PDA

Bekijk Volledige Versie : Backup site



HL90
05/07/08, 23:53
Hallo weet iemand een site waar je goedkoop je dedicated server kan backuppen? Verder heb ik nog een vraagje, kan je ook een backup maken op een extra aparte harde schijf? Zo ja, waar kan je het beste een kopen. Wat is beter? Online of op een eigen harde schijf backuppen?

gjtje
06/07/08, 00:30
Voordeel van online is dat het ergens anders staat, dus mocht je server ontploffen dan heb je altijd de data nog. Het nadeel is dat het langzamer gaat en dataverkeer kost. Ook zal je meestal niet de hele server back-uppen maar alleen de meest belangrijke data.

beetle
06/07/08, 11:46
Misschien met rsync naar een VPS accountje?

dennis0162
06/07/08, 13:15
Ik zou ergens een backup ruimte online huren.

Voordelen:

-Je kan er altijd bij
-Ander datacenter

Je kan dan beter alles synchroniseren kost je minder dataverkeer.

Als je een controlpanel hebt (Directadmin bijvoorbeeld) kan je back-up's instellen icm een FTP server.

Vraag anders eens om een aanbieding in het aanbiedingen gedeelte hier.

t.bloo
06/07/08, 14:31
Op eigen harde schijf in de zelfde machine of rack is niet verstandig. Gaat die machine stuk of wordt die gestolen, heb je nog niets. In het zelfde rack is ook lastig als er problemen zijn met het datacenter, netwerk of leverancier.

Je kunt het beste met RSYNC iedere nacht een kopie maken naar een speciaal backup account ergens anders. Je kunt dan ook goedkoop (met hardlinks) meerdere weken retentie behouden.

<knip>

RobinJB
06/07/08, 16:25
Er zijn nog meer oplossingen, wij kunnen bijvoorbeeld zelfs gehele servers backupen, en klanten van onze klanten kunnen hun bestanden zelf restoren. Het is puur wat je zoekt, en wat je hiervoor wenst te betalen.

Mocht je een idee hebben, open dan eens een topic in het aanbiedingen gevraagd forum.

Connex
07/07/08, 01:13
Een vps meer en waarschijnlijk zou doen wat je wilt doen, en het is een goedkope optie Ik weet niet of u zich na een goedkope of dure optie, omdat je het niet zeggen, maar je zou kunnen gebruiken De vps.

Bedankt,
Stewart

Dreas
07/07/08, 08:10
VPS lijkt me relatief duur. Er zijn ook speciale "backup services" die je FTP/rsync toegang geven tot opslagruimte. Kijk eventueel ook eens naar Jungledisk.com. Je kan dan een backup schijf lokaal op je server mounten waar je de belangrijkste data naartoe wegschrijft.

marcel5
07/07/08, 10:07
Ik gebruik zelf al twee jaar www.bqbackup.com en ben er zeer tevreden over. Niet duur en sinds kort heeft het ook een snapshot systeem waarmee je toegang hebt tot oudere backups (handig voor als iets ongemerkt stuk gaat).

De connectie naar de USA is niet altijd even snel, maar als alles eenmaal over is dan maakt dat zoveel uit omdat ik per dag toch maar een kleine hoeveelheid hoef te versturen (mijn site is vrij statisch).

jefius
07/07/08, 10:17
Ik heb www.bqbackup.com ook getest.
Ik vond dat de verbinding naar hun datacenter best laag is.
Als je een volledige server wilt restoren ben je verschillende uren bezig.

marcel5
08/07/08, 13:19
Ik heb www.bqbackup.com ook getest.
Ik vond dat de verbinding naar hun datacenter best laag is.
Als je een volledige server wilt restoren ben je verschillende uren bezig.

Daar heb je helemaal gelijk in. Het zou me inderdaad een tijd kosten om alles te restoren.

Voor mij is de remote backup het een derde vangnet, ik backup ook alles naar een tweede harddisk en een andere dedicated server zodat ik in het geval van uitval of netwerk storingen gelijk over kan schakelen.

Ik heb mijn host er ooit op aangesproken dat de verbinding zo traag was, en toen was het een tijdje supersnel. Helaas was het een paar weken later weer op de oude trage snelheid.

HL90
17/07/08, 23:05
Ik heb een account gekocht op bqbackup.com maar ik weet nog niet echt hoe ik met Rsync moet werken. Kan iemand mij helpen?

t.bloo
17/07/08, 23:29
Van hun website:



Questions? Email sales@bqinternet.com.

DiedX
18/07/08, 08:11
http://troy.jdmz.net/rsync/index.html

Lite-On
18/07/08, 09:21
Heb je enkel toegang tot rsync?
Geen idee of er ook FTP toegang mogelijk is. Misschien handiger als je zelf nog geen ervaringen hebt met rsync.

Overigens is rsync niet moeilijk :)
De link hierboven verteld precies hoe en wat

HL90
18/07/08, 18:44
Kan iemand mij misschien helpen via email of PM? Ik betaal je er 10 euro ervoor :P

HL90
18/07/08, 21:13
Weten jullie backup sites waar je geen rsync en ssh hoeft te gebruiken? Dus dat je een programma daarvoor in plaats krijgt. Is perfectbackup.nl zo'n site?

t.bloo
18/07/08, 22:14
Bij veel backup pakketten kun je ook ftp, scp en sftp gebruiken. Misschien een idee om een aanbieding met je speciale wensen in het daarvoor bestemde forum onderdeel te plaatsen.

HL90
18/07/08, 23:47
kan iemand me a.u.b. helpen? Ik heb al meerdere malen geprobeerd om in te loggen via SSH maar het lukt niet. ik heb nog steeds geen idee hoe je met rsync moet werken.

Triloxigen
19/07/08, 13:47
Weten jullie backup sites waar je geen rsync en ssh hoeft te gebruiken? Dus dat je een programma daarvoor in plaats krijgt. Is www.perfectbackup.nl zo'n site?

Met perfectbackup.nl krijg je inderdaad speciale software waarmee je backups kan instellen. Werkt erg prettig, maak er zelf ook gebruik van.

beetle
19/07/08, 21:03
rsync commando:

rsync -a --delete /home/ -e ssh user@backupdomain.nl:/backup/home/

zorg er in een cron natuurlijk wel voor dat je dit kan doen zonder paswoord in te hoeven geven