PDA

Bekijk Volledige Versie : Colo & dataverkeer



dirkb
15/07/08, 13:19
Als jullie 2 server in colo plaatsen, waarbij de ene als DB server is opgezet en de andere als webserver, is het dan niet beter om deze 2 servers te "crosslinken" (zonder via de switch te gaan) voor het interne verkeer, kwestie van dataverkeer (over de switch) uit te sparen? En dus ook minder dataverkeer kosten te hebben? (ik veronderstel dat je het dataverkeer gaat meten op de switch poorten.)

Met het interne verkeep bedoel ik dus de queries die de webserver op de db server gaat doen.

Wordt er dan met een host file gewerkt kwestie van in de scripts een hostname te kunnen gebruiken, of eerder met de IPs in de scripts?


dirk.

Glenn
15/07/08, 13:22
Laatst onze site met forum en nieuws op deze manier opgezet. Server 1 MySQL, Server 2 web.

Beide aan een UTP-uplink, en onderling verbonden via een cross cable. Voordeel is dat je in je firewall lokaal alles open kan zetten en van buitenaf alles gesloten voor de MySQL server. Tevens spaart het traffic en is het een hop minder (die switch van je coloboer).

Ik verbind op intern IP-adres, maar het kan natuurlijk ook op hostname en dan gebruik maken van je hosts file.

djalken
15/07/08, 13:41
Intern ip is dan het makkelijkst lijkt me, met een beetje geluk heb je via die interne verbinding ook nog meer snelheid. Wij geven klanten met meerdere coloservers een eigen vlan op onze interne switch, erg handig als het er meer dan 2 zijn

dirkb
15/07/08, 13:43
Bedoel je met een intern IP, iets zoals een private IP (10. range?)

djalken
15/07/08, 13:45
Ja, bijvoorbeeld

GlobalServe
15/07/08, 13:55
GlobalServe lost dit op door 2 switchen te gebruiken, een LAN gedeelte en een WAN gedeelte.

Wanneer de klant meerdere servers heeft krijgt die een eigen VLAN met eigen subnet.

Als je zo een opstelling hebt kwa db servers, dan is het best gewoon interne IP adressen te gebruiken, of zoals andere al vertelden, een crossed link kabel.

dirkb
16/07/08, 13:38
OK bedankt voor alle antwoorden.