PDA

Bekijk Volledige Versie : Vraag over meerdere domeinen en één hosting (seo)



saul11
28/06/08, 16:12
Ik heb drie domeinen en één (shared) hosting.
Gemakshalve noem ik de domeinnamen dmein1, domein2 en domein3, waarbij domein3 het domein is dat al gekoppeld is aan de hosting.
Nu moet elk domein een afzonderlijke site worden, en zo overkomen voor de bezoekers en voor de zoekmachines, maar allen gehost op dezelfde locatie.
I denk dat ik daarvoor de subdomeinen domein1.domein3.tld en domein2.domein3.tld moet maken en de eigenlijke domeinen domein1 en domein2 moet laten doorverwijzen naar hun dubdomeinen op domein3 d.m.v. een frameset. Zal dat door zoekmachines gezien worden als aparte website of zal het de ranking omlaag halen (ik weet dat meerdere domeinen naar dezelfde site een slechte zaak is). Als dit niet de goede manier is, ben ik dan verplicht een aparte hosting te hebben voor ieder domein of is er een andere manier?

Triloxigen
28/06/08, 16:16
het ligt vooral aan wat je webhosting pakket ondersteund (of eigenlijk het controle paneel)

Waarom niet gewoon 3 hostingpaketten nemen?

Blacky
28/06/08, 16:23
Waarom niet gewoon 3 hostingpaketten nemen?
Zal wel prijstechnische redenen hebben. En als het kleine domeintjes zijn kan ik me er iets bij voorstellen.

saul11
28/06/08, 16:54
idd om de prijs.
doorsturen kan ik alleen met frameset of headers...

®on
28/06/08, 17:33
Indien je cPanel als controlpanel hebt, kan dit eenvoudig gerealiseerd worden met behulp van addon domains. Maar ieder ander cp zal wel zo'n truukje hebben, of je gaat met mod_rewrite (http://forum.modrewrite.com/viewtopic.php?p=6557) aan de slag.

SmilieBG
29/06/08, 14:46
Voor SEO is het niet goed om meerdere domeinen op een IP te hebben, krijg je namelijk lagere waarde (in iedere geval door Google en denk ik van de rest van zoek machines ook). Daarnaast, indien mogelijk registreer domein voor langere periode (5+ jaar) want dat telt ook mee...

Triloxigen
29/06/08, 15:09
Voor SEO is het niet goed om meerdere domeinen op een IP te hebben, krijg je namelijk lagere waarde (in iedere geval door Google en denk ik van de rest van zoek machines ook). Daarnaast, indien mogelijk registreer domein voor langere periode (5+ jaar) want dat telt ook mee...

Dat valt wel mee, alleen als je gat linkfarmen en duplicated content etc.

En dat langer registreren heeft alleen zin als de registrer het werkelijk in 1x voor meerdere jaren vastlegt. Maar de meeste zullen het gewoon per jaar verlengen.
(overigens betwijfel ik dan nog of het helpt, sowieso is het niet bij alle tlds mogelijk)

reef
17/07/08, 21:54
Je kan het toch gewoon met PHP doorsturen naar een bepaalde directory en wel gewoon het betreffende domein in de URL laten staan?

Van heel vroegah herinner ik me het CGI scriptje "Domain Director". Daarmee werkte het ook.

SANEX^
29/07/08, 12:36
Je kan inderdaad via PHP $_SERVER['HTTP_HOST'] uitlezen en op basis daarvan het domein ergens naar doorsturen, maar volgens mij vindt Google 301 redirects het fijnst en dat lukt je wat makkelijker als je gebruik maakt van URL rewriting.

Scr33x0r
29/07/08, 13:20
Je blijft op die manier echter een submap houden, en hoe belangrijker de content hoe "hoger" de directory waar de content staat.

je hebt bijvoorbeeld:
www.domein.tld/domein1/vacatures.html
en
www.domein1.tld/vacatures.html

Google denk, omdat in het tweede voorbeeld het bestand dichter bij de root-directory staat belangrijker is.

Het best is gewoon om drie hosting pakketten te nemen en als het even kan allemaal op een verschillende server, dan kan je ook nog linkbuilden.

reef
01/08/08, 13:10
Maar hee, ik zie dat je al 3,5 jaar lid bent, in de webdesign branche zit en SIDN deelnemer bent. Waarom ga je dan voor die ene euro in de maand beknibbelen terwijl het SEO resultaat daarmee ook nog lager is?

asiancook
09/08/08, 10:05
geeft te denken?->|

Team-builder
19/08/08, 01:54
3 domeinen onder 1 hosting kan (mits provider max. domeinen aanpast) en ze kunnen alle apart worden benaderd. Dit is een standaard optie in DirectAdmin.

Er zijn eigenlijk 2 methodes:
1) Of je heb 3 aparte domeinen met hun eigen public_html onder domains staan
2) Of je heb 1 domein met public_html onder domains staan en waar de 2 andere domeinen naar een map in Public_html verwijzen (maar niet in adresbalk komt te staan) "site-pointer"

Persoonlijk vind ik methode 1 beter omdat je hierin gestructuurd te werk gaat en een duidelijk overzicht heb. Per hosting is het makelijk aan te passen hoeveel domeinen onder mogen staan.

Bovenstaand is zeker mogelijk onder DirectAdmin 1.32.2 of dat andere panel dat kunnen/doen weet ik eerlijk gezegd niet.

Tim.Bracquez
19/08/08, 02:08
Voor SEO is het niet goed om meerdere domeinen op een IP te hebben, krijg je namelijk lagere waarde (in iedere geval door Google en denk ik van de rest van zoek machines ook). .

Dat valt best mee, dan zou bijna de helft van de sites niet goed presteren in google...

Mijn tip, gebruik geen frames! dat maakt het voor de bezoeker erger en voor google nog erger. Bovenstaande manieren zijn goed, echter gebruik errorcode 301 als je kan, google vindt dit een prettigere manier...

Of geef enkele tientjes uit aan een hostingpakket waar je meerdere domeinen op kan zetten. Van zodra je site begint te lopen heb je dit geld met ads en dergelijke zo terug verdient... Bespaard je ook veel werk...

GO-media
19/08/08, 09:21
Ik heb drie domeinen en één (shared) hosting.
Gemakshalve noem ik de domeinnamen dmein1, domein2 en domein3, waarbij domein3 het domein is dat al gekoppeld is aan de hosting.
Nu moet elk domein een afzonderlijke site worden, en zo overkomen voor de bezoekers en voor de zoekmachines, maar allen gehost op dezelfde locatie.
I denk dat ik daarvoor de subdomeinen domein1.domein3.tld en domein2.domein3.tld moet maken en de eigenlijke domeinen domein1 en domein2 moet laten doorverwijzen naar hun dubdomeinen op domein3 d.m.v. een frameset. Zal dat door zoekmachines gezien worden als aparte website of zal het de ranking omlaag halen (ik weet dat meerdere domeinen naar dezelfde site een slechte zaak is). Als dit niet de goede manier is, ben ik dan verplicht een aparte hosting te hebben voor ieder domein of is er een andere manier?
Velen <knip> bieden de mogelijkheid om een hoeveelheid webruimte af te nemen en daaraan een bepaald aantal hoeveelheden domeinnamen te koppelen.
Elke website neemt dan een deel van de ruimte in en is volledig gescheiden van de rest.