PDA

Bekijk Volledige Versie : Advies voor dedicated server



Tarantula
14/06/08, 19:01
Goedeavond allemaal,

Nadat ik al tig keer bezig ben geweest met allerlei hosting pakketjes en derg. ben ik nu van plan om de site's en projecten op 1 grote server te gooien. Door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer en zou graag wat advies hebben van jullie.

Waar zal de server voor gebruikt worden?:

- Er zal groot mailbestand op geplaatst worden waar wekelijks een mailing zal uitgaan naar ongeveer 100k leden en dit zal met de tijd oplopen. Alles is uiteraard wel opt-in. Aan het mailbestand zal ook een site gekoppeld worden.

- Hiernaast zullen er wat kleinere website's op gehost worden, en wellicht in de toekomst nog wat grote projecten die ik uit de 'wachtlijst' zal halen.

Ik wil graag voor kwaliteit gaan ipv kwantiteit, dus wat raden jullie mij aan? Het is wel belangrijk dat de server zulke grote mailings moet aankunnen omdat het vervelend is als de server er ineens uitligt wanneer er een grootschalige mailing aan de gang is.

Ook ga ik graag wat voor de meer gevestigde namen in de hosting branche, zodat ik veilig alles erop kwijt kan.

Ik hoor het wel.

Tarantula

Sorcer
14/06/08, 19:38
Beste Tarantula,

Ik denk dat verschillende providers, welke hier actief zijn op webhostingtalk.nl u kunnen voorzien van dergelijke kwaliteit. Wellicht is het handig indien u hiervoor interesse heeft om een moderator te vragen het topic te verplaatsen naar een andere categorie, zodat men hier aanbiedingen kan plaatsen.

Even wat vragen in het algemeen mocht u opzoek zijn naar aanbiedingen:
- Hoeveel dataverkeer dient u te willen afnemen?
- Eventueel voorkeur qua merk? Denkende aan DELL etc.
- Budget per maand?
- Eventuele extra's die nodig zijn ter vervulling van uw wensen?

Tarantula
14/06/08, 19:47
Hi Sorcer,

Heb hem inmiddels al verplaatst, hoop dat een moderator deze topic kan verwijderen. Als je daar alsnog je vragen stelt zal ik ze in 't goede gedeelte beantwoorden.

Tarantula

systemdeveloper
14/06/08, 19:57
Goedeavond allemaal,

Nadat ik al tig keer bezig ben geweest met allerlei hosting pakketjes en derg. ben ik nu van plan om de site's en projecten op 1 grote server te gooien. Door het vele aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer en zou graag wat advies hebben van jullie.

Waar zal de server voor gebruikt worden?:

- Er zal groot mailbestand op geplaatst worden waar wekelijks een mailing zal uitgaan naar ongeveer 100k leden en dit zal met de tijd oplopen. Alles is uiteraard wel opt-in. Aan het mailbestand zal ook een site gekoppeld worden.

- Hiernaast zullen er wat kleinere website's op gehost worden, en wellicht in de toekomst nog wat grote projecten die ik uit de 'wachtlijst' zal halen.

Ik wil graag voor kwaliteit gaan ipv kwantiteit, dus wat raden jullie mij aan? Het is wel belangrijk dat de server zulke grote mailings moet aankunnen omdat het vervelend is als de server er ineens uitligt wanneer er een grootschalige mailing aan de gang is.

Ook ga ik graag wat voor de meer gevestigde namen in de hosting branche, zodat ik veilig alles erop kwijt kan.

Ik hoor het wel.

Tarantula
Misschien kun je beste eens een overzicht maken van o.a.
- de server waar het nu op draait
- het traffic dat je verbruikt, verwacht te gaan verbruiken
- de service die je verwacht ( SLA, remote backups, eigen dns beheer, whatever)
- misschien heb je nu al ergens problemen mee of wil je iets absoluut niet?

Dan plaats je hier ergens een aanvraag voor iets dat aan die wensen voldoet. Schrap daarna alle hosters uit die lijst die stomme vragen stellen en jonger dan 25 zijn. Mocht je dan nog iemand overhouden, kies je daarvan de duurste. Die zul je namelijk het meeste blij maken en die zal je daardoor heel graag als goede klant behouden :)