PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting oplossing voor klein Windows-progje?



shd
23/07/08, 17:46
Ik weet niet helemaal in welk subforum ik moet het zetten, dus vandaar maar in 'Overige'.

Voor een programma van mij gebruik ik nu een eigen simpel thuisservertje om licentie- en activatiechecks van dat programma te verrichten. Dat licentie- en activatiecheck-programma draait op Windows (NT) (en is geschreven in Delphi). Nu doe ik met dat thuisservertje verder helemaam niets en ik vind het dan ook wat zonde van de stroom. Ik wil dat licentie- en activatiecheck-programmaatje dan ook liever ergens anders laten draaien. Mijn oog viel daarbij op VPS, maar eigenlijk alle pakketten zijn te uitgebreid. Ik heb max zo'n 50mb diskspace nodig en qua dataverkeer eigenlijk helemaal niets, want het programma krijgt enkel wat plain-text licentiegegevens door (username+key) en stuurt een bevestiging dan wel activatiecode (hoogstens 200 bytes) terug. Ik moet wel nieuwe usernames kunnen toevoegen via de UI van het programma.

Wat is nu de beste oplossing? Toch een VPS? Of andere oplossing?

Thanks!

amygdela
23/07/08, 17:57
ik heb datzelfde laatst ook gevraagd voor WinAMP + ShoutCast en ik kwam weg met een mooie aanbieding. Als je een aanvraag doet in het goede forum, kun je best mooie offertes krijgen!

SF-Jeroen
23/07/08, 17:58
VPS lijkt me inderdaad precies wat je zoekt.

eXtreme Service
23/07/08, 18:01
Of gewoon iemand vinden die op een bestaande windows server een account wilt aanmaken waar u dit op kan draaien.

Is wel minder veilig dan VPS maar kan wel goedkoper zijn of wie weet, zelfs gratis?

groenleer
23/07/08, 21:17
shd: wellicht overwogen om voor het programma een update uit te brengen dat op basis van een http request de licentiecode valideert?

Hier kun je zelfs een codering over heen gooien en is naar alle waarschijnlijkheid een stuk goedkoper. Waarschijnlijk dan zelfs op te lossen met een hier vaak genoemde el'Cheapo host.

shd
24/07/08, 14:40
Bedankt voor alle reacties. :)

ik heb datzelfde laatst ook gevraagd voor WinAMP + ShoutCast en ik kwam weg met een mooie aanbieding. Als je een aanvraag doet in het goede forum, kun je best mooie offertes krijgen!
Dank voor de tip! Ik zal daar eens een topic openen. :)

Of gewoon iemand vinden die op een bestaande windows server een account wilt aanmaken waar u dit op kan draaien.

Is wel minder veilig dan VPS maar kan wel goedkoper zijn of wie weet, zelfs gratis?
In welke zin minder veilig? In m'n Windows-progje staan wel bepaalde klantgegevens, kan ik dan beter voor VPS gaan?

Ik zou zo niet weten waar ik iemand kan vinden met een bestaande Windows server, waarop ik het kan laten draaien...

shd: wellicht overwogen om voor het programma een update uit te brengen dat op basis van een http request de licentiecode valideert?

Hier kun je zelfs een codering over heen gooien en is naar alle waarschijnlijkheid een stuk goedkoper. Waarschijnlijk dan zelfs op te lossen met een hier vaak genoemde el'Cheapo host.
Inderdaad overwogen. Maar het is eigenlijk meer een programma in ruste en een update kost me teveel tijd.

eXtreme Service
25/07/08, 01:37
Minder veilig in de zin van iemand die administrator toegang heeft tot het systeem kan dan ook aan alle gebruikers op dit systeem en aan het programma.

Dus moest het programma niet extra beveiligd zijn kan deze persoon ook gewoon aan uw klanten gegevens.

SF-Jeroen
25/07/08, 07:26
Minder veilig in de zin van iemand die administrator toegang heeft tot het systeem kan dan ook aan alle gebruikers op dit systeem en aan het programma.

Dus moest het programma niet extra beveiligd zijn kan deze persoon ook gewoon aan uw klanten gegevens.

Misschien moet je iets duidelijker omschrijven wat je bedoeld