PDA

Bekijk Volledige Versie : Sneller.nl



wolweb
26/07/08, 14:43
Ik zit nu met een grote hoeveelheid domeinnamen bij MijnDomein.nl, puur omdat ze de goedkoopste zijn. Echter ben ik niet zo tevreden over de service die ze leveren. Mogelijkheden zijn erg beperkt.

Nu kwam ik Sneller.nl tegen, deze is 1 euro per jaar goedkoper. Maar kon er verder op internet niks over vinden qua ervaringen.

Ik zag in de whois van SIDN dat het domein sneller.nl is geregistreerd door Dootall. Over hun lees ik wel goede verhalen, maar weet niet goed wat ik daaruit kan concluderen.

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Sneller.nl ?

Ramon Fincken
26/07/08, 14:47
wat denk je zelf? pr van 0, alexa rank van 21 miljoen ...

kijk voor de grap eens bij transip.nl :)

X-Hosted
26/07/08, 14:47
Als je niet tevreden bent met een bedrijf uit die prijsklasse, kan je van iets uit dezelfde prijsklasse niet veel beters verwachten lijkt me.

Sneller.nl lijkt op een mijndomein.nl clone, denk niet dat je daar meer van hoeft te verwachten.

wolweb
26/07/08, 14:54
Het is niet zo dat ik perse weg moet bij Mijndomein.nl maar als het mij al 1000 euro per jaar scheelt, dan wil ik een verhuizing wel overwegen.

Vandaar dat ik even naar de ervaringen vroeg.

TransIP is in mijn inziens net iets te duur voor het parkeren van domeinnamen.

BsHosting
26/07/08, 15:11
Je hebt 2 opties:

Blijven waar je bent en niet klagen over de service je krijgt immers waar je voor betaald.
Of iets meer geld uitgeven bv Transip en goede service krijgen.

wolweb
26/07/08, 15:16
Haha ik denk dat ik toch maar de derde optie kies en de gok ga wagen om eens wat namen bij Sneller.nl neer te zetten. Dan zie ik daarna wel wat ik doe.

ervaringen blijven welkom :)

X-Hosted
26/07/08, 15:20
TransIP hoef je ook geen geweldige service van te verwachten hoor, naar mijn ervaring zijn ze erg bot/kortaf/onvriendelijk in tickets. De menselijke factor = zowat geheel verdwenen daar lijkt wel... dat krijg je van te veel automatiseren denk ik.

BsHosting
26/07/08, 15:21
Als je zelf vriendelijk bent krijg je ook een vriendelijk antwoord terug.

Ik in ieder geval toch wel.

dennis0162
26/07/08, 15:29
Krijg ook altijd netjes en snel antwoord van TransIP terug (zelfs op zondag voor een creditfactuurtje)

Ramon Fincken
26/07/08, 15:49
ik sluit me aan bij bshosting en dennis0162 :)

reef
26/07/08, 16:08
Als het je om de prijs gaat kan je eens kijken bij www.opendomainregistry.net

Ik heb er mijn .nl domeinen staan. Bevalt goed. Systeem werkt okee.

Heb zelf verder geen binding met dit bedrijf uiteraard.

dreamhost_nl
26/07/08, 16:35
Is het met 1000 domeinnamen niet slimmer om zelf SIDN-deelnemer te worden dan? Of gaat het hier om een reeks verschillende extensies?
We hebben vroeger (in 2004) ook bij een reseller gezeten, maar toen die op de fles ging zijn we direct zelf Deelnemer geworden. Zoiets wil je niet (weer) meemaken, neem maar van me aan... ;)

BsHosting
26/07/08, 17:38
Dan zul je toch een bedrijf moeten zijn kvk nr bestaat in ieder geval niet.

wolweb
26/07/08, 19:43
Nee, zijn ongeveer 250 .nl en ook veel .com .eu .be en .de.

Heb bij Mijndomein veelal dat geautomatiseerde processen vastlopen of als ik iets gewijzigd wil hebben voor een groot aantal namen, ik dat met de hand allemaal moet aanpassen.

Bij Sneller.nl vertelde ze me dat ze een API aanbieden zodat ik zelf met wat PHP scriptjes makkelijk ook zelf processen kan automatiseren.

TransIP heeft dat ook zo te zien, heb daar even contact opgenomen of ze korting geven voro het registreren van grote hoeveelheid namen. Wellicht dat dat ook intressant is.

schoonmoeder
26/07/08, 21:48
wij zitten zelf bij transip en ja ervaringen zijn positief. duur? nee ze zijn niet goedkoop maar daarvoor heb je een goed werkende api en goede service (als je gewoon netjes tegen hun bent).

ook hebben ze speciale bulk prijzen dat is voor als je over de 500 domeinen hebt geregistreerd bij hun. dus contact met hun opnemen hierover is zeker een goed idee.

ook weet ik niet of je een eigen cms of een gekochte gebruikt maar de api is erg handig te gebruiken. met de voorbeelden die erbij zijn. er staat ook nog een voorbeeld geloof ik op w3cschool maar dat weet ik niet meer zeker.

rgh
26/07/08, 23:13
Zelf ruim twee jaar zeer goede ervaringen met registratiecentrale.nl

Sneller.nl zelf nog nooit van gehoord.

dreamhost_nl
27/07/08, 09:46
Dan zul je toch een bedrijf moeten zijn kvk nr bestaat in ieder geval niet.

Kun je dit even verduidelijken voordat je insinuaties plaatst die kant noch wal raken ? :X

BsHosting
27/07/08, 09:49
Het is zeker zondag???

Ts had een kvk nr in zijn profiel staan wat niet ingeschreven stond, vandaar mijn opmerking betreffende sidn deelnemer worden.

Ramon Fincken
27/07/08, 09:52
nvt als KVK wil nog niet zeggen dat iemand geen KVK heeft , is bij mijn weten niet verplicht in te vullen ..

BsHosting
27/07/08, 09:53
Nee i know maar het stond gisteren nl wel ingevuld vandaar.

Ramon Fincken
27/07/08, 10:00
aha !

dreamhost_nl
27/07/08, 13:43
Het is zeker zondag???

En wat wordt daar nou weer mee bedoeld? Het zou prettiger lezen zijn - ook op zondag - indien je duidelijk je mening geeft of weergeeft wat je wilt zeggen. Je zit loopt hier tenslotte allang genoeg rond om te kunnen weten wat als prettig en minder prettig wordt ervaren in een thread?

BsHosting
27/07/08, 13:48
Er werd gesproken over sidn lid worden, toen zei ik dan zul je toch een bedrijf moeten zijn om lid te worden van de sidn, particulieren kunnen dat nl niet.

Want het kvknr van TS wat er gisteren stond was geen legaal nr, en nu is dat nr weg.

Misschien is het nu wat duidelijker.

dreamhost_nl
27/07/08, 15:18
<knip>

Apoc edit: ON TOPIC

wolweb
27/07/08, 23:53
Ik had inderdaad een KVK nummer staan. Geen idee hoe die daar gekomen is, want ik heb helemaal geen eigen bedrijf. Had het daarom snel even aangepast :)

Maar eigen SIDN deelnemer worden is geen optie. En al die rompeslomp zit ik ook niet echt op te wachten :P

Ik zoek gewoon even verder... bedaknt voor de hulp / tips

dreamhost_nl
28/07/08, 12:01
Dat is geen rompslomp... Neem maar van mij aan dat alles zelf in handen hebben een stuk prettiger is. Maar als je zelf geen bedrijf hebt kun je geen SIDN deelnemer worden en dan houdt het indd op.

@Apoc: Bedankt voor het aanpassen. Nu is het me nog niet duidelijk...
Apoc edit: Doet er niet toe, het is off-topic. Stuur BShosting maar een PM.

Triloxigen
28/07/08, 13:23
Rompslomp niet, maar het SIDN systeem om mee te werken is waardeloos.

Apoc
28/07/08, 14:46
Maar als je zelf geen bedrijf hebt kun je geen SIDN deelnemer worden en dan houdt het indd op.

Dan is de grote vraag wel weer; wat moet je als particulier in godsnaam met 1000 domeinen.. Zal vast ook wel een zakelijke kant aan vast zitten.

t.bloo
28/07/08, 19:47
Hobby?

Er zijn mensen en die verzamelen duizenden bierviltjes...

Apoc
28/07/08, 19:54
Hobby?

Er zijn mensen en die verzamelen duizenden bierviltjes...

Dat is toch heel wat anders dan duizenden Euros per jaar uit te geven aan domeinnamen.

t.bloo
28/07/08, 20:03
Dat is waar, maar als er niet de bedoeling is om er bedrijfsmatig winst mee te maken dan is een bedrijf er voor oprichten geen optie. De belastingdienst is niet zo happig op hobby bedrijfjes die alleen maar verlies lijden jaar in jaar uit.

Maar even on-topic alles in perspectief plaatsen:
* mijndomein.nl rekent een hele nette 9 euro per jaar
* trans-ip.nl rekent ook een hele nette 9 euro per jaar, en er kan nog grootverbruikerskorting vanaf
* sneller.nl rekent 8 euro per jaar
* diverse registrars waar ik liever de naam niet van wil noemen omdat ik ze niet aan kan raden rekenen 5 euro per jaar

Goedkoper kan zeker, maar ik twijfel of dat wel zo verstandig is als je de huidige service al niet tevreden over bent.

txg
06/05/10, 02:00
transip!
Waarom?
snel, simpel, goede support, API's, relatief goedkoop

®on
06/05/10, 08:28
Oud topic. Txg, kijk eerst eens naar de datum aub.