PDA

Bekijk Volledige Versie : Op zoek naar Strato-achtige VPS



ApollyonQ
13/06/08, 15:42
Hallo,

Voor het bedrijf waar ik werk heb ik sinds kort een Strato-server, in combinatie met een .com domeinnaam.

Nu 'speel' ik zelf voor webhost voor familie en vrienden (en eigen websites), en heb daar een reseller pakketje voor. De domeinen die ik beheer zijn voornamelijk .nl domeinnamen.

Nu wilde ik upgraden naar een VPS, en dacht dat Strato een goede keuze was. Echter, volgens de helpdesk kan ik geen .nl domeinnamen beheren op een Strato-VPS.

Mijn vraag is nu: Kan iemand mij een webhoster aanraden die ongeveer hetzelfde biedt als "STRATO V-Power Server A", maar die wel .nl domeinen kan beheren?

Voor de volledigheid even de (voor mij) belangrijkste kenmerken van de "V-Power Server A":
* Plesk
* 10 Gb ruimte / 100 Gb dataverkeer
* Onbeperkt aantal domeinen kunnen hosten
* Prijs / maand ongeveer 15 euro

Geert-Jan
13/06/08, 15:50
volgens de helpdesk kan ik geen .nl domeinnamen beheren op een Strato-VPS.


Je blijft lachen met die Strato prutsers....:lovewht:

jeffrey
13/06/08, 15:51
De aanbieders hier op het forum mogen geen aanbiedingen doen in dit gedeelte van het forum.
Ik heb een mod er even op gewezen het topic te verplaatsen naar het juiste gedeelte op deze website.

ApollyonQ
13/06/08, 15:53
Mijn excuses hiervoor... volgende keer iets verder kijken dan mijn neus lang is.

gjtje
13/06/08, 16:00
Heb je al geprobeerd dit te doen op je huidige VPS? Het lijkt mij namelijk vrij grote onzin wat de helpdesk zegt. :)

JanSmit
13/06/08, 16:06
Heb je al geprobeerd dit te doen op je huidige VPS? Het lijkt mij namelijk vrij grote onzin wat de helpdesk zegt. :)

Lijkt mij ook. Is toch gewoon een kwestie van hier in nederland je domeinen bestellen bij een hoster waar je dns mag wijzigen en dan de dns doorlinken naar je vps van strato?

su6 Jan

ps wel lachen. Terwijl ik hier dit berichtje bekeek, zat een banner van strato flink te knipperen boven dit bericht.

ApollyonQ
13/06/08, 16:07
Heb je al geprobeerd dit te doen op je huidige VPS? Het lijkt mij namelijk vrij grote onzin wat de helpdesk zegt. :)

Dat leek mij eigenlijk ook... Ik denk dat ik aankomend weekend even een beetje ga uitproberen...

---edit---
Laat ik het anders vragen... Is er iemand met een Strato VPS die .nl domeinnamen host?

Apoc
13/06/08, 16:51
Als een helpdesk beweert dat je geen .nl domeinen kunt hosten, terwijl dat gegarandeerd wel kan, dan zou ik toch maar eens afvragen of ze uberhaubt wel weten waar ze over praten - en dus of het bedrijf waar je voor werkt zich wel veilig zou moeten voelen in de huidige omgeving.

Randy
13/06/08, 16:56
Beste TS,

Een hoop negativiteit van de hosters hier om lekker een concurrent te bashen en zelf een aanbieding te mogen spammen. Je kunt gewoon .nl-domeinen hosten op een Strato VPS. Mogelijk was er een nieuwe helpdeskmedewerker of de vraag onduidelijk daar er veel met Duitse medewerkers gewerkt wordt. Overal worden fouten gemaakt. Strato biedt zelf ook .nl-domeinen aan dus dit is totaal geen probleem.

Mogelijk zul je wel je DNS extern moeten hebben. Als je TransIP voor de domeinen gebruikt, heb je hier de DNS hosting bij en zijn ze onafhankelijk van een hostingaanbieder in beheer. Wel zo prettig als je wilt switchen.

JTE
13/06/08, 17:41
Overal worden fouten gemaakt. Strato biedt zelf ook .nl-domeinen aan dus dit is totaal geen probleem.
In ieder geval niet bij de VPSen. Je kan geen .nl-domeinen registreren op het controlepaneel wat je bij de VPS krijgt ("technische redenen"), je zult die domeinen dan ergens anders moeten registreren. Ze vervolgens hosten op die VPS moet geen probleem zijn.

Geert-Jan
13/06/08, 17:44
Je kan geen .nl-domeinen registreren op het controlepaneel wat je bij de VPS krijgt ("technische redenen"),

Je blijft echt lachen.....:lovewht:

ApollyonQ
14/06/08, 14:56
Ik kan inderdaad wel gewoon een .nl domein pakket aanmaken.

Om onduidelijkheid te voorkomen, dit was mijn vraag:


Ik heb een klein webhosting bedrijfje, voornamelijk voor vrienden en familie en eigen websites, en gebruik redelijk wat .nl domeinnamen. Nu valt het mij op dat bij een virtueel server pakket geen .nl domeinnamen genoemd worden om te registreren. Betekend dit dat ik bij jullie geen .nl domeinnamen kan registreren?


En dit was het antwoord:


U kunt in een serverpakket inderdaad geen .nl-domeinen onderbrengen.

Apoc
14/06/08, 15:19
Dat is wel een heel vaag antwoord - je kan er niet uit opmaken of het nu enkel om registraties gaat of er daadwerkelijk geen .nl domeinen gehost kunnen worden. Maargoed, je kunt er wel gewoon .nl domeinen hosten, je zult ze alleen ergens anders moeten registreren.

ApollyonQ
16/06/08, 19:25
Goed... er is een compleet weekend overheen gegaan, maar ik heb uiteindelijk toch antwood op deze vraag:



Ik heb gisteren een vraag gesteld of ik .nl domeinnamen kan onderbrengen in een VPS pakket. Volgens u zou dit niet kunnen. Nu heb ik dit geprobeerd, en het blijkt WEL te kunnen. Hoe kan dit?


Het antwoord :


U kan wel een elders geregistreerde .nl domein (dit kan ook een .nl domein uit een Strato hostingpakket zijn) via een A Record naar Uw server doorverwijzen, maar in het serverpakket zelf kan U geen .nl domeinen registreren.


Klinkt al iets aannemelijker....

Apoc
16/06/08, 20:56
"maar in het serverpakket zelf kan U geen .nl domeinen registreren."

Hehe, door die hoofdletter "U" lijkt het alsof anderen dat wel zouden kunnen (wat natuurlijk niet zo is). Maar inderdaad, er is geen enkele reden dat je geen .nl domeinen op een VPS zou kunnen hosten.

YourWebSolution
17/06/08, 02:02
Apoc,

Lekker positief over de diensten van een adverteerder waar de meest grote banners op WHT van staan..

X-Hosted
17/06/08, 12:16
So what? Denk je dat Apoc iets aan die banners verdient? ;)

Domenico
17/06/08, 12:24
De advertenties staan los van de forum content. Als een adverteerder eisen heeft die betrekking hebben tot bepaalde post word deze vriendelijk de deur gewezen. Onafhankelijk is hier ook echt onafhankelijk ook al denken sommigen daar anders over...

Verder iedereen ONTOPIC!

MortyDot
17/06/08, 22:47
Beste Topic starter,

*Ja u kunt wel NL domeinen kopellen op uw reseller of VPS
*U zult een andere registar voor uw .nl domein moeten zoeken dan Strato als het bij hun *roffel* technisch niet wil.
*U kunt tijdens het registreren van uw domein de name servers opgeven van uw VPS of Reseller
*Als uw VPS server geen eigen nameservers heeft zult u een domein moeten registreren met EIGEN nameservers en vervolgens de www A record doorsturen naar het IP van uw VPS server