PDA

Bekijk Volledige Versie : Windows Server 2008 backup naar share?



Glenn
08/06/08, 20:13
Hoi,

Heb hier een W2K8 Web Edition bak draaien. Ik wil de ingebouwde Windows Server Backup tool gebruiken om wekelijks een fullbackup en dagelijks een incremental backup te draaien van de volledige omgeving. Dit wil ik backuppen naar een share die vanuit de Explorer/Verkenner gewoon te bereiken is.

Nu zegt de GUI van Windows Server backup dat dat niet kan en dat hij een fysieke harde schijf wil. Die krijgtie niet, want ik wil naar die share backuppen.

Is wat ik wil toch mogelijk?

Tim.Bracquez
08/06/08, 20:27
als je nou van die share een netwerk drive maakt onder je verkenner, lost dit dan je probleem op?

Glenn
08/06/08, 21:09
als je nou van die share een netwerk drive maakt onder je verkenner, lost dit dan je probleem op?

Die gok heb ik ook gewaagd, maar helaas, Windows trapt hier niet in :(

pierce
08/06/08, 21:14
Die backuptool kan je ook via de command line draaien.
Zet alles in een script, na de backup kopieer je het backup bestand naar de gewenste share. Daarna laat je het backupbestand verwijderen.

Niet de mooiste oplossing, maar zo kan je wel naar een externe server backuppen.

Randy
08/06/08, 22:41
Glenn,

Kan het wel over iSCSI? Kan wel even een target aanmaken op de backupserver als je wilt testen.

Lite-On
08/06/08, 22:56
Glenn,

Kan het wel over iSCSI? Kan wel even een target aanmaken op de backupserver als je wilt testen.

iSCSI zou moeten werken.
Windows ziet dat als een fysieke HD :)

gjtje
09/06/08, 01:53
Je zou't nog met een symlink naar de netwerk share kunnen proberen vanaf een fysieke schijf. Vanaf 2008/vista is dat mogelijk.