PDA

Bekijk Volledige Versie : tele2 of Ziggo?



Maurice79
18/06/08, 22:47
Ik ben jarenlang een tevredenheid klant van @home geweest, helaas is @home nu gefuseerd wat voor mij een zeer negatief effect heeft. Bij @home had ik het op een na snelste pakket maar nu haal ik niet eens de snel van het laagste pakket van Ziggo (down 1163 kb, up149 kb). Ik heb eigenlijk geen idee wat voor pakket ik nu huur bij Ziggo ik weet alleen dat het bijzonder traag is geworden en begin er zo langzamerhand aan te denken om een andere provider te nemen. Vandaar ook de vraag of tele2 aan te raden is in het zuiden van het land?

SF-Jeroen
18/06/08, 22:49
KPN Hier (DirectAdsl) werkt prima, wel wat prijziger

Geert-Jan
18/06/08, 22:51
Tele2, geen idee. Ziggo, K U D T,
Vandaag hier ook er uit gelegen, snelheid ook niet alles (@home tilburg). Ik kijk het ook nog even af, anders maar iets anders.

Gaat niet ens om de knaken, moet gewoon goed werken...

ianmen
18/06/08, 23:00
DirectADSL werkt ook hier prima. Is xs4all niks ? Krijg je ook nog eens een gratis Wii

BsHosting
18/06/08, 23:05
@home in Tilburg geen problemen gehad ook vandaag niet.

Als je pakket veranderd is zou ik toch ff contact opnemen ik heb al tig jaar @home nooit geen problemen en ook is mijn pakket nog steeds wat ik altijd al heb ook sinds het is overgenomen.

Geert-Jan
18/06/08, 23:07
vandaag rond 14.30 lag alles er uit :s

BsHosting
18/06/08, 23:09
En bij ons niet.
Alleen TV gaf ff geen signaal hoorde ik net, Internet deed het gewoon.

Misschien in bepaalde delen dan een storing maar in West niet.

Ericjuh
18/06/08, 23:18
KPN Hier (DirectAdsl) werkt prima, wel wat prijziger

Ik weet niet waarvoor je internet gebruikt, maar ik vind KPN eigenlijk te prijzig voor een normaal huishouden.

Als jij veel download en je speelt geen games en je hebt geen servers thuis draaien, dan is alice/telfort/tele2 echt een goede oplossing. Volgens mij mag je bij alice helemaal geen servers draaien..

Draai je thuis webserver etc, dan zou ik je toch xs4all aanraden. xs4all heeft namelijk een paar zeer interessante experimentele diensten, die kpn niet heeft. Je kunt bij xs4all ook gratis nummer krijgen om te bellen (bellen kost dan wel geld).

Zelf game ik veel en krijg toch regelmatig van andere gamers to horen dat tele2 niet echt een goede verbinding is om continue te gamen. dit in verband met een langere routing dan b.v. bij xs4all (Dit is van horen zeggen, ik kan het niet bevestingen omdat ik zelf geen tele2 heb)

SF-Jeroen
19/06/08, 00:02
xs4all heeft namelijk een paar zeer interessante experimentele diensten, die kpn niet heeft

Xs4all is van KPN, zelfde netwerk

Blacky
19/06/08, 00:12
En helaas is xs4all wel goed, maar ook veel te duur vergeleken bij anderen. Dat heeft wel weer als voordeel een meer professionelere helpdesk.
Maar als je die zoekt en gratis usenet account erbij kun je ook naar Tweakdsl gaan, daar heb ik zelf ook uitstekende ervaringen mee.
Momenteel heb ik thuis Telfort, ook goede ervaringen met de verbinding (voormalige Tiscali netwerk, is nu ook van KPN). Maar dan zit je net als bij andere budgetproviders dus wel met een 090x nr. voor de helpdesk.
Als je dat niet nodig hebt, dan is deze wel geschikt.
Alice heeft namelijk als bijkomend nadeel dat er daar ongeveer 2 a 3x per week je ip adres wisselt. Leuk met een dyndns.org domeintje, maar toch niet echt handig als je graat server thuis draait, ook op fatsoenlijke domeinnamen.

Spyder01
19/06/08, 00:15
Ik heb hier ook @Home / Ziggo en alleen heel af en toe dat ik telefonisch niet te bereiken ben. Even reset van het modem en het werkt weer.

Er zijn door de fusie inderdaad wat problemen onstaan. Ook het omgooien van het netwerk brengt het e.e.a. met zich mee. Volgens mijn bronnen binnen Ziggo worden de problemen serieus aangepakt. O.a. de klachten afhandeling hebben ze op dit moment hoog in het vaandel staan. Ze hebben ook de consumentenbond toegezegd binnen max. 3 weken proberen ze zoveel mogelijk behandeld en opgelost te hebben.


En helaas is xs4all wel goed, maar ook veel te duur vergeleken bij anderen. Dat heeft wel weer als voordeel een meer professionelere helpdesk.


Professioneel vind ik ze echt niet bij xs4all, recent 2x een storing gehad waarbij we maar liefst een keer 2 uur!! in de wacht stonden.
Kom op zeg, was gewoon onder kantoortijd en het was geen landelijke of grote regionale storing. Het snelste dat ik ooit bij xs4all geholpen ben (als je het helpen kunt noemen, de onzin die je soms te horen krijgt is abnormaal) is binnen 20 minuten. Dan ook nog een antwoord krijgen dat nergens op slaat doet mij de broek afzakken.

Volgens mij kun je dan net zo goed naar Tele2, KPN e.d. kijken. Betaal je in iedergeval minder als bij xs4all.

Ik zou overigens gewoon even nog wachten. Je kunt altijd zeggen van ik kijk het nog even tot eind juli aan, dan hebben ze tijd genoeg gehad en dan ga ik pleitte.

Sowieso eerst eens contact met ze opnemen lijkt me slim.

Blacky
19/06/08, 00:24
Oh is dat zo verslechterd bij xs4all dan? Nja, het is in elk geval over het algemeen (wat ik zo op de diverse fora's lees) beter dan bij @home, Telfort, Alice en Orange om maar eens iets te noemen.

@Maurice79: Zuiden van het land bedoel je dan brabant of eerder Limburg?
Kennis van me heeft wel Tele2 die is er wel tevreden over, bij een ander was het een en al geneuzel en prut voordat de aansluiting goed was, maarja da's bij elke provider een beetje koffiedik kijken, er is nooit de garantie dat het in 1x goed gaat.

Henky!
19/06/08, 00:27
Xs4all is van KPN, zelfde netwerk

Maar XS4ALL is binnen de KPN wel zelfstandig, ze mogen hun eigen beleid bepalen.

Misschien is XS4ALL wat duurder (?) maar de service, de uptime en de helpdesk zijn ronduit goed. Ik zit al sinds 1993 bij ze (en behoor dus tot de eerste internetters van Nederland:-) en zelden problemen gehad.

ilnee
19/06/08, 01:31
Volgens mij mag je bij alice helemaal geen servers draaien..
In plaats van te gissen kun je natuurlijk ook even de voorwaarden (http://www.alice.nl/nl/residential/resources/info_algvoorwaarden.html) en FAQ (http://www.alice.nl/nl/residential/resources/product_faq.html) erop naslaan; dat voorkomt misverstanden. Voor de duidelijkheid : Alice staat haar klanten het draaien van servers toe.

Deimos
19/06/08, 06:04
Hier geen problemen met Ziggo (Voorheen Multikabel). Alles werkt al jaren naar behoren. Zelf zou ik in eerste instantie bekijken wat voor aansluiting je wilt. Wil je een consumenten- of een zakelijkelijn? Verder welke eisen stel je verder aan het geheel?

- Wil je per maand kunnen opzeggen?
- Voorkeur voor kabel / dsl?
- Alles in een (telefonie, internet, televisie) of zoek je een specifieke service?

asteriskfreak
19/06/08, 09:51
Hier ook geen problemen met Ziggo. Ik heb zelfs het idee dat het ietsje sneller is geworden.

Het beste is denk ik toch dat je even contact op neemt met de klantenservice. Misschien hebben ze je per ongeluk op een ander abonnement gezet.

En met ADSL heb je met uploaden nog minder bandbreedte als met Ziggo.
Dus of je er ook echt op vooruit gaat is dan maar de vraag.

rgh
19/06/08, 09:53
De afgelopen week zijn er bij de consumentenbond in zes dagen tijd meer dan 15000 klachten binnen gekomen over Ziggo. Zegt mij genoeg. Ik zelf het afgelopen weekend totaal niet bereikbaar via Ziggo, geen telefoon, geen internet, wel tv. Dit heeft geduurd van vrijdagavond tot en met zondagavond. En maandag waren er weer kleine problemen.

Was al bezig met de opzegging van Ziggo. Heb het gelukkig als back-up provider. Gisteren is mijn telefonie opgezegd en overgegaan naar alice.nl. Heb hier nu ook telefonie er van.

Nadeel Alice is, de eerste drie weken ben je na aansluiting ongeveer niet bereikbaar onder je eigen vaste telefoonnummer. Je krijgt dan een tijdelijk nummer wat je ook blijft behouden trouwens als tweede nummer. Dit vind ik wel een groot nadeel:

Prijs 30 euro per maand voor 20 mbt en bellen in een. Je betaald geen 10 euro bij Alice voor lijn gebruik van KPN dat zit er al bij in. Verder per maand opzegbaar en dat was voor mij de reden om er gebruik van te maken.

Allround
19/06/08, 09:53
Ik heb inmiddels al 2 jaar tele2 compleet(internet, tv, en telefoon)
ben erg tevreden heeft er in die 2jaar 1 of 2x uit gelegen.
Bij kennissen in het noorden zijn ook wat problemen met ziggo die internet lijn is niet zo stabiel al die van mij hier in Limburg op mijn kamer.

The One Hosting
19/06/08, 10:02
Een paar jaar geleden had ik Tele2, en met mijn ervaring kan ik het zwaar afraden.

met de Internetverbinding zelf niks, soms een kleine storing die vrij snel verholpen is.

Zodra je het wil beƫindigen ga je problemen krijgen, ik heb hier een bevestiging van opzegging (medio 2006 ) nog vanuit Versatel en nog beweren ze dat het niet opgezegt is.

BsHosting
19/06/08, 10:11
Vergeet ook niet dat een erg groot deel van die klachten ook van mensen zijn die compleet geen benul hebben hoe alles werkt.

In die klachten vallen ook ik weet niet hoe ik email moet sturen.
Mijn muis werkt niet
IK heb geen beeld.
etc etc

Ik ken een jongen die op die helpdesk werkt en als je die verhalen hoort.
Ja als je dat optelt kom je erg hoog uit ja.

In het weekend is er geen storing geweest zover ik weet.
Ik ben afgelopen weekend nog in je woonplaats geweest bij mensen om ziggo aan te sluiten en alles werkte gewoon.

Soms wil het ook weleens helpen je modem ff aan en uit te zetten dan is 99% al opgelost onderhand.


De afgelopen week zijn er bij de consumentenbond in zes dagen tijd meer dan 15000 klachten binnen gekomen over Ziggo. Zegt mij genoeg. Ik zelf het afgelopen weekend totaal niet bereikbaar via Ziggo, geen telefoon, geen internet, wel tv. Dit heeft geduurd van vrijdagavond tot en met zondagavond. En maandag waren er weer kleine problemen.

rgh
19/06/08, 11:28
Dan heb jij het afgelopen weekend absoluut niet het nieuws gehoord. Die storing is zelfs ook op het Nos journaal geweest. Waar jij geweest bent die hebben dan echt mazzel gehad.

Hier een berichtje omtrent klachten:

http://webwereld.nl/articles/51499/ziggo-meldpunt-gesloten--bijna-15-000-klachten.html

en hier omtrent storing:

http://webwereld.nl/articles/51494/geplaagd-ziggo-wil-naar-de-beurs.html

en nog meer info.

http://www.nu.nl/news/1613648/50/Storingen_bij_kabelbedrijf_Ziggo_voorbij.html

hier wordt alleen geroepen regio Utrecht, waar ik o.a. ook onder val, maar heb van meerdere mensen landelijk gehoord dat er veel problemen zijn.

MediaServe
19/06/08, 11:41
Ik gebruik 3 Ziggo abonnementen: Thuis, op kantoor en een draadloze accesspoint van een buurman. Alle drie geen problemen mee gehad en ik haal ook prima snelheden. De helpdesk is inderdaad wat minder bereikbaar op dit moment, daar zullen de meeste klachten ook wel vandaan komen. Dit wordt wel beter zodra alle accounts zijn overgezet naar het nieuwe systeem.

hoplita
19/06/08, 11:55
Hoi

Als ik jouw was zouw ik ziggo pakken ze zijn wel nog bezig qua upgrades maar ze willen de kabel internet snelheid verhogen met 40-50 MBS!
Dat ze afentoe eruit kunnen ligen kan gebuuren maar van fouten leer je.

Hoplita

Kazuma
19/06/08, 12:11
Als je Ziggo een maal hebt draaien werkt het ook. Soms wat dipjes/stroringen maar over het algemeen tevreden.

*Pssst*
Alle oude @Home abonnees die een totaal abonnement hadden voor 45 Euro hadden kunnen het abonnement om laten zetten voor 5 Euro per maand extra voor 2 keer de snelheid down en 1,5 up.

YolkNet
19/06/08, 12:15
...Dat ze afentoe eruit kunnen ligen kan gebuuren...

Regelmatig valt thuis de verbinding weg met @Home. Soms twee dagen niet en soms 3x achter mekaar. Heb je eindelijk weer verbinding en wil je aan de slag, valt dat de verbinding weer weg.
Sinds de fusie heeft het tv-beeld soms last van haperingen. Afgelopen 5 dagen niet meer geweest gelukkig, dus dat probleem lijkt opgelost.
En dan natuurlijk nog de problemen met de e-mail. Sinds de fusie komen mailtjes van Hotmailers niet altijd aan. De zender krijgt hem terug met de melding dat de ontvangende mailserver een spamserver zou zijn. Maar dat bleek dus te komen omdat enkele mailservers van Casema op de spamlijst staan.

Als het allemaal is opgelost zal het vast goed werken. Maar tot nu toe heb ik nog geen goeie ervaringen van de fusie gemerkt.

rgh
19/06/08, 14:16
kortom iedereen heeft zijn eigen voorkeuren.

wie ik op dit moment zou moeten adviseren, durf ik echt niet te zeggen.

verhuizing naar Alice is ook niet zo soepel als je ongeveer een drie weken je telefoonnummer kwijt bent en moet bellen met een tijdelijknummer.

Blacky
19/06/08, 16:20
wat duurder (?)
"Wat"? Zeg maar gerust "een stuk" of "behoorlijk".:)

Ik ben het volledig eens met RGH en Meidos. Kijk wat je nodig hebt en bepaal op basis daarvan wat je gaat nemen.
Wil je eigen mailserver thuis draaien, ga dan niet met Ziggo of Alice knoeien. Maakt dat niet uit, kun je die gerust erbij nemen.
Wil je telefonie erbij, check dan wel welke telefonie provider goede kwaliteit heeft, persoonlijk vindt ik de kwaliteit van Telfort minder dan die van Orange. Maar bij Orange zit je telkens opnieuw 1 jaar vast aan je contract.
Allemaal zaken om rekening mee te houden, dus eerst een plan van aanpak maken van wat je wilt, wat je absoluut niet wilt (bijv. jaarcontracten en verbod op servers) en als je dat op een rijtje hebt kun je goed bepalen welke providers geschikt zijn.

Ecatel
20/06/08, 04:30
Persoonlijk zou ik voor ziggo gaan.

Uit eigen ervaring is hun klanten support is ronduit UITSTEKEND, er zijn de laatste tijd een paar hickups in het ziggo netwerk maar ik denk dat dit komt door de fusie met @home en multikabel. En ik ga ervanuit dat dit ook spoedig is opgelost.

Ook is het verstandig om misschien een zakelijk pakket te nemen bij ziggo, u betaald iets meer maar heeft dan wel toegang tot het 24/7 storingsnummer van ziggo en een aparte (zakelijke) helpdesk die (volgens mij) een stuk sneller is dan de normale customer helpdesk. En het kost niet veel maandelijks dan een normaal consumenten pakket.

rgh
20/06/08, 06:07
Op dit moment hebben bijna elke provider wel problemen, of vaak uitval, slechte helpdesk zoals b.v. bij tele2 het geval is, of juist erg duur

Voor mij is de reden geweest om over te stappen op Alice puur om dat je daar geen jaarcontracten hebt en zo kunt overstappen.

Armand
20/06/08, 08:14
Ik snap wel dat dat Ziggo niks is, wij zaten voorheen bij Casema (Utrecht) en als een virus zal dat zijn slechte service en ondersteuning waarschijnlijk verspreiden binnen Ziggo :-)

Zonder gekheid, veel problemen gehad met Casemna destijds, overgestapt naar Tele2, en niks dan lof voor die mensen! Na 8 maanden contract konden we zelfs geheel kostenloos overstappen van 4mbit/s naar tot 20mbit/s (oke, is meer 12mbit/s, maar ze garanderen dan ook nergens 20 volgens mij)

Perikelen van slechte klantenservice en administratie heb je denk ik overal wel eens een fase van. Maar moet zeggen dat Tele2 casema bij mij qua dat nog niet overtroffen heeft :)

The One Hosting
20/06/08, 09:12
(oke, is meer 12mbit/s, maar ze garanderen dan ook nergens 20 volgens mij)



Omdat er toen zoveel problemen mee geweest zijn, In het begin van Tele2 werd dat wel gegarandeerd.

Na een hoop klachten hebben ze dat veranderd.