PDA

Bekijk Volledige Versie : [Xen] Kan geen DomU's meer starten



Tratulla
08/07/08, 13:52
Goedendag!

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb sinds kort een hostingbedrijf in beheer, en maak hier gebruik van Xen. Voor zowel mijn Dom0's en DomU's gebruik ik CentOS 5.1

Al enige tijd loop ik tegen wat problemen aan. Zo is het dat een aantal DomU's met enige regelmaat ophouden te werken. 'xm list' blijft de DomU's wel weergeven, maar geeft geen state weer en de DomU's zijn niet meer te benaderen. Op dat moment is alleen een xm destroy en xm create een optie.

Nou is het zo dan ik vanochtend op een Dom0 het e.e.a heb ge-update. Hieronder valt o.a. de kernel. De running kernel van de Dom0 is 2.6.18-53.1.6.el5xen, en de geïnstalleerde kernel is 2.6.18-92.1.6.el5xen.
Omdat het een productie omgeving is kan ik de boel momenteel nog niet rebooten.

Ook vanmiddag hield een DomU weer op met werken ( Een test omgeving, dus minder belangrijk ). Maar nu kan ik deze helemaal niet meer opstarten! Of dit in verband staat met de update, durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Wel krijg ik het volgende te zien in de qemu-dm log:
domid: 58
qemu: the number of cpus is 1
/usr/lib/xen/bin/qemu-dm: invalid option -- '-vnclisten'

VNCViewer heeft voorheen wel gewerkt voor deze machine. Sterker nog, de 3 DomU's die nog wél draaien, zijn nog steeds te bereiken via VNC.

Uiteraard heb ik voor dit probleem Google ook aan geraadpleegd, maar daar wordt ik op dit moment nog niets wijzer van.

Is er iemand die een gelijke situatie heeft meegemaakt, of bereid is mij hierin te helpen?

Bvd,

Peter