PDA

Bekijk Volledige Versie : Streaming Video



Don_Paul
27/06/08, 13:28
Er staat nog geen bericht in dit subforum, maar dit lijkt toch de goede plaats dus probeer ik het toch...

Ihkv een symposium dat eind dit jaar georganiseerd wordt, is mij gevraagd om wat zaken te gaan regelen zoals een website e.d. Een van de zaken die aan de orde kwam, is om iets te gaan doen met een webcast/streaming video van de verschillende sessies. De uitvoering daarvan wil ik gaan uitbesteden, daar heb ik geen praktische ervaring mee.

Heeft iemand van jullie een idee met welke partijen ik daarover eens kan gaan babbelen? Ik denk dan aan een partij die idealiter verstand heeft van zowel de technische kant van dit verhaal (streaming server, schaalbaarheid, maken van de opnames zelf, bandbreedte e.d.) als van de organisatorische kant.

Paul

boriss
27/06/08, 13:36
Wat zoek je precies qua camerawerk; vijf camera's met regisseur of is slechts één camera met totaalbeeld voldoende, of iets daar tussenin? Is er een breedband verbinding aanwezig op de locatie?

Don_Paul
27/06/08, 15:47
Het gaat om een symposium, waar 5 tracks naast elkaar lopen. Voorlopig ga ik uit van een camera/track, met gewoon een statisch beeld van de speaker.

Mogelijk willen we een directe cast van de 5 tracks hebben, mogelijk willen we de losse sessies achteraf aanbieden als downloads, of iets er tussenin.

Oh, en de locatie is de Amsterdam Arena, die zal wel aan het glas hangen...

Randy
27/06/08, 16:25
Ik heb vaker dergelijke dingen gedaan. Overigens tot 5 camera's / 3 sessies tegelijk. Je weet wat een camerateam per dagdeel kost, lost van de encoders, upstream en distributie?

Don_Paul
06/07/08, 01:04
Geen idee wat zoiets kan kosten, uiteraard is dat iets dat aan de orde moet komen. Uiteraard is er een projectbudget maar of dit onderbouwd is op dit punt...

Ik kan me ook voorstellen dat je dit op verschillende levels in kan steken
- 5 webcams op pc's met wat open source sw
- 1 vaste camera met prof. level encoders erachter
- idem maar met professionele belichting, geluid e.d.
- meerdere camera's, montage achteraf e.d.

Het gaat me dus om (a) de afweging en de mogelijke opties, en (b) uiteraard de hieraan verbonden kosten.

Liefde
07/07/08, 15:27
- 1 vaste camera met prof. level encoders erachter
- idem maar met professionele belichting, geluid e.d.
- meerdere camera's, montage achteraf e.d.

Het gaat me dus om (a) de afweging en de mogelijke opties, en (b) uiteraard de hieraan verbonden kosten.Ik zou vooral opletten dat je niet vreselijk belazerd gaat worden. "prof. level encoders" is namelijk een nogal betrekkelijk begrip. De beste kwaliteit video streaming encoder is open source, op dit moment;

http://www.compression.ru/video/codec_comparison/mpeg-4_avc_h264_2007_en.html

Pur
07/07/08, 18:32
Heeft iemand van jullie een idee met welke partijen ik daarover eens kan gaan babbelen? Ik denk dan aan een partij die idealiter verstand heeft van zowel de technische kant van dit verhaal (streaming server, schaalbaarheid, maken van de opnames zelf, bandbreedte e.d.) als van de organisatorische kant.

KPN Events & Conferencing doen dat in ieder geval voor o.a. de jaarcijfers van een aantal grote bedrijven, ministeries etc. Volgens mij is de ArenA ook ontsloten via een vaste lijn van KPN mede omdat ook Ajax met KPN zaken doet.

webfabriek
23/07/08, 17:40
Paul,

Stuur gerust een PM als je meer informatie wenst hierover. Wij hebben zelf veel ervaring met dit soort live streaming projecten en beschikken (in België dan toch) over een netwerk van partners die kunnen instaan voor de captatie ter plaatse. Zowel met één camera als multicam met mixer. Zie zeker al even op http://www.zendster.eu ook.

Hans