PDA

Bekijk Volledige Versie : Webcasso B.V. - grote afrader



santema
21/06/08, 02:23
Afgelopen tijd hebben wij een aantal incassobureaus getest op diverse punten, hierbij de eerste ervaring met webcasso.

Sterke punten:
- Simpele aanmelding
- Makkelijk panel voor het invoeren en bekijken van opdrachten
- Alles online regelen

Slechte punten:
- Totaal geen reactie op e-mail
- Alle reacties worden 1:1 doorgezonden (zie hieronder)
- Er wordt totaal geen moeite gedaan om een vordering te innen

De sterke punten spreken redelijk voor zich en hebben volgens mij geen verdere uitleg nodig. De slechte punten zal ik onderbouwen:

Vanaf de eerste opdracht is het al moeilijk communiceren met webcasso, e-mail wordt of heel langzaam of gewoon niet beantwoord, de reden daarvan weet ik niet. Nu zullen er misschien mensen zijn die zeggen "bellen", dat hebben we inderdaad niet gedaan, het heet niet voor niets webcasso, alles kan via een panel.

Tot zo ver het minst slechte punt, irritant maar niet heel erg. Wat ik de grootste afknapper vindt is het volgende. De incasso is door ons gestart nadat wij de klant meerdere malen hebben herinnert aan zijn openstaande facturen, de nodige excuses zijn daarbij voorbij gekomen en de nodige beloftes zijn gemaakt (je kent dat wel), toen wij de incasso opdracht invoerden hadden we het idee dat we deze uit handen gingen geven. Helaas.

Alle excuses die wij reeds van de klant gehoord hadden komen bij webcasso nogmaals binnen, zelfs de meest stomme reacties reageert webcasso totaal niet op, deze worden gewoon 1:1 doorgezonden naar ons. Oftewel, wij kunnen alsnog de klant/webcasso te woord staan over de zaak. Onze e-mail richting webcasso wordt ook gewoon 1:1 naar de klant doorgezonden, ook de informatie die voor ons<->incassobureau bedoeld is wordt rustig naar de klant gezonden.

Al met al waren we net zoveel tijd kwijt met het beantwoorden en weerleggen van dingen als daarvoor.

Aangekomen bij punt drie. Webcasso doet in mijn ogen totaal geen moeite om een vordering te innen, ze krijgen hun geld immers toch wel? Zoals hierboven al staat nemen ze niet eens de moeite om e-mail te lezen/sturen ze "vertrouwelijke" informatie rustig door etc. Totaal heeft mijn klant enkele e-mails en één brief ontvangen, er is niet gebeld, niet nogmaals per brief contact gezocht etc.

Na enige tijd ontvingen wij de e-mail of we door wilden gaan met het traject (kosten 70 euro, dan werd het gerechtelijk), we willen stoppen en webcasso xx% van de hoofdsom willen betalen als de incasso alsnog slaagt, of dat we willen stoppen en 50% van de incasso kosten willen betalen. Er waren nog enkele vragen mbt het eerste (meest interessante financieel gezien en de vordering wordt dan waarschijnlijk wel geïnd), maar zoals hierboven al beschreven staat, die vragen zijn nooit beantwoord.

Begin mei werd het webcasso toch wat te moeilijk (al dat dataverkeer voor die e-mails), dus hebben ze 75 euro van onze rekening geïncasseerd om hun "kosten" te dekken (kosten: 1 euro brief papier en 2 euro dataverkeer). Ook hierover weer een e-mail gestuurd, maar helaas nog geen reactie.

Het leuke van dit alles, de klant was gewoon bereik via een betalingsregeling te betalen, als webcasso ook maar even de moeite had genomen de klant hierover te bellen, dan was alles allang opgelost en was iedereen tevreden.

Dit incasso bureau (webcasso B.V.) is voor mij een dikke afrader.

Erikcreative
21/06/08, 07:03
Herkenbaar. Wij zijn van Webcasso overgestapt naar Profinca o.a. door bovenstaande punten. Met nog als toevoeging dat wij Webcasso wel belden ;)

ichosting
21/06/08, 09:31
Dit zijn inderdaad herkenbare feiten. Wij zijn inmiddels ook overgestapt naar Bos Incasso.
Het is hierbij niet zo eenvoudig aanleveren als bij WebCasso, maar ze doen er wel wat voor.

Wat mij ook heel erg ergert aan webcasso zijn de lange reactie tijden voor debiteuren. Ze geven vrolijk 2 tot 3 keer de debiteur 15 dagen de tijd te reageren :( Kort houden lijkt me? En tot een inning komt het vaak niet omdat ze inderdaad geen enkele moeite doen.

Afijn, wij zijn dus ook overgestapt. Erg herkenbaar dit.

Ahead-IT
21/06/08, 12:41
Waarom gebruiken jullie geen incasso met no-cure-no-pay methode?

Wij hebben al enkele malen Intocash gebruikt, telkens met goede resultaten.

Xolphin
21/06/08, 13:02
Wij hebben al enkele malen Intocash gebruikt, telkens met goede resultaten.

Beetje jammer dat die in de voorbeeld cashletter al fouten hebben zitten. Brief is gedateerd op 8 maar 2007, maar "Cliënt heeft uw betalingen verwerkt tot en met 08 april 2007". Als ze al in de voorbeelden fouten hebben zitten geeft mij dat weinig vertrouwen :).

Peuk
21/06/08, 13:16
Altijd goede ervaring met Webcasso gehad! Alleen wat langzame reactie op mail inderdaad, voordat dat interne systeem is wat onoverzichtelijk:) je betaalt niet veel, dus ook niet teveel eisen. Hoewel dat mailverkeer dat voor webcasso bestemd is naar de klant doorsturen kan natuurlijk niet, maar ik herken dit persoonlijk ook niet.

Ahead-IT
21/06/08, 13:20
Beetje jammer dat die in de voorbeeld cashletter al fouten hebben zitten. Brief is gedateerd op 8 maar 2007, maar "Cliënt heeft uw betalingen verwerkt tot en met 08 april 2007". Als ze al in de voorbeelden fouten hebben zitten geeft mij dat weinig vertrouwen :).
Is inderdaad een foutje, zolang het bij fouten op hun website blijft; en niet naar de klant toe; is het allemaal prima. ;)

maxnet
21/06/08, 13:32
Alle excuses die wij reeds van de klant gehoord hadden komen bij webcasso nogmaals binnen, zelfs de meest stomme reacties reageert webcasso totaal niet op, deze worden gewoon 1:1 doorgezonden naar ons.

Als de klant via de Webcasso website inlogt en online de vordering betwist wordt dat inderdaad doorgestuurd.

Indien de reacties echter nergens over gaan, kan je met een van de opties ("de incassoprocedure vervolgen" of iets in die richting), de discussie sluiten.


Wel duurt het inderdaad erg lang voordat er geind wordt.
Opstellen en uitbrengen van een dagvaarding, en na een gunstig vonnis beslag leggen duurt ook maanden.
Helaas is dat met de andere incasso bureau's die we uitgeprobeert hebben, niet veel beter.

Randy
21/06/08, 13:35
Klinkt allemaal erg bekend van Webcasso. Tegenwoordig Credifin (http://www.credifin.nl) en die geven niet alles 1:1 door maar nemen de moeite om de schuldenaar te bellen (ook 's avonds) en hebben voor een opdrachtgever van me zelfs een geslaagd traject afgerond bij een minderjarige. Bravo!
Het Credifin paneel is ook geheel webbased, formuliertje invullen om aan te melden, vordering invullen (factuurbedrag, nummer en datum ivm rente) en dezelfde dag gaat er een brief uit en enkele dagen erop een belletje.

santema
21/06/08, 14:10
Die hebben we ook gebruikt randy, is niet veel beter bevallen, maar daar kom ik later op terug :)

Stewie
21/06/08, 14:30
Waarom niet bij IJ? No cure no pay en ze staan je correct te woord. Aanleveren gaat zeer eenvoudig, we sturen ze elke maand een excel sheetje met nieuwe incasso klantjes :)

Phu
21/06/08, 14:36
Waarom niet bij IJ? No cure no pay en ze staan je correct te woord. Aanleveren gaat zeer eenvoudig, we sturen ze elke maand een excel sheetje met nieuwe incasso klantjes :)

gaat zo slecht met jullie betalingen dat je een excel sheetje moet sturen ?

wij doen hier nu enkel incassaties boven de 100 euro
de kosten zijn anders te hoog

recent 2x incassos de deur uitgedaan naar paycollector
1 in vordering

duidelijke communicatie geen vage overeenkomsten
incasso traject word dagelijks ge update

Deimos
21/06/08, 14:43
Waarom gaan de meesten eerst naar een incasso bureau? Die kan niets meer en minder dan dat jezelf kunt doen. Naar mijn idee kan je beter direct naar een gerechtsdeurwaarder met je vordering. (ervanuitgaande dat jezelf je herinneringen e.d. netjes hebt verstuurd en een duidelijk account hebt aangelegd van de vordering).

Stewie
21/06/08, 14:52
gaat zo slecht met jullie betalingen dat je een excel sheetje moet sturen ?

Verschil tussen de zolderkamer en het kantoor he :D
Meer klanten is meer incasso opdrachten. Daarnaast is export naar excel slechts 1 actie, het handmatig invoeren van een enkele opdracht duurt al langer :)


wij doen hier nu enkel incassaties boven de 100 euro
de kosten zijn anders te hoog

recent 2x incassos de deur uitgedaan naar paycollector
1 in vordering

duidelijke communicatie geen vage overeenkomsten
incasso traject word dagelijks ge update
Met no cure no pay zijn er bij IJ geen kosten, sterker nog, wij sturen dan ook elke vordering eruit na 45 dagen, al is het slechts 25 euro.

Phu
21/06/08, 14:55
heb ook gewoon kantoor ? niet naast mijn zolderkamer, dit is waar ik gewoon slaap :)

wat is IJ ? intrum justitia ofzo ?

Stewie
21/06/08, 14:57
Yep. :)

Triloxigen
21/06/08, 17:14
Dat schijnt toch ook niet zo'n beste toko te zijn?

Stewie
21/06/08, 17:20
De reputatie is dat ze zeer hard zijn. Vind ik niet erg als het gaat om een wanbetaler.

Trafego
21/06/08, 17:59
tot heden heb ik in een incasso bureau nog geen perfecte gevonden.

IJ was onze eerste, dat was gewoon drama.. elke keer ander personeel als leiding.. afspraken die niet nagekomen worden.. etc etc

Toen MV Incasso.. tja leek beter te gaan

daarna webcasso op aanraden van.... verhaal van Santema is herkenbaar na 3 vorderingen.

Nu maar naar een gerechtsdeurwaarder meteen wat toch een stuk sneller gaat.
de mensen weten tegenwoordig gewoon dat een incasso niet veel kan juridisch gezien....

gerechtsdeurwaarder is toch wat anders,

BsHosting
21/06/08, 18:03
@ Stewie,

IJ hard laat me niet lachen.
IJ is zoals al eerder vermeld niks meer en niks minder dan jij en ik en mogen niks meer en niks minder.

Ze claimen hard te zijn, maar ook heel hardleers, die kopen gewoon vorderingen op of ze nu kloppend zijn of niet en proberen je te intimideren.

Het zou niet de eerste keer zijn dat IJ bakzeil haalt met haar dreigementen.

Trosradar etc staat er vol mee met vorderingen van IJ die niet kloppen, en luisteren kunnen ze daar al helemaal niet.

Gewoon een deurwaarder sturen dat maakt meer indruk, dat mensen uiteindelijk betalen gebeurt bij elk incasso bureau wel, maar dat is niet van de dreigementen die men daar graag uit maar mensen gewoonweg betalen omdat IJ niet wil en kan luisteren.

IJ pakt elke vordering of ie nu terecht is of niet.

blaaat
21/06/08, 18:08
Heb 1 test opdracht lopen bij webcasso. loopt inmiddels al sinds october, schiet niet echt op. Vonnis is er al een maandje of 2, maar nog steeds gebeurd er niets.

Randy
21/06/08, 19:32
Heb 1 test opdracht lopen bij webcasso. loopt inmiddels al sinds october, schiet niet echt op. Vonnis is er al een maandje of 2, maar nog steeds gebeurd er niets.

Zelf een deurwaarder zoeken om het vonnis ten uitvoer te brengen? Met de executie van het vonnis kun je proma beslag laten leggen op inkomsten en/of goederen. mocht dat niets uithalen, kun je altijd lijfsdwang gebruiken.

sdetroch
21/06/08, 23:34
Waarom gaan de meesten eerst naar een incasso bureau? Die kan niets meer en minder dan dat jezelf kunt doen. Naar mijn idee kan je beter direct naar een gerechtsdeurwaarder met je vordering. (ervanuitgaande dat jezelf je herinneringen e.d. netjes hebt verstuurd en een duidelijk account hebt aangelegd van de vordering).

Inderdaad, een incasso wordt gewoon weggelachen door de meeste bedrijven, heeft geen enkele bevoegdheid. Bij ons gaat het zo:

- brief 1
- brief 2
- aangetekende brief + administratiekosten
- advocaat -> vredegerecht (<1860 euro) of handelsrechtbank (>1860 Euro)

Administratiekosten zijn hoog genoeg, zodat iedere openstaande factuur (zelfs eentje van 15 euro) daardoor de moeite wordt. Kosten voor dagvaarding en het 'op de rol' zetten zijn voor de verliezende partij.

Sven

Xolphin
22/06/08, 00:12
Inderdaad, een incasso wordt gewoon weggelachen door de meeste bedrijven, heeft geen enkele bevoegdheid.

Bij een incassoburo komen er toch incassokosten bij. Deze kosten worden ook later door een rechter toegekend als het zover komt. Een bedrijf wat een paar keer deze kosten moet betalen, let wellicht bij de volgende factuur beter op dat hij hem op tijd betaald.

Stewie
22/06/08, 00:57
Iets dat bij de rechter komt is sowieso geen normale incasso, dan komt er vaak een andere reden bij kijken dan laksheid, bijvoorbeeld dat de andere partij de rekening betwist.

Phu
22/06/08, 01:39
Iets dat bij de rechter komt is sowieso geen normale incasso, dan komt er vaak een andere reden bij kijken dan laksheid, bijvoorbeeld dat de andere partij de rekening betwist.

Misschien beter eerst langs kantongerecht gaan ipv grotere rechtbank
middels deurwaarder kan dit binnen enkele dagen geregeld worden.

Tot nu toe maar 1x hoeven te doen dit was bij een bijna fallisementgang
van een startende onderneming.

Voordeel is ook dat de klant zowiezo alle kosten moet betalen.

Swiftway-UK
22/06/08, 11:59
Voordeel is ook dat de klant zowiezo alle kosten moet betalen.

Dit is een misverstand. Het meerendeel van je eigen advocaatskosten moet je zelf betalen, je krijgt weliswaar een 'vergoeding' toegewezen van de rechter, maar deze is (meestal) bij lange na niet toereikend om je advocaat te betalen.

Zorg er dus voor dat je advocaat niet teveel uurtjes op gaat schrijven. (of neem niet de duurste advocaat die je kunt vinden).

PS: Ik zie dat het om een kantonrechter gaat, weliswaar is daar een advocaat niet van toepassing. Maar let op bovenstaande mocht je ooit een vordering innen boven het minimum van de kantonrechter.

sdetroch
23/06/08, 14:00
Iets dat bij de rechter komt is sowieso geen normale incasso, dan komt er vaak een andere reden bij kijken dan laksheid, bijvoorbeeld dat de andere partij de rekening betwist.

Kan misschien in NL anders zijn dan in BE, dat weet ik niet, maar bij ons gaan ook de dossiers van de 'gewone' wanbetalers' naar de rechtbank (meestal handelsrechtbank, want 't zijn meestal de kleintjes die niet betalen). Betalingen die betwist worden is natuurlijk nog iets anders, maar wij hebben dus geen nood aan incasso bureau's, deze doen enkel maar wat we zelf ook kunnen (standaard brief x2, aangetekende brief met kosten, dossier overmaken aan advocaat). De meeste kleintjes betalen wel na brief 2 en laten het niet zover komen. Zou zonde zijn als ze voor een openbestaande betaling van 15 Euro minstens een kleine 800 euro moeten betalen (of meer).
Sven


Dit is een misverstand. Het meerendeel van je eigen advocaatskosten moet je zelf betalen, je krijgt weliswaar een 'vergoeding' toegewezen van de rechter, maar deze is (meestal) bij lange na niet toereikend om je advocaat te betalen.



Klopt, vandaar ook dat je genoeg 'administratiekosten' moet aanrekenen, dit, samen met de vergoeding die je krijgt, kom je in de buurt van uw eigen kosten (of is het verschil kleiner dan wanneer je de betaling gewoon afboekt).

Sven

Xolphin
23/06/08, 14:58
Iets dat bij de rechter komt is sowieso geen normale incasso, dan komt er vaak een andere reden bij kijken dan laksheid, bijvoorbeeld dat de andere partij de rekening betwist.

Al je vorderingen die je niet zelf kunt innen, of die het incassoburo niet voor je kan innen, komen bij een rechter. Pas na een gerechtelijke procedure kan de deurwaarder aan de slag. Voor een gerechtelijke procedure heeft een deurwaarder net zoveel (of weinig) mogelijkheden als een incassoburo.

MediaServe
23/06/08, 15:29
Zakelijk hebben wij ervaring met Incasso.com (Swift & Legal). Na telefonisch contact wilden ze onze case aannemen voor een debiteur in Duitsland. Na langdurige communicatie tussen de debiteur en Incasso.com hebben wij een notitie gekregen dat de debiteur niet wenst te betalen. Wat een verrassing, wij schakelen niet zomaar een incassobureau in ;)

Wij hebben Incasso.com laten weten dat wij daar niet mee akkoord gingen. Het dossier hebben wij aangevuld met exacte betalingen, facturen en alle communicatie met de klant. Het was overduidelijk dat de klant gewoon moest betalen. Incasso.com heeft ons vervolgens laten weten dat ze verder niets konden doen omdat de klant in Duitsland zat. Niet veel later kregen wij wel een leuke factuur voor incassokosten. Ze hebben dus uiteindelijk niks gedaan. Toen wij hebben geweigerd te betalen wouden ze ons voor laten komen. Als ze die tijd en moeite nou eens zouden stoppen in onze debiteur, dan had hier een veel positievere ervaring gestaan ;)

Na langdurig contact hebben ze de factuur verscheurd.

Ook wel leuk om ervaringen te kunnen lezen van de aangetekende kant van een incassobureau. Hierbij twee van mijn privé ervaringen.

Intrum Justitia

Incasso van een oude bekende *kuch* Ladot/Active24. Ging om een domeinnaam die al jaren niet meer bestond. Uiteraard niet betaald en na enkele brieven van Intrum Justitia hield het op. Geen telefonisch of ander persoonlijk contact gehad. Nooit meer wat van terug gehoord. Ze doen dus niet echt hun best voor de opdrachtgever denk ik.

Q-Collect

Incasso gekregen voor een oud hostingpakketje wat al jaren niet meer wordt gebruikt en ook niet wordt gefactureerd. Ook hierbij voorafgaand aan de incasso geen factuur of herinneringen ontvangen. Netjes bezwaar ingediend online (heel handig) met een korte uitleg. Een dag later werd ik opgebeld en op zeer agressieve wijze is mij gezegd dat ik toch echt moest gaan betalen. Uiteraard blijf ik bij mijn standpunt waarna de vrouw aan de telefoon behoorlijk begon te tieren en dreigen. Vriendelijke dag gewenst en opgehangen. Later nog een brief gekregen met een nieuwe datum erop. Die datum is inmiddels gepaseerd en verder niets van weergehoord. Mijn conclusie: ze gaan wel wat verder voor hun opdrachtgever, maar verzieken de relatie met de klant. Gebruik dit bureau alleen als je toch van je klant af wilt. Goede afhandeling van hoor en wederhoor is naar mijn mening erg belangrijk voor een incassobureau.

Triloxigen
23/06/08, 15:39
ter aanvulling heb ik ook nog wat.

National Incasso Bureau (NIB)
Ooit een foutieve factuur ontvangen (van 5,-) terwijl deze 1,50 moest zijn (van Lecturama). Deze is dus nooit voldaan.
Toen kreeg ik NIB achter me aan, mar eerst heel geheimzinnig. Zonder logo's en anonieme telefoonnummers natuurlijk.
Ik heb ze een keer gebeld om uitleg te geven hoe de vork in de steel zat, daar hebben ze verder niks mee gedaan natuurlijk.
En veel brieven, over rechtszaken etc (een rechter die voor 1,50 een rechtzaak aanneemt, right ;)). Uiteindelijk hield het ook op.
Maar wat ik het meest kwalijk vind is dat ze adresgegevens doorverkopen. (wat ik kon merken doordat er een naamsfout in zat en ineens allemaal reclame erna ook die fout hadden ;))

Apoc
23/06/08, 15:44
Vriendelijke dag gewenst

Creatief! :p

Naar mijn mening verziek je met een incassobureau sowieso de relatie met je klant. Alles wat een incassobureau voor je kan doen, kan je ook zelf doen. Naar mijn mening is het dan ook beter om het simpelweg zelf te doen (als je veel moeite moet doen kun je natuurlijk wel administratiekosten in rekening brengen). ALS je de klant weet te bereiken, kun je het dan op een vriendelijke manier oplossen. Mocht dat niet werken (en dan zou een incassobureau dus ook geen zin hebben gehad), kun je het altijd nog door een gerechtsdeurwaarder laten doen.

martysmarty
23/06/08, 16:17
Gelukkig is het hier iets beter geregeld. Een incasso bureau start je hier niet zomaar op, en incasso bureau's hebben diverse extra rechten.

Xolphin
23/06/08, 16:42
Naar mijn mening verziek je met een incassobureau sowieso de relatie met je klant. Alles wat een incassobureau voor je kan doen, kan je ook zelf doen. Naar mijn mening is het dan ook beter om het simpelweg zelf te doen (als je veel moeite moet doen kun je natuurlijk wel administratiekosten in rekening brengen). ALS je de klant weet te bereiken, kun je het dan op een vriendelijke manier oplossen. Mocht dat niet werken (en dan zou een incassobureau dus ook geen zin hebben gehad), kun je het altijd nog door een gerechtsdeurwaarder laten doen.

Een incassoburo wordt meestal ingeschakeld op het moment dat die vriendelijke periode voorbij is, en er gewoon betaald moet worden. Een gerechtsdeurwaarder is alleen waardevol na een gerechtelijke uitspraak, daarvoor heeft een gerechtsdeurwaarder dezelfde rechten en plichten als een gewoon incassoburo.

Je moet je daarnaast afvragen of je met een klant die niet betaald wel verder wil. Je maakt een afspraak om een dienst te leveren voor een bepaalde vergoeding. Als die dienst naar tevredenheid geleverd is, is het volgens mij niet meer dan normaal dat je daarvoor betaald wordt.

Trafego
23/06/08, 16:53
Toevallig vandaag een accountmanager binnen mvincasso aan de telefoon gehad met de vraag waarom wij hun geen zaken meer gaven.

Komen deze week persoonlijk de wensen en eisen langs onze kant opnemen en gaan een customized (klinkt stoer he) traject opstellen naar de hand van onze wensen :)

Keep ya updated.

DutchTSE
23/06/08, 18:08
Hier ook ervaring gehad met Webcasso, en kan niet anders concluderen dan de startpost aangeeft. Communicatie duurt lang, en zetten zich niet in. Toen ik na een maand stilte maar eens contact met ze opnam of er nog wat ging duren kreeg ik bericht dat de debiteur in belgie woonde en ze daar nog geen zaak konden starten. Ik mocht kiezen: wachten of kosteloos annuleren.

Het laatste maar gekozen, en meteen nooit meer mijn gezicht laten zien daar.
Klant overigens meteen eruit gegooid ("bedrijf" dat ook hier aanwezig is ;))

Domenico
23/06/08, 19:00
Probeer http://incassopartners.nl/ eens. Tot nu toe een 100% succes rate. :)

Mikey
23/06/08, 19:38
Probeer http://www.knokploeg.nl/ eens. Tot nu toe een 100% succes rate. :)

martysmarty
23/06/08, 19:45
Probeer http://www.knokploeg.nl/ eens. Tot nu toe een 100% succes rate. :)

nee joh, De incassoman: http://www.bigfrank.nl/

AlexanderOnline
23/06/08, 20:49
nee joh, De incassoman: http://www.bigfrank.nl/
Er zit wel een bedrijf Big Frank achter (als je kvk op site opzoekt). Is het ook echt een incassobureau?

Triloxigen
23/06/08, 20:50
Maar als je wel iets serieus zoekt, www.moskau-inkasso.com

Domenico
23/06/08, 22:02
En nu weer ontopic!

Pur
25/06/08, 11:19
Intrum Justitia

Incasso van een oude bekende *kuch* Ladot/Active24. Ging om een domeinnaam die al jaren niet meer bestond. Uiteraard niet betaald en na enkele brieven van Intrum Justitia hield het op. Geen telefonisch of ander persoonlijk contact gehad. Nooit meer wat van terug gehoord. Ze doen dus niet echt hun best voor de opdrachtgever denk ik.


Hier eenzelfde ervaring. In mijn geval voor Casema Televisie die ik nooit had afgenomen. In 1e instantie netjes een mailtje gestuurd naar Casema met dat ze verkeerd zaten. Netjes een mail terug met dat ik een credit factuur zou krijgen.

Ongeveer jaar later alsnog weer een rekening (echt eenmalig voor een maand ofzo). Dit keer kon ik geen contact mail adres meer vinden en moest je een 0900 nummer bellen. Niet gedaan uiteindelijk.

Daarna een paar brieven gehad van Intrum Justitia. Ook daar nog even gekeken of ik via mail contact kon opnemen (want geen zin om kosten te maken voor iets dat niet mijn schuld is). Maar dat kon (meen ik) alleen als ik een betalings regeling wilde treffen anders wederom een 0900 nummer bellen.

En nu zijn we alweer een paar maanden verder en niks meer gehoord...

Erg apart verhaal dat ze ook maar 1 factuur hebben gestuurd en ondertussen ook brieven stuurden van "U bent nog geen klant, meld je nu aan of we sluiten je binnenkort af"

Inmiddels trouwens eindelijk wel afgesloten met de veegactie die ze laatst hebben gedaan.

WF WebHosting
26/06/08, 12:11
Wij maken gebruik van gerechtsdeurwaarders, in de eerste instantie zelfde afhandeling als een incasso bureau. Maar het traject erna heeft mi. toch een deurwaarder meer een voet tussen de deur.

Intrum Justitia bah geen goed woord voor ze over.
Ik kreeg van hun een incasso van een "mobile telefoon/interaanbieder" claim "mompelt iets met een 2 erin". Nu zijn we nooit klant geweest van deze aanbieder, dus Intrum gebeld om te horen wat zij ervan wisten. Na enige minuten toch kontakt gekregen, bleek het een claim te zijn op een naamgenoot enfin probleem opgelost (d8 ik).

Maand geleden wederom een brief van hun ontvangen en weer van dezelfde aanbieder, het enige verschil is dat Intrum de vordering had opgekocht. Weer gebeld op iets minder vriendelijke manier dan de eerst keer, hierna nooit meer iets van hun gehoord.

Misschien is het noemen van de NVI toch doorslaggevend geweest?

Robert

Gwen
26/06/08, 12:42
Wij besteden gewoon ons hele debiteurenbeheer uit, doen we via Pay Collector. Die waren het goedkoopste hiermee. Zeker een aanrader: www.paycollector.nl.

ATN-Networks
27/06/08, 10:25
Toch vreemd dat juist zoveel mensen zoon slechte ervaring met Intrum Justitia hebben. Volgens Intrum Justitia zelf zijn hun HET beste incassobureau van Nederland en moet je absoluut zaken met hun doen.

Bij Intrum Justitia is enkel geld belangrijk. De drempel is er erg laag, je kan aldaar alles incasseren. De medewerkers welke zogenaamd incasso expert zijn betreffen een groot aantal scholieren welke bij Intrum Justitia een leuk bijbaantje hebben..... Lachen toch, mensen telefonisch lastig vallen dat zei iets moeten betalen.... Ongeacht of dit nou terecht is of niet.

Persoonlijk zal ik Intrum Justitia willen benoemen onder het kopje maffia incassobureau.

Ik kan de firma Du Crocq & l'Argent en het Centraal Invorderings Bureau (CIB) aanraden. Felle mensen welke nog echt werken voor een incasso.

jeffrey
01/07/08, 12:33
Wij hebben erg goede ervaringen met Directincasso(.nl).
90% resultaat.

brinkie
01/07/08, 20:37
Om op het oorspronkelijke topic terug te komen: ik maak nu ruim twee jaar gebruik van Webcasso. Mijn ervaringen zijn goed te noemen. De meeste vorderingen die ik aan ze overdraag (zo'n 95% van de vorderingen) worden vlot geïnd. Sommige kosten wat meer tijd. Dat ligt niet altijd aan Webcasso, maar voornamelijk aan het feit dat de rechtsgang, onwillige banken en werkgevers (bij beslaglegging) en onvindbare debiteuren ook een rol spelen..

In twee gevallen is er een rechtszaak geweest, waarbij in één geval inmiddels het geld binnen is (doordat de debiteur betaalde aan webcasso) en in het tweede geval de betreffende debiteur met de noorderzon is vertrokken (op de vlucht voor zijn vele schuldeisers,..). Er loopt nog één zaakje, waarbij ik verwacht dat ik daar het geld niet ga vangen. Die hebben zij echter desondanks voor hun rekening op zich genomen (terwijl ik aangegeven had m'n twijfels over de inbaarheid te hebben).

Ook bij Webcasso kun je kiezen voor het 'no-cure no-pay' traject. De kosten die ze rekenen zijn minimaal voorzover ze niet verhaald worden op de onwillige debiteur. Aangezien ik zelf 4 jaar lang soortgelijk werk heb gedaan (voor een interne incasso-afdeling van een grote instelling) en dus in die zin vergelijkingsmateriaal heb, ben ik zeker niet ontevreden omdat ik uit eigen ervaring weet dat dergelijke trajecten vaak een zaak van de lange adem zijn..

De afhandeling van berichten via hun site gaat niet altijd even vlot, maar bellen werkt natuurlijk ook prima en wanneer er onduidelijkheden zijn bellen ze mij ook gewoon en pakken de zaak adequaat aan/op. Via hun website kun je alle correspondentie en acties netjes volgen. Ze werken erg transparant en dat vind ik persoonlijk ook heel belangrijk.

Kortom: ik ben tot nu toe heel tevreden. Ze hebben voor mij betalingen weten te innen die ik in gedachten allang had afgeschreven. Voorheen kon ik ongeveer 10-15% van m'n jaaromzet "afboeken", nu is dat minder dan 1% geworden. Vorig jaar slechts één gevalletje gehad waarbij ze de vordering aan mij teruggaven (ook nog een relatief klein bedrag). Dus mij hoor je niet klagen over Webcasso :)!

eMiz0r
17/07/08, 10:22
gaat zo slecht met jullie betalingen dat je een excel sheetje moet sturen ?

wij doen hier nu enkel incassaties boven de 100 euro
de kosten zijn anders te hoog

recent 2x incassos de deur uitgedaan naar paycollector
1 in vordering

duidelijke communicatie geen vage overeenkomsten
incasso traject word dagelijks ge update

Hmm, ons incassobureau heeft een aparte login voor het incassodeel binnen onze administratie en download 1x per week een nieuwe lijst. Ondanks dat we toch nog een betalingspercentage van ruim 88% binnen 14 dagen hebben. Stewie is ook niet de kleinste, dus zo gek zijn die getallen niet. Facturen onder de 5 euro sturen we niet door, de rest allemaal wel en vrijwel altijd met succes.

En Randy, van een incassobureau verwacht ik minimaal dat ze de klant enkele keren bellen. Dat Credifin de klant belt is geen uitzondering dus.

Zo, even wat opmerkingen tussendoor.. zal nu het topic ff verder lezen :P

Intrum Justitia doe ik liever geen zaken mee. Ze hebben inderdaad een reputatie dat ze erg hard zijn. Wij hebben ook wanbetalers van 3 jaar geleden die nog steeds klant zijn en waar nog steeds goed aan verdiend wordt (ze betalen nu dan ook netjes). Ook een incassoklant is nog steeds een klant. Die kans is wel snel gevlogen met IJ.

Wij werken inmiddels zo'n 8 maanden samen met Recollect in Amsterdam (www.recollect.nl) en zijn daar erg tevreden over. Gemiddeld een zaakje of 70/80 per maand en wordt allemaal prima afgehandeld. Erg leuke dames aan de telefoon (heb ze zelf gezien ;)) en zijn gewoon vriendelijk, doch dringend aan de telefoon. Contact met de eigenaar verloopt zeer goed en ze zijn erg flexibel. We hebben een speciaal traject samen met het incassobureau op touw gezet. Zo hebben zij een eigen omgeving binnen onze administratie waar ze nieuwe zaken en updates uit kunnen halen en kunnen wij op onze beurt weer "live" uit hun admin halen hoe de zaken er voor staan.

Enige nadeel: geen no cure no pay (50% vd incassokosten), maar dat weegt niet op tegen alle voordelen.

dreamhost_nl
17/07/08, 12:19
...50% vd incassokosten...

Dat is wel een vrij apart tarief moet ik zeggen... Is dat hun tarief voor alle vorderingen of alleen voor bepaalde vorderingen?

eMiz0r
17/07/08, 14:07
Dat is wel een vrij apart tarief moet ik zeggen... Is dat hun tarief voor alle vorderingen of alleen voor bepaalde vorderingen?

Alle vorderingen. Maar vergeet niet dat wij een lastige klant zijn met zoveel kleine vorderingen. Het gebeurd wel eens dat een klant onterecht het incassobureau op zn dak krijgt. Wij halen deze mensen zsm uit het incassotraject, maar daar staan wel kosten tegenover. Opzich niet zo gek en we hebben het over 2 tientjes.

Ik neem aan dat als wij alleen maar 500+ euro facturen hadden het incassobureau niet moeilijk deed, maar zij verdienen slechts minimaal op onze facturen (veelal 40/50 euro factuurtjes).

s2software
23/07/08, 00:57
Zat eerst bij Intrum Justitia, slecht verhaalspercentage en weinig communicatie.
Ben daarna door Flanderijn benaderd en heb na proefperiode leuke deal met ze gemaakt, stuk snellere incasso's en kortere lijnen.
Bij Intrum had ik complete no-cure no-pay incasso, ook geen lidmaatschaps fee, Flanderijn is voor mij iets duurder, maar verdient zich helemaal terug.

De eerder genoemde 88% is voor het soort vorderingen erg goed, heb van m'n accountmanager gehoord dat dit echt uitzonderlijk goed is en dat dit zelfs niet gehaald wordt op grotere accounts, zelf zitten we dan ook een stuk lager met hetzelfde soort vorderingen.

Sirrom
12/03/09, 19:26
Ook wij hebben een aantal dossiers bij het incassobedrijf Webcasso. Helaas worden de dossiers die via hun aan een deurwaarder zijn uitbesteed niet online up-to-date gehouden. Al die tijd zie je dus niets... :thumbdown:

Nu is het zo dat zaken die bij een deurwaarder lopen vaak maanden tot jaren kunnen duren. Zeker als er een afbetalingsregeling loopt. Slechts telefonisch zal Webcasso je dan de stand van zaken geven. Online willen ze hun informatie en/of inkomsten van je debiteur niet plaatsen omdat men bang is dat hun eigen cliënten aanspraak maken op de tussentijdse betalingen van de debiteuren, zo vertelde mij onlangs een van de Webcasso medewerkers. Met andere woorden: ze vertrouwen hun eigen klanten niet...

Mijn devies: wegblijven bij dit bedrijf en direct zelf naar een deurwaarder stappen. Als je al genoeg ergernis hebt van onwillige debiteuren moet je niet ook nog eens te maken krijgen met de ondoorzichtige praktijken van dit incassobureau.

brinkie
12/03/09, 22:45
Mijn devies: wegblijven bij dit bedrijf en direct zelf naar een deurwaarder stappen. Als je al genoeg ergernis hebt van onwillige debiteuren moet je niet ook nog eens te maken krijgen met de ondoorzichtige praktijken van dit incassobureau.

Ik heb zelf die ervaring niet met webcasso. Wat voor mij telt is de succes-rate die ze halen afgezet tegen de kosten. En dan is webcasso voor mij een regelrechte topper gebleken. Bijna alle vorderingen die ik via hen heb uitgezet hebben ze succesvol kunnen innen. Voor ik bij webcasso diensten afnam moest ik zeker 10% per jaar van mijn omzet als 'niet inbaar' afschrijven. Nu is dat minder dan 1%.

Ook heel veel oude vorderingen die ik eigenlijk niet meer als inbaar beschouwde --hoewel ze dat wettelijk wel waren maar ik vroeg me af of ze dat wilden aanpakken-- toen ik bij ze kwam hebben ze bijna allemaal succesvol verhaald.

Wat ik tevens een groot pluspunt vind van ze is dat ze in principe élke vordering aannemen. Kom daar maar eens om bij een gerechtsdeurwaarder; die gaat pas aan de slag voor je (althans de deurwaarders die ik benaderde in het verleden) als de vordering minimaal €150,- is. Nou, met de hostingtarieven die de meesten hier rekenen gaat je dat bij betalingsachterstand dus niet lukken..

Je argumentatie kan ik dus niet volgen. Er wordt een prima, inzichtelijke, dienst geleverd voor een zeer bescheiden bedrag. Probeer jij bij een deurwaarder maar eens elke processtap (in) te zien of te volgen! Mijn ervaring (4 jaar gewerkt voor een incasso-afdeling die veel met deurwaarders werkte, proberen zelf vorderingen van m'n bedrijf onder te brengen bij ze) is dat je pas aan het einde van de rit te horen krijgt of de rechtszaak is gewonnen of niet...

Je advies zal voor de meesten hier dus totaal niet uitvoerbaar of haalbaar blijken..

Je zegt zelf overigens al:

Nu is het zo dat zaken die bij een deurwaarder lopen vaak maanden tot jaren kunnen duren. Zeker als er een afbetalingsregeling loopt. Slechts telefonisch zal Webcasso je dan de stand van zaken geven.

Inderdaad. De langstlopende zaak die ik zelf via hen heb gehad heeft bijna anderhalf jaar geduurd. Maar als je wilt weten hoe het er mee staat, staat het óf op de website (telefoonnotities, brieven enz) of je kunt ze even bellen. Daarnaast bellen ze zelf ook vaak, pro-actief. Keurig. De zaak is gewonnen door mij (http://www.rudybrinkman.nl/krabbels/?p=236) (met de hulp van webcasso waardoor ik zelf dat gedoe met een gerechtsdeurwaarder, rechtszaak enz. niet had) en een behoorlijke vordering waarvan ik dacht het geld nooit meer (terug) te zullen zien kwam uiteindelijk keurig op m'n rekening.. wat wil je nog meer :thumbup:!!

DutchTSE
12/03/09, 23:04
Die ene keer dat ik ze heb gebruikt was hun communicatie ook niet transparant, en hebben ze informatie voor mij achter gehouden die essentieel was om voor hun te kiezen (zaak gestart tegen wanbetaler in belgie, en achteraf na lang zeuren hoor ik dat webcasso geen mogelijkheid heeft om actie uit te voeren tegen belgen).

Heb wel mijn dossier kosteloos mogen sluiten.

Sirrom
13/03/09, 23:36
- edit -

Sirrom
13/03/09, 23:42
Wat een reclametekst hierboven. Zucht... ik zou bijna denken dat je er aandelen hebt. Maar even wat feiten op een rijtje: ze communiceren en reageren extreem slecht. Pro actief bellen? Nog nooit meegemaakt! Ze nemen misschien alle opdrachten aan maar alleen opdrachten boven de 100 euro worden ook gerechtelijk in behandeling genomen. Bij kleinere bedragen gaan ze niet procederen daar ze dit economisch onverantwoord vinden, aldus hun eigen uitspraken. Aanvankelijk deden ze wel met iedere vordering maar hun beleid is daarin kennelijk onlangs gewijzigd. Kleine (< 100 Euro) vorderingen vinden ze niet meer interessant.

Wanbetalers spelen daarop handig in want die weten dat Webcasso een papieren tijger is bij kleine vorderingen. Ze spelen het zelfs klaar om hun eigen klanten te factureren die gekozen hebben voor de No Cure No pay mogelijkheid. Over Contradictie in terminus gesproken... Mocht je ze vervolgens om uitleg vragen dan volgt slechts een oorverdovende stilte.

Het staat iedereen vrij om al dan niet gebruik te maken van dit bedrijf. Maar op basis van onze negatieve ervaringen -en dat zijn er meer dan ik hierboven beschreef - vinden wij dit bedrijf, zoals het topic hier ook al stelt, nog steeds een grote afrader en raden iedereen aan hun gelijk elders te halen. Of, zoals we al zeiden: neem zelf een deurwaarder in de arm.

brinkie
13/03/09, 23:57
Wat een reclametekst hierboven. Zucht... ik zou bijna denken dat je er aandelen hebt.

Ik neem aan dat je op mijn posting doelt. Maar waarom is het reclame als ik mijn feitelijke ervaringen hier plaats? Zoals gezegd, het levert mij elk jaar duizenden euro's op die ik anders moest laten zitten omdat de plaatselijke deurwaarders hun neus ophalen voor de vorderingen die wij gemiddeld hebben.

Overigens kun je ook vorderingen combineren om boven de €100,- te komen. Dus stel: vordering ivm hosting 59,- (ik noem maar een standaard account bij ons) ex BTW + de BTW + nog wat domeinnamen die men niet betaald heeft. Daarbovenop de kosten van webcasso. Zit je over de € 100,-.

Dat de gemiddelde budgethoster met zijn vordering van €12,- niet geholpen kan worden tja, ... zo'n bedrag is inderdaad écht niet de moeite waard! Dat moet je gewoon afboeken. De deurwaarder doet daar z'n eigen deur niet eens voor open, laat staan dat hij je klant benaderen wil daarvoor.

Ps voor kleine vorderingen heb ik nog wel een effectieve tip: bel er even achteraan en als dat niet helpt een brief met op de enveloppe een stempel (in rood) "Laatste herinnering". Werkt heel goed. En als dat niet werkt: website even een weekje op zwart.. :W: betalen ze meestal per omgaande.

goudgeel
14/03/09, 01:17
We hebben geen ervaringen met incasso bedrijfjes.. Maar waarom niet direct naar een gerechtsdeurwaarder ? Ik kan zelf ook wel een paar boze briefjes sturen en zeggen dat ze moeten betalen...

en om 40 a 50 euro moet je nu ook geen incasso bureau willen sturen want dat kost dan alleen maar geld.. ( denk aan uurloon )

Kimm

eMiz0r
14/03/09, 09:21
We hebben geen ervaringen met incasso bedrijfjes.. Maar waarom niet direct naar een gerechtsdeurwaarder ? Ik kan zelf ook wel een paar boze briefjes sturen en zeggen dat ze moeten betalen...

en om 40 a 50 euro moet je nu ook geen incasso bureau willen sturen want dat kost dan alleen maar geld.. ( denk aan uurloon )

Kimm

Omdat je vaak zelf niet opgeleid bent om de stroom aan klachten en scheldkannonades aan te horen en naast je neer te zetten. Vaak gaan sommige opmerkingen en dreigementen je niet in de koude kleren zitten. En als je niet streng genoeg bent kan je nog steeds (zoals brinkie al aanhaalde) al je vorderingen als oninbaar beschouwen en heb je helemaal niks.

Over de gerechtsdeurwaarder is nu al een keer of 10/15 gezegd dat dit veel te duur is voor een simpele (hosting)vordering. Dat wordt pas interessant bij vorderingen over de 500, of zelfs 1000 euro.

santema
14/03/09, 13:17
We hebben geen ervaringen met incasso bedrijfjes.. Maar waarom niet direct naar een gerechtsdeurwaarder ? Ik kan zelf ook wel een paar boze briefjes sturen en zeggen dat ze moeten betalen...

en om 40 a 50 euro moet je nu ook geen incasso bureau willen sturen want dat kost dan alleen maar geld.. ( denk aan uurloon )

Kimm


Inderdaad erg slim, laat al die 50 euro factuurtjes maar zitten, als je er 500 hebt op jaarbasis is dat slechts 25.000 euro wat je misloopt, om nog even te zwijgen over de 500 x 5 euro domeinnaam kosten die je wellicht hebt.

Aanpakken die handel :).

We zitten nu, sinds dit webcasso fiasco bij intrum, gegarandeerd binnen 3 maanden gerechterlijk. Of we na het eerste jaar nog verlengen weet ik niet, de vorderingen van september zijn nog niet binnen :).

cfmweb
14/03/09, 13:25
In het verleden heb ik wel zaken gedaan met Intrum Justitia, maar ik kreeg de indruk dat er wel veel "aan de strijkstok bleef hangen". Ik had toen betere ervaringen met Incasu .(voor de hardnekkige gevallen). Later hadden we gewoon een advocaat, dat ging ook goed.
Maar ja, toen zat ik in een andere branche met hogere bedragen.
Onder het motto "kom eens wat vaker bij de mensen thuis" gingen we ook weleens langs.. Score 100%
Geen probleem hoor, we lopen wel even mee naar de pin-automaat ;-)

Maar vaak werkt het al prima om gewoon een keertje te bellen natuurlijk.

Peuk
14/03/09, 16:46
In het verleden heb ik wel zaken gedaan met Intrum Justitia, maar ik kreeg de indruk dat er wel veel "aan de strijkstok bleef hangen". Ik had toen betere ervaringen met Incasu .(voor de hardnekkige gevallen). Later hadden we gewoon een advocaat, dat ging ook goed.
Maar ja, toen zat ik in een andere branche met hogere bedragen.
Onder het motto "kom eens wat vaker bij de mensen thuis" gingen we ook weleens langs.. Score 100%
Geen probleem hoor, we lopen wel even mee naar de pin-automaat ;-)

Maar vaak werkt het al prima om gewoon een keertje te bellen natuurlijk.Niet altijd slim. Heb een paar keer agressie opgeroepen hiermee. Kun je het alsnog uitvechten (zij het in de rechtszaal haha)

Ik wacht overigens ook al eeuwen op acties van Webcasso. Ik zet binnenkort alle nog openstaande vorderingen over naar een advocaat. Wat duurder maar wel beter bij serieuze bedragen.

Jansentransport
08/04/11, 13:52
Hallo, wat een nare ervaringen allemaal met Webcasso en gerechtsdeurwaarders. Daar zou ik ook niets meer hen brengen. Zelf doe ik al jaren zaken met het Nationaal Invorderings Bedrijf. Ze hebben een nette werkwijze (werken enkel met juristen en niet met call center medewerkers), staan me altijd vriendelijk te woord en werken landelijk.

Heb er nog nooit hoge kosten hoeven te betalen want werken op no cure no pay basis.

Onlangs ook nog 2 rechtszaken, waarvan 1 partij in België, succesvol opgelost. Zat zelf ook eerst bij een deurwaarder, maar daar leek het alsof de tijd stil stond (geen ondernemer die met me meedacht in elk geval).

Moc
08/04/11, 13:56
@Jansentransport: Heb je je speciaal geregistreerd om reclame te maken voor een of ander incasso bedrijf in een topic van zo'n grofweg 2 jaar oud?

ichosting
08/04/11, 14:49
@Jansentransport: Heb je je speciaal geregistreerd om reclame te maken voor een of ander incasso bedrijf in een topic van zo'n grofweg 2 jaar oud?

Daar lijkt het idd erg sterk op idd ;)

drex
08/04/11, 15:03
Hallo, wat een nare ervaringen allemaal met Webcasso en gerechtsdeurwaarders. Daar zou ik ook niets meer hen brengen. Zelf doe ik al jaren zaken met het Nationaal Invorderings Bedrijf. Ze hebben een nette werkwijze (werken enkel met juristen en niet met call center medewerkers), staan me altijd vriendelijk te woord en werken landelijk.

Heb er nog nooit hoge kosten hoeven te betalen want werken op no cure no pay basis.

Onlangs ook nog 2 rechtszaken, waarvan 1 partij in België, succesvol opgelost. Zat zelf ook eerst bij een deurwaarder, maar daar leek het alsof de tijd stil stond (geen ondernemer die met me meedacht in elk geval).

1 post en dan een bak reclame maken....hoe toevallig?
Drex

Huib
11/04/11, 17:01
Hoewel het een oud topic is de situatie ook verouderd, ik heb niet anders dan goede ervaringen met webcasso :-)

Solid
02/05/11, 23:52
Ik ook. Ben van Intrum naar webcasso gegaan. Ze hebben misschien hun leven gebeterd?