PDA

Bekijk Volledige Versie : GEZ: Ethernet thermometer



ccchosting
25/06/08, 00:43
Gezocht:

thermometer met 4 sensors en UTP aanskuiting zodat deze middels een webinterface uitgelezen kan worden.

Gelieve onder de 250 euro. (incl sensors)
Tips ook welkom

digi128pci
25/06/08, 00:45
Bestaat zoiets ?

Misschien zelf maken een oplossing, 4 temp sensors en 4 analoge interfaces ?

Kan me niet voorstellen dat zoiets gewoon te koop is in de winkel. ;)

santema
25/06/08, 01:57
Tuurlijk wel. Wij kunnen dat wel leveren, echter is 250 euro wat aan de krappe kant.

Het apparaatje: 199 euro.
Per sensor (max 4): 19 euro (incl 4 meter kabel).

Prijzen excl. BTW en verzenden.

radpeter
25/06/08, 08:30
Wij gebruiken zelf producten van www.meetpc.nl (zie ook www.pcmeasure.com). Ook daar red je het echter niet voor 250.

bigall
25/06/08, 09:17
voor als je zelf wilt hobbyen:

http://www.tuxgraphics.org/electronics/200709/avr-webserver-sensirion-humidity-temperature.shtml

het webserver bordje heb ik zelf ook, en moet zeggen dat het erg leuk speelgoed is.

ccchosting
25/06/08, 11:12
Bedankt voor de reacties,

Santema, wat zijn de specificaies van het apparaat.
IS deze bijvoorbeeld ook uit te lezen d.m.v snmp?

Bigall,
Leuke reactie, ik had al eerder schema's gevonden maar deze werden zonder software en codes geleverd.
dit zou uitkomen op een kleine 100 euro.

MMaI
25/06/08, 12:08
ik kan me herinneren dat elektuur ook een dergelijk circuit heeft gepubliceerd.
ook hebben er destijds veel artikelen in elektuur gestaan over het koppelen van allerlei sensoren aan dit bord.

kijk even op www.elektor.nl

project is vergelijkbaar met het project van tuxgraphics alleen zijn de onderdelen iets goedkoper bij elektuur (20 euro voor serverbord geloof ik)

math
25/06/08, 13:09
Wij maken gebruik van de tempratuur en hydro sensors van APC.

bigall
25/06/08, 13:12
Als het echt niets mag kosten kun je het ethernet gedeelte ook laten verzorgen door 1 van je servers.
Je maakt/koopt dan een bordje met temperatuursensor(s) die je via de rs232-poort (com-poort) op een server uitleest.

Dirkje
25/06/08, 17:36
Je kan Minkels bellen. Deze hebben 19inch RMS systemen waar je verschillende sensors in kan pluggen. Dit kunnen dry-contacts zijn (voor generatoren bijv) maar ook temperatuur/luchtvochtigheidssensoren.

Geert-Jan
25/06/08, 18:23
Gezocht:

thermometer met 4 sensors en UTP aanskuiting zodat deze middels een webinterface uitgelezen kan worden.

Gelieve onder de 250 euro. (incl sensors)
Tips ook welkom

Marcel, welke sensoren worden er gebruikt in Steenbergen, deze lezen we ook via SNMP uit toch?

VinceSTM
28/08/08, 11:22
iemand nog enig idee hiervoor? (het liefst een kant-en-klare oplossing, prijs maakt voorlopig niet uit)