PDA

Bekijk Volledige Versie : Phpbb op een xls-vps met 256 mb ram



JimX
19/06/08, 22:11
Ik heb bij XLS een vps genomen met 256mb ram en gebruik deze voornamelijk voor het parkeren van domeinen en enkele kleine statische sites.
Nu heb ik ook Phpbb geïnstalleerd bij wijze van test. Ik vroeg me af hoe lang dit probleemloos werkt naarmate er meer bezoekers (100a200 per dag) op komen.

controlpanel = DA

SF-Jeroen
19/06/08, 22:13
Dat is niet te zeggen, hangt van een heleboel factoren af.

Ramon Fincken
19/06/08, 23:59
Nu heb ik ook Phpbb geïnstalleerd bij wijze van test. Ik vroeg me af hoe lang dit probleemloos werkt naarmate er meer bezoekers (100a200 per dag) op komen.

bezoekers is bij phpbb(2) het probleem niet, je DB kan langzaam worden naarmate er VEEL posts zijn en dus ook de zoektabellen vol gaan lopen :)

ik kan je vertellen dat met een 64 MB ( of 128 dat weet ik even niet ) VPS op linux, Plesk 7.5.4 en gewoon PHP,mysql ik o.a. een phpbb2 forum heb gehad met 300 visitors uniek per dag


update: maar Gualcherius heeft gelijk, ondanks het feit dat ik hierboven heb ge-post, hangt het af van meer factoren, denk aan scriptfoutjes, instellingen server, drukte op de mailserver indien die op dezelfde VPS draait, of de HDDs toevallig gedeeld zijn met een andere drukke VPS etc etc ..

Apoc
20/06/08, 00:24
Dat is niet te zeggen, hangt van een heleboel factoren af.

In dit geval valt dat wel mee. 100-200 bezoekers is echt niets. Dat kan je sowieso probleemloos op een VPS met 256mb RAM hosten. Uiteraard is het wel afhankelijk van wat je verder nog op de VPS doet.

JimX
20/06/08, 14:45
Bedankt voor de reacties.

Ik wacht het even af. Mocht het echt traag worden kan ik natuurlijk altijd nog extra RAM nemen.

MortyDot
30/06/08, 02:06
Bedankt voor de reacties.

Ik wacht het even af. Mocht het echt traag worden kan ik natuurlijk altijd nog extra RAM nemen.

Het is van wat meer punten afhankelijk dan dat...
Als je met VPS werkt is het voornamelijk met hoeveel andere VPS klanten je op die server zit!

met 50servers 1CPU delen heeft andere resultaten dan met bijv 10 servers.

Dat is een punt waar ram in jou geval niet tegen opkan :-)

Costeijn
30/06/08, 10:34
Is DA op een VPS met 256MB aan te raden? Komen resellerpakketten op te draaien met sites (joomla) met max 15 bezoekers per dag.

Of moet ik meer richting de 512MB denken?

midas
09/07/08, 10:55
De vraag is eerder of je uberhaupt joomla wil draaien. een ab loslaten op een joomla site trekt je server standaart over de zeik... :<