PDA

Bekijk Volledige Versie : Beveiliging Datacenters



[Elwin]
20/01/03, 17:11
Is een vraagje aan jullie over niet de beveiliging van de server maar over het gebouw waar de server instaat.

Wat is jullie mening over de security van de verschillende datacenters?
Zowel aanmelding / klant vriendelijkheid en controle.

Ben wel eens benieuwd.

Deimos
20/01/03, 18:30
Heb persoonlijk zeer goede ervaringen met TC2. Zeer vriendelijke engineers, security mensen etc. etc. Alleen wat koud in de colo als je er moet zijn, maar dat is weer een + punt voor de servers :). Enne zeer groot pluspunt => Gratis cup-a-soup, koffie en andere dranken :)

Verder heb ik geen ervaring met NOC's.

[Elwin]
20/01/03, 18:40
Ik zal trouwens mijn eigen ervaringen er ook bij zetten:


Global Switch (main site):

Zeer goede beveiliging, vriendelijk personeel, goed contact met beveiliging over access requests. Gratis koffie + thee uiteraad :D

RedBus (second site):

Hetzelfde als GlobalSwitch met als extra dat alle deuren naar de data floors fisieke controle hebben. Wanneer je voor zon deur staat zal de security nog een keer je access moeten aproven.

InterXion:

Slecht over te spreken. Binnen kunnen zonder je aan te melden en niet op een white list staan. Personeel onvriendelijk en security is low budget.

Wedare:

Laatste keer dat ik daar geweest ben zat er alleen een portier maar verder heeft die niks gevraagd of dergelijke, kon dus gewoon binnen lopen.


NB: Dit is hoe mijn ervaring was..kan best zijn dat deze mensen die dag een slechte bui hadden of dergelijke.

Toon
22/01/03, 11:12
ik ben alleen bekend bij WeDare NOC (kubus), je kunt wel zo naar boven lopen, maar echt in mijn serverruimte kom ik niet in zonder code en sleutel van de deur :)

thomas
22/01/03, 12:44
Origineel geplaatst door Toon
ik ben alleen bekend bij WeDare NOC (kubus), je kunt wel zo naar boven lopen, maar echt in mijn serverruimte kom ik niet in zonder code en sleutel van de deur :)

Er zit dus niemand kwa security ? Als je dus binnen wilt moet er iemand van wedare de deur komen opendoen ?

Toon
22/01/03, 14:09
nah iemand van grafix :) maar grafix zit bij wedare, grafix heeft sleutel+cijfercode..

thomas
22/01/03, 18:35
Origineel geplaatst door Toon
nah iemand van grafix :) maar grafix zit bij wedare, grafix heeft sleutel+cijfercode..

Nja is wel leuk voor die mensen als ze bv om 4h snachts de deur ff moeten komen opendoen en dan wachten tot je klaar bent om weer weg te kunnen.

Wat is een onsite security en access control toch handig zoals in elke degelijk datacenter.

Toon
22/01/03, 20:17
mwoah, ik installeer mijn servers goed, hoef ik er nooit heen :), en als het echt iets dringend is, wil grafix het graag doen voor me, top service.

thomas
22/01/03, 22:03
Origineel geplaatst door Toon
mwoah, ik installeer mijn servers goed, hoef ik er nooit heen :), en als het echt iets dringend is, wil grafix het graag doen voor me, top service.

Iedereen installeert zijn server goed maar dat wilt niet zeggen wat ermee gebeurt he :). Ik denk als grafix elke nacht voor een klant naar daar moet dat ze wel is gaan zeggen, nu is het genoeg geweest. Hop daar heb je dan kantooruren, niet echt handig voor een colo.

We Dare
24/01/03, 23:06
Ik hoor dat mensen We Dare aanzien voor Grafix of andersom :)

Grafix is klant bij We Dare en heeft een eigen cage + ingang afgeschermt van We Dare Colo 1.
Als je bij We Dare naar binnen wilt moet je je echt eerst aanmelden bij het We Dare personeel (9.00u tot 18.30u) of bij de portier (18.30u - 9.00u) die zal je dan binnen laten (als je op de authenticatielijst staat) en afsluiten zodra je klaar bent.
Het gebouw zelf is op de dag vrij toeganklijk aangezien er meerdere pops zitten van verschillende bedrijven. (C&W, Global Crossing, Versatel, etc)
Ook zijn onze ruimtes voorzien van CCTV systemen die 24/7 in de gaten gehouden worden.
De customer suites zijn voorzien van een keycard systeem zoals te zien is op deze foto http://www.we-dare.tv/images/suite5.jpg

info@we-dare.nl

lacanau
26/01/03, 15:20
Iemand ervaring met het gebouw waar ook Is zit ?

Hoe zit het eigenlijk met de contracten, voor wiens risico staan de servers daar bij diefstal en brand.

thomas
26/01/03, 20:54
Hmz volgens site van AMS-IX zitten die in telecity dus zeker kwalitatief goed :).

Bij diefstal is degene die de personen (die iets gestollen hebben) aangemeld heeft verantwoordelijk. Voor brand is de colo verantwoordelijk.

ironman
07/02/03, 15:26
Wij hebben een server staan in het Colo-center van Worldcom UUNET in Rotjeknor.

Mooie grote ruimte (+- 2 jaar oud), Cool en Schoon. De beveiliging is ook heel goed: Camerasysteem (zelfs een paar camera's op het dak), Receptie door beveiligingsmensen, Slagbomen en een pasjessysteem zodat je niet in verkeerde delen van het gebouw kan komen.
Zal binnenkort proberen een foto te maken :-)

Web123.nl
07/02/03, 16:01
GlobalSwitch, Sloten, Amsterdam.

Perfecte beveiliging.
Aanmelden door geautoriseerde persoon, daarna kun je je melden bij de receptie. Met legitimatie en een formuliertje invullen krijg je een badge.

Met badge kun je alleen de vloer op waar je moet zijn. Verder zijn daar cabinets afgesloten met een stalenhek met een slot erop per provider/host. Dat laatste is wel iets minder, het zijn dus geen echt afgesloten ruimten, want je kan overal doorheen kijken..

Verder is het wel goed afgedekt!

WeDare in Rotterdam is iets anders geregeld .... ben even vergeten hoe het gebouw heette daar, maar we konden zo overal heen lopen. Op een gegeven moment moest je wel een alarm uitzetten, maar dat was pas ver in het gebouw bij de serverruimtes van betreffende colo's.

We Dare
08/02/03, 00:47
Pff.... weer We Dare.... Makkelijk te onthouden naam zeker ?
Anyways als je zelf een alarm uit moest zetten dan was je niet bij We Dare maar bij een klant van We Dare zijnde Grafix die heeft een eigen ruimte met eigen ingang.
We Dare is in een enorm complex van 48000m2 gevestigd waaronder kantoren die vrij toegankelijk zijn.... Dus bij de receptie heb je vrije doorgang.
Maar een serverruimte kom je bij ons echt niet zomaar in hoor, probeer het maar eens :)

[Elwin]
08/02/03, 01:03
Origineel geplaatst door We Dare
Pff.... weer We Dare.... Makkelijk te onthouden naam zeker ?
Maar een serverruimte kom je bij ons echt niet zomaar in hoor, probeer het maar eens :)

Neh zal wel komen omdat er daadwerkelijk dan wat mis is...als meerdere mensen al klagen daarover zou ik misschien toch is daar mee aan de slag gaan. Waarom zeggen mensen anders bij GS : SUPER en bij wedare: slecht

Ennuh kzal strx is even trein pakken :D

We Dare
08/02/03, 01:36
Als je goed leest dan zie je dat deze mensen niet bij We Dare zijn geweest wat ik ook al meerdere malen blijkbaar tevergeefs heb geprobeert om uit te leggen.
Pak gerust de trein ik hoor het wel als je er bent :)
Beetje ignorant ben je wel, een iemand zegt dat het bij GS super is en ineens zegt iedereen dat.
Ook heb ik uitgelegd dat het een een groot complex is waarin onze ruimte (zwaar) beveiligd is en de rest vrij toeganklijk.
Verder ga ik er maar geen woorden meer aan vuil maken.

[Elwin]
08/02/03, 01:38
dat mensen er hetzelfde over denken kan ik niks aan doen...maar geef toe, GS is een zeer goed gebouw met zeer goede security..eveneens als RB, Telecity...alleen ik ben persoonlijk wat minder te spreken over WeDare....sorry :)

We Dare
08/02/03, 01:41
Wanneer ben jij dan bij We Dare geweest (dus niet Grafix) ?
En als je er bent geweest met wie, want je staat in iedergeval niet op de authorisatie lijst.

thomas
08/02/03, 05:34
lol kheb de indruk dat je seruise image problemen hebt :)

We Dare
08/02/03, 12:38
Neh....
Het is meer eens strijd Amsterdam tegen Rotterdam, mensen die nog nooit in een van de We Dare ruimtes zijn geweest en daar wel een oordeel over vellen is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Maar het deert niet, klanten zijn gellukig nog steeds zo dat als ze klant willen worden ze eerst komen kijken en niet af gaan op iets wat een huurder van GS zegt, lijkt me logisch dat ze hun eigen ruimte de hemel in prijzen en die van een concurrent afkraken.

Domenico
08/02/03, 12:49
Origineel geplaatst door We Dare
lijkt me logisch dat ze hun eigen ruimte de hemel in prijzen en die van een concurrent afkraken.

Logisch maar zeker niet netjes. :(

thomas
08/02/03, 13:27
Origineel geplaatst door We Dare
Neh....
Het is meer eens strijd Amsterdam tegen Rotterdam, mensen die nog nooit in een van de We Dare ruimtes zijn geweest en daar wel een oordeel over vellen is natuurlijk niet helemaal eerlijk.
Maar het deert niet, klanten zijn gellukig nog steeds zo dat als ze klant willen worden ze eerst komen kijken en niet af gaan op iets wat een huurder van GS zegt, lijkt me logisch dat ze hun eigen ruimte de hemel in prijzen en die van een concurrent afkraken.

LOL ik vel mijn oordeel niet echt over de security, zolang er niets geript is en ik kan altijd binnen is dat het minste probleem. Ik kijk nog altijd naar wat voor carrier's ik op de locatie zelf kan krijgen en als ik alleen maar versatel, iparix enz zie zeg ik al direct dada viva amsterdam.

Jij bent trouwens niet de enigste met een 'slechte security' volgens de mensen, wandel maar eens binnen bij interXion in amsterdam.

Web123.nl
08/02/03, 13:38
Beste We Dare, het was mijn ervaring. Wat ik dus bedoelde klopt met wat jij schets: Pas toen we bij Grafix aankwamen moest er een alarm worden uitgezet.

Het gebouw van GlobalSwitch in Amsterdam is ongeveer van vergelijkbare als We Dare in Rotterdam: 38,723 m²

Echter wordt je daar bij de ingang al tegengehouden door een tourniket. Melden met legitimatie kan alleen als je aangemeld bent of op de whitelist staat.

Er is dus een verschil in beveiliging: Bij GlobalSwitch direct aan de deur, bij WeDare pas bij de serverruimtes. GlobalSwitch kent dus een dubbele beveiliging.

Het is niet helemaal eerlijk van mij om te zeggen dat het daarom een eitje zou zijn.. mijn excuus daarvoor.

We Dare
08/02/03, 14:00
Beste thehunter,

Ik begrijp best wat je bedoelt maar zoals ik al zei is We Dare een bedrijf dat in een gebouw gevestigd is waar ook andere bedrijven zitten zoals kantoren.
Je kan We Dare dan ook niet met Global Switch vergelijken, ik kan moeilijk de We Dare beveiliging bij de ingang van een openbaar gebouw zetten :)

Enneh Thomas ik vind het aardig dat je mij geruststeld dat ik niet de enige met slechte security ben, maar ik heb tot op heden nog geen een klacht mogen ontvangen van een klant van We Dare over de Security bij onze server ruimtes dus weet ik niet hoe jij erbij komt dat het slecht is.
Ook het aantal gevestigde carriers in het pand is aanzienlijk en niet gelijk aan de 2 carriers die jij noemt.
Ff een lijstje voor de liefhebbers;
- AT&T
- Belgacom
- BT Ignite
- Colt
- Cable & Wireless
- Dtag (Deutsche Telekom)
- Dynegy (is overgenomen wordt een andere naam)
- Enertel
- Global Crossing
- Iparix
- Level3
- Priority Telecom
- Versatel
En wat nog niet in Rotterdam zit maar wel in Amsterdam kan binnenkort via een OC-12 naar Rotterdam gehaald worden.
Nu jij weer.... :)

thomas
08/02/03, 15:20
lol jij hebt level3 in jouw gebouw zitten en jij gebruikt die niet? :p
Nu zit jij te zeggen, dit is er dat ook en bla bla bla maar je gebruikt ze niet ? Dat is wel lachen :)

ProServe
08/02/03, 16:05
Origineel geplaatst door thehunter

Het gebouw van GlobalSwitch in Amsterdam is ongeveer van vergelijkbare als We Dare in Rotterdam: 38,723 m²


Ik neem aan dat je dat sarcastisch bedoelde? :) Laatste keer dat ik bij We Dare was, hadden ze iets van 170m2 datavloer ingericht met 5 of 6 kastjes.
Dat zou ik nou niet echt durven vergelijken met Globalswitch wat net effe wat groter (200x) en stukken professioneler is :)

No flame intended.

WebBizz
08/02/03, 16:42
Vloeroppervlak van een gebouw zegt niets over het feitelijke vloeroppervlak van een datacentrum. Anders hebben wij ook zo'n 30.000 m2...

thomas
08/02/03, 16:44
Origineel geplaatst door WebBizz
Vloeroppervlak van een gebouw zegt niets over het feitelijke vloeroppervlak van een datacentrum. Anders hebben wij ook zo'n 30.000 m2...

lol waar zitten jullie hosted ?

WebBizz
08/02/03, 16:45
Ik had het hier over het kantoor, niet over het datacentrum. Principe is natuurlijk hetzelfde. Ik ga niet verkondigen dat we een kantoor van 30.000m2 hebben.

Wij zitten bij ProServe = RedBus.

superior-is
09/02/03, 00:43
Is Proserve nu puur redbus of is ook het Globalswitch gedeelte aangehouden?

Deimos
09/02/03, 00:58
Er is ook nog een GS deel, als ik het goed heb begrepen. Maar ik durf er mijn hand niet voor in t vuur te steken.....

superior-is
09/02/03, 01:00
Ik neem aan dat ze bij Proserve nou ergens aan de bar hangen -- dus we wachten even af. :)

thomas
09/02/03, 01:14
Origineel geplaatst door superior-is
Is Proserve nu puur redbus of is ook het Globalswitch gedeelte aangehouden?

Ze hebben nu een halve suite met optie ganse suite in RedBus dus ik zou niet weten waarom ze Globalswitch zouden houden.

Deimos
09/02/03, 01:20
Omdat daar nog grote klanten van ze zitten zoals denit.nl en jdnhost.nl

thomas
09/02/03, 02:15
Origineel geplaatst door Deimos
Omdat daar nog grote klanten van ze zitten zoals denit.nl en jdnhost.nl

Mja HALL2 (ex-ebone) moet toch leeg

ProServe
09/02/03, 13:35
Origineel geplaatst door superior-is
Is Proserve nu puur redbus of is ook het Globalswitch gedeelte aangehouden?

We zijn compleet over naar Redbus sinds eind januari. We hebben nog wel ruimte in de AMS-IX ruimte bij GS voor de aansluiting op onze fiberring, AMS-IX, BBNed en nog een aantal andere links.
Daarbij bieden we GS als sec. locatie voor bijv. 2de name/mail/backupservers, e.d.

ProServe
09/02/03, 13:36
Origineel geplaatst door thomas


Mja HALL2 (ex-ebone) moet toch leeg

Sterker nog, die is al leeg. 31 januari ging de stekker er uit :(

ProServe
09/02/03, 13:40
Origineel geplaatst door WebBizz
Vloeroppervlak van een gebouw zegt niets over het feitelijke vloeroppervlak van een datacentrum. Anders hebben wij ook zo'n 30.000 m2...

Moeten we je toch maar eens meenemen naar Globalswitch dan :)
Helaas staat wel 95% leeg, maar het is wel allemaal ruimte die al compleet klaar is qua datavloer.

[Elwin]
09/02/03, 13:54
Origineel geplaatst door ProServe


Sterker nog, die is al leeg. 31 januari ging de stekker er uit :(

Niet helemaal waar :) Er draait momenteel zowieso nog een backup tape station van chello dacht ik. Er staan van de 6 PDU's nog 4 aan...vorige week zijn er 2 uitgezet wist een onderhoudsmonteur mij te vertellen.
Chello heeft inmiddels al 1 van zijn tapestations naar de ams-ix verplaatst..er ligt nu een tijdelijke bypass van ebone - ams-ix nog voor chello.

Hopen dat hall2 snel een nieuwe koper krijgt :)

ProServe
09/02/03, 13:59
Origineel geplaatst door [Elwin]


Niet helemaal waar :) Er draait momenteel zowieso nog een backup tape station van chello dacht ik. Er staan van de 6 PDU's nog 4 aan...vorige week zijn er 2 uitgezet wist een onderhoudsmonteur mij te vertellen.
Chello heeft inmiddels al 1 van zijn tapestations naar de ams-ix verplaatst..er ligt nu een tijdelijke bypass van ebone - ams-ix nog voor chello.

Hopen dat hall2 snel een nieuwe koper krijgt :)

Euh, Chello is al een aantal maanden weg hoor. Enige wat er aan taperobots staat is van Ladot. Ik denk dat je 2 bedrijfjes door elkaar haalt :)

[Elwin]
09/02/03, 14:08
Origineel geplaatst door ProServe


Euh, Chello is al een aantal maanden weg hoor. Enige wat er aan taperobots staat is van Ladot. Ik denk dat je 2 bedrijfjes door elkaar haalt :)

aja sorry het was ladot :) die heeft er nog 1 robot staan dacht ik

DennisP
10/02/03, 12:00
Tja ik ben alleen heel erg boos geworden op GlobalSwitch toen ik niet meer mocht roken in me eigen Auto. Omdat ik op hun terrein stond en ik moest met -5 buiten gaan staan in de speciaal aangewezen rookhoek.

Dat vragen ze mij dus niet meer :) Want ze konden me rug op. We zijn qua ruimte bezetting de grootste klant op dit moment (totdat shell komt) en wij zijn geeneens zo groot dus ze konden ver de boom in omdat ik al meer dan een jaar in mijn auto ging zitten om te roken.

En ze zeiken veels te veel, maar de securrity en hoe alles geregeld word vind ik wel goed gaan.

thomas
10/02/03, 17:14
Ben super tevreden bij Globalswitch, voordeel is dat we ondertusse de bewaking van vrijdagnacht tot maandagavond kennen, leuke bende tesamen hoor :)

Maarja wat wil je als je van InterXion komt, is wel leuk om te zien dat er toch nog goede colo's in nederland zijn zoals Globalswitch, telecity en redbus en zo duur zijn ze ook niet ten opzichte van interXion :)