PDA

Bekijk Volledige Versie : server config



rochtus
19/06/08, 13:20
Beste,

Ik heb op men server geconfigd: memory_limit 128M 128M >
en heb aanbevolen gekregen dit te veranderen in 32M max
wat doen jullie daarmee?

en hebben jullie magic_quotes aan of eerder uitschakelen?
en pdo_mysql geinstalleerd? of toch niet?

mvg!

Ahmed
19/06/08, 15:38
1ste is als je grote bestanden wilt uploaden (Je kunt 'm beter op 32M laten staan en alleen als het nodig is verhogen)

Magic quotes zou ik aanlaten staan. Je weet nooit welke onveilige scripts je klanten gebruiken.

Xolphin
19/06/08, 15:46
Magic quotes zou ik aanlaten staan. Je weet nooit welke onveilige scripts je klanten gebruiken.

Magic Quotes moet je niet gebruiken. Er staat niet voor niets in de PHP handleiding:


This feature has been DEPRECATED and REMOVED as of PHP 6.0.0. Relying on this feature is highly discouraged.


De geheugenlimiet is niet alleen belangrijk bij het uploaden, ook voor andere dingen gebruikt PHP geheugen. Misschien handig als je alleen antwoord geeft als je weet waar je over praat.

YolkNet
19/06/08, 17:14
De geheugenlimiet is niet alleen belangrijk bij het uploaden, ook voor andere dingen gebruikt PHP geheugen. Misschien handig als je alleen antwoord geeft als je weet waar je over praat.

Misschien ook wel handig als je dan uitlegt welke "andere dingen" dat dan zijn, dan hebben andere WHT'ers er ook wat aan.

Blacky
19/06/08, 17:16
Correct, ook het uitvoeren van scripts is afhankelijk van de memory limit, om een voorbeeld te noemen... als je via je adminpanel van je forumsoftware een backup van de database maakt.
Normaliter is echter 32 mb wel voldoende, zeker voor thuis. Met productieservers is dat een andere zaak, ligt er ook aan wat je je klanten biedt of wat ze nodig hebben.

Xolphin
19/06/08, 17:41
Misschien ook wel handig als je dan uitlegt welke "andere dingen" dat dan zijn, dan hebben andere WHT'ers er ook wat aan.

Ik denk dat de meeste WHT'ers wel weten waar PHP zijn geheugen voor nodig heeft. In principe voor alles. Veel geheugen wordt gebruikt door scripts die bijvoorbeeld plaatjes moeten converteren, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken. De juiste instellingen voor de topic starter hangt af van het soort scripts welke er op zijn server draaien en hoeveel geheugen hij beschikbaar heeft. Dat het alleen voor file uploads wordt gebruikt is puur onzin, daar reageerde ik op.

YolkNet
19/06/08, 18:08
Inderdaad. Als dat zo zou zijn dan zou je in de meeste gevallen eerder minder dan 32 MB nodig hebben dan meer.

Pas geleden was een reactie in een topic dat veel dezelfde vragen worden gesteld en gebruikers niet eerst zoeken. Maar als een gebruiker iets kennelijk niet weet (of niet goed op de hoogte is) dan heeft ie weinig aan een reactie als "ook voor andere dingen gebruikt PHP geheugen". :D

Maar ontopic:
memory_limit: Zoals Blacky aangeeft, 32 MB is meestal voldoende, mede afhankelijk van het gebruik van de server. Verhogen kan altijd nog.
magic_quotes: uitschakelen
pdo_mysql: geen ervaring mee, maar ik denk ook de keuze afhankelijk is van het gebruik van je server

Xolphin
19/06/08, 18:16
pdo_mysql: geen ervaring mee, maar ik denk ook de keuze afhankelijk is van het gebruik van je server

Als je het gebruikt zet je het aan, als je het niet gebruikt, dan niet :).

Ik raad iedereen aan om pdo_mysql te gebruiken, het is op dit moment de 'beste' manier om met MySQL te werken vanuit PHP.

YolkNet
19/06/08, 18:21
Ik raad iedereen aan om pdo_mysql te gebruiken, het is op dit moment de 'beste' manier om met MySQL te werken vanuit PHP.

:D je leert niet snel he :D
Is het bewezen dat het de beste manier is? Of is het jouw visie? Zo ja, waarom vind je dat? Misschien handige info voor mij als ik van de zomer een vps ga installeren

Freakingme
20/06/08, 01:48
Ik heb wel eens wat kleine benchmarks gedaan, en het bleek dat er vaak tot twee keer zoveel queries in dezelfde tijd verwerkt konden worden met pdo_mysql ten opzichte van mysqli. Ik heb hier geen concrete cijfers meer over, maar je kan het natuurlijk altijd zelf even testen..

Randy
20/06/08, 02:04
pdo_mysql heb je al nodig voor moderne E-commerce applicaties als Magento. Installeren dus (PECL/PCRE)

Xolphin
20/06/08, 12:09
:D je leert niet snel he :D
Is het bewezen dat het de beste manier is? Of is het jouw visie? Zo ja, waarom vind je dat? Misschien handige info voor mij als ik van de zomer een vps ga installeren

Heb jij geen Google ofzo op je internet zitten?

Renalpha
09/07/08, 16:05
Plaats een .htaccess in de map waar het script staat met de volgende inhoud.

php_value memory_limit 32M

Uw script kan nu 32Mb gebruiken.