PDA

Bekijk Volledige Versie : Scarlet verbinding...



KillerRu
07/07/08, 22:20
Hallo,

Sinds scarlet hier in Belgie met een super actie bezig is willen we echter scarlet ADSL20 nemen... Enig probleem je moet alles zelf aansluiten en installeren! Van een addertje onder het gras gesproken...

Nu vroeg ik me af of er iemand een "gedetailleerde" infofische of een guide heeft van hoe dit te doen?

Dank bij voorbaat,
Glenn

dennis0162
07/07/08, 22:48
Hier in Nederland is het normaal dat je ADSL zelf moet installeren. Of eventueel een monteur kan inhuren voor een paar tientjes.

Ik neem aan dat je een handleiding krijgt hoe je het moet installeren als je ADSL afneemt bij hen.

En zo moeilijk is ADSL installeren niet:-)

Ramon Fincken
07/07/08, 22:49
gheghe en check ook hoe "onbeperkt" je verbinding is ( dataverkeer en al dan niet gesloten poorten ... )

Vaxon Networks
07/07/08, 23:04
Hier in Nederland is het normaal dat je ADSL zelf moet installeren. Of eventueel een monteur kan inhuren voor een paar tientjes.

Ik neem aan dat je een handleiding krijgt hoe je het moet installeren als je ADSL afneemt bij hen.

En zo moeilijk is ADSL installeren niet:-)

Is dit in belgie niet dan?
Neem aan dat ze daar ook wel self-install kennen, toch?

KillerRu
07/07/08, 23:07
Ja maar het zit zo nu gaat het ook zonder telefonie hé hoe moet dat dan?


* Download tot 20 Mbps
* Upload tot 1 Mbps
* 60 GB downloadvolume inbegrepen
* 25 € per maand
* Gratis activatie ter waarde van 50,00 € (1)

meer detail »

* Beschikbaar zonder vaste telefoonlijn
* Toegelaten aansluitingen: onbeperkt
* Aantal mailboxen: 5
* Aantal e-mailadressen per mailbox: 3
* Webruimte: 100 MB
* Leveringstermijn: 10 werkdagen
* Antivirus: gratis
* Anti spam: gratis
* Foto-album: gratis
* Secure PC: 1 maand gratis
* DVD post: 1 maand gratis

Uw voordeel

Vaxon Networks
07/07/08, 23:08
In nederland moet je voor adsl nog steeds kpn abbo hebben.

Je moet toch via iets een verbinding opbouwen?

KillerRu
07/07/08, 23:21
In nederland moet je voor adsl nog steeds kpn abbo hebben.

Je moet toch via iets een verbinding opbouwen?
Toch is het zonder vaste telefonie nu hoe ze het flikken... Weet ik niet... Maar het staat zo op hun site... Ik snap er ook niets van hoor ->|

GlobalServe
08/07/08, 01:13
Het enige wat je nodig hebt is een koperdraad thuis.
Dus geen abonnement van Belgacom.

Ze dumpen het adsl signaal op uw lijn en je modem kan dan syncen. Zo kan je dan een verbinding maken.

Dus enkel een koperdraad in huis is voldoende.

Je kan hier dus nooit over gaan bellen, behalve als je een abbonnement neemt voor telefonie.

thunder
08/07/08, 02:54
idd, gewoon inbellen met de info van je provider en je bent on-line (mits je kopermaar actief is)

Wynand
08/07/08, 08:47
Toch is het zonder vaste telefonie nu hoe ze het flikken... Weet ik niet... Maar het staat zo op hun site... Ik snap er ook niets van hoor ->|Belgacom discovery line of 'raw copper' zoals dat heet. Beide gaat langs scarlet en hoef jij je niet druk om te maken.
Als je echter nog geen koper hebt liggen, best even contact opnemen om een BGC technieker dat te komen laten doen. ;)

roelp
08/07/08, 10:57
Bij Belgacom discovery line moet je nog wel een abonnement van Belgacom betalen. Dit is hun goedkoopste telefonie abonnement (recent nog opgeslagen).
Raw copper is wat het zegt. Koperdraad zonder diensten op (en kost meer dan een discovery lijn :-| ).

thunder
08/07/08, 13:45
Bij Belgacom discovery line moet je nog wel een abonnement van Belgacom betalen. Dit is hun goedkoopste telefonie abonnement (recent nog opgeslagen).
Raw copper is wat het zegt. Koperdraad zonder diensten op (en kost meer dan een discovery lijn :-| ).

na de recente prijsstijging is dat prijsverschil nog maar een goeie euro denk ik

localh
08/07/08, 15:11
Geen discoveryline of iets dergelijks.

Sinds een tijdje kan je een "no voice" lijn nemen zoals dat dan heet.

Als je bij Scarlet klant wordt betaal je enkel aan hen, activeren ze (of laten ze) enkel het dsl-signaal activeren, niks meer.

IT-worX
08/07/08, 21:52
raw copper = 13 euro
disco lijn = 9.95 euro...

Disco is van 6.85 gestegen met 45%

thunder
08/07/08, 22:07
raw copper is 11.XX€ via EDPnet

IT-worX
08/07/08, 22:24
ah dat kan, ik heb het op de prijzen die ik doorgerekend krijg op mijn dxadsl

thunder
08/07/08, 23:23
http://www.edpnet.be/cms.aspx?S=rawcopper

11.80€ om precies te zijn :) (incl BTW) dus opzich amper duurder als BGC +je hebt geen enkel contract meer met belgacom

Rammboy
12/07/08, 17:26
Om even duidelijk te zijn, discovery line dien je bij Belgacom aan te schaffen, RAW copper dien je bij je adsl/telecom provider aan te schaffen.

En je moet dus kiezen tussen één van beide. In principe is dat dezelfde lijn en dergelijke, alleen heb je met raw copper geen factuur van Belgacom meer.

Het voordeel van raw copper is ook dat je adsl/telecom provider met Belgacom onderhandeld en indien storingen je ook bij die provider terecht kunt en de ene provider de lijn provider niet beschuldigd bij storingen, zo hoef jij niet steeds tussen de 2 providers te telefoneren om te weten te komen waaraan het ligt.

Normaal stuurt je provider je een boekje op over hoe de installatie moet gebeuren (tenminste zo i dat bij belgacom, telenet,... tot op heden ), tezamen met de modem etc. Mocht je toch nog problemen hebben kan je hier nog terecht met specifieke vragen of kan je met PB'en :).

Correct me if I'm wrong.