PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows Server 2008 TCP/IP



xabin
12/06/08, 20:29
Ik heb onlangs op een testmachine Windows server 2008 geïnstalleerd om een beetje te knutselen met zowel Win Server 2008 als met Active Directory.

Via eigenschappen van mijn netwerkkaart geef ik een statisch IP op (192.168.1.1) en plug een netwerkkabel in (kabel zit in een losgekoppelde switch).

Via ipconfig zie ik wel de IP echter is deze niet werkend, de netwerk verbinding heeft een uitroepteken (error?). Deze kan ik 'repareren' echter dit gebeurd niet.

Iemand hier bekend mee?

gjtje
12/06/08, 20:38
Al gekeken of dat IP niet ergens anders voor komt?

oehTie
12/06/08, 20:40
als ik je verhaal goed begrijp is alleen de switch via een utpkabel aangesloten op de server... Heeft die swith zelf een ip adres?

xabin
12/06/08, 20:43
als ik je verhaal goed begrijp is alleen de switch via een utpkabel aangesloten op de server... Heeft die swith zelf een ip adres?

Dat klopt, alleen de machine is aangesloten op de switch.
Als ik bijvoorbeeld een laptop aansluit op dezelfde switch, dan werkt het gewoon prima op de laptop, sluit ik de testmachine op krijgt hij een uitroepteken.

Sluit ik de machine aan op een bestaand netwerk, dan verkrijgt hij wel gewoon een IP.

Erg vreemd.


Al gekeken of dat IP niet ergens anders voor komt?

Het is de enige machine die aangesloten is op de switch :)

Magnetronkip
12/06/08, 21:07
Je ipv6 protocol uitzetten, had net precies het zelfde probleem. uitzetten en dan rebooten werkte het bij mij wel.

en laat de dhcp zelf is een ip uitdelen, misschien zit je wel in de verkeerde range ?

DutchTSE
12/06/08, 22:37
Ik zou inderdaad beginnen met ipv6 uit te schakelen, als het goed is kreeg je bij de installatie van je AD al een melding dat er netwerken waren zonder statische IP's, en dat het onverstandig is een AD op te zetten met dynamisch adres. IPV6 uitschakelen lost dit op.

xabin
13/06/08, 10:34
IPv6 uitschakelen was de oplossing, mijn dank!