PDA

Bekijk Volledige Versie : Hobby de deur uit



Anoniem
20/06/08, 18:49
Na enkele jaren actief te zijn als webhost, merken we dat de motivatie zo wat aan het wegglijden. Aangezien we er zelf jaar en dag pal hebben gestaan bij de service en kwaliteit van ons werk, verwachten we dit ook van "onze opvolger". Met uitzonderinge van één of twee personnen zijn de meeste van onze klanten (voornamelijk particulieren) vrij zelfbehulpzaam.

Zoals vermeld gaat het meer om onze hobby, en spreken we hier over een paar klanten (ongeveer 15) met een omzet van rond de 1300€ per jaar. Deze accounts zijn momenteel ondergebracht onder onze eigen dedicated server, maar daar hoeft u zich niets van aan te trekken. Qua registrar maken we gebruik van IN; het is voor ons dus een pluspunt mocht u hier ook bij aangesloten zijn (kwestie van minder last te hebben bij het transferen van dns gegevens).

Indien u interesse heeft en meer details wil, kan u ons gerust een berichtje achterlaten. Echter zouden we van de meet af wel willen aangeven dat het voor ons over een officiëuze hobby ging, dus qua administratieve beweegruimte zijn we redelijk beperkt.

ichosting
20/06/08, 19:10
PM verstuurd

dreamhost_nl
20/06/08, 19:26
Gebruikers met maar 1 post, kunnen voor zover ik weet geen PM's ontvangen... correct me if I'm wrong...
Waar kun je je interesse kenbaar maken, Hobbypinguin? Heb je een gangbaar, evt anoniem (Hotmail, gMail of zo) e-mail adres? Wat draai je verder voor controle paneel op je dedi?

ichosting
20/06/08, 19:29
Gebruikers met maar 1 post, kunnen voor zover ik weet geen PM's ontvangen... correct me if I'm wrong...

Hmm, heb reactie, dus het zou toch moeten kunnen dan, lol.
Maar misschien is het handiger om de overige vragen, over bijvoorbeeld controlepanelen etc, gewoon even in dit topic te doen?

Anoniem
20/06/08, 19:37
Om al even een update weer te geven met de "FAQ":

@klanten:
"Het gaat hierom een 20 domeinnamen, voornamelijk particuliere sites of van kmo's.

@server:
"Over de server hoeft u zich geen zorgen te maken; dit is een dedicated server die we huren, maar die zouden we (gemakkelijkheidshalve) uit de deal willen laten."

@os & controlepanel:
We draaien momenteel een niet bepaald gestandardiseerde omgeving; Ubuntu Linux met ISPCP als controlepaneel.

@vraagprijs:
Hier hebben we nog geen concrete prijs in gedachten.

FSCJasper
20/06/08, 20:06
Kun je iets meer vertellen over de hostingpakketten en verbruik van je klanten? Mijn bedrijf richt zich op het midden-segment. Indien er een degelijke prijs wordt gevraagd, heb ik wellicht interesse. Bij budgethosting moet ik per definitie afhaken.

Anoniem
20/06/08, 20:15
Er zijn enkele grotere accounts (30%), maar de meest gebruikte account is 75€ per jaar. Deze heeft een 150MB webruimte met een maximum datatransfer van 4GB. De grote accounts situeren zich rond de 1GB webruimte en 10GB datatransfer. Buiten twee klanten wordt deze amper effectief benut.

FSCJasper
20/06/08, 21:09
Voornamelijk Belgische klanten neem ik aan?

Zou je mij een e-mail willen sturen met de verdeling hostingpakketten/resellerpakketten/domeinnamen etc.? info ispway.nl.

braxato
20/06/08, 22:43
Gelieve contact op te nemen met info@braxato.be.

Randy
20/06/08, 23:49
Anders gaan we even allemaal vragen of die contact op kan nemen ipv een PM te sturen...

FSCJasper
20/06/08, 23:51
Onderhandelingen hoeven niet te gebeuren op dit forum. Ik heb voldoende informatie om concreet te kunnen worden, daar heeft niemand hier iets mee te maken. Lijkt mij niet meer dan logisch om op deze wijze het contact op te pakken.

Anoniem
21/06/08, 01:17
Mogen we u/jullie vragen om al uw vragen te stellen via PM op dit forum. Zo kunnen we zelf een beter overzicht houden van de geïnteresseerden en hun vragen. U moet niet ongerust zijn over de reactietijd, deze zullen we zo kort mogelijk houden (conform email).

Unipolair
21/06/08, 10:19
Beste Hobbypinquin,

Ik heb je een PM gestuurd!

met vriendelijke groet,
UNIPOLAIR

Marcel vd Zee

Goendi
24/06/08, 02:27
Ik zou eventueel geinteresseert zijn om ze aan de bestaande voorwaarden over te nemen en onder te brengen in .BE (LCL). Wat zijn juist de condities die gewenst zijn voor de overname?

Nextreme
24/06/08, 08:13
Ik heb u enkele dagen geleden een PM gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen...

sitetech
24/06/08, 08:55
PM Gestuurd.

Videe
24/06/08, 10:47
PM Gestuurd

Anoniem
24/06/08, 22:01
Er mag een slotje op. Over het weekend hebben we een groot aantal voorstellen gekregen, en we zijn inmiddels tot een principe akkoord gekomen met één van de geïnteresseerden.

Iedereen bedankt voor de interesse, en veel succes nog verder!

kava
21/02/09, 13:39
Zelf ben ik één van de vroegere eigenaars van de hostingactiviteit die hier verkocht is. Vorig jaar hebben we (via dit topic) een overéénkomst gesloten met Marcel van der Zee (Unipolair (http://www.webhostingtalk.nl/members/unipolair.html)). Echter moeten we contstateren dat (na veel geduld!) de overéénkomst niet wordt nageleefd vanuit de kant van Unipolair (met name Marcel).

Dit bericht is niet om te "whinen", maar om andere kandidaat verkopers te waarschuwen. Kwestie om vanuit een solidair gevoel te zorgen dat (ex)medehosters niet dezelfde last moeten ondergaan.

Mike P.
22/02/09, 21:46
..
Ik dacht eerst dat u een flinke necropost maakte van zo'n 8 maanden, maar u heeft er dus een goede reden voor. Jammer dat het zo heeft moeten lopen, kava!