PDA

Bekijk Volledige Versie : Ubuntu CP



Ricardo_Farina
22/06/08, 10:15
Hallo allemaal,
Ik ben Ricardo Farina.
Ik zoek een Controle Paneel voor m'n Ubuntu Servertje.
voor de specs mensen:

512 MB RAM (komt een reepje van 512 of 1 gig bij waarschijnlijk)
41.4 GB Maxtor Harde schijf
en verder zou ik het niet uit m'n hoofd weten.
->|->|

maar iig ik zoek een goede Controle Paneel wat niet al te moeilijk te installeren is,
wat ik al geprobeerd heb:

Openpanel,
Plesk (1 domein gratis)
VHCS, ISPCP.
maar VHCS werkte wel goed maar is te goed hackbaar. En ispcp ook dus.
Plesk deed het niet :huh:
en Openpanel vond ik niet echt super werken omdat niet alles werkte.

En het moet wel gratis zijn want het is een test server en niet van ik ga nu al Plesk of DA kopen.

Tenzijn DirectAdmin ook een gratis domein bv. leverd dan zou ik het wel willen proberen.

Nouja iniedergeval ik heb al gehoord van ISPConfig.
maar ik weet niet echt wat dit is.

Zouden jullie mij advies willen geven,
Evt. Oplossing ->|
Mvg,
Ricardo Farina

Ik ben nu aan 't proberen ISPConfig te installeren!

VanderToorn
22/06/08, 10:29
Google is ur friend! (http://www.howtoforge.com/perfect-server-ubuntu8.04-lts-p7)
en als je alleen maar ispconfig wil doen is ispconfig ur firend (http://www.ispconfig.org/manual_installation.htm)

Een beetje zelf zoeken kan geen kwaad natuurlijk

Ricardo_Farina
22/06/08, 10:45
Weet ik ik heb al zelf gezocht en alles.
en was het net aan 't installeren maar het werkt niet dus...
maar mijn vraag was of jullie er nog meer weten die echt goed werken en of DirectAdmin ook zoiets heeft van 1 gratis domein
want dan ga ik dat is proberen.

oehTie
22/06/08, 10:48
als je op howtoforge.com zoekt zijn er hele goeie howto's om ispconfig te installeren op debian of afgeleide (zoals dus ubuntu)

virtual/webmin is trouwens ook een optie. alleen os installeren en virtualmin install script doet bijna de rest. Alleen na afloop even "apt-get install mysql-php5" uitvoeren want dat 'vergeet' virtualmin. (www.webmin.com)

VanderToorn
22/06/08, 10:50
DirectAdmin heeft geen 1 website gratis versie.
Je kan de demo zien op deze link (http://www.directadmin.com/demo.html) en die is genoeg om te zien wat het kan en hoe het werkt toch :)
Daarna kan je een internal licence kopen bij een coloboer ( ip gebonden ) of een eigen licentie kopen.


Verder zou je natuurlijk gewoon ispconfig kunnen proberen of webmin (http://www.webmin.com)
*edit* oehtie was me net voor lol*

Ricardo_Farina
22/06/08, 11:42
Bedankt Webmin had ik vroeger,
dat werkte wel maar ik wil meer Hosting gerelateerd.
Zoiets als VHCS maar weet iemand waar je daar een SH van kan krijgen want documentation van hun is offline ik ga ff googleën

Mvg,
Ricardo

MMaI
22/06/08, 16:23
de ... (http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/138014-vakantie.html) is weer begonnen ;)

kijk eens bij openpanel

normaal zou ik een dergelijke immature reactie achterwege laten, maar dit soort vragen zijn te duidelijk op zoek naar een: http://www.webhostingtalk.nl/search.php or www.google.com

Blacky
23/06/08, 00:23
De meesten zijn hier al genoemd. Ik weet niet hoe je te spreken bent geweest over webmin, maar de webmin makers hebben ook een panel wat meer hosting gerelateerd is, da's ook gratis en heet usermin. Misschien is dat iets?

oehTie
23/06/08, 12:17
De meesten zijn hier al genoemd. Ik weet niet hoe je te spreken bent geweest over webmin, maar de webmin makers hebben ook een panel wat meer hosting gerelateerd is, da's ook gratis en heet usermin. Misschien is dat iets?

puur webmin was ik ook niet tevreden over. Toen ik de install.sh van virtualmin downloadde wel. Deze installeerd ALLES. Dus apache, mysql, bind9, proftpd, webmin.

Na de install mysql-php5 installeren met apt-get install en via de webmin interface usermin downloaden. Je hebt dan een perfect systeem voor webhosting.

Als je de betaalde versie hebt kan je zelfs resellers aanmaken maar voor wat webmin bied vind ik dat te duur. Voor een vergelijkbaar bedrag heb je directadmin met alles er op en er aan.

Ricardo_Farina
23/06/08, 18:07
Ik ben nu zelf aan het experimenteren met VHCS.

Want heb er een SH van gevonden dit werkt nou de webmail aan de praat krijgen en klaar is kees!

Herbert
23/06/08, 19:24
Ik ben nu zelf aan het experimenteren met VHCS.

Want heb er een SH van gevonden dit werkt nou de webmail aan de praat krijgen en klaar is kees!

Dat lijkt me geen probleem voor jou, als je in een paar uur als newbie een server kunt opzetten dan lukt webmail ook wel.
Ik was benieuwd wat je aan de beveiliging hebt gedaan?

xserve
23/06/08, 19:28
Wij hebben een hele tijd VHCS gehost, maar dat is zeer af te raden. De interface is gebruiksvriendelijker dan Direct Admin en CPanel, maar het wordt al meer dan 1,5 jaar niet meer onderhouden, is zo lek als een mandje en het systeem zit vol met bugs.

Ik zou je Direct Admin aanraden. In ieder geval een betaald paneel, want de open source tools die er zijn, zijn in mijn ogen niet iets waar je je business op wil draaien.

Ricardo_Farina
23/06/08, 20:00
Ten eerste is het een Thuis Servertje om alles te proberen.
en daarom maakt VHCS niet echt uit en ga ik ook niet betalen voor
DA hoe graag ik het ook zou willen heb ik ten eerste het geld er niet voor
want ik ben pas 12.
En waarschijnlijk ook de kennis niet!.

Groeten,
Ricardo

Ricardo_Farina
10/07/08, 21:06
Nouja ik heb VHCS geprobeerd en dat werkte goed enkeld er waren een aantal fouten en om security redenen heb ik de server overnieuw geinstalleerd ik zoek nu een nieuw controle paneel.
Het moet wel gratis zijn.

Ik had laatst een lijst met alle/veel controle panelen en daar stonden een aantal maar die ben ik kwijt hebben jullie meschien de link?

Ik heb ISPConfig geprobeert maar ergens bijna aan het einde stopt die er mee.
dus iemand een andere goede?

Geprobeerd:
-VHCS
-ISPCONFIG
-OpenPanel


Mvg,
Ricardo

IT-worX
10/07/08, 21:35
Als het voor een thuisserver is : gebruik webmin/usermin

ilnee
11/07/08, 01:28
Engarde Linux (http://www.engardelinux.org/) ? Is niet voor Ubuntu, 't is een distributie op zich.

Ricardo_Farina
11/07/08, 17:43
Nee dat Engarde Linux ofzo gaat hem niet worden.
En Webmin/Usermin heb ik al geprobeerd en ik wil meerde proberen zodat ik een beetje keuze heb zegmaar!;)

Groeten,
Ricardo

Blacky
12/07/08, 00:41
Je kunt ook Cubepanel proberen, die is gratis voor 5 domeinen, maar als ik het me goed herinner kun je in die gratis versie ook geen reseller aanmaken, weet ik echter niet meer zeker.
Virtualmin is ook zoiets, ook van de webmingroep om het maar even zo te noemen, ook gratis maar die zul je al geprobeerd hebben neem ik aan.

Ricardo_Farina
12/07/08, 10:01
Ik heb alles van de Webmin reeks geprobeerd.
Cubepanel hmmm.... nog niet geprobeerd ik ga even kijken!

Mvg,
Ricardo!

Ricardo_Farina
14/07/08, 16:04
Ik heb de lijst gevonden
http://www.web-hosting-top.com/web-hosting/directory.control-panels
maar weten jullie een die het volgende kan/doet

Makkelijk installeerbaar Ubuntu liefst wget en dan sh of gewoon apt-get ?

en er een beetje redelijk uitziet en stabiel is.

CubePanel wou ik wel maar hij zegt van sharutils is not installed terwijl ik die heb geinstalleerd.

Groeten,
Ricardo

Blacky
15/07/08, 01:01
VHCS dacht ik maar die had je meen ik al geprobeerd, de anderen werken allemaal niet met alleen yum of apt-get of een sh bestandje.
Daar moet je allemaal meer voor installeren, believe me, ik heb de meesten al bekeken de afgelopen jaren, die lijst had ik ook.

Ricardo_Farina
17/07/08, 16:37
Ik heb nu IspCP geinstalleerd opvolger VHCS ofzo maar dat werkt perfect!!! echt waar
dus daar ga ik mee experimenteren bedankt he allemaal!

Groeten,
Ricardo

tim427
08/09/08, 22:15
Ik heb nu IspCP geinstalleerd opvolger VHCS ofzo maar dat werkt perfect!!! echt waar
dus daar ga ik mee experimenteren bedankt he allemaal!

Groeten,
Ricardo

Hoe heb jij dit in godsnaam aan de praat gekregen :huh: ?

Ik heb Ubuntu 8.04 LTS server en Debian Etch 4.0 geprobeerd...

Beide blijven ze hangen op het creeëren van die database tijdens de install (perl ./ispcp-setup)...
Hoe heb jij het gedaan?

Ricardo_Farina
14/09/08, 13:17
Het werkt nu nog steeds perfect.
Ik loop nu met 3 domeinen en een stuk of 5 subdomeinen en hij is aardig snel!:lovewht:

Misschien heb je dan het Mysql wachtwoord verkeerd ingevuld.

Althans bij mij werkte het perfect (na 2 keer installeren)
eerste keer had ik een paar dingen overgeslagen maar dat had ik
beter niet kunnen doen.

Anders kun je even contact opnemen via msn info[at]ricardofarina[dot]nl

Mvg,
Ricardo Farina

tim427
21/09/08, 21:26
...

Anders kun je even contact opnemen via msn info[at]ricardofarina[dot]nl

Mvg,
Ricardo Farina

Per msn reageer je niet ;) maaar geeft niet...

Ik wil niet meteen een howto vragen.. Maar toch: Hoe heb jij ISP-Control geïnstalleerd?

Debian Etch (4) Net install? Welke optie had je aan... en welke niet? wat heb je gedaan om ISP-Control te installeren? Gewoon de howto van hun site? of had je nog wat extra's gedaan?

Bij mij is het vandaag eindelijk gelukt om het geinstalleerd te krijgen.. Maar wel met een fout.... Ik kreeg netjes het inlog scherm... Maar met dikke error's....

Vertel aub wat je heb gedaan ;)

Ik probeer het overigens te instaleren op VMware...