PDA

Bekijk Volledige Versie : Linux voor gameserver



Methocolos
22/07/08, 18:27
Hi Allemaal,

Ik wil thuis een eigen Lan game/webserver opzetten om zo van linux en het opbouwen van servers te kunnen leren. Maar nu zit ik met de vraag: Welke linux distributie kan ik het beste gebruiken voor een game/webserver?

Ik heb zelf al ervaring met SUSE 10.3 qua OS, maar echt veel heb ik er nog niet mee gedaan.

Zo wat raden jullie mij aan?


groeten
Methocolos

SF-Jeroen
22/07/08, 19:01
Dat is vrij persoonlijk, maar ik zou nu zeker niet voor Suse gaan.

Kies maar tussen de 2 "groepen" : Debian/Ubuntu en CentOS/Fedora. Het maakt niet zoveel uit voor een gameserver

Paul Z.
22/07/08, 20:28
Ga eens lezen op http://www.howtoforge.com/ hoe een goede webserver met apache / MySQL / PHP op te zetten. Staan goede tutorials voor de meest gebruikte systemen.
Als je de server eenmaal goed draaiend hebt kan je er de gameserver daemon opzetten...

eXtreme Service
22/07/08, 22:27
Het beste OS is steeds het OS waar u het beste mee kan werken.

Waar u wel op moet letten is dat sommige OS niet werken met bepaalde hosting control panels.

pentabase
25/07/08, 10:38
ik persoonlijk ben voorstander van Debian. en in het kielzog daarvan kan je ook ubuntu server pakken. Ik zou zekers bij http://www.howtoforge.com kijken. daar staan enorm goede handleidingen.

Probeer eerst eens met VMware of Virtualbox een server op te bouwen. Dan hoef je niet gelijk je harde schijven te wissen en kan je via een snapshot elke keer terug gaan naar het laatst opgeslagen punt. Scheelt een hoop ergenissen mocht je een fout commando intypen. en het is nog uitwisselbaar ook.

succes.

NexaNet
31/07/08, 00:31
Ben persoonlijk ook voorstander van Ubuntu hiervoor. Op Howtoforge is wss wel genoeg info te vinden. Fedora vond ik in het verleden nogal aan de slome kant voor het hosten van gameservers, mss dat dit intussen verbeterd is. Over Ubuntu server heb ik in elk geval geen klagen, hebben ook een 2tal gameservers (CS:S en TF2) draaien daarop en die draaien toch vlotjes.

jeffrey
04/08/08, 11:00
Wij hebben dit eerder ook veel op Debian gedaan.

Lite-On
04/08/08, 12:09
Ik heb verschillende gameservers draaien op CentOS 5.
Gameservers waaronder CS:S, CoD4, en wat andere Steam gameservers.
Tot zover gaat het prima :)


Ook ik zou persoonlijk niet kiezen voor SuSE.
Zoals eerder gezegd, kun je het beste gaan voor Debian of CentOS. :)

m.v.rooij
12/08/08, 17:03
Inderdaad, wij als gamehost bedrijf maakte eerst altijd gebruik van Fedora, vanwege zoals hierboven al aangegeven vaak slome momenten zijn we overgestapt naar CentOS die nu al op versie 5.2 zit.
Hier hebben we verder nooit problemen mee!

Gameservers draaien zeer stabiel, dan praat ik over de games:
Call of duty 1
Call of duty 2
Call of duty 4
Couterstrike 1.6 en Source
ET

Ik raad dus CentOS aan! Over Debian durf ik niet veel te zeggen.

Bento
13/08/08, 15:47
CentOS

parmaweb
14/08/08, 15:18
Persoonlijk zou ik je toch Debian aanraden.
Een zeer stabiele distro met een lange support cyclus.

WeServIT
24/08/08, 12:12
Persoonlijk zou ik je toch Debian aanraden.
Een zeer stabiele distro met een lange support cyclus.

Debian is niet verkeerd inderdaad, maar ik raad toch Centos 5.2 aan!
Deze OS wordt door vele gamehosting bedrijven gebruikt en blijft met updates komen. Draait zeer stabiel en geeft bij ons nooit problemen.