PDA

Bekijk Volledige Versie : Trackmania Server Aseco instaleren



nickvw
07/06/08, 14:55
Wel ik heb een gameserver voor trackmania forever, maar deze ondersteunt blijkbaar geen MSQL, hoe kan ik dit oplossen, en hoe moet ik juist aseco instaleren via ftp ivm die .bat file..

Ik dacht aan een remote MSQL server, op andere host??

Bedankt

Phu
07/06/08, 15:07
kan je niet even zelf mysql erop installeren ?

omdat je .bat file hebt neem ik dan dus van aan dat het een windows bak is ?
dan kan je via remote desktop of terminal services toch de boel goed installeren ?

nickvw
07/06/08, 15:10
Ik kan toch msql niet instaleren met alleen de ftp... Ik ben enkel in bezit van ftp van deze server en zou toch aseco erop willen installeren eventueel met behulp van een andere host met php en msql.

Phu
07/06/08, 15:11
okee... maar hoe draait die gameserver dan ?

je huurt dus een game server met een losse ftp account ?
en geen dedicated wat ik dus dacht?

lijkt mij handiger dat je een hosting accountje pakt
waar mysql op draait en hier aseco op installert hoppa klaar
heb je ook geen gezeik met remote mysql configgen

nickvw
07/06/08, 15:28
Hoe moet ik dan instellen dat de gameserver communiseert met de aseco op de msql en php host?

Phu
07/06/08, 15:31
Hoe moet ik dan instellen dat de gameserver communiseert met de aseco op de msql en php host?

welke spel draai je ?

er moet altijd een config zijn
waarbij je de output ergens wegschrijft toch?

de output kan je lokaal of remote ergens neerzetten
het is handiger om dat op een andere server te zetten

nickvw
07/06/08, 15:36
wel, trackmania forever, maar de files van aseco op de andere webhost hoe moet ik laten commuciseren met gameserverhost?

Heb nu deze foutmelding :

# initialize ASECO ################################################## ########## [Aseco] PHP Version is 5.2.5 [Aseco] Load settings [config.xml] [ASECO Error] File 'config.xml' does not exist! on line 53 in file /home/nickvw/domains/nickvw.be/public_html/aseco/includes/xmlparser.inc.php

McG_NL
07/06/08, 18:55
Waarom vraag je het niet aan je (game)hoster? Die kan dat makkelijk ernaast laten draaien, scheelt volgens mij een hoop ellende.