PDA

Bekijk Volledige Versie : [xen] freebsd installatie



blieb
01/07/08, 04:32
Hoi,

ik probeer momenteel een freebsd install aan de praat te krijgen op xen 3.2. echter wil dit niet echt lukken. veel howto's verwijzen ze naar kernels met urls die niet bestaan (leuk hoor) of verwachten ze dat je die kernel al hebt ofzo.

http://txrx.org/xen/ heeft wel nog alles netjes staan maar dat geeft de onderstaande error:

Error: (2, 'Invalid kernel', 'elf_xen_note_check: ERROR: Xen will only load images built for Xen v3.0\n')


mag ook wel want volgens mij is die kernel voor xen 2.0.7 :P

maar heeft iemand freebsd nog aan de praat gekregen op xen? zoja hoe?

johan.smits
01/07/08, 08:40
Bv voor debian is er een XEN kernel bv: 2.6.18-6-xen-vserver-amd64
Ik neem aan dat er voor BSD ook een xen kernel is.
Indien je geen andere kernel hebt geïnstalleerd is het logisch dat je deze melding krijgt. Kijk in de lijst met kernels voor een XEN versie.

blieb
01/07/08, 14:47
Ja maar waar haal ik een xen kernel voor freebsd vandaan? die kan ik nergens vinden, alleen maar te oude. of dood lopende links via freebsd.org bijvoorbeeld.

hmm nu heb ik wat zitten rommelen met de kernel die op cd1 staat in /boot/kernel/kernel

weet niet of dit de bedoeling is maar las zoiets ergens. en heb de stappen van freebsd.org erop gedaan

krijg nu deze error:

Error: (2, 'Invalid kernel', 'xc_dom_compat_check: guest type xen-3.0-x86_32 not supported by xen kernel, sorry\n')

komt zeker omdat ik 64 bit draai? :(

Hmm op een 32bit systeem werkt het ook niet. iemand nog suggesties? :)

johan.smits
01/07/08, 15:25
Ik zit zelf niet in de freebsd, maar is overstappen op een andere distributie geen optie? bv debian of centos?
Deze zijn namelijk goed toegangbaar voor xen en voldoende tutorials over te vinden.

blieb
01/07/08, 16:02
Ik zit zelf niet in de freebsd, maar is overstappen op een andere distributie geen optie? bv debian of centos?
Deze zijn namelijk goed toegangbaar voor xen en voldoende tutorials over te vinden.

de server draait zelf op ubuntu hardy, qua linux guests werkt het prima, maar probeer nu dus een freebsd guest erop te krijgen wat ook zou werken als ik mag geloven. maar lukt dus niet :(

stefklep
02/07/08, 11:28
Probeer eens de nieuwste xen versie daar werkt het namelijk wel mee.