cpanel te beheren, in tegenstelling tot Plesk en Directadmin.

dreamhost_nl
04/08/08, 15:10
Misschien dat we terug on-topic kunnen? FYI: TS vraagt niet om ervaringen met een controle paneel, maar om ervaringen met de migratie van Plesk naar cPanel toe...

Geert-Jan
04/08/08, 15:21
Dreamhost, ben jij niet aan vakantie toe of dream je echt?

VRAAG 1:



Kunnen de mensen hier misschien aangeven of cPanel inderdaad te prefereren is boven Plesk? en waarom?



VRAAG 2:



En dan nog specifiek antwoord op de vraag of het goed te doen is om te migreren. Is er een migratie wizard om de domeinen op mijn Plesk 8.3 over te brengen naar cPanel, hoe zit het dan met de databases, en mailaccounts etc.