PDA

Bekijk Volledige Versie : programma slots uitrekenen



admiraalvincent
30/06/08, 21:27
ey hallow mensen ik ben een programma aan ondwikkelen waardoor je kan uit rekenen hoeveel slots je server aan kan.

Netwerk (KB upload)
CPU (aantal ghz)
RAM (aantal mb geheugen)

doormiddel van deze infomatie gaat het programma uit rekenen hoeveel slots je kan draaien!

binnen kort zal hier resultaat posten!

eerst call of duty 4 - wolfenstein et!

(Powert by E-Visionz.nl / Central-Hosting.nl)

http://muziekjeerbij.nl/programma.PNG
hier even wat screenshots!

ik heb exspress alles apart gezet van slots voor cpu ram netwerk omdat je dan kan zien wat je nodig heb om nog meer slots te draaien

Stewie
30/06/08, 22:14
Topic titel ont-msn't.

Hoeveel slots kan je draaien op die 20 duizend gigaherz server? :D
Denk je niet dat de meeste professionele hosters dit bepalen aan de hand van het gebruik?

SF-Jeroen
30/06/08, 22:16
Zooo 30 Ghz per slot nodig :eek:

McG_NL
30/06/08, 22:48
offtopic : lol

admiraalvincent
30/06/08, 22:57
wolfenstein wel lees je de docs nooit???


Intel® Pentium® IV 1.3ghz processor or equivalent
ET needs about 30 MHz dedicated to the ET process per player slot. Here is a table with suggested server speeds based upon maximum client settings.

o For a 32 player dedicated server, ET will need 1ghz.

o For a 16 player dedicated server, ET will need 500mhz.

o For an 8 player dedicated server, ET will need 250mhz
http://et-manual.wolfmap.de/en/Tech%20Help/Information/Server%20Setup.htm#serverminimumsystem

McG_NL
30/06/08, 23:02
Dus Mhz :)
En volgens jou tool is een P4 2,4 Ghz net zo snel als een C2D 2,4 Ghz en een Quad 2,4 Ghz en een Amd 2,4 Ghz?

admiraalvincent
30/06/08, 23:07
oops type fout hahah ga gelijk even veranderen :P (BETA versie he)

bedankt voor je tip mcg nl mezien moet solo dual quad en dualquad lijstje maken :)

MMaI
30/06/08, 23:09
de tool wordt pas interessant als het zelfstandig tests uitvoert (upload/download) RAM/CPU score en aan de hand hiervna voor verschillende spellen het maximaal aantal beschikbare slots bepaald

nu is het gewoon een dikke duim in de lucht en kijken of ik er wat mee kan programma, geen echte toegevoegde waarde

admiraalvincent
30/06/08, 23:17
laten we klein beginne:)

JMB
30/06/08, 23:47
Ik kan je garanderen dat het allemaal niet zo liniair gaat als dat de docs je doen geloven. Daarnaast draaien er zeer weinig et servers unmodded. Iets als NQ voor et is op zn zachts gezegt behoorlijk goed in het opeten van resources. Daarnaast vind jij 20 slots op een oude p3 misschien acceptabel, ik erger me groen aan de lag.

Een NQ 40 slots pub is in staat om een p4 van 3.0 ghz met 1.5 gb ram op zn knieën te trekken. Dat betekent niet dat het niet draait, het is gewoon iritant spelen...

AlexanderOnline
30/06/08, 23:51
Leuk idee voor de gamer die thuis even gameservertje doet, niet voor een serieuze gamehoster die komt daat zelf uit ervaring wel uit.
Die systeemeisen van Wolf: ET zijn ook uit de tijd dat hoe meer mhz hoe sneller hij is, dit gaat tegenwoordig niet op.
Idee: voeg ook toe wat je snelheid van je internet is, dus hoeveel slots je op die lijn kan draaien.
Succes.

JMB
30/06/08, 23:53
Ach met de huidige hardware prijzen kan je zelfs met de meest budget thuis server nog steeds meer slots draaien als je inet lijn trekt zolang je geen glasvezel hebt...

vipeax
01/07/08, 01:47
Zoals de rest eigenlijk ook al aangaf werkt dit gewoon NIET. Een 3GHz Pentium 4 is nog niet half zo snel als een Core2Duo 3GHz, een 3GHz AMD is ook niet evensnel als een Core2Duo 3GHz. Je moet hiervoor echt al persoonlijke tests runnen met iedere processor en zo een hele database bij elkaar gooien.

(PS: Andere processen die lopen, OS etc.?)

SF-Jeroen
01/07/08, 09:14
Weet E-visions eigenlijk dat jij hier programmas aan het maken bent die door hun gepowered worden?

DutchTSE
01/07/08, 09:49
leuk "ik leer programmeren" oefenstukje, maar nuttig: nee.

vincentadmiraal
01/07/08, 12:22
Wie kan mij vertellen hoeveel wolfenstein/call of duty dan gebruikt.:W:

Netwerk
CPU
RAM

(Ik draai zelf op een 2.8 ghz 512 mb 64 call of duty slots zonder lag!) :)
De server zit vaak helemaal prop vol. (30-50 players)

IT-worX
01/07/08, 12:33
//OFFTOPIC
Waarom heb jij 2 accounts op wht???
vincentadmiraal
admiraalvincent

Inclusief een kvk die niet kan kloppen...

vincentadmiraal
01/07/08, 12:42
Wat zijn we weer positeif vandaag zeg..........

JMB
01/07/08, 12:45
Als je nou eens terug leest zal je zien dat je dat niet zomaar kan voorspellen...

vincentadmiraal
01/07/08, 12:48
het spijt me erg maar volgens mij is dit een informatief forum en geen afkraakforum, je mening geven is prima lijkt me maar er zijn grenzen.

Stewie
01/07/08, 12:52
Ben ik het mee eens :)