PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vinden jullie van de prijzen van de concurrent?



opinion
20/06/08, 17:38
Als ik naar advertenties van ISP's kijk, dan zie ik echt elke keer een totaal verschillend uur tarief mbt. Managed solutions (zowel binnen- als buiten kantooruren).
De een vraagt er 35,- uur voor, en de andere 80,- (dan hebben we het over "binnen kantooruren"-uren.)

Dus wat vinden jullie van de prijs van de concurrent, en waar baseer je je eigen prijs op?

!!!Bedragen mogen, echter alles wat op reclame lijkt wordt gemeld!!!

En niet gaan flamen tegen over andere ISP's.
Ieder zal wel een reden hebben voor zijn tarief, nou, laat maar zien.:)

Mikey
20/06/08, 17:59
Wat vinden jullie van de prijzen van de concurrent?

Totaal niet belangrijk. Het belangrijkste vind ik dat jezelf geloofd in hetgeen wat je aanbied.

Stewie
20/06/08, 18:00
Meestal is het tarief gewoon kostendekkend. De hogere tarieven zie je vaak bij partijen die de klant willen ontmoedigen veel supporturen in te kopen om de nadelen daarvan tegen te gaan.

Explosive
20/06/08, 20:51
Een bedrijf waar ik voor gewerkt heb wat werkplek beheer doet vraagt bedragen van 85 tot 120 per uur.. Hoge bedragen zijn dat niet.. Benzine, lease auto, personeels kosten.. lijkt mij erg sterk als je dat kunt betalen met 35 euro inc. btw per uur.

FSCJasper
20/06/08, 21:11
Ieder hanteert zijn eigen prijzen, zowel met management als met andere diensten. Kan er niet wakker om liggen, de AH is ook stukken duurder dan de Lidl. :)

Phu
21/06/08, 01:19
Ieder hanteert zijn eigen prijzen, zowel met management als met andere diensten. Kan er niet wakker om liggen, de AH is ook stukken duurder dan de Lidl. :)

koop toch liever bij de ah
de cola van de lidl is gewoon niet te zuipen

de prijs van de concurent ligt lager, interesseert ons niet zoveel er komen van her en der
dagelijks aanmeldingen binnen voor hosting diensten en domeinregistraties.

klanten weten dat we goeie support leveren en van uitstekende apparatuur gebruik maken
dat kost meer dan een hobbie/zolderkamer hoster die het voor de lol doet
dus voor dat kleine beetje betalen ze liever iets meer
dan dat ze achteraf dagen plat liggen en dan nadenken had ik maar iets meer betaald voor
me hosting diensten


Een bedrijf waar ik voor gewerkt heb wat werkplek beheer doet vraagt bedragen van 85 tot 120 per uur.. Hoge bedragen zijn dat niet.. Benzine, lease auto, personeels kosten.. lijkt mij erg sterk als je dat kunt betalen met 35 euro inc. btw per uur.

ligt aan het niveau van de medewerkers

een hbo'er kost gewoon meer dan een mbo'er
voor remote hands zou je van 35 euro niet veel verwachten maar het is mogelijk
een hbo'er kost gewoon meer dus 85 euro is dan niet vreemd

de prijzen die we zelf aanbieden
liggen verschillend maar daar kan de klant zelf voor kiezen
of een full managed lager uurtarief wel vaste kosten of een non managed dan betalen ze klus en per uur gewoon meer achteraf

santema
21/06/08, 02:43
Wij bieden voor remote hands 2 tarieven, één daarvan is als we al aanwezig zijn om servers te installeren, of als er meerdere klanten van de remote hands gebruik willen maken. De andere is voor het heen en terugrijden + de uren. Verder maakt het me weinig uit wat anderen hiervoor vragen. De afstand die je af moet leggen om bij je werk te komen is ook van belang, een bedrijf met een kantoor naast de deur zal sneller aanwezig zijn en zo meer betaalde uren per dag kunnen maken.

<knip>

Phu
21/06/08, 03:12
<knip>

YolkNet
21/06/08, 10:31
Dus wat vinden jullie van de prijs van de concurrent...

Slechts ter informatie interessant en om eigen marktwaarde enigszins aan te spiegelen. Waarom rekenen hun 80 euro per uur en een ander 30 bijv.


...en waar baseer je je eigen prijs op?

inschatting eigen marktwaarde en het kostenplaatje.
De een werkt met photoshop, voor een ander is Gimp voldoende. Hierdoor kun je je kostprijs weer drukken. En de een berekent service apart door aan de klant, een ander berekent dit door in de kostprijs.
Het is moeilijk om je prijs vast te stellen. Ik ben met een laag tarief begonnen. Enerzijds om eerste opdrachten te werven, anderzijds omdat ik nog onervaren op de markt was.

systemdeveloper
21/06/08, 12:19
Meestal is het tarief gewoon kostendekkend. De hogere tarieven zie je vaak bij partijen die de klant willen ontmoedigen veel supporturen in te kopen om de nadelen daarvan tegen te gaan.
En ik maar denken dat een 80 euro/uur medewerker gewoon een paar uur minder aan het googlen is naar de oplossing van de storing :)
Ik wil niks zeggen hoor, maar 35 euro per uur is een stuk lager dat hetgeen ik bij de garage moet betalen voor een ongeschoolde automonteur. 80 euro is een redelijk tarief om iemand adhoc aan het werk te kunnen zetten voor je, denk ik.

Swiftway-UK
21/06/08, 12:46
80 euro is een redelijk tarief om iemand adhoc aan het werk te kunnen zetten voor je, denk ik.

Hangt ervanaf wat de persoon moet doen natuurlijk.

Als je een reboot nodig hebt bijvoorbeeld, wil je liever 35 per uur betalen dan 80 per uur. (bijvoorbeeld).

Wij hebben bijvoorbeeld een tarief voor level1 support (laagste), level2 support en level3 support. (hoogste).

Standaard remote hands werkzaamheden (kabeltje trekken, OS installeren, rebootje, hardware troubleshooting) valt onder level1 support, daar hangt een lager tarief aan vast dan aan complexe handelingen.

dreamhost_nl
21/06/08, 15:24
Dat klinkt logisch. Alleen is dan wel weer de vraag wat de grens is tussen level2 en level3 support. Hoe bepaal je zoiets vantevoren? Twee tarieven is wat dat betreft duidelijker cq. doorzichtiger.

Apoc
21/06/08, 17:37
Dat klinkt logisch. Alleen is dan wel weer de vraag wat de grens is tussen level2 en level3 support. Hoe bepaal je zoiets vantevoren? Twee tarieven is wat dat betreft duidelijker cq. doorzichtiger.

Uiteraard moet je wel vantevoren definieren wat onder ieder level valt, dat is niet zo moeilijk.

dreamhost_nl
22/06/08, 09:50
Voor jezelf definiëren is indd niet moeilijk, maar hoe maak je de cliënt vantevoren duidelijk in welk tarief een bepaalde opdracht valt? Sommige opdrachten zijn "rotzooi opruimen" en je weet pas wat je er voor moet doen als je er pas naar gekeken hebt.

santema
22/06/08, 09:52
Uurtarief rekenen, een klant weet ook niet wat de reparatie van een auto kost voordat hij bij de garage is geweest etc...

Apoc
22/06/08, 11:54
Voor jezelf definiëren is indd niet moeilijk, maar hoe maak je de cliënt vantevoren duidelijk in welk tarief een bepaalde opdracht valt? Sommige opdrachten zijn "rotzooi opruimen" en je weet pas wat je er voor moet doen als je er pas naar gekeken hebt.

Je kan toch gewoon een lijst maken van verschillende werkzaamheden, en dan kijken waar het gevraagde bij past?

az-nzl
22/06/08, 12:13
Wij hanteren globaal 1 uurtarief, waarbij dat afhankelijk van het type dienst op kwartieren of uren wordt afgerond. Reiskosten worden altijd apart doorberekend.
Type dienst is dan eigenlijk ook maar twee opties:
- remote hands / systeembeheer etc
- software ontwikkeling

Voor opdrachten die tijdig worden aangemeld willen we nog wel eens seperate prijzen overeenkomen.