PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting voor meerdere domeinen en 1 hosting



Cloudwalker
18/07/08, 15:20
Ik zoek een hosting waar het volgende mogelijk is:

Meerdere sites op 1 webhostingpakket. Dus stel je hebt 3 verschillende domeinnamen, en 3 verschillende bijbehorende websites. Dat die 3 websites allemaal op zichzelf staande websites zijn, maar toch op 1 hosting zijn gehost. Dit alles zonder dat je bijvoorbeeld www.domein.nl/submap moet intypen.

Eigenlijk hetzelfde geval als dit topic: http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/138266-vraag-over-meerdere-domeinen-en-n-hosting-search-engine-optimization.html

Waarom?
Het is overzichtelijker, je hebt alles onder 1 admin panel, en het is goedkoper.

Ik heb bijvoorbeeld PCextreme al gemaild, en daar kan het alleen met reseller webhosting. Maar dat vind ik te duur. Ik wil het gewoon bij normale hosting. Is dit een normale functie voor webhostingbedrijven? En zitten hier nog nadelen aan? Dus dat je beter verschillende sites op verschillende hostings kan zetten, ja of nee?

WebXtra
18/07/08, 15:36
Bij ons is dat mogelijk.
Dat heet secundairydomain.

Ieder domein krijgt een eigen mapstructuur waar u de website naar kunt uploaden.
Daarnaast kunt u in het controle paneel kiezen welk domein u wilt bewerken.
Als u een domein heeft geselecteerd kunt u daarvoor email adresses, databases, ftp gebruikers e.d. aanmaken.

Als u deze topic laat verplaatsen naar "aanbieding gezocht" en u vermeld wat u nodig heeft, kunnen wij u een aanbieding doen.

Cloudwalker
18/07/08, 15:59
Bedankt voor je reactie.
Welke hosting ik dan neem zoek in dan zelf wel uit, ik ben niet op zoek naar een aanbod.

Wat vragen dan over dat "secondarydomain"

- Is dit een normale functie voor webhostingbedrijven? Naar welke term moet ik zoeken om te kijken of een bepaalde webhosting dit heeft?
- Heeft dit invloed op google resultaten? In deze topic (http://www.webhostingtalk.nl/shared-webhosting/138266-vraag-over-meerdere-domeinen-en-n-hosting-search-engine-optimization.html) las ik dat het niet goed is om meerdere domeinen op 1 IP te hebben.
- Moeten hiervoor de domeinen ook bij dezelfde webhosting geregristreerd zijn als waar je de hosting hebt? Of maakt dat niet uit?

dreamhost_nl
18/07/08, 16:01
Bij ons is dat mogelijk.
Dat heet secundairydomain.


Ik denk dat iedereen dat wel kan leveren... ;) Bij ons heet het een "add-on koppeling", maar dat is slechts een benaming. Het komt allemaal op hezelfde neer.


Is dit een normale functie voor webhostingbedrijven?

Ja (zie boven).


En zitten hier nog nadelen aan? Dus dat je beter verschillende sites op verschillende hostings kan zetten, ja of nee?

Ja, die zijn er inderdaad :

Losse web sites zijn meestal over meerdere servers verdeeld waardoor niet al je web sites tegelijkertijd offline zijn, indien er onverhoopt een server problemen heeft; zgn. risicospreiding.
Alle web sites maken gebruik van één vaste hoeveelheid dataverkeer per maand. Als deze op is doordat een van de web sites ineens heel populair is geworden, zijn alle web sites dus onbereikbaar.

Er zijn er vast nog wel meer te bedenken, maar m.i. zijn dat wel de belanrijkste.

Cloudwalker
18/07/08, 16:25
Bij PCextreme kunnen ze dit alleen bieden via de reseller webhosting, dus blijkbaar is het niet normaal voor elke hostingprovider?

Die nadelen die je noemt vind ik niet zo erg, maakt voor mij niet uit of ze er allemaal tegelijk uitliggen. Waarschijnlijk zet ik er maar 2/3 sites op. 1 belangrijke, en de rest minder belangrijk.

Heeft het ook invloed op seo/google resultaten?

En moeten hiervoor de domeinen ook bij dezelfde webhosting geregristreerd zijn als waar je de hosting hebt? Of maakt dat niet uit?

frajaweb
18/07/08, 16:36
Geachte,

Elke webhoster die DirectAdmin aanbied heeft deze functionaliteit in principe. Of ze het aanbieden is een tweede. Een e-mailtje naar een dergelijk bedrijf geeft meestal snel uitsluitsel.

Bij FraJa WeB is het in ieder geval mogelijk op de standaard hostingaccounts. Heeft u veel ruimte en dataverkeer nodig, dan kan een reseller pakket aantrekkelijker zijn. Bij drie domeinen is dit meestal nog niet het geval.

Spyder01
18/07/08, 16:45
Elke cPanel hoster heeft deze functie ook, dus echt niet alleen DirectAdmin.
Bij de meesten heet het Addon Domeinen, maar je hebt ook genoeg die geven er een eigen naam aan. In principe kunnen de meeste hosters je dit wel aanbieden.

Je kunt natuurlijk altijd even een mailtje doen naar zo`n partij, mocht je er niet helemaal uitkomen via hun website :) kun je meteen een beetje de response op e-mail bekijken.

az-nzl
18/07/08, 17:08
Bij PCextreme kunnen ze dit alleen bieden via de reseller webhosting, dus blijkbaar is het niet normaal voor elke hostingprovider?
De een levert het wel, de ander niet. Er zijn er denk ik ook voldoende die het niet vermelden, maar wel doen.


Heeft het ook invloed op seo/google resultaten?
Het zou pas invloed kunnen hebben op SEO als de websites links naar elkaar bevatten, en afhankelijk van de links heeft het dan meer of minder invloed.


En moeten hiervoor de domeinen ook bij dezelfde webhosting geregristreerd zijn als waar je de hosting hebt? Of maakt dat niet uit?
Dat maakt niet uit, je zal wel bij de partij waar een domein geregistreerd staat de mogelijkheid moeten hebben om de DNS records aan te passen.

Cloudwalker
18/07/08, 19:41
Bedankt voor jullie reacties, ik weet genoeg. Ga wel even de providers mailen waar ik webhosting wil.


Het zou pas invloed kunnen hebben op SEO als de websites links naar elkaar bevatten, en afhankelijk van de links heeft het dan meer of minder invloed.

Wanneer heeft het dan meer of minder invloed?

Kazuma
19/07/08, 18:14
Bedankt voor jullie reacties, ik weet genoeg. Ga wel even de providers mailen waar ik webhosting wil.

Wanneer heeft het dan meer of minder invloed?

Wanneer je 1 domein hebt met een hoge rating en veel linkt naar je secundaire domein om de ranking van domein 2 op te krikken. Aangezien het IP het zelfde is, gaat Google er vanuit dat de websites van de zelfde eigenaar is.

Echter hebben praktisch alle hosters het zelfde IP voor al hun klanten op hun webservers, dus waarschijnlijk draaien je sites (als ze bij de zelfde host staan) op het zelfde IP. Kijk maar eens op MyIPneighbors (http://www.myipneighbors.com/). Echter zijn er ook hosters die je een apart IP geven per site, voor een meerprijs.

Renalpha
21/07/08, 13:10
Kijk eens op <knip>
ik heb daar nog een banner staan zodat je 10 sites op 1 hosting kan bestellen.
die ene van PCX

Pur
21/07/08, 14:09
Elke cPanel hoster heeft deze functie ook, dus echt niet alleen DirectAdmin.
Bij de meesten heet het Addon Domeinen, maar je hebt ook genoeg die geven er een eigen naam aan. In principe kunnen de meeste hosters je dit wel aanbieden.

Add-on domein klinkt alsof je een extra domein koppelt aan dezelfde website en niet aan een losse doc root zodat je er een aparte site op kan plaatsen?

Pirus
21/07/08, 14:13
<knip>
Bij Directadmin kan verschillende domains worden opgegeven.
In het control paneel kan apart allemaal instellingen worden veranderd.
bv email adressen / sql databasen enz.
Ook de website lokatie's hebben verschillende directory's

®on
21/07/08, 16:09
Add-on domein klinkt alsof je een extra domein koppelt aan dezelfde website en niet aan een losse doc root zodat je er een aparte site op kan plaatsen?
Dat noem je binnen cPanel een parked domein. Een addon domein is een extra domein binnen een bestaand account met een eigen directory, waarop een aparte site kan draaien.

Spyder01
21/07/08, 18:18
Dat noem je binnen cPanel een parked domein. Een addon domein is een extra domein binnen een bestaand account met een eigen directory, waarop een aparte site kan draaien.

Dat klopt, het domein "domein.nl" krijgt binnen je public_html een map domein.nl met mogelijkheid tot eigen ftp gegevens e.d.

Renalpha
24/07/08, 11:17
PCextreme kan dit ook zonder reseller.

Je klikt gewoon simpelweg op domein koppelen, word er een mapje gemaakt, geef die een ftp account voor alleen dat mapje en bingo je hebt een aparte site.

Cloudwalker
28/07/08, 18:02
Weet iemand een goedkope/bekende/betrouwbare webhost waar dit mogelijk is:

- Dat je meerdere websites op 1 host kan zetten, en dan ook met mappen, en dan verschillende domeinen voor elke map.
- En dat de domeinen niet bij de webhost geregristreerd hoeven zijn. Dus dat je gewoon externe domeinen aan de hosting (en submappen dus) kan koppelen.

RedoX
28/07/08, 19:30
Dat kan bij bijna elk DA hoster -> www.ispgids.com of www.webhosters.nl voor ervaringen.

Spyder01
28/07/08, 19:40
Dat kan bij bijna elk DA hoster -> www.ispgids.com of www.webhosters.nl voor ervaringen.

En bij vrijwel elke cPanel hoster, vrijwel elke Plesk hoster en volgens mij bij veel andere cp's ook wel...

Daar komt bij, dat als je gewoon even een mailtje stuurt naar partijen die je interessant vind, dat je een antwoord op je vraag krijgt.

RedoX
28/07/08, 19:46
Ah ok, ja DA weet ik 100% zeker. Wist niet zeker of er bij die andere ook dit soort mogelijkheden zijn zonder een Reselleraccount prijs te geven. ;)

NexaNet
30/07/08, 01:36
Bij de meeste hosters zal je echter bij de goedkopere pakketten slechts 1 of 2 domeinen kunnen koppelen vrees ik. Meerdere domeinen koppelen hoort meestal ook bij grotere hostingpakketten met meer dataverkeer e.d., wat meestal ook meer kost.

Indien je een zakelijke klant bent en in de toekomst nog meerdere sites wil gaan hosten kan het mss toch interessant zijn om naar reseller hosting uit te kijken. Ik denk dat er wel meerdere hosters zijn die ook werken op het principe waarop wij werken, zijnde dat de klant ook kan kiezen voor een vaste korting per aangekocht hostingpakket.

systemdeveloper
30/07/08, 10:25
Als je van plan bent om in de toekomst 'afscheid' te nemen van een bepaalde site, dan kan het wel eens een voordeel zijn om toch aparte users voor een site aan te maken, simpelweg voor het gemak van overdracht later.
Ik vermoed dat pcx dat zo ook bedoeld heeft. Dan heb je namelijk 1 resellerlogin waarmee je gewoon toegang hebt tot je onderliggende hostingpakketten.
Indien je meer domeinen aan een hostingaccount kunt koppelen, dan bereik je niet helemaal hetzelfde. Het is op zich wel gescheiden allemaal, dus elk domein heeft zijn eigen stukje hosting, maar een user-backup zal dan wel alle sites bevatten en je kunt niet eenvoudig een backup maken van 1 site.

schoonmoeder
30/07/08, 12:53
ik zou voor reseller hosting gaan. misschien lijkt dat duurder maar er hangen enkele voordelen aan die in mijn optiek opwegen tegen de prijs.
- back-up per domein. gaat er ooit iets fout kun je per website het terug zetten
- afgifte / verhuizing domein. als je ooit een website wilt verkopen of verhuizen kun je dit makkelijker doen. wij hebben bijvoorbeeld met DirectAdmin de mogelijkheid om een klant te bewegen.

er zullen er heus meer zijn. ik denk dat als je een aanvraag op het desbetreffende forum gedeelte zet je ook aantrekkelijke aanbieden krijgt. in iedergeval kan ik zeggen dat bij ons het verschil per maand miniem is met een afname van een shared hosting pakket.

Team-builder
19/08/08, 01:13
Hoi,

In DirectAdmin krijgt je onder domains verschillende domeinen te staan, die elk een eigen public_html map met eigen website krijgen. Het door linken van de ene naar de andere gebeurt via site redirection. Als je de laatste uitzet krijg alle 3 domeinen hun eigen pagina te zien. Dit is een standaard optie die inDirectAdmin zit. En ja inderdaad ieder provider heeft zijn eigen smaakjes en geurtjes. Wat wel verschilt is dat de ene provider je hiervoor extra kosten berekend terwijl de andere provider jou deze "gratis" aanbied. Jou keuze is om de juiste provider te zoeken wat jou geen extra geld hiervoor vraagt.

Team-builder webhosting and more ...
-----------------------------------------------------------------

GO-media
19/08/08, 08:17
<knip>
®on:

Regels lezen

systemdeveloper
19/08/08, 09:56
Een provider zal over het algemeen dit tot 1 domein beperken voor shared hosting, puur vanwege het overzicht. Als iedere klant zomaar reseller kan gaan spelen dan ben je snel je resources overzicht kwijt van de server. In je administratie hebben staan dat server x tussen de 100 en 500 domeinen host, is wat anders dan er hebben staan dat het er 197 zijn, snap je? Reseller pakketten staan daarentegen vaak op fysiek andere servers, hebben wat meer power en zitten misschien ook nog op een snellere uplink, is misschien geclustered etc.
Dus het kan bij elke hoster wel via een paar klikken, maar of ie dat wil is een heel ander verhaal.